BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: stadlerGTW(Remco) op 26 July 2006, 13:48:51
-
Voor de gene die hem nog niet gezien hebben op de onderstaande site staan verschillende foto s van het nieuwe stadler stel van arriva voor het noorden.
http://www.reissweb.net/RW_EndGal.php?gal=wx
Graag uw reacties...!!!!
zelf vindt ik het een heel mooi stel maar misschien komt dat omdat ik zelf in groningen woon en hem daarom graag zie rijden.
-
Aardige foto's
Ik vind hem ook niet lelijk maar ik hou zelf toch meer van dat degelijke uit het NS tijdperkt toen de NS nog van de staat was.
Overigens. Kan je van de voor naar de achterkant wandelen binnendoor? Want in het midden heeft hij ook al de motor liggen, dacht ik te zien.
Sorry ik zie het zelf al op de foto's :-[
Ik vraag me wel af hoe dat midddenstuk is ingedeeld.
In het midden een gangetje en dan aan bijde kanten een power modul zoals zij het noemen?
Met vriendelijke groet,
Mark
-
ik vind het niets. ....ga de wadlopers nog missen :(
-
Dat zijn toch van die dingen zonder toiletten?
Dan zijn het geen treinen maar trams. :)
-
Dat zijn toch van die dingen zonder toiletten?
Dan zijn het geen treinen maar trams. :)
wel toilet (zie foto met toilet rechts en routebord 'Groningen' links)
toch een tram
Nou ja, dat is mijn mening toch. Hoewel we daar eens een heerlijk draadje over gehad hebben.
Sicco Jan
-
Okee, mijn oordeel is meteen een stuk milder. :)
-
Hè getver... nog lelijker dan die Randstadrail gevallen.... m.i. zijn het gewoon trams... :P
-
hallo iedereen
bedankt voor jullie meningen grappig dat vele van jullie hem op een tram vinden lijken of hem eigenlijk helemaal niet mooi vinden ik zelf vindt hem tog niet zo erg op een tram lijken in mijn ogen is het nog altijd een pragt van een TREIN maar ik kan me ook wel voorstellen dat jullie hem een beetje apart vinden met die afzonderlijke motorwagen in het midden maar dat maakt hem juist zo mooi vindt ik maar ik respecteer natuurlijk jullie meningen !! ;D
ik heb ook al een hoop positieve opmerkingen gehad en trouwens de trein bezit een toilet
-
Laat maar komen,dat moderne spul.
Goede kandidaat ook, voor in model ;)
-
Die buffers zie ik nu zijn wel met een hoog kleutergehalte uitgevoerd.
De blauwe heeft niet eens buffers overigens.
Maar het toilet is wel ruim zover ik dat kan zien.
En hij heeft maar 3 wielstellen dat vind ik wel even wennen.
m.v.g.
Mark
PS:
@ stadlerGTW
Ik respecteer ook jouw mening!! :D
-
Een mooi vormgegeven treinstel. Met buffers vind ik hem net wat meer uitstraling hebben. Het is wel apart, met dat kleine stukje (de motor) tussen twee peronenstellen. Als hij in Groningen komt ga ik zeker kijken. Ongeveer 15 min. fietsen en ik ben op het station.
Weet iemand ook wanneer het treinstel in actieve dienst komt? ::)
Roelof
-
beste Trainmotion
Ik weet dat arriva op 20 Oktober de dienst groningen-leer(D) wil gaan rijden met de nieuwe stellen begin Augustus komt het eerste stadler stel naar nederland en aan het einde van dit jaar wil arriva de lijn Groningen-Leeuwarden ook volledig reiden met de nieuwe stellen
-
stadlerGTW bedankt :D.
Dan zal ik er zeker een keer gebruik van maken. Moet nog wel eens naar Winschoten, dus komt mooi uit.
Gaat die trein dan helemaal tot aan Leer of zal hij net zoals de huidige dienstregeling tot aan Nieuweschans rijden?
Roelof
-
hij zal helemaal tot aan leer rijden aantal stellen is ook uitgerust om in duitsland dienst te kunnen doen
-
Tis weer eens wat nieuws op de Nederlandse sporen. Ik moet zeggen dat de GTW 2/6 door de tijd is geëvolueerd van lelijk tot best wel aardig. Alleen die motorruimte... Ik weet niet wat ik ervan moet denken. De plaatsen van de draaistellen komen tramachtig over (maakt niets uit hoor, van mij mag er best een op lijn 21 komen rijden :)).
Trouwens, over dat toilet, dat is zo groot omdat het een invalidentoilet is. Complimenten voor de keuze daarvan! (Of het moet tegenwoordig voorgeschreven staan.)
Groeten Henk
p.s. stadlerGTW, zou je voortaan ook komma's en hoofdletters kunnen gebruiken. Dat leest net iets makkelijker.
-
Ik kan het niet duidelijk afleiden van de foto's....
Maar hoe is het gesteld met de instaphoogte? Zullen perrons aangepast moeten worden of lijkt het op de foto's zo laag?
-
@ victor
Of je nou een treetje omhoog de trein in stapt, of een treetje omlaag?
De "trein" lijkt inderdaad wel lager, maar ik denk niet dat het aanpassingen tot gevolg gaat hebben.
m.v.g.
Mark
-
Misschien moet ik eraan wennen, maar ik vind ze echt lelijk!
Snel nog maar eens naar het noorden voor wat foto's van de wadlopers en dan hoef ik daar voorlopig niet meer te komen.
Groeten
Edwin
-
Waarom issie eigenlijk rood? De huisstijl van Arriva is anders....
-
hi
Ik was eergisteren in duitsland , we reisden per trein via Enschede . Onder-weg zag ik arriva bussen die ook rood waren .
De stoelen in de 2e klas zijn gestoffeerd en de 1e klas stoelen zijn voorzien van leer . Er is een gesloten toiletsysteem die ook geschikt zijn voor rolstoelen .
De eerste "stadler" is op 8 juni uit de fabriek gekomen . De naam zal nog veranderd worden . Op 8 augustus zal de eerste stadler in Nederland arriveren . De laaste zal in 2007 instromen .
Dit stond in de arriva reizigersmagazine van juli 2006.
Jos
-
Zoveel zielen, zoveel meningen, dat blijkt maar weer 's! Eerlijk gezegd, zo lelijk vind ik ze nog niet. Wat je er ook van vindt, nagedacht over het ontwerp is er zeker wél. Wie is er eerder op het idee gekomen om aan weerszijden van een los motordraaistel een op een eigen kopdraaistel staande bak te hangen, niemand toch?! Motor defect? Hang beide bakken aan een reserve-motordraaistel en rijden maar, niks compleet treinstel uit de roulatie halen! Door de motorloze bakken is een bakwisseling ook zo gepiept. En, als de motor daar krachtig genoeg voor blijkt te zijn, met 16 middenbakken op hun eigen loopdraaistel heb je zó evenzovele drietjes, GTW 2/8 in elkaar gezet. Blijkbaar is 3 wel het maximum, gezien het bijschrift van één van de foto's van het materieel voor de Italiaanse maatschappij, waar sprake is van een GTW 4/12, dus met 2 motordraaistellen en 4 loopdraaistellen. Op dezelfde manier doorbouwend dus 5 bakken, of 4 waarbij de beide middenbakken hun eigen draaistel hebben i.pv. een Jacobs, dus a.h.w. 2xGTW 2/6 waar aan één kant een cabine mist (systeem ala viertje mat '46)?
