BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: nighttrain1 op 24 September 2016, 23:38:09
-
Dit restauratie rijtuig wat verworven is gaat waarschijnlijk de Mitropa vervangen.
De Mitropa staat op draaistellen die door de SSN niet zelf gereviseerd kunnen worden omdat men daar de juiste documentatie van ontbreekt.
Het "nieuwe" restauratie rijtuig staat op zelfde draaistellen als de inmiddels in dienst hebbende "ex DB" 2e klasse rijtuigen, waar wel de juiste documenten voor zijn om revisie mee te kunnen en mogen uitvoeren in eigen beheer.
Nog een bijkomend voordeel is dat er meer mensen kunnen plaatsnemen in de restauratie, mede omdat het rijtuig maar liefst 27,5 meter lang is.
Plek voor 48 man.
Het rijtuig staat nog bij de DTO in Keulen, voordat het naar Nederland komt moet het eerst een grote revisie ondergaan.
Het rijtuig gaat terug in de rood blauwe kleurstelling, nu is het in de DB fernverkehr-schema, IC- wit met de rode band.
Rijtuig staat nu te boek als: D-SSN 56 80 92 252-0 ARmh
Bron Stoomtractie 3-2016
-
En nog ff wat meegenomen bij de stand van de SSN
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20160910_120422_resized.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20160910_120422_resized.jpg)
Heb ik weer >:( Had ik net de huidige gescoord ;)
-
Heb ik weer >:( Had ik net de huidige gescoord ;)
Ruilen? ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kakadu_speis_1980_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kakadu_speis_1980_1.jpg)
Jeroen
-
De Mitropa is nog te koop bij de SSN voor € 55,00.
Afhalen bij het depot in Rotterdam.
-
@Jeroen: die is ook wel heel mooi :D (wat is overigens het merk/nummer?)
Betreffende het restauratierijtuig vond ik het altijd wel mooi om wat verschillende wagens te zien in de treinen van de SSN. Ik hoop niet dat ze de K1 rijtuigen ook gaan vervangen door DB rijtuigen. Dan zou het zo saai worden.
-
Ik ben wel eens meegeweest op en stoomrit van de SSN, maar heb daarbij nooit een bezoek gebracht aan de restauratie. Niet dat dat aan het "oude" rijtuig lag, daar is/was niks mis mee, maar als ze dit rijtuig daadwerkelijk in gaan zetten lijkt het me juist wel een reden om alsnog eens een kijkje te gaan nemen.
Weet iemand wat er (tzt) in dat rijtuig geserveerd gaat worden? Of blijft dat beperkt tot een Nuts, een broodje kaas en een kop koffie?
-
Weet iemand wat er (tzt) in dat rijtuig geserveerd gaat worden?
In de Mitropa was het (twee jaar geleden tenminste) een tosti/hamburgertje/broodje kroket (overigens prima kwaliteit/genoeg keus voor zo'n reis hoor (y) ). De repen en blikjes komen ze ook met een karretje in de rest van de trein serveren :)
-
De NVWA is nogal kritisch als het gaat om verse dan wel bederfelijke waar. Vroeger deed men niet zo moeilijk op alles waar wielen onder zaten en nog reed ook. :police: ;)
Gr. Erik.
-
Nou ja, 't zou wel wat hebben om daar plaats te gaan nemen en een Schnitzel met gebakken aardappelen en groenten geserveerd te krijgen, eventueel met een soepje vooraf en koffie met cognac na.
Dat broodje kroket zal je wel niet aan je tafel voor de neus gezet krijgen.
-
De NVWA is nogal kritisch als het gaat om verse dan wel bederfelijke waar. Vroeger deed men niet zo moeilijk op alles waar wielen onder zaten en nog reed ook. :police: ;)
Gr. Erik.
Mwoah, de regels zijn vrij overzichtelijk.
Niemand wil met buikloop naar huis.
Dus: koelkast koud genoeg, aangebroken verpakkingen dateren en op tijd wegmikken etc.
Is goed te doen hoor.
groeten
Hendrik Jan
-
Ruilen? ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kakadu_speis_1980_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kakadu_speis_1980_1.jpg)
Jeroen
Geeft Roco weer een kans voor een nieuwe kleur-/uitvoeringsvariant, dus Jürgen... ;D
Grtn,
Rob
-
Roco 44745.
