BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Materieel => Topic gestart door: Mispoes op 30 November 2007, 19:31:40
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img232.jpg)
381 (alias 348) + 765 te Asd Watergraafsmeer, 24-02-1996
Ik had nog niet genoeg werk om handen en dus heb ik de 381/348 binnengehaald. Krijgt hetzelfde verfbad als de 683 en lift dus nu mee met de mat.'46-4. Zijwanden, nagegoten van plan V, worden gebruikt om "Sprinterramen" mogelijk te maken. Opvallend is dat in 1995 de 381 (plan Q) juist zoveel mogelijk geschminkt werd tot 348 om groen met rode biezen mogelijk te maken. Feitelijk hetzelfde als de onlangs door Piko uitgeleverde 324. Om nu een Lima Hondekop te transformeren naar de "381 in vermomming" doe ik in feite het omgekeerde. Kano's van de daken halen, profielen op de daken aanbrengen en andere ramen zijn de belangrijkste wijzigingen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0610.jpg)
-
Succes ermee, dat 4tje ga ik zelf ook bouwen, ik zat ook te denken aan een bloedneus hondekop ervoor, maar dan de standaard van Piko.
Succes!
Willem
-
Jij gaat de 765 bouwen?
-
Weet ik nog niet.
Wat ik wel weet is dat ik me op de jaren '70 ga concentreren.
Dus een Hondekop 4-tje mag niet ontbreken.
Net als een 2tje, gemoderniseerd.
En een mat 46-4 en mat 46-2.
Ook de beneluxhondekop.
Daarvan is er dus maar 1 die er fabriek af is (mat 46-2), de rest moet je dus zelf bouwen.
De plots voor de beneluxhondekop krijg ik als het goed is de 15de december.
Een hondekop 4tje ga ik zeker nog bouwen, op basis van 2 piko.
De losse kappen heb ik ook over, omdat ik een U ga bouwen.
Als jij hier nou een perfecte bouwbeschrijving geeft, dan durf ik misschien ook te beginnen aan het 4tje :P
-
Heel veel succes allebei met het bouwen. :D
groetjes ruben.
-
Als jij hier nou een perfecte bouwbeschrijving geeft, dan durf ik misschien ook te beginnen aan het 4tje :P
Heb jij het nu over de mat 46 of mat 54?
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0631.jpg)
Hier zijn de nieuwe zijwanden geplaatst, de kano's en derde pitten zijn verwijderd
-
Heb jij het nu over de mat 46 of mat 54?
Die zin sloeg specifiek op de mat 54.
Willem
-
Ok, maar die is op dit moment nog bij mij in studie.
-
Er zit al vordering in. Je bent wel druk bezig zeg.
-
Oke, maar die komt dus ook? ;D
Waarom bouw je deze eigenlijk op basis van een Lima?
Willem
-
Er zit al vordering in. Je bent wel druk bezig zeg.
Eerste foto is van gisteren, tweede van vandaag. 381 mag 1 dag achterlopen op de 683 om gelijktijdig te eindigen voor de verfspuit.
-
Oke, maar die komt dus ook? ;D
Waarom bouw je deze eigenlijk op basis van een Lima?
Ja, die komt ook op termijn.
Deze wordt toegevoegd aan de eerder gebouwde 765/770 (zie RailMagazine 242) en die is op basis van Lima Hondekop.
-
Nu de 683 weer een fase verder is moest de 381 wel weer volgen. Linkerzijwanden zijn nu ook geplaatst en de bakken staan in de plamuur.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0649.jpg)
-
En de hondstrouwe 381 volgde weer de 683.....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0709.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0710.jpg)
-
Moest afgelopen week noodgedwongen worden afgetrapt maar gaat nu weer solo verder:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0771.jpg)
-
Draadje even actueel maken:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0991.jpg)
-
de rode biezjes :D ziet er goed uit , zou zeggen ga zo door
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG1024.jpg)
Wij zijn klaar! :D
-
Netjes hoor Frank. Wordt dit de 381 van de Sleepdienst Wgm? In combinatie met de 765.....
Grtz, Marcel
-
Yep, het is wel een dummy dat achter de 765 (met BDk 770) uit de RailMagazine 242 wordt gehangen. In de toekomst wellicht nog een sloopviertje.....
-
Dat sloopviertje kan dan bv de 768 worden. Die heb ik ooit eens gefotografeerd in de Westhaven, samen met de 381, 765+BDk770.
Grtz, Marcel
-
Wij zullen het de Sleepdienst eens voorstellen. Wel leuk natuurlijk met die ex-ABDk 391. Ik heb het stel 768 ooit nog langs Zwolle Rangeer zien rijden terwijl beneden de asbeststellen stonden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img737.jpg)
768 achter tweewagenstel 382 passeert Zwolle Rgs (beneden staat o.a. vierwagenstel 742) op 17 mei 1994
Nog geen 2 jaar later stond ie zelf beneden:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img738.jpg)
768 Zwolle Rangeerstation op 23 februari 1996
en het moment dat ie nog als ABDk met de ex-Bk 732 als eenheid 391 voor mij (eveneens) te Zwolle poseerde lag ook al weer vijf jaar verder terug
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img739.jpg)
391 te Zwolle op 16 februari 1991
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img740.jpg)
let op de verschillende raamconstructies
-
Hier de collega van de 381 'sleepdienst Wgm' 765+ABk 770 op het definitieve eindstation.....
(http://i263.photobucket.com/albums/ii135/marcellauwers/HKSMetalsBDk770verkleind.jpg)
Grtz, Marcel
-
En de 381, die inmiddels een deel van zijn 'vermomming' kwijt is, onder het motto wie zijn neus...... ;D
(http://i263.photobucket.com/albums/ii135/marcellauwers/HKSMetals3811997verkleind.jpg)
Grtz, Marcel
-
Hier de collega van de 381 'sleepdienst Wgm' 765+ABk 770 op het definitieve eindstation.....
Hier hetzelfde merkwaardige treinstel, maar dan enige dagen later...:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/765_770hks.jpg)
(betreft oude scan van een foto)
Overigens leuke foto's Drent & Mispoes!
Henk