-
Ik kan het niet duidelijk afleiden van de foto's....
Maar hoe is het gesteld met de instaphoogte? Zullen perrons aangepast moeten worden of lijkt het op de foto's zo laag?
als het goed is worden een antal perons verlaagt
-
Op verzoek van Monobrachius zal ik nu leestekens enz gebruiken ;)
De bedoeling was dat arriva de instaphoogte van de nieuwe stadler stellen even hoog wou maken als het perron,
arriva ging dus naar prorail om te vragen hoe hoog de perrons zijn,
Dat wou prorail wel doen maar wat later bleek is dat
prorail de verkeerde hoogte doorgegeven heeft.
Volgens arriva is deze fout niet meer te herstellen?
Wat er nu precies gaat gebeuren?misschien passen ze tog de perrons aan
Dit heb ik ergens gelezen dus het zal wel zo zijn
-
We wachten het wel af!! Ze zijn mooi.
De 1e ritten (in dienst?) zouden plaats vinden tussen Groningen en Leer op 20 Oktober!! Bron: Medewerker Arriva.
Greetz:Menno
-
Ik vind de motor aandrijving erg apart ;D,
nl al la Carnival Festival uit de Efteling ;D ;D
Verder een leuke trein die niet zal misstaan op ons Nederlandse Spoornet ;)
-
Motor defect? Hang beide bakken aan een reserve-motordraaistel en rijden maar, niks compleet treinstel uit de roulatie halen! Door de motorloze bakken is een bakwisseling ook zo gepiept.
Maar dat kan met de meeste treinstellen wel ;)
-
Maar dat kan met de meeste treinstellen wel ;)
zoals ??? ??? ???
-
Bij de Regiorunners kunnen de bakken snel gewisseld worden (die zijn daarvoor ontworpen), bij andere treinstellenis het een kwestie van bakken van andere defecten doorwisselen zodat je weer een trein krijgt met de goeie samenstelling.
Na de oorlog werden van de overgebleven bakken van de dieselvijfen weer complete treinen gemaakt waarbij een aantal motorwagens overbleven, die werden gebruikt om door te wissel als de motor een revisie nodig had.
-
Ze zouden ook milieu bewust gaan rijden lijnzaadolie of zoiets?!
Greetz:Menno
-
zal de staat weer blij mee zijjn.
Kunnen ze boetes uitdelen, elk station iemand neerzetten van de douane KASSA ;D
In duitsland mogen dieselautos rijden op koolzaadolie.
Hier natuurlijk weer niet je betaald de accijns niet.
Heb trouwens ook zo`n treinstel de brawa 0720 (euregio talent)
Rijdt tussen aken en heerlen.
Vind het een mooi ontwerp
-
Maar de Euregio- Talent komt uit de Talent-familie (Talbot Aken, onderdeel van Alstom), en heeft, evenals de Lint (LHB Salzgitter) de motor onder de vloer van de bakken zitten, en is niet, zoals ze dat noemen, modulair opgebouwd zoals de GTW's van Stadtler. Ik had het trouwens over 16 middenbakken, dat moeten 27 zijn, want 16 van de 43 blijven juist tweetjes ipv dat het drietjes worden. Wel even de DRGL van Somda in de gaten houden v.w.b. de komst van het eerste stel in Nederland op 8 augustus, ook ik ben uiteraard benieuwd! Ook voor mij wordt het dagelijkse kost in Hurdegaryp, Groningen-Leeuwarden is per slot de 2e lijn waar ze gaan rijden, maar aangezien de onderhoudshal in Leeuwarden staat zal al eerder vanaf 20 oktober het materieel zo nu en dan voor onderhoud van Groningen naar Leeuwarden moeten.
-
Voor ieders die er belang bij heeft:
http://www.arriva.nl/page.php?id=947 (http://www.arriva.nl/page.php?id=947)
Voor info en foto over de Stadlers!!
Greetz:Menno
-
Dit bericht staat op de website van RTV Noord
<knip>
GRONINGEN - De eerste, nieuwe Arriva-trein komt dinsdag bij Nieuweschans de grens over. Daar draagt de machinist van de Zwitserse fabrikant Stadler de trein over aan een machinist van Arriva.
De trein wordt de komende maanden getest op het Nederlandse spoor. De lightrail-trein zal in oktober in dienst worden genomen.
Met de komst van de trein, organiseert Arriva een fotowedstrijd. Belangstellenden worden uitgedaagd de nieuwe trein zo mooi mogelijk in beeld te brengen.
</knip>
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=59363 (http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=59363)
Lees ook het persbericht op de site van Arriva: http://www.arriva.nl/page.php?id=988 (http://www.arriva.nl/page.php?id=988)
-
Zie de DRGL op somda voor het complete testritschema!
-
Jammer dat ie eerst naar leeuwarden gaat :'(,
ik woon in groningen en als ie in groningen komt ben ik op vakantie 8) :'(
of ik moet gewoon naar nieuweschans ;)
-
T valt mij nog mee dat het stel hier nog geshowt (zo bezien we t maar) word voor de officiële dienstritten!!
Greetz:Menno
-
Hoezo valt het je dan mee Menno?
-
eeeeh.....aangezien Arriva eerst alles strikt geheim hield en nergens verder op in ging met vragen. Meestal is het alleen testritten en geen (soort van) tenstoonstellen van matrieël.Matrieël word vaak geintroduceerd voor media en bobo's en gaan na testritten vaak direct de dienst regeling in. Ik ben hier uiteraard super happy mee dat ik ze hier in Lw mag bekijken!!(uiteraard word het later weer een gewoonte dat ze dr zijn)
Greetz:Menno
-
Laat maar komen,dat moderne spul.
Goede kandidaat ook, voor in model ;)
beetje ot, maar dit al bekend?
http://www.signalmeister.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=23 (http://www.signalmeister.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=23)
-
Ziet er leuk uit!
Hebben ze hem ook al in schaal N? ;)
m.v.g.
Mark
Alleen de buffers kloppen niet met de echte ;)
-
Maar heb je de prijs ook gezien van de betreffende modellen? Het driedelige stel gaat, incl. 20% BTW, € 549,60 kosten, het vierdelige t.z.t. € 790,80. Voor de liefhebbers van de spoorwegen in het Noord-Nederlandse zou ik zeggen: SPAREN MAAR!!!
-
Als er meerdere Noordelijke steden stickers bij zouden zitten wil ik t nog wel eens overwegen.
Maar dan rijst er bij mij nog een vraag:
Is dit nou het zelfde model wat het Nationaal modelspoor museum ook eens toonde op een plaatje?
Greetz:Menno
-
Volgens mij niet Menno want het model van signalmeister is precies 1:87 en die in het modelspoormuseum is stukken groter.
-
Ik vind hem verschrikkelijk lelijk. Geef mij maar die buffel die hier nog rijdt.
Mocht dit "ding"ooit in model komen dan zal ik deze zeer zeker niet aanschaffen. Wat een afgang! ( is mijn mening)
Harm
-
Wat is er dan zo lelijk aan, ???
Het is tog een pracht van een trein ;D
-
Wat er lelijk aan is? Alles. Nee even serieus. Die motor in het midden vind ik erg lelijk staan. Een paar jaar geleden heeft hier een tijdje een treinstel gereden ( een lint?) die ik wel heel mooi vind, met de motor onder de vloer. Maar dit..., nee erg lelijk. Ik ga ook die wadlopers en die buffels missen.