Ik hoef 'm niet. Niet m'n tijdperk . uit.
-
Bedankt voor het nummer :) Ik zie dat Roco volgens mij twee versies heeft uitgebracht met ditzelfde nummer, één met en één zonder kader om "Speiseraum"
-
Let op, er bestaat er ook nog een met een stroomafnemer op het dak. dat is de 44761 ;D
Dan is het ook nog een gok welke de SSN uitvoering gaat aanbrengen, met of zonder kader....
-
"Meer mensen dan in het huidige restauratierijtuig" gaat natuurlijk alleen als je het 1e klas gedeelte erbij betrekt ;D
Anders is het juist fors minder.
-
Op twitter van Stoomstichting Nederland staat het volgende bericht:
https://twitter.com/StoomStNed/status/800404693704998913 (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ssn-restauratie.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ssn-restauratie.jpg)
Bron: https://twitter.com/StoomStNed
En als je wil kun je de SSN nu overigens ook steunen met een stem, Specsavers heeft een goededoelenactie opgezet waarbij je kunt stemmen op jouw favoriete doel en de SSN staat daar ook tussen :angel: Als je naar de homepage van de SSN gaat ( https://www.stoomstichting.nl/ ) zie je de knop om naar de stemsite te gaan.
-
wel jammer,hoop dat de mitropa op het depot behouden blijft?
vind de Mitropa persoonlijk mooier en origineler dan de nieuwe
de mitropa is een speisewagen-deze is een speise raum wagen,toch iets anders
mvrgr
willem
-
Wow! Gaaf! En nu maar hopen dat het rijtuig weer in de rood/blauwe kleurstelling wordt geschilderd!
Voor zo'n icoon in de wereld van restauratierijtuigen zou dat wel passend zijn.
-
Het Mitropa rijtuig heeft naar mijn mening veel meer allure dan dit DB rijtuig, al is het enkel al om de bekende zure DDR lucht die je in dat rijtuig ruikt. Deze geur ruik je op veel plekken in de voormalige DDR nog.
-
Ja, precies. Daarom.
-
het is wel toe aan een goede beurt,en volgens de ssn kost dat 2 jaar met hun huidige mensen en inkomsten.
ik snap dus wel dat men niet 2 jaar zonder restauratie rijtuig wil zitten als ze m gaan aan pakken ;D
-
Ik snap alleen niet helemaal wat er zo slecht is aan het oude rijtuig dat er zoveel werk aan zou zitten, vond het een prima en nette bak van de week :)
-
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het probleem bij de draaistellen ligt. Van deze ontbreekt de goede documentatie om die goed te kunnen restaureren. Het nieuwe rijtuig heeft dezelfde draaistellen als een groot deel van de SSN vloot geloof ik.
-
Klopt, zie bericht #1 in dit draadje :)
-
Nog niet helemaal wakker vanochtend maar daar had ik het dus gelezen ;) :)
-
Hé! Die schoen past mij ook!
Wow! Gaaf! En nu maar hopen dat het rijtuig weer in de rood/blauwe kleurstelling wordt geschilderd!
-
Even een linkje naar het "Onlangs gespot - gefotografeerd " draadje:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,27792.msg3221703417/topicseen.html#msg3221703417
Overbrenging van de SSN rijtuigen (met de oude restauratie) waar naartoe, geen idee
Zie hieronder :)
-
Dat was geen overbenging, maar een dagje uit van het personeel... (y)
Die zijn naar het spoorwegmuseum geweest, maar omdat de trein daar niet kan blijven staan ivm ruimtegebrek is deze in Amersfoort 'geparkeerd'.
-
Aha, bedankt (y)
-
Ik heb het nieuwe rijtuig al mogen bewonderen! (y) ben ook bij werkzaamheden geweest. Het plaatsen van nieuwe vlampijpen en het verjongen van deze pijpen. indrukwekkend! Ik geloof dat ze voor de BR23 waren, die uitelkaar lag. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Want dat heb ik dus niet aan ze gevraagd. Heb nu ook de NS8800 voor het eerst live gezien. Leuk ding! Maar het dom lag uit elkaar voor een servicebeurt.