BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2016 => Topic gestart door: Luc2000 op 21 November 2016, 17:00:25
-
Vandaag binnen gekomen (y)
SBB B50 ex. Bpm 51
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3459.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3459.jpg)
-
Ik vermoed dat die naar detail beter zijn dan hun Roco aanhangers ?
crap, ga ik men lijst moeten aanpassen :D
-
Misschien is het handig om de artikelnummers erbij te zetten? En in welke trein deze reden? :) Ben wel nieuwsgierig.
-
Martijn,
De 2 bovenste en onderste zwitsers ( Bpm en Apm wagons ) reden oa in de IC91 Vauban van Brussel naar Basel-Zurich in 2012.
Samenstelling : http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CFL&cislo=91&rok=2013&lang=en
-
Ah bedankt, mooi (y)
Zijn dit?
47279
47278
47280
Aan de nummering te zien zaten ze ook in één trein of klopt dat niet?
-
Dat zijn inderdaad de LSModels nummers.
Zelf geen idee of ze uit 1 trein komen.
Vermoed dat Lucf dat misschien weet.
-
Bedankt. Ik heb nog even wat info opgezocht over de EC 91 Vauban :) voor de liefhebber
http://www.rail.lu/events/vauban.html
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vauban_(spoorwegen)
http://www.rail-pictures.com/bild/france~electric-locomotives~bb-26000-sybic/18204/-the-sybic-bb-26150-is.html
-
In dit topic staat wel wat onjuiste informatie.
Ten eerste zijn deze modellen niet door Roco uitgebracht. Roco brengt de bpm61 uit. Dit is de UIC-X, de bpm51 zoals Luc al schreef. Deze rijtuigen reden dus ook niet in de EC Vauban. Dat kan ook helemaal niet, want deze rijtuigen zijn uitsluitend toegelaten voor Zwitserland.
Verder kun je deze wagons wel in één trein aantreffen, maar dan alleen in Zwitserland dus. Het is trouwens de 47277 en niet de 47278 die we hier zien.
Tot slot: LS Models gaat volgend jaar wel de juiste rijtuigen voor de Vauban uitbrengen (die Roco dus ook al heeft uitgebracht). Ze zijn aangekondigd voor 2017 :).
-
Ten eerste zijn deze modellen niet door Roco uitgebracht. Roco brengt de bpm61 uit. Dit is de UIC-X, de bpm51 zoals Luc al schreef. Deze rijtuigen reden dus ook niet in de EC Vauban. Dat kan ook helemaal niet, want deze rijtuigen zijn uitsluitend toegelaten voor Zwitserland.
De Bpm51 met normale draaivouwdeuren waren zeker wel internationaal toegelaten, na de ombouwactie van de deuren is dat vervallen.
-
De Bpm51 met normale draaivouwdeuren waren zeker wel internationaal toegelaten, na de ombouwactie van de deuren is dat vervallen.
Precies ;D.
Oh en dan trouwens reden die 'oude' Bpm rijtuigen alsnog niet in de Vauban :).
-
Weet natuurlijk niet wat je onder 'oude' verstaat, maar de groen/witte Bpm's zoals hierboven afgebeeld kwamen wel degelijk tot inzet in de Vauban. Ik heb er ooit, in 2007 geloof ik, (helaas) in gezeten tot Brussel. De geheel groene B(p)m's kwamen in de jaren '80 ook in Maastricht.
-
Oh en dan trouwens reden die 'oude' Bpm rijtuigen alsnog niet in de Vauban :).
Ech wel ;D
Heb er zelf in gezeten, van Brussel tot Luxemburg ::)
-
Inderdaad zeg, af en toe zaten er blijkbaar wat versterkingsrijtuigen aan. Leuk om te weten. Regulier reden die dingen echter toch voornamelijk met bpm61 (mits SBB materieel).