Harm
-
Ik kan nou ook niet zeggen dat ik wild enthousiast wordt van deze trein. Die motor in het midden ziet er niet uit. Zeker niet in model.
Het valt me op dat de "echte" treinen verdwijnen en het steeds meer vormen krijgt van een tram. Neem nou bijvoorbeeld wat er op Zoetermeerlijn gaat rijden of De lint van Syntus en dan nu dit. Waar blijft de echte trein zoals, de buffel, plan V, SM90 (Railhopper) etc etc. Die hebben tenminste nog uitstraling, heb je nog ontzag voor,... Dat is namelijk nog een echte trein! Groot en sterk,... en niet zo'n uiterlijk van een tram wat een regelrechte afknapper is :-| :'(
Groeten,
Herman
-
Waar blijft de echte trein zoals, de buffel, plan V, SM90 (Railhopper) etc etc. Die hebben tenminste nog uitstraling, heb je nog ontzag voor,... Dat is namelijk nog een echte trein!
Ik zou zeggen, richt je aandacht op het goederenvervoer. Hier vind je een hoop verschillende loc's die nog echt uitstraling hebben!
Groeten
Edwin
-
Ik kan nou ook niet zeggen dat ik wild enthousiast wordt van deze trein. Die motor in het midden ziet er niet uit. Zeker niet in model.
Het valt me op dat de "echte" treinen verdwijnen en het steeds meer vormen krijgt van een tram. Neem nou bijvoorbeeld wat er op Zoetermeerlijn gaat rijden of De lint van Syntus en dan nu dit.
De Zoetermeerlijn is danook geen spoorlijn meer maar een Tram baan...
-
Maar de Euregio- Talent komt uit de Talent-familie (Talbot Aken, onderdeel van Alstom)
Het voormalige familiebedrijf Talbot Aachen is nu onderdeel van Bombardier, daarvoor van Adtranz.
De Talent is een van de laatste ontwikkelingen van het voormalig zelfstandige Talbot.
Chef de Gare, da's Frans
-
Ha ze zouden hier ook mooi op het rondje Friesland Traject kunnen rijden!!
Klik op de wereld bol en zie wat ik bedoel.
Greetz:Menno
-
Aardige foto's
Ik vind hem ook niet lelijk maar ik hou zelf toch meer van dat degelijke uit het NS tijdperkt toen de NS nog van de staat was.
Swiss Made = degelijk
Verder vind ik de trein erg geslaagd
Ook las ik dat iemand moest wennen aan 3 wielstellen. Ik meende dat de diesel 2 dit ook al jaren heeft gehad. En de Synthus lint 41 heeft dit ook.
Mijn gevoel over Arriva. Het word nog leuk in het noorden
Groeten Jeroen
-
Het word nog leuk in het noorden
Tot eind 2007 dan zijn de Wadjes en Buffels vertrokken en rijden er alleen nog maar Stadlers rond!!
Greetz:Menno
-
Ik denk dat ik tegen die tijd maar ga verhuizen ;D
Hoef ik niet tegen die dingen aan te kijken. Maar ik heb straks een stageplek in Harlingen en krijg een openbaar vervoer vergoeding. Ik krijg nu al koude rillingen als ik er aan denk dat ik in zo'n ding ( Ik noem het geen trein) van en naar mijn werk moet . Brrrrrrrrrrrr
Harm
-
Harm je bent niet de enige die er zo over denkt: Een maat van mij vind m lijken op een luxe Tram!!
Echter zelf vind ik m wel mooi en fris (qua kleur).
Greetz:Menno
-
Wat is er mis zijn met een luxe tram? Allicht comfortabeler dan een Wadloper.
Ik meen me overigens te herinneren dat er bij de introductie van de Wadloper ook al werd geklaagd dat het geen echte treinen waren. ;D
Persoonlijk vind ik het een prima trein/tram/dinges, weet ik veel.
-
Daar kan ik me nog vaag iets van herinneren (was toen nog een broekkie) maar goed.....We doen het ermee en ik vind m dr niet minder mooi en fris (qua kleur) er om!! En ja t zal iets beter zitten als de "Wadjes" neem ik aan.Heb t nog niet geprobeert!!
Greetz:Menno
-
Ik vind het een hele verbetering.
Bij de introductue van de Wadloper probeerde men het spoor in het Noorden te redden door lichte, spartaanse treinstellen in gebruik te nemen: de Wadloper. Daar bij vergetend dat weinig comfort mensen uit de trein houdt.
Nu proberen ze het spoor te redden door lichte en comfortabeler treinen in gebruik te nemen en door een integraal OV-aanbod. De ervaringen hebben geleerd dat zoiets beter werkt.
Enne Harm, als je erin zit zie je niks van de buitenkant. ;D
-
En over comfort gesproken; zo lang zijn de reistijden in het hoge noorden niet. In 2004 heb ik in Griekenland, op meterspoor, twee en half uur in een soortgelijk stel gezeten onderweg van Athene naar Nafplion en dat was een positieve ervaring. Ook op soms matig gelegen smalspoor rijdt het comfortabel, goede airco en door de lage vloer en hoge ramen riant uitzicht.
-
Henk ;D
Maar, maar, voordat ik er in kan zitten, moet ik er eerst naar toe lopen. En dan zie ik die buitenkant toch. :-|
Ach kunnen ze nou niet één wadlopertje of een buffeltje houden? ;)
Harm
-
Ogen dicht en oefenen met de stok.
Naar ik heb begrepen worden de stations waar mogelijk voorbereid op iedere vorm van handicap.
-
T is idd een vooruitgang!!Zou houden we de lijnen (mischien) rendabel!!
Als ze dan nu het ontknopen van het Noorden nu ook nog eens doordrukken (u weet wel.....) en het LightRailproject "Rondje Friesland" nou eens door drukten zijn we alweer een heel eind!!
Kunnen de LightRail stellen door heel Friesland racen (zelfs over het oude DokkumerLokaaltje....zucht...zwijmel)!! En mischien over een verbeterde oude express verbinding: Harlingen-Lw-Gn-Leer-Oldenburg!!
Greetz:Menno
-
Tot eind 2007 dan zijn de Wadjes en Buffels vertrokken en rijden er alleen nog maar Stadlers rond!!
De Wadlopers en buffels zijn toch geleasd via een leasebedrijf van NS? Ben benieuwd wat er met wadlopers gaat gebeuren. Die buffels zouden ze mogelijk nog wel kwijt kunnen bij Syntus ofzo (denk ik)
Groeten
Edwin
-
Wat een ontevreden heid over het nieuwe arriva stel ???
Wees eens blij ik weet niet of jullie midden in de zomer wel eens met een wadloper gereist hebben?
nou dat is geen pretje!
Het blijkt zo te zijn dat de kachels in de wadlopers met heet weer branden,nou dat valt te merken!
We gaan nu kwa comfort flink vooruit met de nieuwe stadler stellen 8)
lekker airco, goeie stoelen, veel ruimte, snellere rijstijden en lekker uitzicht ;) Laat de nieuwe stadler stellen maar komen (kwa uiterlijk en comfort)
M.v.g
stadlerGTW
-
Ik ben ontevreden, jij bent tevreden en zo is de zaak weer in evenwicht
Harm
-
Daar heb je gelijk in ns cargo ;)
-
Even nog reageren :)
Idd is de zoetermeerlijn meer een tramlijn dan een spoorlijn,... maar er reed tenminste wel een degelijke grote sprinter die ook voor gewone stoptreindiensten werden ingezet.
