BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Christoffel1970 op 18 March 2017, 13:10:40
-
Hoi,
Hieronder link van filmpje Sprinter nieuwe genetatie.
Veel kijkplezier
http://players.brightcove.net/2652457984001/SyPclDSIx_default/index.html?videoId=5361434011001
Gr. Chris
-
Dank. Leuk. Ze zien er mooi uit.
-
Stond al een even hier op het forum
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,73419.0.html
Jan
-
Het is natuurlijk nog een beetje te vroeg om hier het "Ansaldo gevoel bij te krijgen, maar toch...:
http://www.ad.nl/binnenland/spiksplinternieuwe-trein-kampt-met-storingen~a8b9c57c/
(PS Overigens heb ik zelf 12 jaar zeer tevreden Alfa gereden, en nu naar alle tevredenheid in een Seat...)
-
Gaat over de Flirt, niet over de SNG. ;) En laten we nou niet massaal gaan denken dat het in de buurlanden altijd veel beter gaat met nieuw materieel. Dat gaat het dus echt niet. Kinderziektes, en hier en daar een bedieningsfout, blijf je toch wel houden. Was bij SLT ook zo. En die rijden nu ook prima en storingsvrij hun rondjes. (y)
-
De Flirt heeft inderdaad problemen met de deurtreden. Echter dit ligt niet aan de Flirt als treinstel, maar puur aan de deurtreden en het systeem daarvan.
De deurtrede schuift uit tot een weerstandspunt en dient vervolgens enkele centimeters terug te schuiven. Dit is softwarematig aangestuurd. Indien dit terugschuiven niet goed gebeurd blijft de trede in haar uiterste stand liggen en ligt vast. Op zich is dit eenvoudig op te lossen door de trede ter plekke even af te sluiten. Hier moet ook het personeel nog even aan wennen. Een 2e probleem is echter dat de deurtreden precies op Europese normhoogte zitten en dat veel perrons ditzelfde zijn. Echter in Nederland heeft men moeite (prorail) deze perrons ook perfect recht te krijgen. Er treden hier en daar problemen op dat de deurtrede net over de bovenrand van het perron schuift, precies tegen de bovenzijde van het perron vast blijft zitten of zelfs onder de overhangende bovenrand van het perron schiet. De deurtrede gaat dan niet voldoende terug en slaat vast. Dit probleem is niet alleen een Nederlands probleem en zal zeker opgelost worden. Vooral ook omdat dezelfde treden ook in de SLT zal worden ingebouwd en naar alle waarschijnlijkheid ook op de SNG zal worden geïnstalleerd.
-
Precies Joop, als ik het zo zie gaat het goed met de Flirt. Zelf al veel mee gereden, slechts 2 keer last gehad van een trede die niet in wilde schuiven. Wat overigens snel opgelost kon worden. Men moet toch eens opnieuw gaan leren dat je voor nieuwe dingen best eens wat geduld mag hebben, en dat de overlast vervelend is maar dat dat nou eenmaal bij de introductie van nieuw materieel hoort. Ik ken overigens nergens ter wereld een trein die bij de introductie geen storingen heeft gehad. Jammer dat het gelijk zo dramatisch in een krant geschreven wordt, alhoewel dat vrij normaal is tegenwoordig. Blijft ook leuk om de klachten te horen, wordt er hard gewerkt aan nieuwe zitplaatsen door nieuwe treinen te komen, gaan we meteen zeuren dat dat soms nog storingen geeft...
-
CAF bouwt ook de nieuwe rijtuigen voor de Caledonian Sleeper tussen Londen en Glasgow, Edinburgh, Fort William, Inverness en Aberdeen.
hopelijk worden die ook goed getest op waterdichtheid...
groeten
Hendrik Jan
-
Reis elke week wel een paar keer tussen Ah en Ed op en neer.
Alleen in de tweede week 1 x problemen met een Flirt.
Verder alles prima.
