BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Elektronica en analoog => Topic gestart door: Bert Snijder op 12 November 2007, 12:26:14
-
Hallo,
Ik ben druk bezig een baan aan te leggen. Stap voor stap komen steeds weer nieuwe secties in bedrijf. Helaas ondervind ik nu last van een Roco (dubbele) engelse wissel (Rocoline (zonder bedding)). De wisselomzetters (twee) zijn nog niet in bedrijf, wel zijn de draden tbv polarisering van de hartstukken aangebracht. Zodra er een lok de wissel berijdt, treed er kortsluiting op.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Bert
-
Bert,
ws de draden van de hartstukken verkeerd aangesloten. Ik ben het schema kwijt maar het zit bij de wissel in de verpakking (is net anders dan een gewone wissel namelijk).
Als iemand hier het schema heeft hou ik me ook aanbevolen.
Kees-Jan
-
Hallo Bert.
mogelijkheid.
Heb je wel goed gekeken of de stand van de wissels goed staan, als je een wissel omzet moet je ook de andere omzetten anders geeft het sluiting. Je hebt de omzetters nog niet in bedrijf dus dat gaat dan niet vanzelf.
Groetjes Piet
-
Wel iets voor je gevonden in het archief (wist niet eens meer dat ik de Roco electronica PDF had).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/wissel.gif)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/wissel.gif
Dit is voor de 15 graden wissels (zelf zoek ik het nog voor de 10 graden wissel).
Kees-jan
-
als ik het schema bekijk, zou het wel eens kunnen zijn, dat ik de draadjes net andersom heb gemonteerd. Volgorde is dan anders dan bij normale wissels. Ik ga vanavond kijken of wisselen het probleem oplost. Ik laat het weten.
Dank,Bert
-
Ik heb de hartstukdraadjes verwisselt en het probleem is hiermee opgelost. Bij deze wissels zijn, na verplaatsing van de schroefhoudertjes, zelfs in totaal 4 aansluitschema's mogelijk.
Dank voor het meedenken,
Bert
-
Bert,
Graag gedaan. Nu nog even naar de oplossing voor de 10 graden wissels.
Kees-Jan
-
10 graden Engels wissel heeft dezelfde handleiding en dus ook dezelfde aansluitregels. Ik heb ze zelf ook in gebruik maar kan me niet meer herinneren of ik de buitenste 2 aansluitingen voor het polariseren wel of niet moest omdraaien. Dat is makkelijk even te proberen. Mijn aansluitingen liggen al enige tijd bedolven onder de ballast.
Groet Gerrit
-
Volgorde is dan anders dan bij normale wissels.
Ik denk het niet. Een Engels wissel is eigenlijk twee gewone wissels die in elkaar geschoven zijn. Dus wat is er dan anders volgens jou?