BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: RikM op 29 December 2016, 20:48:58
-
Ben al heel lang in het bezit van een voormalige Duitse stoomloc die na de oorlog als compensatie bij de NS als NS5951 in dienst kwam. De Baureihe 74 werd door de NS als serie 5900 gekenmerkt. De vraag is nu wat hing er zoal achter. Vooral benieuwd naar reizigers inzet.
-
Oude pruisische drie-assers, zoals uitgebracht door Roco. Een verdwaald blokkendoosrijtuig, je kunt het zo gek niet bedenken in die rommelige eerste naoorlogse jaren.
Eelco
-
Ik heb de indruk dat ze vooral niet reden.
-
De 5951 deed sporadisch dienst in 1946, samen met soortgelijke locs die in de serie 5901-5910 dienst deden. De NS was tevreden met deze locs, men vond het bruikbare machines.
-
Bedankt voor de info. Oneerbiedig gezegd is alles wat een toelating in 1946 heeft er dus achter te hangen (y)
-
Eelco Waldorp, haha ;D
-
Tsja, als die toch onder handbereik staat... ;D Ik hoef mijn arm alleen maar uit te strekken en ik kan 'm er zo bij pakken ;D
-
Dat bruikbare, lijkt mij vooral te slaan op de ruiling tegen gelijke aantallen G81 locs, die moeilijker inzetbaar waren? Dat laatste is mijn inschatting.
-
Nee, daadwerkelijk bruikbaar als in inzetbaar. Er werden een aantal G7 locs die in Nederland waren achtergebleven geruild tegen een aantal T12 locs omdat de NS die liever had.
-
Dat bedoel ik.
Waar haal je G7 vandaan?
-
Wi-wa-Waldorp.... ;D ;D
-
Als we die niet hadden :o
-
Dan hadden we wel wat anders.