BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Beurzen => Topic gestart door: Railroader op 01 January 2017, 12:22:22
-
7 januari 2017 Houten wie gaat er of niet ?
Roept u maar !
Ik ga zeker dit keer voor : materieel , decoders , scenery etc...
-
Nee helaas.... tussen mijn nachtdiensten.
-
Ikke.
-
Ja, ik kom ook weer eens snuffelen en bijkletsen.
Groet,
Ruud
-
Zin wel, maar gevaarlijk altijd he.
Deze week eens met de vrouw bespreken of ze een uitstapje Houten al zo vroeg op het jaar ziet zitten :D
-
Want? Jullie zitten vast aan elkaar?
-
Ik ben er ook weer. Wat autotjes ophalen en wat scenery zoeken
-
Want? Jullie zitten vast aan elkaar?
Nee, maar ze heeft ook de modeltreinmicrobe, dus altijd leuker als er 2 modeltreinspul kopen ipv 1 :D
-
Nee,deze keer sla ik over.Het wachten is op Rail 2017.
Voor diegene die wel gaan,een prettige beurs toegewenst.
Groetjes Jan.
-
Want? Jullie zitten vast aan elkaar?
Ah... dat betekent TT: TreinenTweeling ;D ;)
-
Nee, maar ze heeft ook de modeltreinmicrobe, dus altijd leuker als er 2 modeltreinspul kopen ipv 1 :D
Voor de financiën was het handiger geweest als ze tevreden was met theezakjes plakken, maar dit is wel gezelliger inderdaad. ;)
-
Voor de financiën was het handiger geweest als ze tevreden was met theezakjes plakken, maar dit is wel gezelliger inderdaad. ;)
Ga met je Franse dieseltjes spelen jij. En je mond spoelen.
Ted
-
Als mijn knie genezen is ga ik ook...
Ben begonnen aan een nieuw rangeerbaantje in 00 schaal. Het wordt een klein haventje dus ik ga op jacht naar steentjes om de havensporen in te kunnen straten en verder blijft er altijd wel wat leuks aan je vingers plakken...
Michael
-
Ik ga niet, ik heb wat te vieren ::)
Groet,
Raymond
-
Ik ben er ook weer, want spullen halen die ik twee weken later in Rijswijk weer nodig heb. Waar ook iedereen weer welkom is in de Broodfabriek (y)
-
Ik niet, modelspoordagen Rijswijk zijn twee weken later.
Reinout
-
Dit keer weer niet,maar wel naar Rijswijk de Broodfabriek
Cor
-
Ik kom niet, ik ga dan bij de NVBS op het nieuwe jaar borrelen.
-
denk het wel
bij eet uit emmen wat kopplings spul halen en slip bandjes zie wel verder
waar staat hij eigenlijk
-
Misschien ga ik wel even in de morgen.
-
bij eet uit emmen wat kopplings spul halen en slip bandjes zie wel verder
waar staat hij eigenlijk
Middelste van de drie hallen, één na achterste pad, op 2/3 van de lengte van het pad aan de linkerkant :)
Reinout
-
ik kom ook weer rond kijken, en kopen ?
-
Dus de grootste hal ter hoogte van de koffie tent
-
Ik ga in de ochtend kijken en kopen.
-
Nee, deze keer niet....
Plan U heeft een aanslag op mijn spaarpot gedaan. ;D
Eerst maar verder met rails leggen...
Maar voor wie gaat: veel plezier!! (y)
mvg.
Ad
-
Deze keer wel, voor het eerst in jaren. In december lukte het op het laatste moment nét niet.
Nog wat spul nodig voor een zeker Trambaantje. 8)
-
Ik denk dat ik even het weer afwacht. Knmi verwacht behoorlijke gladheid....
Jan
-
Net bij MTE geweest dus geen Houten zaterdag. En over 2 weken is al weer de beurs in Rijswijk, wel zo leuk. (y)
Gr, Ben.
-
Gezien de voorspelde weg-weersituatie denk ik niet dat ik morgen naar Houten afreis. IJzel is niet mijn favoriete neerslag.
Groet,
Ruud
-
Nee. Vorige beurs al geweest, en bovendien spelen de weersverwachtingen ook niet mee.