Overigens wordt je ook niet echt blij van een Plan V die een hele middag in de volle zon heeft gestaan om daar in te stappen. Zal wel ongeveer hetzelfde effect hebben als een wadloper in volle zon denk ik.
Groeten,
Herman
-
@ Herman,
Ooit eens zo'n afstands ritje gemaakt van Lw- R'dam gemaakt? Dat trof mijn maat ( ook trein liefhebber) eens. Gelukkig was het niet warm maar een houten achterwerk had hij wel van de rit gekregen zei hij. Ook de "wadjes" zijn aardig van de warme. Dat trof ik een keer met de Harlinger visserijdagen (zijn er binnenkort ook weer!!). Lekker lui met de trein en je stapt op Harlingerhaven uit midden in het feest gedruis!! De "Wadjes"& "Buffels"waren idd gehuurd/leased.En gaan weer terug.
Er is mij ten ore gekomen dat er een groepje een DH1 wil bewaren!!
Nee niet Dhr Mulder!!
Maar we zouden er tzt nog wel iets van horen!!
Greetz:Menno
-
Wat een ontevreden heid over het nieuwe arriva stel ???
Tja ik beoordeel het treinstel alleen maar op z'n uiterlijk; ik neem aan dat het prima zal rijden en een vooruitgang is voor de reiziger.
Wat zou men vroeger van de Wadlopers gevonden hebben toen deze de oude DE-I/II ging vervangen??
Groeten
Edwin
-
@ edwin:
Als je een stukkie hoger leest in het stukje van Henk dan weet je het antwoord ;D
Greetz:Menno
-
Ik las op www.somda.nl net een berichtje dat SBS 6 morgen avond een nieuwesitem over de nieuwe stadler GTW wil gaan uitzenden.Ze zoeken e iemand die wat over de wadlopers en de nieuwe stadler stellen wil vertellen.
http://www.somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=1302
-
Ha humor!!
Ken er wel een paar die zouden willen (ik mischien ook wel :P)!!
Greetz:Menno
-
Ey harm, niks voor jouw? ;D :P ;)
Greetz:Menno
-
Wat een ontevreden heid over het nieuwe arriva stel ???
Ik vind de mensen hier ook erg negatief over het nieuwe materiaal. Ik heb ook het idee dat het bij andere vervoersmiddelen vaak andersom is bij het komen van nieuw materieel. Veel treinliefhebbers houden het liefst een rijdend museum in stand voor het dagelijks gebruik.
succes
-
Ik vind de mensen hier ook erg negatief over het nieuwe materiaal. Ik heb ook het idee dat het bij andere vervoersmiddelen vaak andersom is bij het komen van nieuw materieel. Veel treinliefhebbers houden het liefst een rijdend museum in stand voor het dagelijks gebruik.
Nee dat is het niet. Ziet er naar mijn mening gewoon niet uit. Punt uit. Niets meer en niets minder. Ik hoef echt geen rijdend museum en ook tegenwoordig komt er wel nieuw materieel wat ik wel mooi vind. Alleen dit model vindt ik niks (Uiterlijk, comfort zal ongacht prima zijn). Snap niet dat er zoveel mensen hierover vallen.
Groeten,
Herman
-
Ik denk dat sommige onder ons gewoon moeten wennen.
Ik ook.
Komt goed.
Wie gewend is aan het geel van de robuste buffel en wadlopers, Is dat in de tijd gewoon mooi gaan vinden. Als er dan een heel ander model met andere kleuren komt, is dat even een vreemde eend in de bijt maar het zal vanzelf wennen denk ik.
Offtopic
Materiaal word verbruikt.
Materieel word gebruikt.
Een trein/tram word gebruikt ;)
Enide offtopic
Met vriendelijke groet,
Mark
-
Achja "Wadlopers" vond ik eerst ook lelijk maar als je nou weer die lelijkheid bekijkt is de lelijkheid die m weer mooi en uniek maakt!!
Greetz:Menno
-
Als je een echte treinenliefhebber bent,
dan is tog eigenlijk geen enkele trein lelijk
-
Zelf spreek ik ook liever van meer en minder faforiete modellen.
Dat betekend eigelijk wel het zelfde maar klinkt wat beter.
Weet iemand misschien ook waarom sommige stadlers van die "plastic" vierkante buffers hebben, terweil andere stadlers wel de oude vertrouwde buffers hebben? Of in enkele gevallen helemaal geen buffers hebben?
Met vriendelijke groet,
Mark
-
Omdat elke maatschapij ze kan bestellen zoals ze willen.
De 1 met en de ander zonder!!
Greetz:Menno
______________________________________
Lelijk kan mooi zijn & Uniek!! (niet met alles!!)
-
Als je een echte treinenliefhebber bent,
dan is tog eigenlijk geen enkele trein lelijk
Ook hier maar weer blijkt...uitzonderingen bevestigen de regel ;)
Harm
-
Als je een echte treinenliefhebber bent,
dan is tog eigenlijk geen enkele trein lelijk
Daar ben ik het nou niet mee eens. Elke autoliefhebber bijvoorbeeld vind ook niet alle auto's mooi.
-
Een vraagje voor diegene die de GTW niet erg mooi vinden of nog erger.
Welke oplossing hadden jullie beter gevonden kwa materieel.
Had Arriva de Wadlopers en Buffels moeten overnemen. En dan ook in het rood wit moeten spuiten
Of had die GTW in het bekende Geel/Grijs moeten bestellen (met reklame banen)
Of had de NS er moeten blijven en alles laten zoals het was, met eventuele sluitingen van lijnen in het vooruitzicht.
Of een andere Merk/Model. Laat eens horen in welke huisstijl die dan had gemoeten
Ps. Als NSR als vervanging van de plan V nu de FLIRT van Stadler aanschaft past dit goed bij de modellen van Arriva. Kan NSR in de toekomst die noordelijke lijntjes weer overnemen :)
-
Daar ben ik het nou niet mee eens. Elke autoliefhebber bijvoorbeeld vind ook niet alle auto's mooi.
misschien heb je gelijk :-|
maar ik denk niet dat je een autoliefhebber kan vergelijken met een treinen.
-
Volgens mij slaat deze discussie kant noch wal...
Dat een hobbist ook naar het uiterlijk kijkt,
maakt Arriva of Stadler geen zier uit,
want de hobbist is de enige die ernaar kijkt.
De reiziger kijkt alleen maar of ding comfortabel zit,
een beetje vlot is en betrouwbaar...
Of ie dan in een Doos, een Ei of in een rijdende Driehoek rijdt,
zal de reiziger weinig uitmaken.
En de reiziger is de doelgroep van een vervoersmaatschappij,
en een vervoersmaatschappij houdt zijn doelgroep tevreden, want daar verdient ie zijn geld aan...
-
Thom
Je hebt 100% gelijk.
Groetjes
-
Welke oplossing hadden jullie beter gevonden kwa materieel.
De trein/trams die ze voor RandstadRail gebruiken maar dan diesel!! ;) ;D
Nee ff serieus:
Ik denk dat dit mischien wel de juiste keuze is.
En vergeet niet: Over smaak valt niet te twisten!!
