BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: gotischeboog op 25 November 2016, 14:52:29
-
Toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en mijn hele 13 meter lange module (segment) baan naar een hoger plan getrokken. Tot nu toe reden de treinen 90 cm boven de vloer. Ideaal voor kinderen en kijkers met een rolstoel.
Toch kom je deze hoogte niet erg veel meer tegen, want je krijgt pijn in de rug van het details bekijken hoor je vaak. Dan blijft er niet veel over om het geheel maar eens aan te passen aan de wens van velen, organisatoren zowel als kijkers. Ik moet zeggen, nu het klaar is, dat die extra 20 cm onder de modules mij net iets meer vrijheid en gemak geven om kabels etc. aan te sluiten. Rest mij nog om mijn achtergrondpaneeltjes iets lager te maken zodat ik tijdens ongelukjes op tentoonstellingen toch nog gemakkelijk van achteren uit de boel kan fixen. Ik hoop dat ik op niet al te lange termijn de vernieuwde hoogte van de Gotischeboog op één of andere tentoonstelling mag komen tonen.
Groet Ad, en we knutselen voort.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/modelbouwshow_Goes_2015_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/modelbouwshow_Goes_2015_1.jpg)
-
Goed plan. Ik heb je baan een paar keer gezien en vond hem toch wel wat laag. Wat mij betreft had je nog wel wat hoger kunnen gaan.
Wij hebben onze clubbaan ook verhoogd, we zijn van 1 meter naar 1,30 gegaan. Mijn eigen spoorbaan staat (op tentoonstellingen) ook op 1,30.
Bij die hoge banen zie je ook vaak dat de bediening vanaf de publiekskant gebeurt. Dan kan je de achtergrond zo hoog maken dat je er niet meer overheen kan kijken. Maar in jouw geval is dat misschien een te ingrijpende verbouwing.
-
Top! (y)
Groet Jaap
-
Nog nooit in het eggie mogen zien , maar het blijft 1 van mijn favoriete banen. (y)
-
Maar in jouw geval is dat misschien een te ingrijpende verbouwing.
Ja Klaas je slaat de spijker op z'n kop. De Gotischeboog is geen clubproject maar een privé onderneming en wordt slechts door mij en mijn vrouw voor een tentoonstelling opgebouwd en na afloop weer afgebroken. Voor ons moet het allemaal te behappen blijven. Het omhoog brengen naar 110 vind ik een mooi compromis voor de kijker en voor onszelf. Al had ik het misschien wel wat eerder moeten doen achteraf bekeken. Nooit te oud om te leren. Het is trouwens wel zo dat de achterzijde van de segmenten hoger ligt dan het railniveau. Daar ligt op het talud de snelweg A27. Dat versterkt de dieptewerking.
Gr. Ad
-
(y)
En nu nog verlichting er boven zou ik zeggen. 8)