-
Waarschijnlijk ben ik er deze beurs weer een keer bij, ik ben al in de buurt (relatief).
Groet, Sicco Jan
-
Ik blijf lekker thuis... andere verplichtingen.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3303_4.jpg)
Nu maar hopen dat ze op tijd strooien!
Groet Jaap
-
Heb de plannen om morgen naar Houten te gaan in de ijskast gezet. Geen hobby is 400 risicovolle kilometers waard. Hoop dat iedereen morgen weer gezond thuis komt.
-
geleen-houten 400km? Misschien eens de juiste maat banden monteren?
-
Hij wil ook weer terug naar huis. ;)
-
Vergeet niet dat de grenscontroles opgevoerd zijn. Daarnaast moet er onderweg ook gerust worden om o.a. te plassen. ;)
-
@ ingenium: compliment oplettende lezer.
Klopt. De kortste route tussen Geleen en Houten is inderdaad minder dan 200 kilometer. Maar ik verzamel in het Zuid-Limburgse nog een paar gelijkgestemden. En dan wordt 158 kilometer enkele reis er al twee maal twintig meer. En mijn ervaring als oud waterstaat medewerker leert dat het bij ontij nooit bij de kortste route blijft. Als het niet nodig is blijf van de weg af.
-
Ik geef je geen ongelijk. ;)
Ik ga niet want Rijswijk staat alweer voor de deur.
-
Goed zo wat jij en de Big Chief hebben helemaal geen tijd om daar heen te gaan ;D feesten bij MAK1206 ;D veel leukerder.
-
Als ik de brug over kom lukt het wel... strooien doen ze bij ons rijkelijk laat
-
Nope,
andere bezigheden.
Veel plezier
groeten
Hendrik Jan
-
Vergeet niet dat de grenscontroles opgevoerd zijn. Daarnaast moet er onderweg ook gerust worden om o.a. te plassen. ;)
Dan hoop ik dat je flink zout gegeten hebt. Anders sta je morgen met een ijspegel langs de weg. ;D
Ik blijf morgen lekker binnen.
Steyn
-
als er morgen niet teveel sneeuw en ijs op de weg ligt ga ik zeker!
-
Helaas ben ik er morgen niet.
Ik ga mijn nek niet wagen met dit weer. :(
Ik denk ook dat er veel klanten niet zullen komen.
En te kort na de dure kerstmaand.
Volgende beurs is pas in April! Mesjoche, maar ja kan het ook niet veranderen. >:(
-
Het is momenteel wel héél slecht op de weg, het wordt een stille beurs vrees ik
-
Ja, als je met dit weer de weg opgaat dan is het echt vragen om problemen.
-
Mhe, autos rijden hier redelijk en de autostrade webcams laten toch zien dat het er toch redelijk bijligt.
Hier in de Belgische kempen is het ook geen bevrozen sneeuw, maar van die malse, dus normaal als je beetje oppast tijdens het rijden valt het mee.
Zodadelijk vertrekken, en we zien wel, als het te erg wordt draai ik terug, maar k heb al door veel erger gereden.
-
Ook ik ga vandaag niet naar de beurs, de handel zal waarschijnlijk ook deels wegblijven.
Het is maar een hobby, en dus geen risico nemen.
-
Verstandig, ik blijf ook lekker thuis.
Het zijn maar treintjes , das geen ongeluk waard.
Hier in Arnhem ligt nu een 2cm sneeuw maar het sneeuwt nog steeds.
-
Ik ga het er ook niet op wagen... Over 2 weken weer een nieuwe kans in Rijswijk....
Michael
-
Vanochtend besloten om niet te gaan. Een man vanuit Amersfoort met te verkopen materiaal en ik vanuit Gouda, geen verkoop namens Railclub Utrecht.
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
-
Hier nabij Amsterdam dooit alles al weg, hoofdwegen zijn goed begaanbaar.
Dus ik ga gewoon die kant op.
gr
Martijn
-
Gladheid valt mee, tot dat je bij de meidoornkade aankomt. :P
Gewoon rustig rijden...
Nu hopen dat er handel is ;D
Groet
Harold
-
Actueel in de regio, temperatuur -1 en regen op bevroren ondergrond. De A15 is een ijsbaan, verkeer rijdt maximaal 50km/h ik ga dus maar niet!
