BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Re 6/6 op 16 November 2007, 16:29:08
-
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar informatie over de inzet van de NS 2200 in Italie.
Ergens in de jaren '90 heeft Strukton een paar 2200'en gehuurd en deze in Italie ingezet bij spoorvernieuwing.
Mijn 1e vraag is zijn hier ook foto's van?
Mijn 2e vraag is staat dit ook in een boek of tijdschrift beschreven?
Vast bedankt voor de antwoorden.
Groet,
Ronan
-
Dat was in 1996 en betrof de locs 2351-2354 en 2380. Een foto staat in 'Spoorwegen in Nederland', mogelijk stata er nog meer in Rail Magazines uit die tijd maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.
-
Hoi Ronan,
Als antwoord op je eerste vraag, op de site van RolandRail is het e.e.a. terug te vinden. Voor de rechstreekse link:
http://www.rolandrail.net/fot/italie/2200Ital.htm (http://www.rolandrail.net/fot/italie/2200Ital.htm)
Succes,
Robert
-
Hoi,
Vast bedankt voor deze informatie, dit helpt me goed op weg.
Ik overweeg namelijk om één van deze locs na te maken van een Roco model.
Wat waren eigenlijk de oorspronkelijke nummers van deze locs?
Groet,
Ronan
-
Uit het blote bolletje 2301-2304.
De loks zijn vernummerd in 2351-2354, toen zij gereed werden gemaakt voor de heuveldiensten op de Kijfhoek.
Dit "gereedmaken" hield in het installeren van een snelheidsmeter, welke van 0 tot 8 km/uur aangaf.
Boven de schaalverdeling van deze snelheidsmeter, werden door middel van witte lampjes aangegeven, door het heuvelsysteem (comp), met welke snelheid de heuvelmachinist mocht rijden. De snelheid werd aangegeven per halve kilometer.
Het "aanrijden" van de wagens tegen de heuvel geschiedde met een snelheid van max. 8 km/h en deze snelheid werd als de wagens in de buurt van de heuvel kwamen teruggebracht worden naar 3,5.
Het systeem kende ook nog een soort cijferkast, met de aangevensnelheid en de commando's heuvelen en stop.
De loks werden door heuvelprocesleiders en machinistenaangeroepen als, lokje1, lokje 2 etc.