BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Railhopper op 28 July 2006, 15:21:22
-
Niet alleen automobilisten worden geflitst tijdens snelheidscontroles, ook treinmachinisten worden tegenwoordig door de politie betrapt als ze te snel rijden.
Het Korps Landelijke Politiediensten plaatst regelmatig radarapparatuur langs het spoor om de snelheid te meten. Dat gebeurt vooral op trajecten waar onderhoud aan de rails plaatsvindt. "Machinisten die in de fout gaan krijgen geen bon, maar via de NS een waarschuwing," aldus het KLPD.
Bron: www.totaltrain.nl
fun je zal maar een prent een huis krijgen. dat je met je treintje te hard heb gereden ;) ;) ;)
-
;D al zeer oud nieuws, ben in 2001 al "geflitst" met een ICM tussen leiden en den haag tijdens een proefrit. (harder als 160).
-
Bij ons heeft de politie gelukkig belangrijkere zaken aan zijn kop dan dit...hier lossen ze inbraken op, arresteren inbrekers, zijn op straat zichtbaar aanwezig en stralen tenminste autoriteit uit :D :D :D
Groeten uit een niet-politie-staat
Bas
-
Dat treinen ook op snelheid gecontroleerd worden, las ik in de telegraaf van gisteren. Daar staat een hele bladzijde over wat de KLPD doet in de komkommertijd en dergelijke.
Worden Machinisten straks ook beboet voor door rood rijden, een overschreden laadvermogen en dubbel parkeren?
Offtopic
(Ik bedoel is de politie te bang om echte criminelen op te pakken omdat ze te gevaarlijk zijn of anders straks op raken? :-|)
Einde offtopic
m.v.g.
Mark
-
Offtopic
(Ik bedoel is de politie te bang om echte criminelen op te pakken omdat ze te gevaarlijk zijn of anders straks op raken? :-|)
Einde offtopic
[Offtopic]
Te bang is de politie misschien wel, maar dan niet voor de crimineel maar voor de administratie. Het oppakken van een verdachte kost rustig driekwart dag papieren invullen tegenwoordig... Daar ligt meer het probleem.
[/Offtopic]
-
Ongeveer 10 jaar geleden werkte ik voor een aannemer langs de spoorlijn, ook toen waren er al controles op te hard rijden door machinisten. Echter deze controles werden niet uitgevoerd door de politie maar door RIB. Deze controles waren inderdaad over het algemeen bij locaties waar gewerkt werd.
Groeten,
Christoph
-
Waar gaat deze wereld heen :o
-
Dat weet niemand :-| :-|
Railhopper
____________________________________________________
ik heb er een class 66 er bij van de ERS ;D
-
Waar gaat deze wereld heen :o
Geen idee, maar veel te snel, 105.000 km per uur...
-
zat even te denken wat er nog zou kunnen gebeuren:
* flitspalen
* vangrail
* politie op het spoor
* moet ik nog even over denken
* boetes
robbert
-
Wat we niet moeten vergeten, als er aan het spoor gewerkt wordt is vaak de staat waarin het spoor verkeerd niet in de optimale situatie. Het is mogelijk dat er extra hobbels of bochten in het trajekt zitten, de schiftmachine heeft de spoorligging nog niet optimaal gemaakt. Hierdoor is het risico van ontsporingen ed. ook groter.
Vandaar de controles.
Groeten,
Christoph
-
ha ha, zie je al zo'n jan met de pet
met zijn laser achter een portaal
staan!
-
Wel een smalle Jan dan, anders heeft het ook weing zin ;D
Nee ik denk dat ze lekker in de auto zitten achter een landhoofd van een viaduct. Dat is comfortabeler en net zo stiekem! ;)
m.v.g.
Mark
-
* moet ik nog even over denken
ik weet het weer ;D: flitslijnen.
robbert
-
Worden Machinisten straks ook beboet voor door rood rijden, een overschreden laadvermogen en dubbel parkeren?
Daar staat zeker een flinke straf en / of nog geld boete tegenover ja.
Heb alleen geen idee hoeveel geld er tegenover word gesteld.
Precies hetzelfde geld voor het door een buffer heen rijden / stoten. Staat zelfde straf voor als door rood rijden.
Groet,
Marcel
-
Hahaha, dat ik het me nu pas bedenkt. In model komt dit ook voor. Tis al weer drie jaar geleden, maar toen heb ik met een vriend van mij voor ons profielwerkstuk de werking van een flitspaal uitgezocht. En vervolgens met een tweetal lichtpoortjes er ook een geconstrueerd.
==>Foto 1<=== (http://img140.imageshack.us/my.php?image=pws2nu8.jpg)
==>Foto 2<=== (http://img101.imageshack.us/my.php?image=pws14zy1.jpg) (deze is getruukt, kan je zien omdat de lichten van de loc niet branden, maar het principe is hier goed zichtbaar).
Grtz Henk
-
In model komt dit ook voor
Als de boetes ook 1:87 zijn, is het te overzien ;D
-
Maar als de waarde van het geld ook 1:87 is, dan schiet je er in koopkracht weer niets mee op ;D
-
Snelheidscontroles voor machinisten ach waarom eigenlijk ook niet,wij moeten ons toch ook aan de snelheid houden?!
Greetz:menno
-
Snelheidscontroles voor machinisten ach waarom eigenlijk ook niet,wij moeten ons toch ook aan de snelheid houden?!
Greetz:menno
er zit 1 verschil in wij krijgen meteen een boete :'( :'( machinisten niet ;D ;D
-
In de tijd dat ik als storingsmonteur te Asd-cs dienst deed ( 40 jaar terug ) waren de locs 1100;1200;1300 ; 2400 ; Benelux ; TEE stellen en NMBS mat , uitgerust met een registrerende snelheids meter . Bij de 24 uurs controle werden de snelheidsbanden en trajectkaarten verwisseld . Te Asd-cs was een NS medewerker belast om de ingeleverde banden te controleren .