Vraag me af hoeveel lege plekken er vandaag zijn....
-
Wegen waren rond 5,30 uur spekglad rond amsterdam en almere Zeewolde
om8.00 uur waren de wegen rond Zeewolde die niet doorgaande weg zijn glad
De rest wasgoedbereid baar
Alleen nog wat glad de A27 van en naar almere lelystad
De A6 was goed en niet meer glad op zeker de rechter baan
Rond amsterdam geen problemen meer
Richting Utrecht was ook goed wat ik hoorde van collega rijders
-
Hoi Modelspoor liefhebbers,
Tja ik kies vandaag ook eiren voor mij geld en blijf door de gladheid hier in het midden van het Land dit keer maar thuis. Eigenlijk heb ik wel wat klein spul nodig maar ik wacht daar wel tot rail mee,
Ik denk dat er dit keer veel lege tafels zullen zijn.
Met spoorse groeten,
bernard
-
Ik ben wel benieuwd naar een bericht van iemand die toch is gegaan (en zonder ongelukken gearriveerd is):
Hoe is het daar? Erg rustig? Veel lege stands?
Steyn
-
Ik krijg net een mail van MTE dat zij vandaag ook niet op de beurs staan...
Dat zullen er dus wel meer worden.
Fred
-
Wij zijn er wel en het is vrij rustig.
Groeten,
Erwin Prummel
Treinenshop Erwin Emmen.
-
Als je gaat neem dan meer dan voldoende eten en drinken mee en uiteraard een bijpassende rugzak ;D ;D ;D ;D. Je weet maar nooit hoe die van pas gaat komen.
Pauw
-
Wij zijn er wel en het is vrij rustig.
Groeten,
Erwin Prummel
Treinenshop Erwin Emmen.
Als jij tijd hebt om hier te posten terwijl de beurs al open is zegt dat genoeg ;D
-
Voor die gene die niet gaan , de volgende beurs is RAIL Houten 17,18,19 februari !!!
( voor wie niet tot april kan/wil wachten )
-
en niet te vergeten de broodfabriek in Rijswijk. daar vind je dezelfde handelaren ook.
-
Mail gehad van MTE dat er ook niet aanwezig zijn. Citaat uit mail:Geachte klant,
I.v.m het slechte weer vanmorgen om 5 uur was het niet verantwoordelijk om naar de beurs in Houten te gaan, hierdoor staan wij daar dus niet vandaag.
Klanten waar wij een bestelling voor mee zouden nemen worden zonder verzendkosten dinsdag naar hun verstuurd ( factuur zit dan in de doos ).
Als u dit anders wilt oplossen laat ons dit dan aub even weten voor dinsdag.
Met vriendelijke groet
Wim Moerman
-
Mooi stukje tekst. Hoop dat de dozen groot genoeg zijn en dat ze naast de factuur ook van wat proviand worden voorzien.
-
;D ;D ;D Daar had ik mooi overheen gelezen, maar inderdaad... mooi proza altijd, die mailtjes.
-
Ha ha, heel scherp Duvel: mensenhandel bij MTE. ;D
Steyn
-
Ik moest wel 6 keer lezen voordat ik het snapte.
Ted
-
Is er nog wat aan iemand vingers blijven plakken behalve ijspegels?
-
Ja hoor,
Wat styreen, wat verf en de kadee-koppelingen die ik bij Jophispoor besteld had.
Het was heel erg rustig, je letterlijk middenin de hal picknicken ;D
Groet,
Tjalling
-
Niemand met de trein gegaan?
Marc
-
Het was prima te doen, de stoep bij de expo was gevaarlijker dan de hele rit.
Anyway onderstaande is aan mijn vingers blijven plakken:
(http://i281.photobucket.com/albums/kk210/desperado112_photo/temporary_zpsukhqrrfv.jpg) (http://s281.photobucket.com/user/desperado112_photo/media/temporary_zpsukhqrrfv.jpg.html)
gr
Martijn
-
Werden er Arduino uno's gekocht in houten?