Greetz:Menno
-
Weet iemand misschien ook waarom sommige stadlers van die "plastic" vierkante buffers hebben, terweil andere stadlers wel de oude vertrouwde buffers hebben? Of in enkele gevallen helemaal geen buffers hebben?
Die ribbelbuffers zijn iets nieuws in Europa.
Je ziet ze steeds vaker op nieuwe treinstellen, vooral in Duitsland (DB, maar ook bij de S-Bahn in Berlijn) en Frankrijk. Mogelijk dat ze daar verplicht zijn. De Arriva's komen ook in Duitsland en misschien hebben ze die ribbeldingen daarom ook.
Ze worden ook alleen maar gebruikt bij treinen met automatische koppelingen (bv Scharfenberg).
De ribbelbuffers zijn uitgevonden en ingevoerd om de schade bij frontale botsingen te verkleinen. Ze bestaan als bufferachtige dingen (Arriva-GTW) en gewoon als platen tegen de trein (stelblak) geschroefd.
Botsten eerst twee treinstellen frontaal op elkaar dan was de mogelijkheid groot dat een van beide treinen omhoogschoot en mogelijk over de ander heenschoof.
Botsen ze nu tegen die ribbelplaten dan houden beide treinen elkaar op de wielen, of althans horizontaal, of althans gewoon neus aan neus.
Ergens heb ik hier een uitgebreid verhaal over gelezen (in een Frans of Duits blad). En theoretisch klopt het.
Het gevolg is altijd minder passagiers dood of gewond, de machinisten moeten rekenen op hun kreukelzone (zit ook in die moderne treinstellen -behalve bij de S-Bahn Berlijn) en als dat niet het geval is dan zouden de machinisten de enige 'pechvogels' in die moderne treinen zijn.
Let maar eens op, je ziet ze steeds vaker die ribbelbuffers of ribbelplaten (bij de S-Bahn in Berlijn ook op de tussenrijtuigen, logisch want bij tunneltrace's wil men geen treinen die bij een botsing het dak in schieten. Of de U-Bahn in Berlijn die ribbelbuffers of -platen heeft ben ik vergeten).
Chef de Gare, da's Frans
-
Hier (http://www.refdag.nl/foto/33534/De+eerste+van+een+stel+nieuwe+treinen+voor+Arriva+komt+aan+op+het+station+van+Nieuweschans..html)een plaatje van het eerste stel in Nieuweschans...
Koen
-
Vanochtend was het model op het nieuws.
Ik hoorde wat commentaar van lokale bobo's en beelden van een model dat net het station binnen kwam.
Ik vond het er eigenlijk nog helemaal niet verkeerd uitzien.
Zelfs het wennen viel reuze mee. :)
Met vriendelijke groet,
Mark
-
Wisselvallig weer of niet er struinen nu al aardig wat mensen rond hier in Lw bij de Mierenkop!!
Greetz:Menno
-
Net terug uit leeuwarden om hem te zien.
concluise MOOI! :)
JAMMER DAT IE VER WEG STOND
maar als je langs het station liep kon je nog aardig dichtbij komen
-
Stadler GTW je hebt gelijk.
Ook ik trof het ook......NIET!!
Heb 1 foto kunnen maken!!
Degene die in de 1e uren v/d dag hier waren kwamen van de koude kermis thuis.Velen dropen af omdat te trein nog niet (ook voor de wedstrijd die er aan vast hangt) goed te Flitsen/platen was.
(spreekt men dan al van een slechte organisatie?)
Voor t eind van de middag beloofden ze beterschap en ook voor de rest v/d dagen. Hopelijk kunnen we dan de trein beter bekijken enz.
Greetz:Menno
-
bestaat er al zo'n model in HO vorm of is dit model in 1:1 de eerste? of zijn er in ander kleuren en maatschappijen al eerder uit gekomen?
-
Menno ik kon alsnog aardig dichtbij komen.Ben richting het gebouw van strukton geloof ik gelopen kon hem daar bijna aanraken
-
Niet helemaal on topic mischien, maar gaat arriva deze treinen ook inzetten tussen Dordrecht en geldermalsen?
Remco
-
Wie weet!!
Of ze moeten daar voor het eerst in hun bestaan(aldaar) voor electro gaan!!
Greetz:Menno
-
Stadler is er toch ook electrisch?
Weet eigenlijk niet of dordrecht geldermalsen al geelectrificeerd is
Remco
-
Ja dat traject is electrisch..
Maar je kan er dan toch nogsteeds met diesel rijden, of is dat dan zoveel duurder dat je niet slim bezig bent?
Met vriendelijke groet,
Mark
-
Denk dat electrisch goedkoper is.
Maar ja weet ook niet of ze van de concessie diesel rijden mogen, elec blijft toch minder vervuilend (in ieder geval ter plaatse ;) )
Remco
-
Concessie schrijft E mat voor, dus helaas..
-
Concessie schrijft E mat voor, dus helaas..
hoezo helaas?
Remco
-
Nou ja dan word het de electro versie van de stadler die ze kunnen bestellen!!
Greetz:Menno
-
bestaat er al zo'n model in HO vorm of is dit model in 1:1 de eerste? of zijn er in ander kleuren en maatschappijen al eerder uit gekomen?
HAG is er mee bezig.
Zie: http://www.keuterman.nl/Downloads/Info%20Hag%202006.pdf
De elektrische versie wordt hier aangeboden: http://swissmodell.com/shop/catalog/advanced_search_result.php?keywords=gtw&osCsid=9177a620d7eaac0064287f636928cff0
-
Inmiddels heb ik ook een paar drie delige stadlers gezien
(3 delig, excl. motercompartiment)
Heeft Ariva ook van dat model besteld, of enkel de veel besproken 2 delige?
Met vriendelijke groet,
Mark
-
Zou het niet makkelijker zijn dat de teksten over het aankomend schaal model als topic in model besprekingen kan geplaatst worden?
Ben vanochtend weer even wezen kijken of de Stadler al beter fotogeniek te plaats was gezet maar dat was helaas nog steeds niet zo.Heb wel reeds wat foto's gemaakt (klik op wereld bol) maar ik hoop wel dat de plaatsing beter word voor de wedstrijd.
Btw: We hebben hier in Friesland nog tot maandag avond!!
& @ mark:
Op dit moment staat hier dus de 3baks met motor gedeelte erin!!
Greetz:Menno
-
Ondanks dat de stadler niet erg makkelijk staat voor een foto heb je toch mooie foto's op je site staan!
En bij jullie staat inderdaad die lange versie van de stadler waar ik op doelde.
Sorry ik had dus eerder op de site moeten kijken.
Ik had in mijn vorige bericht geschreven "3 delig excl. motorcompartiment"
Zodat een grapjas niet de motor ook voor een deel rekenen zou.
Maar nogmaals leuke foto's op je site,..
Met vriendelijke groet,
Mark
-
3-delig stel stond ook al op de foto in Nieuwschans waarvan ik de link hier al gepost had... (2 pagina's terug)
Koen
-
@ Mark:
Thnx 4 tha compliment!!
@ Koen:
Mooie Foto
Greetz:Menno
-
Bij de electro versie zal de motorbak wel afvallen dacht ik zo of nie?
Greetz:Menno
-
Ik denk het niet.
Een Stadler heeft verder namelijk erg weinig ruimte voor het plaatsen van de aandrijving. Dus ik denk dat een electische Stadler ook een motordeel heeft met daaronder de aangedereven assen.
