BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => (Her)beginners => Topic gestart door: magnusmyggen op 23 October 2016, 17:09:10
-
Hallo allemaal
Kan iemand mij helpen of waar ik infomatie kan vinden? zoek informatie wat er gemaakt word en zeker wat er wordt geleverd aan rauwstof
Akzo Nobel Polymer Rotterdam levert chloor per trein naar?
Tata Steel krijgt welke stoffen gelevert? wat soort staal wordt er gemaakt en wie is de ontvanger?
Phillip Morris, wat ontvangen die en wie is de afnemer?
andere inspiratie met industrie? typisch Hollands?
Ben een baan aan het plannen met Nederland als inspiratie. Met alle bruggen, verschillende delen van de natuur en den industrie.
Hoop dat het leesbaar is. Woon nu al 25 jaar in Denemarken en het schrijven is niet zo goed meer. :(
Stefan Lucassen
-
Lijkt me nogal ambitieus tenzij het een heel grote baan wordt... en in detail is er geen antwoord op te geven, in het algemeen wel: 1 Wikipedia per bedrijf, 2 Artikelen van Hendrik Bouwknegt in Rail Magazine (meest actueel) en 3. Boeken over goederenvervoer in NL (van dezelfde auteur / uitgever en wat minder actueel).
Grtz, René
-
Hoi Stefan,
In welk tijdperk wil je je baan gaan plaatsten?
Het maakt namelijk nogal een verschil of je tijdperk III (ruwweg 1950-1970) of tijdperk VI (2005 tot heden) wilt uitbeelden.
Zowel voor het in te zetten materieel alsook voor de hoeveelheid van het vervoer.
-
echt nederlands product: Frico, met kaas, melk boter enz
-
Bedankt voor de reacties.
Ik weet dat bijvoorbeeld tata steel niet 100% na kunnen laten maken. Een klein gedeelte kan ik zeker proberen om te bouwen. Het is wel altijd en kwestie van compromis.
Tijdperk dat in gedachte heb is 1970 tot nu.
Voorslag met frico is heel goed. Heb daar niet aan gedacht. Heb je daar misschien wat meer informatie over?
-
Wat dacht je van de oude grinderij in Linne met Solvay ( natronchemie) aansluiting.
Chemieketelwagens waaronder chloor en de typische fccppss voor het grind.
2200 2400 rangeerden er...hoofdband met bijna al het mogelijk materieel.
Bieten vervoer uit nuth en Haelen. (Haelen werd zelfs vanuit roermond bedient)
Mogelijkheden genoeg.
Groeten chris
-
Begin jaren '70 was er ook nog steenkolenvervoer vanuit de mijnstreken in Limburg. De mijnen sloten daar in 1974.
-
Een NS1000 met een bietentrein... meerdere 2200'n voor een kolentrein... geweldige thema's :)