-
Pff allemaal trein liefhebbers maar te beroerd om met de trein te gaan vanwege de gladheid :-X blij dat ik geen auto heb :P
-
De treinen rijden niet eens tussen Vlissingen en Roosendaal. Dus ook dat is niet voor iedereen een optie.
-
Treinen zijn leuk om naar te kijken, maar je moet er niet in gaan zitten.
-
Ben wel even geweest, maar stond na 45 minuten al weer buiten, zoveel lege tafels en ook zoveel ruimte tussen de tafels nog nooit gezien, kortom, zonde van de tijd en 7 euro.
De wegen waren goed te doen, geen problemen op de A27, zolang je maar je verstand gebruikt, wat diverse vrachtwagens niet deden, die halen je "gewoon" in als je niet snel genoeg rijd volgens hun..... :(
-
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170107/1a854119ae1df4214450afd80a2fad00.jpg)
Halling RR Citadis
Met decoder. Chinezen. En binnenverlichting.
Flesje kristal klear.
Kleine striptang voor decoderdraad enzo peco wisselaandrijving
en olba lijm voor doorzichtig kunststof en wat je nog meer kan bedenken
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
..... kortom, zonde van de tijd en 7 euro....
Nou ja, je was er tenminste om de handelaren te steunen die er wel stonden, moet je maar denken :angel:
-
Hallo
Vroeg weg met de trein naar Utrecht . Daar op de bus .De lijn 47 stond aangegeven met 3 minuten vertraging . Toen de 3 extra minuten om waren verdween de bus van het bord . Enkele collega hobbyisten gingen naar de info op het station en kregen verkeerde info . Een uur later als gepland op de beurs aangekomen .
Op de beurs waren veel verkopers/handelaren niet aanwezig en ook veel kopers waren er niet . Weinig gekocht oa 3 VWtjes in 1:87 en 2 bushokjes .
Treinen op de terugweg te klein en overvol . ook de catering kon er niet meer in .
gr Jos
-
Eind van de ochtend was de weg hier begaanbaar en heb ik toch kans gezien een paar handelaren een hart onder de riem te steken. De oogst bestond vooral uit styreen: diverse platen en profielen voor de voltooiing van mijn modules. En verder een paar fraaie Viessmann gaslantaarns die met een kleine aanpassing exact het goede model vormen.
-
Bij de man uit emmen wat koppeling mechanieken van roco en profi koppelingen
ASB voor een paar locs die slippen
En een decoder die in mn fleischmann kraan moet
Topicje aan gemaakt hoe die er in kan /moet ???
nog nooit een funtie decoder gebruikt ;D
-
Met betrekking tot hoger geplaatste - en inmiddels door ons ook deels geveegde posting - is het jammer dat bepaalde mensen blijkbaar van een vreemd soort leedvermaak kunnen genieten als een ander zich flink bezeerd.
Dergelijke postings kunnen we alleen maar afkeuren.
Ik heb hier dus even de sneeuwveger door heen gehaald en nu graag terug on topic aub met jullie nieuwe aanwinsten. (y)
Mvg
Peter
-
Werden er Arduino uno's gekocht in houten?
Nee sorry, die kwam de post bezorgen langs brengen op het moment dat ik thuis kwam. Dus alles op tafel geflikkerd en foto genomen.
gr
Martijn
-
Toch vreemd dat men hier verder gaat terwijl er altijd een apart draadje is met: wat is er gekocht
Maar als men net zo goed verder gaat onder de titel wie gaat er" maakt mij niet uit.
Mvg Koen, team moderatoren.
-
Dat draadje werd geopend toen hier al lang en breed nieuwe aanwinsten werden geshowd. Maar: maak voor de volgende editie gewoon een draadje met houten en de betreffende datum, daar kan dan alles in. Wie er gaat, dat het reizen tegenviel, wat er is gekocht en tips dat sommige bezoekers de volgende keer echt een schone joggingbroek aan moeten trekken en deo moeten gebruiken. Wat dan niet mag is zeuren over rugzakken.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
-
Wat mij opviel was dat de meeste Duitse handelaren gewoon aanwezig waren.
-
Ben er dus ook geraakt ( en terug, mits nog een ommetje langs Eindhoven, vandaag 400 km op de autoteller bijgezet :D ).