Alleen zal er dan natuurlijk wel een andere motor in liggen. ;)
Hier wat foto's waarop ik mijn mening baseer.
http://swissmodell.com/shop/catalog/images/hag_294-295_rm.jpg
http://swissmodell.com/shop/catalog/images/hag_294-295_thurbo-2.jpg
Met vriendelijke groet,
Mark
-
Mij begrijpen het....Je rekend zoals je al aangaf Motor gedeelte word als loos beschouwd. Dat kan ook makkelijk want de middenbak leunt op het stukje motorgedeelte. (maar ook de laatste kopbak doet het eigenlijk)
Greetz:Menno
-
Mooi kan ik hem niet vinden,het lijkt meer op een rijdende containerbak met 2 stuurwagens.
Doemij maar de Lint41 van Syntus.
Cor
-
De Stadler heeft negatief het nieuws gehaald bij de provinciale omroep:
1) De as-indeling i.v.m doorslippen bij slecht weer.
2) De stadler is op een onmogelijke plaats neer gezet in Lw voor mensen om een goede foto te maken om mee te kunnen doen aan de wedstrijd.
Verder: Op het perron terplaatse gingen geluiden als:
Waardeloze organisatie tot zelfs het boycotten van de wedstrijd.
Huilende kiddo's die mee willen doen en ouders die daarop weer kwaad worden omdat ze de trein niet mooi op de plaat kunnen krijgen (buiten het weer om) voor hun kroost,vervolgens beloven om de middag of dag erna weer te proberen maar weer op het zelfde verhaal stuiten.
Greetz:Menno
-
.
-
Dat zal wel meevallen denk ik, die Zwitsers zijn niet gek, ze weten echt wel wat ze bouwen.
Hermanus.
Dit soort kinderziektes is toch vrij normaal bij nieuw materieel. Ook al is het Swiss Made
Groetjes
-
De Stadler heeft negatief het nieuws gehaald bij de provinciale omroep:
1) De as-indeling i.v.m doorslippen bij slecht weer.
Positief nieuws is niet interesant. Ook al is de lijst voorzien van 100 positieve dingen, maar die ene negatieve komt in het nieuws.
Groetjes
-
Och ja dr moet toch iets zijn.
Alleen dat voor de foto wedstrijd is wel sneu voor de mensen die mee willen doen.
Greetz:Menno
-
Donderdag kwam er rond 18.30 een dieselmonteur uit de trein stappen . Vandaag kwam de trein om 5.55 binnen vanuit Groningen .
Heb de trein woensdag al op spoor 7 op de foto gezet . Vandaag met de stopper van 17.02 ( plan V 946 ) op de foto . Er zijn af en toe wel momenten om de trein te fotograferen
Verder zit de trein vol meetaperatuur en personeel .
treinstelnummer is 301 ( zo te zien )
-
Niet helemaal on topic mischien, maar gaat arriva deze treinen ook inzetten tussen Dordrecht en geldermalsen?
Remco
Ik heb een voorstel. Je mag ze allemaal hebben.Als wij dan allemaal buffels mogen houden.
Harm
-
Is het wel verstandig om zo snel over de GTW's te oordelen? Heb je ze soms al uitgeprobeerd?
-
Ik heb een voorstel. Je mag ze allemaal hebben.Als wij dan allemaal buffels mogen houden.
Harm
Eerlijk gezegd heb ik dan ook liever de buffel ;)
-
@ Roco:
Wat bedoel je eigenlijk?
De trein staat overdag gewoon compleet stil achter het wooncomplex "Het Emplacement" hier op Lw.
Er word alleen s'nachts mee gereden.
Greetz:Menno
-
Op de site van Nico Spilt staat een foto van Stadler genomen in de nacht langs het perron.
-
Een mooie nachtplaat!!
Greetz:Menno
-
Afgedankte trein elders nog zeven jaar mee
Leeuwarden – 14-08-2006
De gele Wadloper- en Buffeltreinen verdwijnen weliswaar uit het Noorden, maar ze zullen elders weer gewoon worden ingezet op het spoor. De dieselboemeltjes kunnen nog zeker een jaar of zeven mee, zegt eigenaar NS. Zo oud zijn de treinstellen namelijk nog niet. Arriva, dat zes lijnen in Groningen en Friesland exploiteert, wil af van het huidige treinenbestand. Het bedrijf huurt op dit moment nog NS-treinen. Dit houdt in de loop van volgend jaar op. ,,Ze keren straks terug bij ons leasebedrijf. Wij hebben al contact met verschillende geïnteresseerden in binnen- en buitenland'', zegt Esther Wienesse van de NS. De Wadlopers rijden nu nog op alle zes spoorlijnen van Arriva (voorheen NoordNed). Op de lijn Groningen-Leeuwarden worden vaak de luxere Buffels ingezet. Arriva vindt de treinen verouderd. De Wadlopers veranderen bij warm weer in een sauna, ze bieden weinig beenruimte, er zijn weinig afvalbakken en mensen die slecht ter been zijn komen moeilijk binnen. Om die reden heeft het bedrijf 43 nieuwe luxere dieseltreinen besteld in Zwitserland. De eerste is al gearriveerd. © Leeuwarder Courant
De Stadler GTW Reeds naar Grun vertrokken!!
Vanaf 20 aug. in Groningen voor bezichtiging. (hopefully voor de Grunningers meer suc6 om mooie platen te schieten!!)
Greetz:Menno
-
Stadler heb ik vanmiddag tijdens mijn (schaft)pauze weer gesignaleerd maar dan wel op een plaats waar ik m niet eerder had gespot......
Bij de aankomende loods (werkplaats) van Voith!! De Rails ligt net niet tot achter de deur maar er bijna strak voor!!
T schijnt dat de Arriva 302 zich ook al in NL bevond dus ik weet niet welke van de 2 het waren (te korte pauze om te zien) maar in ieder geval....
1 van de roldeuren stond gedeeltelijk open dus wat ze nou uitspookten weet ik dus niet.
Greetz:Menno
-
even over modellen:
De GTWs voor Arriva zijn de eerste van de 4e generatie van dit type. Dat betekent voor het uiterlijk dat de Arriva stellen en geheel nieuw vormgegeven cabine hebben. Vergeleken met de stellen voor Thurbo, RM en anderen is de cabine boller en volgens mij wat langer.
leuke link voor het vergelijk:
http://www.reissweb.net/RW_EndGal.php?gal=wx&desc=GTW%20international (http://www.reissweb.net/RW_EndGal.php?gal=wx&desc=GTW%20international)
-
De 301 staat/stond gister de gehele dag voor proef passingen in het Voith gebouwtje!!
Greetz:Menno
-
Hallo
Was er 12 sep een open dag voor personeel ?? Liepen allemaal mensen rond in de kantoren en kantine zijnde geen monteurs .
Vandaag stond binnen in de loods de 303 . Na foto's te hebben gemaakt ging het rolluik meteen dicht .
-
Op de, overigens erg aardige, site www.bahnbilder.de staan 3 fotos van een GTW 2/8 stel op proefrit in Landquart (Zwitserland). Foto is van 12-09.
http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Schweiz~Galerien~Sonstiges.html
-
Hallo,
weet iemand ergens op internet een duidelijk lijstje waarop staat welke stellen inmiddels in nederland zijn??