Maar die verschrikkelijke ingeblikte vrouwenstem met haar spraakgebrek.....
Wanneer maken ze daar nu een eind aan?
Drik
-
Die juffrouw die consequent van Spjjjintejjj spreekt als ze stoptrrrein bedoelt?
Heeft vast hoger onderwijs genoten.
Maar helaas geen logopedie.
grrroeten
Hendrrrik Jan
-
Maar die verschrikkelijke ingeblikte vrouwenstem met haar spraakgebrek.....
Wanneer maken ze daar nu een eind aan?
Die juffrouw die consequent van Spjjjintejjj spreekt als ze stoptrrrein bedoelt?
Die omroep is inderdaad echt verschrikkelijk. :-[
Reis dagelijks tussen Helmond en Eindhoven met de flirt maar die computerstem is echt een aaneenschakeling van losse woorden zodat het totaal onnatuurlijk overkomt. Klemtoon ligt dan ook vaak verkeerd.
Luister voor de gein maar eens hoe ze 's-Hertogenbosch probeert uit te spreken. Dat worden twee stukjes met eerst een klank voor 's- en dan apart Hertogenbosch. Klinkt voor geen meter.
Om maar niet te spreken over de rokersstem die ze spontaan tijdens een bericht krijgt. Wordt spontaan een soort lage stem die vervormt.
Hilarisch is dan ook de mededeling op de monitoren dat in die treinstellen een nieuw omroepsysteem wordt getest.
Kan de uitslag alvast geven: test mislukt :'(
-
Wat is er mis mee om iemand alle stations namen te laten inspreken?
En bij nieuw materieel horen nou eenmaal kinderziektes.
Valt me nog mee dat het alleen de deuren en treeplanken zijn. Slt had toch wat meer problematiek in het begin.
-
Wat is er mis mee om iemand alle stations namen te laten inspreken?
Niets, maar het gaat om de manier van inspreken. Die komt onnatuurlijk over.
In de SLT klinkt het veel beter. Waarom dan niet overgenomen in de FLIRT
En bij nieuw materieel horen nou eenmaal kinderziektes.
Valt me nog mee dat het alleen de deuren en treeplanken zijn. Slt had toch wat meer problematiek in het begin.
Met het verschil dat FLIRT's nou niet echt nieuw materieel zijn.
Rijden over Europa verspreid genoeg rond.
Waarom dan bij NS wel problemen?
Of hebben al die ander FLIRT's geen uitschuifbare trede's
-
Bedoelde meer waatom ns niet gewoon iemand die ABN spreekt de tekst heeft laten inspreken.
Zijn de stations in kwestie niet in een boig gelegen al dan niet met verkanting?
-
Ze spreekt wel ABN, maar het zijn geen ingesproken zinnen. Het wordt samengesteld. En dat klinkt net niet natuurlijk.
-
Hmm zal wel goedkoper zijn dan iemand de hele stations namen laten inspreken.
-
Die juffrouw die consequent van Spjjjintejjj spreekt als ze stoptrrrein bedoelt?
Heeft vast hoger onderwijs genoten.
Maar helaas geen logopedie.
grrroeten
Hendrrrik Jan
Euhm, onder een steen gelegen misschien ;D?
NS heeft het al jaren niet meer over Stoptreinen maar over Sprinters, dus dat is niet alleen in de Flirt zo ;)
Dat men het reisinfo systeem niet overgenomen heeft van de SLT komt waarschijnlijk omdat het reisinfo systeem een onderdeel is van een veel groter software pakket van de Flirt en nog meer omvat. Dat kan prima betekenen dat het helemaal niet compatible is met elkaar.
-
Euhm, onder een steen gelegen misschien ;D?
NS heeft het al jaren niet meer over Stoptreinen maar over Sprinters, dus dat is niet alleen in de Flirt zo ;)
Je kunt in een drol wel een vlaggetje steken, maar daarmee is het nog geen gebakje.
Heeft niks met stenen te maken maar alles met taalvervuiling.