Van in de stille kempen tot Antwerpen viel het mee op de autostrade ( al mocht je wel maar 90 volgens de borden, iedereen reed toch voorzichtig 100 )., dan richting Breda, wat ook redelijk ging, zij het ook aan 90. Rondom Breda was het ergst, baan was spekglad daar, en borden stonden op 50.
Eenmaal Breda voorbij ing het terug vlotter en kon er terug richting 100 gegaan worden tot Utrecht / Houten.
Iets meer dan 2 uurtjes over gedaan, beetje langer als normaal, maar pak 20 minuutjes.
Was er rond 10.15uur, en nog niet dikwijls zo dichtbij kunnen parkeren ( ook de woorden van een oudere beursbezoeker op de beursvloer :p ).
Wel duidelijk dat er een boel minder volk was : geen aanschuifrij bij de inkom, en ook op de vloer een aantal verkopers die er niet waren.
Geen speciale dingen gevonden die ik echt moest hebben, maar toch met wat andere buit naar buiten gewandeld :)
Daarna op en goed uurtje van Utrecht naar Eindhoven, baan lag er al stukken beter bij, en we konden op stukken 110 rijden. Enkel ring rond Eindhoven was minder.
Na de stop in Eindhoven terug huiswaarts over de E314, en dat ging terug vlotjes aan 110, doorgereden naar Antwerpen, vriendin van de vrouw gaan ophalen waar we na goed uurtje rijden vanuit Eindhoven waren, cinematje gedaan, en nu net terug thuis :D
Opvallend wel : rondom de grote steden in Nederland lag de autobaan er het slechts bij, en was dan vooral omdat de baan er "droog" was, maar spekglad. Op de autobanen waar water op de weg lag, lag de baan er wel goed bij, en had je enkel waterspray.
Als je de verplaatsing niet voor een hele goede reden moest doen, had je eigenlijk gelijk om niet de baan op te gaan. Ik rij zelf gewoon graag, ook in dit soort weersomstandigheden, en vond het eerlijk gezegd nog niet zo'n drama. Code oranje zij men zowel in Belgie als NL, heb al erger meegemaakt paar jaar geleden toen er effectief 5 cm sneeuw op de banan lag die helemaal aangevrozen was en er 4 uur over deed van de kempen tot Antwerpen op men werk. Was vandaag dus peanuts en vraag me af hoe men dat had genoemd ? ( code pikzwart ofzo ? :p )
*edit* en indeed mDDM : Alle bekende Duitse handelaars waren er bij mijn weten.
-
Vermoedelijk hebben de Duitse verkopers niet geweten dat de voorspelling voor NL zo slecht was en zijn dus gewoon op pad gegaan.
En als je eenmaal onderweg bent draai je ook niet zo snel weer om, bovendien ga je er toch wel van uit dat de weg er in middag beter bij ligt.
-
Dreig even off topic te gaan maar hoop dat dit door de vingers wordt gezien daar het over het in dit draadje besprokene gaat.
Het zou aan de organisator van de beurs in Houten te overwegen zijn dat hij in dit soort omstandigheden de beurs kan afgelasten. Nu hebben zowel klanten als handelaren grote risico's gelopen. Voor hen die er wel waren zal de beurs niet het aanbod en de omzet geboden hebben wat men er normaal van mag verwachten.
Voor de organisatie zijn er mogelijk wel kosten en geen inkomsten. Dat is echter middels een goed contract, verzekering en mogelijk beroep op overmacht mogelijk een oplossing voor te vinden. Verder is het in de huidige tijd ivrij eenvoudig iedereen tijdig op de hoogte te brengen.
Als reactie op de opmerking van Falcon: zowel in België als in Duitsland is het gebruik van Winterbanden meer gemeengoed danwel wettelijk voorgeschreven in deze omstandigheden. Je opmerking over spray is nu net de essentie van het typisch Nederlandse probleem. In Nederland gebruiken we veel ZOAB (zeer open asfalt beton). Buiten Nederland wordt ZOAB vrijwel niet toegepast. ZOAB heeft als goede eigenschap dat het meer water opneemt en zo tot minder opspattend water en dus beter zicht en grip leidt. Nadeel is echter dat het oppervlak bij ijzel veel gladder wordt en ook veel moeilijker schoon te krijgen is.