-
Nou, ik kan me vergissen, maar volgens mij is alleen de 10303 momenteel in Nederland. De 10301 was voor nawerk o.i.d. terug naar de fabriek, of die al terug is weet ik niet.
Groet,
Julius
-
@ roco:
Er is geen opendag geweest!! Ze zijn nog steeds druk met de laatste loodjes aan de bouw.Het gebouw moet eind September klaar zijn. Wie weet volgt er een open dag maar houd er voorvast rekening mee dat het waarschijnlijk voor genodigden zal zijn.
Greetz:Menno
-
Hallo
Nieuws over de GTWtjes staan in het pas uitgegeven Arriva magazin .
November-december 2006 Groningen-Leer
December 2006 (week 50) Leeuwarden-Harlingen
mei 2007 Groningen-Rodeschool
Juli 2007 Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007 Groningen-Delfzijl
september 2007 Groningen-Leeuwarden
Jos
-
Gisteravond ( woensdagavond dus) was ik toevallig vlak bij het station en daar stopte op een opstelspoor een splinternieuw treinstel. Op de zijkant stond als afleverdatum 13-10-06.
Ik had het treinstel tot op dat moment nog niet in het echt gezien. Maar ik moet eerlijk toegeven dat hij niet zo lelijk is als hij op de foto te zien is. Dit treinstel vervoerde een aantal technici, want er zaten een aantal mensen met labtops in.
Ook stonden er een aantal mensen in de cabine.
Harm
-
Nu nog een ritje en je bent om Harm
gr Jos
-
De ritten die harm bedoeld zijn vaak de ritten over het rangeerterrein.
Heb er enkele foto's van gemaakt maar moet nu nog tijd zien te maken om te plaatsen.
De testritten zijn vaak wat heen en weer gerijd met wisselende onderlinge koppelingen tussen 301-302 & 303. Ze gaan de wisselstraten over en dan weer terug koppelen 1 af en nemen dan een ander weer mee op sleeptouw. Of ze rijden de loods in en uit met vaak deur open - deur dicht en dan weer open en karre maar weer....T is spectaulair als de ACTS met hun loks aanwezig zijn!!
Greetz:Menno
-
@ Jos ;D
Menno. Dit treinstel reed richting Groningen. Ander treinstel was er niet te zien.
Dit treinstel stond eerst opgesteld net buiten het station vlakbij het gebouw van de NS ( Geen idee wat ze daar uitspoken ;D ). Op de display boven de cabine kon ik het woord Buitenpost lezen De rest was niet te lezen .
Later en ook op de zaterdag stond en staat het treinstel op het station buiten de overkapping, aan de linkerzijde. Dus waar normaal gesproken de buffels staan.
Ik was aan het werk dus kon ik er niet even snel heen om te kijken welk treinstel dit is.
Harm
-
Correct het treinstel 303 stond daar een tijdje gister en zou een proefrit rijden.Vetrek zou vanaf spoor 8 richting Bp zijn. Of het daadwerkelijk gebeurt is weet ik niet want toen ik een uurtje later vanuit het centrum terug naar huis fietste zag ik het stel daar nog steeds staan. Toen ik om wat info vroeg wist niemand ergens iets van. Verder was ook niemand van Voith of overig personeel te vinden!! Dus allemaal weer ???? !!
Greetz:Menno
________________________________________________
(foto's zijn geplaats waar ik eerder over sprak) 8)
-
Nou brak gister mijn klomp (ik loop er niet op en meerdere Friezen met mij) ik zag dat de nieuwe treinen van Arriva voortaan treintype: 'Spurt' heten. Was er geen betere naam?
Greetz:Menno
-
Spurt is de officiële bijnaam geworden inderdaad, men heeft er naar ik begrepen heb gisteren een hele ceremonie aan gewijd om de naam bekend te maken.
-
Bison (nickname van de IRM),Wadloper,buffel,Koploper,sprinter,spurt.....
Klinkt niet echt lekker mee toch?
Greetz:Menno
-
Er staat nu een leuk filmpje over de trein op de Arriva site.
Klikkerdeklik (http://www.arriva.nl/documents/ArrivaTrein_wmv.php)
gr. Charlie
-
Wahahahahaha ;D leuk zo'n weg "Spurt"ende stoptrein!!
Greetz:Menno
-
een perfecte naam voor zo'n lelijk treinstel. >:( .
Ik hoop dat ik er nooit in hoef te zitten
Dan ga ik nog liever lopen (bij wijze van spreken).
Welke idi**t heeft die naam bedacht??
Was het niet een afkorting of zo?
Harm
-
Weet je wat me opvalt, alle treinen hebben 2 lettergrepen of meer, behalve de lint en de spurt. :o
-
Vast 1 die te diep in het glaasje heeft gekeken!!
Maar dat ding kan wel vrij rap optrekken viel mij op.
Heb een schouwspel vanaf een afstandje bekeken maar snelle bakkies!!
Greetz:Menno
-
Wat wil je als je het vergelijkt met die wadlopers. Dingen maken een hoop herrie, best leuk hoor, heb ervan genoten, maar vooruit gaan, ho maar.
Henk
-
T zou een vooruitgang geweest zijn op de DE-tjes maar ik vond die Wadjes idd ook lawaaïg!! Maar zal ze wel missen!!
Greetz:Menno
-
Ik vind het anders harstikke mooi. Kan ik eindelijk tegen iets anders aanzien. Altijd hetzelfde ding(wadloper harlingen-Leeuwarden) wat voorbij komt brommen.
-
Ik denk dat je al vrij snel geen GTW meer kan zien als ie eenmaal rijdt, nu gaan wij hier in Gelderland waarschijnlijk van jullie Wadlopers genieten 8)
-
Ik denk dat je al vrij snel geen GTW meer kan zien als ie eenmaal rijdt, nu gaan wij hier in Gelderland waarschijnlijk van jullie Wadlopers genieten 8)
Wadlopers ?
Die worden toch gesloopt of verkocht aan ene of andere oosters land net als de plan U?
Of blijven ze in dienst bij de ns ;D
-
Ze komen hoogstwaarschijnlijk op Nijmegen-Roermond te rijden in dienst van Veolia.
-
NSR heeft te kennen gegeven dat ze als reserve worden gebruikt voor de aankomende trein tekort komingen voor 2007 etc.
Greetz:Menno
-
Hoi Allen
Ik ben vandaag wezen "test"rijden met die dingen. Ze zijn echt helemaal top. Ze zijn lekker ruim. Motorretje maakt mooi geluid. Redelijk snel zijn ze ook. Wanneer koopt NSR van die dingen in E uitvoeringen? Lijkt mij helemaal geweldig. Zitten veel beter als ene plan V of Sprinter.
Plaatjes op WWW
-
gisteren mee van Hoogezand naar Groningen geweest (en terug) en dat beviel best. Inderdaad lekker ruim, moderne stoelen en helder verlicht. Top!
Sicco Jan
-
Ze zullen best ruim en licht zijn. En minder lawaai maken.
Maar dat weegt niet op tegen het monsterlijke uiterlijk >:(
En zeg nou zelf, wie wil nu rijden in iets wat "Spurt"heet.
Die dingen kun je het beste laten rijden op de lijn Nijmegen - Roermond. ;)
En laat die wadlopertjes dan maar hier.
Ik denk dat het enige treinstel wat een wadloper kan vervangen een gereviseerde plan U is ;D
O.K. ik geef toe dat het wishfull thinking is.
