BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 14 November 2016, 15:08:54
-
Ik had onderstaand bericht in het tram draadje gezet, maar daar zijn zo weinig lezers/geintresseerde dat ik hier maar een herhalen plaats in de hoop dat het meer gelezen wordt :P
Wie durft nu nog te beweren dat tram/trein niets met elkaar te maken hebben, en dat het hier op BNLS niet thuis hoort!!! ;D 8) Dit kwam ik vandaag tegen in DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2016 – 319
Distribution : daily to 35.500+ active addresses 14-11-2016 Page 18;
UW HULP IS DRINGEND NODIG
De redactie kreeg een vraag van Joop van der Sluijs, welke betrokken is bij het trammuseum Amsterdam. Zij hebben een probleem wat niets te maken heeft met schepen of scheepvaart, maar met het daar gebruikelijke bijzonder gereedschap. Om de wielbanden van de tramwielen te vervangen, heeft het trammuseum een conus en een ring nodig, maatje fors. De brede kant van de conus is 585 mm. Dit is geen standaard gereedschap, en moet dus aangemaakt worden. Het trammuseum heeft twee verschillende wielmaten, en wij hebben dus twee sets nodig. De machine waar de banden in moeten is geen probleem, die staat bij het GVB, maar de onderdelen die wij nodig hebben zijn waarschijnlijk in het verleden het bij het oud ijzer terecht gekomen. Het trammuseum beschikking over een HBO metaalbewerker die de benodigde tekeningen kan maken en het contact met de producent kan onderhouden. WELKE WERKPLAATS KAN DEZE CONUS ETC MAKEN VOOR HET TRAMMUSEUM VOOR EEN VRIENDENPRIJS OF BETER ALS EEN GIFT
Namens het museum alvast bedankt, Joop van der Sluijs
http://www.nzh-vervoermuseum.nl/contact/ (http://www.nzh-vervoermuseum.nl/contact/)