BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Baanplannen => Topic gestart door: joop100 op 19 December 2016, 18:56:09
-
Van de zomer besloten om een nieuw plan te maken voor mijn treintafel.
De reden de oude nam te veel ruimte in, waardoor ik te weinig ruimte had als werkruimte
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/zevende_versie_enkel_station.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/zevende_versie_enkel_station.jpg)
Ook dit wordt een 0e baan.
Dit plan voorziet in een station met aan beide zijde een draaischijf, aan de rechterzijde een grote voor het draaien van een complete trein en aan de linkerzijde een kleine voor het keren van een loc.
Hoop dat jullie me gaan voorzien van suggestie.
mvg Joop
-
Hallo,
Waarom heb je aan de linkerzijde de locdraaischijf?
Op kopstations mag zon loc toch wel vertrekken zonder schoorsteen voor?
Of geldt het ook als locdepot?
verder mooi plan
succes jandcargo
-
Jan,
Klopt dit dient ook als locdepot, kan ik ook wisselen van loc.
mvg Joop
-
Ik heb het idee dat het stationsgebouw nogal fors is uitgevallen vergeleken met het perron(netje).
-
Klaas,
Ik denk dat wel mee zal vallen, de maat op de tekening is incluis het perron, het gebouw zelf is wat kleiner, zo gauw de tafel klaar is kan ik alles neerzetten om dan te zien of het allemaal in verhouding is.
mvg Joop
-
Hallo Joop,
Ik zou 1 omloopspoor vervangen door 2 kopsporen.
Met name het rechter deel zou nog wel een spoor kunnen hebben.
Lijkt me dat je dan wat meer variatie in treinbewegingen hebt.
Als je dat leuk vindt natuurlijk.
Groet en fijne dag,
Hendrik
-
Hendrik,
Dank je wel voor de suggesties,
Als ik rechts nog een spoor zal leggen komen de gebouwen in de knel.
Maar als de tafel klaar is dan kan ik alles neerzetten en dan beter inschatten hoe een en ander er komt te zien.
mvg Joop
-
Dit is een kop-station. Daarom vraag ik mij af of een dubbelzijdig perron noodzakelijk is.
Je zou het perron kunnen opschuiven naar een 1 zijdig perron waarna je voor de rest van het emplacement meer ruimte krijgt.
Voor zover Enschede een kopstation is geweest heeft Enschede in het verleden ook lang nog een een-zijdig perron gehad.
Cinderford is ook een mooi voorbeeld station als kopstation met een 1-zijdig perron.
Ik zie ook dat elke trein die binnenkomt flink moet rangeren om kolen en water te kunnen halen waarbij tijdens het rangeren ook de hoofdbaan gebruikt moet worden.
Ik ben benieuwd hoe je dit plan uitwerkt.
Succes
Arbhin
-
Arbhin,
Dat is een mogelijkheid, maar nu kan ik met twee treinen afwisselend rijden.
mvg Joop
-
Als je de locloods en de kolenboer omdraait hoeven je treinen al een stuk minder te rangeren denk ik.
-
Bjorn,
De kolenboer is een stuk breder dan de locloods dus dat past niet.
mvg Joop
-
Hoi,
Leuk ontwerp, denk dat het veel rangeer plezier zal geven.
Ben benieuwd.
mvgr Evert en Bas
-
Dank jullie wel
mvg Joop