Harm
-
Waarom wil je niet gelijk terug naar de stoomlocomotief. Of nog beter: paard en wagen. Maar je kan natuurlijk ook gewoon dit alles overslaan en voortaan de benenwagen nemen. ;D
Als iedereen deze gedachten had, waren we nooit aan iets van een stoomloc gekomen, of via via bij een Wadloper. Tis toch hopelijk geen frustratie dat die Zuiderzeelijn er niet is gekomen. ;)
Groeten,
Henk ;)
-
Tis toch hopelijk geen frustratie dat die Zuiderzeelijn er niet is gekomen.
Die zit nog steeds in de pen!! http://www.zuiderzeelijn.nl/index.cfm?pid=2 (http://www.zuiderzeelijn.nl/index.cfm?pid=2)
@Jeroen1975: Wat bedoel je met proef / test rijden?
Deze ritten zijn zonder passagiers uitgevoerd (hier kwam niemand voor in aanmerking alleen het gecertificeert personeel zelf).Ik neem aan dat de ritten die je gemaakt hebt gewoon een ritje v/d ene plaats naar de andere geweest zal zijn waar je gewoon een kaartje voor hebt gekocht.
T zijn echte weg spurters.... ;) ;D heb de spurts regelmatig zien voorbij flitsen maar die dingen kunnen echt aardig snel optrekken.
Btw: Iemand nog iets van die gasten vernomen die een Wadje wou bewaren voor t na geslacht? (Ik bedoel niet die .... uit Harlingen!!) 'T is wel stil omtrend de desbetreffende.
Greetz:Menno
-
@Jeroen1975: Wat bedoel je met proef / test rijden?
Deze ritten zijn zonder passagiers uitgevoerd (hier kwam niemand voor in aanmerking alleen het gecertificeert personeel zelf).Ik neem aan dat de ritten die je gemaakt hebt gewoon een ritje v/d ene plaats naar de andere geweest zal zijn waar je gewoon een kaartje voor hebt gekocht.
Jep, Beneluxspoor testpanel afdeling Duiven hier ;D. Gewoon een kaartje gekocht en rijden maar.
En zeg nou zelf, wie wil nu rijden in iets wat "Spurt"heet.
Die dingen kun je het beste laten rijden op de lijn Nijmegen - Roermond. ;)
En laat die wadlopertjes dan maar hier.
Ik denk dat het enige treinstel wat een wadloper kan vervangen een gereviseerde plan U is ;D
O.K. ik geef toe dat het wishfull thinking is.
Harm
@NScargo
Wat is er mis met "Spurt"? Railhopper is vele malen erger dacht ik zo
En hoever wil je een plan U reviseren?? Alleen de motor? of alles strippen tot op de body na? Nieuwe motor, nieuw interieur, nieuwe luchtgeveerde draaistellen, en tankjes Helium om hem wat ligter te maken? Hoe wil je in dat ding dat lage vloer gebeuren uitvoeren?
Succes
-
wat lucht uit de luchtvering tappen.
-
Precies, comfort leeg laten lopen ;D
-
Ey jeroen '75.....
Even je site bekeken en t is een leuk verslagje van je wat je over de stadler hebt gemaakt!! Mooie heldere foto's!! Er zijn niet veel mensen die daarvoor naar het Noorden toe komen voor een ritje. Complimenten!!
Greetz:Menno
___________________________________________
Promo filmpje van de Spurt aanwezig op mijn site!!
-
Dankje Menno
Ik weet niet waar je vandaan komt Menno. Maar vanuit Duiven (bij Arnhem) is het ongeveer 1 uur 45min ong rijden, en dan sta je in Nieuweschans. Dat is echt niet te ver hoor. (utrecht in de spits is kwa tijd nog verder) En voor een spoorwegmaatschappij met smaak, is het niet te veel moeite om er even heen te rijden. Voor een Sprinter in nieuwe kleuren zou ik het echt niet gedaan hebben.
Groetjes
-
Ja t is idd niet ver. Mensen zeggen ook altijd: Kom je uit het verre hoge Noorden?
Dan is mijn reactie vaak: Hoezo liggen Friesland & Groningen in Zweden dan of zo?
Kwam ook wel vaak in de omgeving van Arnhem (met oude dienst rooster) ik wist niet hoe t nu zou zijn maar goed 't blijkt nog te doen te zijn.
Alleen ben ik nog wel van mening dat 't Oosten & Noorden v/h land een betere spoor verbinding moeten verkrijgen.
Wat betreft de Spurts: Ik zie ze regelmatig voorbij ,,Spurten" en vind ze wel mooi. Maar goed smaken verschillen zoals erbij sommigen valt te lezen en dat is maar goed ook anders werd alles zo eentonig!! Zal zelf als ik het weer eens aan tijd heb op tournee om wat foto's te maken.
Greetz:Menno
-
. Maar goed smaken verschillen zoals erbij sommigen valt te lezen en dat is maar goed ook anders werd alles zo eentonig!!
Ik heb ook het liefst elk uur een ander type trein hier in Duiven :)
-
Natuurlijk weet ik ook wel dat die spurts hier komen.
En ik weet ook dat de wadlopertjes lawaaig zijn en weinig comfort bieden.
Dat een plan U hier niet kan komen, dat snap ik ook wel.
En terug naar de benenwagen wil ik niet, daarvoor vind ik treinen veel te mooi.
Harm
-
Harm:
Niet raar bedoeld of zo hoor!! ;) ;D
Ik vind die oudjes ook nog steeds wat hebben.
Vraag me alleen af: WIE BEWAARD ER 1 VOOR T NA GESLACHT?
OF GAAN ZE NAAR DE SLACHT? aan t einde van hun dienst tijd.
Greetz:Menno
-
@nscargo
Gelukkig. Ik was al bang :)
-
@Menno ;D
@ Jeroen1975 ;D
Harm
-
Om iedereen even op de hoogte te houden van de actuele stand van de spurts voor arriva,
Aflevering van de GTW 2/6:
Inmiddels zijn alle 2/6 stellen aan arriva geleverd(10228 t/m 10243).
Aflevering van de GTW 2/8:
Er zijn nu 6 stellen 2/8 geleverd(10301 t/m 10307).
Dus momenteel rijden er 22 GTW's van de besteldde 43.
Inzet:
Gn-Nsch.
Lw-HLgh.
Gn-Rd (NIET VOLLEDIG)!
Gn-Lw (NIET VOLLEDIG)!
MVG stadlerGTW.
-
Hallo
Ik kwam om 17.30 met de trein uit Harlingen aan in Leeuwarden . Een telefonerende arriva-machinist naast zijn trein , 100m voor de voithloods . De 241 was met een draaistel ontspoort .
Helaas geen fototoestel bij me .
Jos
-
Even afstoffen,
ik ben al een tijdje op zoek naar goede tekeningen van de Arriva GTW Spurts,
ook hier met de zoekfunctie kom ik niks tegen, wie heeft of weet iets van tekeningen?
Graag jullie hulp,
Andreus
Nb we gaan morgen proberen een rondje Noord Nederland te doen met een Arriva dagkaart,
eens kijken hoever we komen.
-
http://www.stadlerrail.com/media/uploads/factsheets/Arriva_Datenblatt_0708_d.pdf
RE465
-
Bedankt dat is wat ik zoek,
binnenkort een reisverslag Arriva Noordelijke lijnen,
ANDREUS