BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Blogs => Sobat Kras => Topic gestart door: Hans Reints op 27 May 2016, 04:48:53
-
Na de geslaagde landing op het vliegveld van Denver International, is de eerste stop het hotel in Westminster Jefferson County.
Checken in bij the Cottonwood Suits en gaan eerst een bakje doen. Houden het verder rustig.
De volgende dag waren we al om 04.30 voor de dag, nemen bij een van de vele "broodjes en breakfast"zaken een stevig
full American ontbijt en gaan dan de omgeving gaan verkennen.
Daar onze Kras als Ranger bij de Golden Police en als EMT op de Ambulance zit, is de eerste rit daar naar toe.
Gelukkig voor mij is het RR-museum ook in Golden gevestigd!!!!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/001-IMAG0506.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/001-IMAG0506.jpg)
De Cottonwood Suites Westminster. Ons onderkomen voor de volgende 14 dagen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/002_IMG_1016-0.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/002_IMG_1016-0.jpg)
Zicht op de Coors brewery, de grootse werkgever van Golden. Duidelijk zijn de fabieks en rangeersporen
van deze hoogte goed te onderscheiden. Helemaal rechts boven is nog net het Colorado Railroad Museum te zien
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/003-IMG_0831.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/003-IMG_0831.jpg)
Uitzicht op een gedeelte van de stad Golden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/004-A100.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/004-A100.jpg)
Klaar voor Aktie
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/005-1005-0_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/005-1005-0_1.jpg)
Voor een goede foto van de aankomende trein te maken,een plekje aan de verkeerde kant van het spoor gezocht.
Ook hier is het verboden om zonder permissie de/het spoor over te steken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/006-IMG_0819_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/006-IMG_0819_1.jpg)
006 Een goederentrein, getrokken door twee locomotieven nadert de terreinen van de Coors.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/007-IMG_0822.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/007-IMG_0822.jpg)
De "Coors", die niet alleen in bier doet, gebruikt veel treinen per dag
Zij doen nog heel veel met de spoorwegen. Een paar keer per dag komt er wel een local voorbij.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/008-IMG_0823.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/008-IMG_0823.jpg)
Zoals hier gewoon is, twee locs voor een trein.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/009_157.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/009_157.jpg)
Vermoedelijk zit er Hoops of gierst in deze Hoppers
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/010-IMG_0824_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/010-IMG_0824_1.jpg)
Vanwege dat gele ding achterop, wat iets met druk en remmen te maken heeft,
is de caboose nog steeds verplicht aan het einde van de trein. Zoals te zien is alles dicht gelast
en is er ook geen personeel aanwezig. De rangeerder bevind zich op een van de locomotieven.
gaan zo verder
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/011-IMG_0826_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/011-IMG_0826_1.jpg)
Het convooi is net de aansluiting, bij de D, van de Coors voorbij en gaat nu naar de
wachtsporen die na de overweg liggen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/012-IMG_0745_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/012-IMG_0745_1.jpg)
De fabriekssporen van de Coors met een van de eigen rangeerlocomotieven aan het werk.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/014-IMG_0746_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/014-IMG_0746_2.jpg)
Je kan het geloven of niet, maar dit is hoofdspoor. Hier is net de goederentrein overheen gedenderd.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/015-IMG_0827_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/015-IMG_0827_1.jpg)
Het kan nog gekker en goedkoper! Een stukje verder kwam ik zelfs een bevestiging met 1 spijker Tegen. Schijnt meer dan genoeg te zijn om alles in het spoor te houden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/016-IMG_0828_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/016-IMG_0828_1.jpg)
Het konvooi steekt de weg over naar de overgavesporen van de Coors. De rangeerder heeft alles onder controle.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/017-IMG_0833_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/017-IMG_0833_1.jpg)
Wij gaan terug naar boven om een beter uitzicht op de treinen te hebben. eenmaal boven aangekomen zie ik links
voor de deuren van het gebouw nog iets zwarts staan.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/018-IMG_0747_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/018-IMG_0747_1.jpg)
Het blijkt de zwaar onderder de grafety te zitten 9871 tezijn. Naar ik begrepen heb is deze op dit moment niet
meer rijvaardig en wacht op reparatie.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/019-IMG_0834_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/019-IMG_0834_1.jpg)
Onze trein is inmiddels op de overgave sporen aan gekomen, zie de caboose aan het einde!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/019-IMG_0835_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/019-IMG_0835_1.jpg)
De beide locomotieven zijn nu aan het omlopen om de Caboose op te halen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/021-IMG_0838_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/021-IMG_0838_1.jpg)
De loc's zijn om gelopen en hebben de Caboose opgehaald. Caboose en loc's zijn een vaste drie eenheid. de een kan niet
zonder de ander.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/022-IMG_0842_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/022-IMG_0842_1.jpg)
De reserve rangeerloc staat hier voor hun vaste onderkomen. Zij zal zodadelijk in aktie gaan komen om de trein
verder te behandelen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/023-IMG_1017-0.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/023-IMG_1017-0.jpg)
Nog eenmaal zicht vanaf Lookoutmountain op het Coors-complex met de zo juist binnen genomen trein
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/024-IMG_1014.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/024-IMG_1014.jpg)
Nu we toch op Lookout Mountain zijn kan je niet om een bezoek aan het graf en Museum van "Buffalo Bill" heen.
