BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Peter Kleton op 25 February 2017, 16:56:13
-
Hallo,
De krant meldde vanmorgen ,dat de NS een z.g.n. Delta plan gaat bekend maken op Dinsdag a.s. bij het publiceren van het Jaarverslag van 2016.
Het zou meer omvatten dan alleen materieel uitbreiding.
Weet iemand al wat meer?
Vr Gr ,
Peter
-
Hallo Peter,
Alle spoordijken moeten op delta hoogte worden gebracht... Alle gekheid op een stokje.
Door de aanschaf van nieuw materieel worden niet alle problemen opgelost, de maximale lengte voor treinen is al bereikt. De meeste forensen reizen op dezelfde tijd. Dus de treinen blijven over vol. Ook is de verwachting dat de werkgelegenheid toeneemt. Een ander probleem is de opstel capaciteit, dat moet ook flink uit gebreid worden. Dus bedrijven moeten gaan schuiven in werktijden, zodat er een bredere spits ontstaat. Er moet dus ook plek gevonden worden om treinen neer te zetten, niet elke gemeente wil daar aan mee werken. Verder afwachten, wat er bekend gemaakt gaat worden.
Mvg Ab
-
Hoi Ab ,
Je bent er nog. :D
Ik heb verleden jaar Juli een lijstje gemaakt van de mogelijke orders van de NS afgeleid wat er bij Somda over geschreven werd. Later in dat jaar werden de orders definitief.
Neem me niet kwalijk als het niet helemaal juist is , maar ik kwam tot deze orders :
Eind 2017: 50 Flirts (Aflevering loopt nu )bij Stadler
In 2018 : 118 bij CAF
In 2021 : 49 5 wagenstellen en 30 8 wagenstellen Coradio bij Alstom met een optie tot 2030.
Mijn vraag slaat dus niet op dit materieel maar op nog meer ander spul
Groeten ,
Peter
-
NS heeft momenteel een aanbesteding/aanvraag lopen voor de huur van extra TRAXX met D/A/B/NL pakket ten behoeve van de diverse shuttles.
-
Toch wel mooi hoe politiek werkt. Het is bijna verkiezingstijd, tijd voor het lobbyen, en NS maakt de onwetende meute weer tevreden na alle kritiek over overvolle treinen door een reeds lang in aflevering zijnde bestelling, een reeds jaren geleden gedane bestelling en een vorig jaar al aangekondigde en sowieso al geplande bestelling van IC stellen te verkopen als nieuws. Zo kopen we weer tijd tot aan de volgende rel, als duidelijk wordt dat het nieuwe materieel gewoon bedoeld is om ouder materieel te vervangen en dus geenszins (volledig) surplus zitplaatsen. Maar dat komt wel als straks SGM en Koplopers op de rangeerterreinen te zien gaan zijn. ;D
-
In reaktie #2 heb ik de lopende bestellingen op geschreven.
Hoeveel zitplaatsen zijn daarmee gemoeid? Staanplaatsen tellen niet :police:
Hoeveel bestaand materieel kan je dan daarmee vervangen? ;)
Ik denk dan aan al het ICM (Koplopers dus) , ICR (In Benelux en in ICDirect) en de oude "Sprinters "
Groeten ,
Peter
-
Je kunt roepen dat je de staanplaatsen niet mee wilt rekenen, maar voor de Sprinter serie's is het helemaal geen doelstelling om iedereen een zitplaats te bieden en word er dus wel degelijk met de staanplaatsen gerekend.
-
OK, de staanplaatsen tellen ook mee.
Ik zal trouwens de DD AR rijtuigen ook maar mee tellen,
Ik zal eens proberen of ik van het genoemde mat de zit- en staanplaatsen kan vinden.
Peter
** Ik heb hier een zakboekje voor NSR personeel,ze geven hierin het aantal zitplaatsen+die van de klapzittingen,staanplaatsen geven ze niet op..
Weet iemand hier de samenstelling van de DDZ 4 en 6 wagenstellen ?
Ik heb van de losse rijtuigen daarin wel de zitplaatsen.
-
Meer materiaal is leuk maar als de infra niet mee verbetert helpt meer rollende zooi niet. De veelijn van Uitgeest naar Amsterdam is nu al zo vol dat regelmatig mensen achterblijven op de perrons. Daarnaast gooien ze reizigers er rucksichtloos uit als de vertraging groot is. Gaat de trein gewoon terug zonder mensen. Ja zo telt het niet mee als vertraging.
De Zaanlijn moet al 25 jaar verdubbeld worden maar starten ho maar.
-
Mss kan de heer van Boxtel ook wat over o.a. spoorverdubbeling zeggen a.s. Dinsdag ,niet alleen over de Zaanlijn maar ook over Leiden -Woerden ?
Peter (Nog bezig met zitplaatsen te tellen )
-
Ben misschien wat traag van begrip... Maar NS gaat toch niet (meer) over rail infra?
Maar het zou mooi zijn als reizigersvervoeders zoals de NS zich primair gingen bezig houden met de missie reizigers vervoeren in plaats van statistieken mooier maken. Zegt natuurlijk ook iets over de politiek dat ze daar nog steeds in mee willen gaan.