-
Naar mijn idee waren de omstandigheden gisteren niet zo slecht dat de beurs afgelast moest worden. Een aantal handelaren zal ook al op vrijdagavond aangekomen zijn, en in Houten overnacht hebben.
Het wegdek in Nederland is gebouwd voor hier normale omstandigheden: regen. Dan is het heel prettig als er geen opspattend water is. Ik vermoed dat dat de verkeersveiligheid ook ten goede komt.
Voorzover ik begrepen heb, moeten we rekening houden met gemiddeld twee dagen per jaar dat de omstandigheden echt slecht zijn door ijzel. Waarschijnlijk is dit in onze omstandigheden de situatie die het minste aantal verkeersslachtoffers veroorzaakt. Ondanks het grote aantal aanrijdingen met blikschade van gisteren.
In de loop van de dag werden de omstandigheden vanuit het westen beter, zoals ook voorspeld.
Groet,
Tjalling
-
Ja, regen is een stuk normaler in Nederland dan sneeuw en ijs (in België ook denk ik). Het voordeel van ZOAB bij regen is heel goed te merken bij een overgang tussen ZOAB en klassiek asfalt. Echt een wereld van verschil, vooral wat betreft het zicht.
Of het allemaal veel ongevallen scheelt is wat anders. Denk wel dat het scheelt, maar mensen rijden bij regen harder op ZOAB net als ze doen op sneeuwbanden bij sneeuw en ijs.
Overigens gisteren niet naar Houten geweest, omdat ik niets nodig had. De fiets met sneeuwbanden had het wel gered. ;D
-
Als reactie op de opmerking van Falcon: zowel in België als in Duitsland is het gebruik van Winterbanden meer gemeengoed danwel wettelijk voorgeschreven in deze omstandigheden.
In Duitsland overigens wèl verplicht. Er wordt uiteraard niet op gecontrolleerd maar na een ongeval krijg je problemen.
Anyway On Topic. Ik ben uiteindelijk niet gegaan gezien de meldingen. Ik ben bij dit soort omstandigheden altijd banger voor mijn medeweggebruikers dan voor mijzelf. En zeker in het weekend zit er weer ander volk op de weg. Voor een zak zeeschuim en wat autotjes is mij dat het risico niet waard.
-
Je weet toch dat iedereen beter rijdt dan gemiddeld Marc? ;D
-
Vooral ik. ;D
-
Is degemiddelde duitser niet meer gewend aan winters weer
En met zoab is het slecht strooien,omdat het zout in het zoab zakt en dan geen werking meer heeft
En wat de meesten NIETkunnen ,is aanpassen
-
Heb zelf winterbanden omdat ik veel kilometers doe, maar hou er rekening mee : winterbanden zijn alleen nuttig voor regen en sneeuw. Waarbij je bij deze laatste ok niet als een gek door de sneuuw moet sjeezen. Op ijzel, glij je even goed/slecht ( hoe je't bekijkt ) met winterbanden als met zomerbanden. Ijzel is gewoon een kwestie van rijstijl aanpassen, en dat wil in sommige gevallen effectief wel zeggen : minder dan 50 rijden.
Want heb het gisteren onderweg naar Houten mogen ondervinden rondom Breda : ook al rij je 50 daar zoals de borden boven de autostrade toonden, je glijdt van hier naar daar, ook al rij je gewoon rechtdoor aan een slakkegangetje. Gewoon kwestie van rustig blijven, geen bruuske maneauvres maken, en als je zulk weer niet gewoon bent, gewoon thuisblijven, zobiezo al genoeg brokkenpiloten op de baan ( waar ik ook niet mee ga zeggen dat ik een superchauffeur ben :) )
Maar de beurs er om aflassen .... dunno. Je gaat zobiezo mensen voor de deur hebben staan, die niet dagelijks hun mail/internet checken voor ze vertrekken etc, en die staan uiteindelijk ook voor een gesloten deur.
Ondernemen = risicos nemen, en dat wil wel eens zeggen dat je een beurs organiseerd, of als standhouder naar een beurs gaat, waar weinig opkomst is.