De stoptrein Zwolle-Utrecht (die tegenwoordig door mensen met een spjaakgebjek wel Spjintej wordt genoemd) doet er nog vrijwel net zo lang over als 20 jaar geleden. Het scheelt hooguit 3 minuten. Wat voor je aansluiting in Zwolle geen donder uitmaakt, in welke richting je ook rijdt. op 90km. Spjintej? Laat me niet lachen.
Die nieuwe stoptrein wordt best leuk overigens. Beetje oubollig ingericht. Maar wel eindelijk met stopcontact en USB. Het zal ook wel een keertje tijd worden trouwens.
Dit gezegd hebbende kruip ik weer terug onder mijn steen (voor de ABN-ners onder ons: kjuip ik veej t'djug ondej maai steein. Uitgesproken met Vocal Fry. Ook zoiets.)
groeten (gjoeten)
Hendrik Jan (Hend'djik Jan)
-
Verhullend taalgebruik om alles vooral positief te laten klinken.
Ooit (vroegâh) had je stoptrein 5 minuten vertaging. Tegenwoordig roept een opgewekte dame dat de sprinter over 5 minuten vertrekt.
Vooruitgang, jaja. Betere middelen naar mindere doelen.
-
Stoptrein, sprinter het is om het even toch? Je had vroeger ook sneltreinen en intercity's. De sneltrein is ook verdwenen. Er zijn nu 2 treinen. Sprinters of Intercity's. Omroep Truus in de Flirt is een aanfluiting, waar aan gewerkt wordt om het beter te krijgen. Eerst wordt het belangrijkste aangepakt in de software, nl de storingen die de uitschuifbare tredes nog wel eens veroorzaken. Overigens, toen SGMm met automatische omroep werd uitgerust was het ook funest voor de oren ;D. Tegenwoordig is het wel wat beter ;)
-
De omroep bij SLT is gesproken door een echt persoon. Alle woorden en plaatsnamen zijn ingesproken en daaruit zijn de zinnen gemaakt. Let maar eens op als een SLT, Schiphol binnenkomt. Vooral het Engelse gedeelte laat dit zien.
De omroep bij de Flirts (geen idee of dit ook geld voor de R-net en de Arriva stellen) wordt gedaan door Google Translate. Hierdoor worden de plaatsnamen nogal appart uitgesproken. Het bijkomende nadeel bij de Flirts is dat de omroepvolume nogal aan de hoge kant staat (gevalletje directe gehoorbeschadiging) al wil dit per treinstel ook nog eens verschillen.
Wat omroepen betreft, laat dat lekker de conducteur of machinist doen.
Gr, Hielke1501
-
Het zin ingesproken lettergrepen, is ook het geval bij Connexxion/Hermes/Breng, maar daar zijn ze veel beter aan elkaar gelijmd, al blijft VeenDAMstraat als VEENdamstraat klinken.
En in hed alfabed dad in 2050 wodt ondejwesen komen maaj 24 lettes voor: die tussen de q en de s en tussen de s en de u zaten zijn vevallen.
-
Dat verklaart een hoop. De klemTOON ligt nogal eens verkeerd.
-
Als je een Flirt hebt waarvan de omroep heel hard is: dat schijnt soms te gebeuren na het ontkoppelen. Softwarematig probleem, wordt aan gewerkt. Is alleen op te lossen door het stel even in de shut-down te gooien en dan weer op te bouwen. Maar daar heb je helaas niet altijd tijd voor.
-
Het zin ingesproken lettergrepen, is ook het geval bij Connexxion/Hermes/Breng, maar daar zijn ze veel beter aan elkaar gelijmd, al blijft VeenDAMstraat als VEENdamstraat klinken.
En in hed alfabed dad in 2050 wodt ondejwesen komen maaj 24 lettes voor: die tussen de q en de s en tussen de s en de u zaten zijn vevallen.
Zeker voor 2050 geboren, oude reflexen zijn niet zomaar weg ;D
Ded