Buffalo Bill, samen met Rooie Rogers en John "Wane", helden uit onze kindertijd.
Onze legendarische held
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/025_2_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/025_2_1.jpg)
Het graf van William F Gody en zijn vrouw Anny
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/026-IMG_0998.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/026-IMG_0998.jpg)
De op het graf aangebrachte gedenkplaat
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/027-IMG_1003.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/027-IMG_1003.jpg)
The man himself
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/028-IMG_1004.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/028-IMG_1004.jpg)
Buffalo Bill en Sitting Bull
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/029-IMG_0843.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/029-IMG_0843.jpg)
In memory
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img903_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img903_1.jpg)
uit de folder
-
Vanwege dat gele ding achterop, wat iets met druk en remmen te maken heeft, is de caboose nog steeds verplicht aan het einde van de trein.
Na aanleiding van deze opmerkingen en dat gele ding achter op de Caboose, ben ik eens even gaan Googelen Hans en dan kom je natuurlijk weer op Wikipedia terecht :)
Dit (https://en.wikipedia.org/wiki/Caboose) artikel gaat over de Caboose en daarin staat op een zeker punt:
Cabooses were used on every freight train until the 1980s, when safety laws requiring the presence of cabooses and full crews were relaxed. Developments in monitoring and safety technology such as lineside defect detectors and End of Train Device resulted in crew reductions and the phasing out of caboose cars. Nowadays, they are generally only used on rail maintenance or hazardous materials trains, or on heritage and tourist railroads.
Waarna ik nog even doorgeklikt heb naar dit (https://en.wikipedia.org/wiki/End-of-train_device) artikel, wat meer verteld over het End of Train Device.
Blijkbaar heeft deze maatschappij er voor gekozen om altijd met een Caboose met ETD achterop te rijden, in plaats van het ETD steeds weer op een andere wagon te plaatsen :)
-
Goede Morge Eric,
In mijn artikel over het Railroad museum, onder Cabooses had ik het volgende geschreven.
De Caboose moet je zien als een rijdend kantoor met kooien en een Gally. Het was het verblijf van de Conductor
en de "Brakeman" Vanuit de Caboose konden zij de hele trein in de gaten houden een zo nodig ingrijpen als dat nodig was.
In de jaren 80 van de vorige eeuw voerden de spoorwegen in de VS het FREDS systeem in. FREDS staat voor; Flashing Rear Ends Devices.
Dit computersysteem controleerd de status van de trein en geef deze informatie door naar de cabine van de locomotief
zodat de Mcn een goed overzicht heeft. In die zelfde tijd werd ook begonnen met het plaatsen van
zgn lineside detectors. Deze lineside detectors geven aan of er bv warmlopers zijn, wielen naast de rails staan en de trein
nog compleet is. Als deze veranderingen maakte de Caboose en zijn bemanning overbodig en zij verdwenen dan ook
voor een groot deel uit het spoorwegbeeld.Gelukkig zijn niet alle Cabooses uitbeeld verdwenen en naar de schroothoop gegaan.
Als je door het Amerikaanse platteland reis dan kom je de Caboose nog veel tegen als schuurtje of Barn.
Ook het museum heeft er enkele in haar collectie op genomen.
Alleen de namen zijn hier anders.