BeneluxSpoor.net forum

Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Robbert op 17 November 2007, 18:14:38

Titel: Traxx 186
Bericht door: Robbert op 17 November 2007, 18:14:38
Op deze (klik) (http://www.railwaymags.com/nav?page=railwaymags.contentspage&view_resource=6543480) site kwam ik een traxx 186 tegen. Weet iemand van merk deze is ? Hij ziet er namelijk wel vet uit. ;D

Groetjes,

Robbert
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Rick op 17 November 2007, 18:16:37
Euh, ik gok ACME? ;)
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: 1202 op 17 November 2007, 18:17:15
Staat er toch echt boven ::) ACME

Dit merk is vergelijkbaar met railtop en ls models.

Marc
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Robbert op 17 November 2007, 18:18:28
Maar via google kan ik het artikkel nummer niet zo snel terug vinden, vandaar dat ik begon te twijfelen, weet iemand dit ?

Groetjes,

Robbert
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Rick op 17 November 2007, 18:20:03
060070, volgens http://www.tina-modelleisenbahn.at/acme.htm
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Streamliner op 17 November 2007, 18:20:27
Er staat volgens mij geen traxx 186 maar een 483. Dit is de 3000 V variant van dit type. Zou dus waarschijnlijk niet in Nederland kunnen rijden in model :(
Mvgr Jan Wiebrand
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Har op 17 November 2007, 18:27:21
Zie ooki:

http://www.acmetreni.com/

Groet,
Har
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: rail4marcel op 17 November 2007, 19:37:17
Nou ja dan zullen ze de nederlandse variant vast nog wel eens gaan uitbrengen.
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Monobrachius op 17 November 2007, 19:37:29
Er staat volgens mij geen traxx 186 maar een 483. Dit is de 3000 V variant van dit type. Zou dus waarschijnlijk niet in Nederland kunnen rijden in model :(
Mvgr Jan Wiebrand

Als de loc onder 3000V kan rijden, kan die hoogstwaarschijnlijk ook wel in Nederland rijden. Doen de Belgen de toch ook dagelijk in Maastricht, niet?
Alleen heb je dan wat minder "oempf". Ook wel goed, want ik vraag me af of de stroomvoorziening het leuk zou vinden.

Maar Robbert, als je geduld hebt, dan komt het vierstroomsbroertje (de E 186) ook nog wel uit. ACME en Roco zullen er wel mee uit komen. En misschien een jaar later Trix ook nog wel.

Henk

P.s. de getoonde SBB Cargo Re 484 is identiek aan de E186 (afgezien de pantografen en misschien wat andere details).
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Robbert op 18 November 2007, 16:30:32
Henk,

Ik hoop dat roco er dan mee komt, want de dakindeling is dan mooier en beter.
Bedankt voor de opmerkingen !

Groetjes,

Robbert
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Monobrachius op 18 November 2007, 16:44:11
Waarom zou de dakindeling van ACME niet goed zijn? Het zou heel goed kunnen dat de SBB Re 484 die daar genoemd staat, helemaal geen SBB Re 484 is, maar een Re 482, wat ook veel logischer is, aangezien die staat aangekondigd is in de neuheitenfolder van ACME (http://www.acmetreni.com/Norimberga2007.pdf).
De Re 482 is de tweestroomsvariant en heeft inderdaad een andere dakindeling.
Volgens mij hoef je je niet druk te maken over die dakindeling. Wel is het zo, dat de pantografen van Roco een flink stukje mooier zijn dan die Sommerfeldtjes van ACME.

Henk
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Robbert op 18 November 2007, 19:47:11
Citaat
Waarom zou de dakindeling van ACME niet goed zijn?

Die heeft maar 2 pantografen, en de 186 1:1 toch 4 ?

Groetjes,

Robbert
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: rail4marcel op 18 November 2007, 20:14:50
Dat passen ze echt wel aan als ze de nederlandse versie nog durven te maken met al die kritiek van de laatste tijd op andere merken.
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Rick op 18 November 2007, 20:35:22
Die heeft maar 2 pantografen, en de 186 1:1 toch 4 ?
Ik denk dat ze dat bij ACME wel zullen zien hoor. :P De Italiaanse versie heeft kennelijk maar 2 stroomafnemers.
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Robbert op 19 November 2007, 09:09:29
Ben benieuwd, ik vind het wel een vet ding. De rode versie mag van mij ook gelijk uitkomen  ;D.

Groetjes,

Robbert
Titel: Re: Traxx 186
Bericht door: Erik Hendriks op 20 November 2007, 00:18:14
Het is de italiaanse uitvoering. staat een heel stuk van in de rail magazine.

  Gr Erik