BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Wijbe op 26 May 2016, 15:53:56
-
De 2454 gaat blijkbaar naar BsH. Die doen al een paar jaar over het renoveren van een Sikje en een poging tot het behouden van een DE2....
-
BsH?
-
Die club in Haarlem.
-
Over de BSH:
https://www.youtube.com/watch?v=5ihaDjNq2qs
-
Zoals een bekend filosoof al eens zei: "Tsja, goh, ach...."
-
Eerst zien... dan geloven.
-
Beetje vaag filmpje, maar oké. Hoop dat deze dan wel geel-grijs wordt (gezien de anti-tocht ramen kan deze niet bruin geschilderd worden).
Benieuwd of er ook nog iemand voor de 2413 komt, want dat zou dan de tweede blauwe kunnen worden.
-
Ehm, we hebben het hier toch over de club waarvan de gemoderniseerde DE2 perse rood moest, en zijn zij ook van die aircounit-sprinterramen Plan U die rood moest (want waarom geen vier rode Plan U's)
Ik denk dus blauw met derde frontsein ;D
-
BSH? das toch een duitse reppert?
https://www.youtube.com/watch?v=LtQBFy3u0BE
-
Leipe peop, Dilz (y)
Ik denk dus blauw met derde frontsein ;D
Berlijns blauw dan toch wel ;D
-
Ik denk dus blauw met derde frontsein ;D
Die kunnen ze bij de SGB halen dan (van de 2424 gaan ze af).
-
Volgens RailMagazine op Facebook is vanavond de 2454 op een trailer op de A2 bij Echt gesignaleerd...
-
Echt?
-
BSH is niet de HIJSM. Deze bestaat niet meer. BSH is feitelijk een nieuwe club in Haarlem. Het is een kleine stichting die nog handjes zoekt. De 180 is via stichting WIJS bij hen terecht gekomen. Dit treinstel heeft echter brandschade uit het verleden en heeft in de HIJSM tijd met vandalisme te maken gehad. Dat is een flink project voor een paar mensen dus. Zelf denk ik dat de 2454 een goede keuze is na de revisie van de sik. Ze hebben gedreven vrijwilligers, echter zoals ik als zei, het is een kleine club. Geef ze de tijd en geloof me, het gaat helemaal goedkomen. ;)
-
Voor wie de eerste foto's wil zien:
https://www.facebook.com/nationaalmodelspoormuseum/posts/861881893917345
op de site van het Nationaal Modelspoor Museum ;-)
-
Nice!
nog mooi in de VFLI-kleuren....
Ik wens ze veel succes met de renovatie (y)
-
Ik ben toch benieuwd wat het doel is om de machine aan te schaffen.
Want nou geef je dat ding straks een kek kleurtje en je hoopt dat de techniek nog enigszins thuis geeft, en wat ga je dan met de machine doen ?
Gezien het filmpje op de vorige pagina heb ik er een beetje een vreemd idee over namelijk....
-
BSH is niet de HIJSM. Deze bestaat niet meer. BSH is feitelijk een nieuwe club in Haarlem. Het is een kleine stichting die nog handjes zoekt. De 180 is via stichting WIJS bij hen terecht gekomen. Dit treinstel heeft echter brandschade uit het verleden en heeft in de HIJSM tijd met vandalisme te maken gehad. Dat is een flink project voor een paar mensen dus. Zelf denk ik dat de 2454 een goede keuze is na de revisie van de sik. Ze hebben gedreven vrijwilligers, echter zoals ik als zei, het is een kleine club. Geef ze de tijd en geloof me, het gaat helemaal goedkomen. ;)
OK een derde club dus. Laten we niet te snel oordelen, de nare geschiedenis daar in Haarlem wil niet zeggen dat het per definitie nooit meer goed gaat komen daar. Een mooie geelgrijze 2454 zou erg leuk zijn, al is het maar statisch.
Als zo'n kleine club die loc heeft kunnen aanschaffen vraag ik me wel af wat het gekost heeft. Ik heb misschien nog wel ruimte in de tuin voor de 2413 en het vakantiegeld is binnen, dus... ;D
groet Sicco
-
BSH is niet de HIJSM. Deze bestaat niet meer. BSH is feitelijk een nieuwe club in Haarlem. Het is een kleine stichting die nog handjes zoekt. De 180 is via stichting WIJS bij hen terecht gekomen. Dit treinstel heeft echter brandschade uit het verleden en heeft in de HIJSM tijd met vandalisme te maken gehad. Dat is een flink project voor een paar mensen dus. Zelf denk ik dat de 2454 een goede keuze is na de revisie van de sik. Ze hebben gedreven vrijwilligers, echter zoals ik als zei, het is een kleine club. Geef ze de tijd en geloof me, het gaat helemaal goedkomen. ;)
Precies (y)
En hier staat exact de uitleg https://nl.wikipedia.org/wiki/Haarlem_IJmuidense_Spoorweg-Maatschappij
-
Ik ben toch benieuwd wat het doel is om de machine aan te schaffen.
Want nou geef je dat ding straks een kek kleurtje en je hoopt dat de techniek nog enigszins thuis geeft, en wat ga je dan met de machine doen ?
Gezien het filmpje op de vorige pagina heb ik er een beetje een vreemd idee over namelijk....
Dat is voor nu toch volkomen onbelangrijk... het gaat om een club liefhebbers die zich inzetten voor het behoud van materieel wat anders gesloopt wordt. Of zoals in Frankrijk, rustig terug aan de natuur gegeven wordt. En of de machine een exact doel krijgt is in deze fase hooguit voor financiers van BHS van belang, primair gaat het om materieel redden. En dat is een prachtig doel op zich, als zulke mensen niet hadden bestaan was een groot deel van de huidige museumcollecties er nooit geweest.
-
Maar het materieel dat ze bezitten zit al in de huidige collecties. Of is er echt een 5e 2400 nodig?
-
Ik lees steeds dat BSH wat anders is dan de HIJSM, waarom daar dan steeds aan refereren? Voor mijn part belandt de loc in iemands achtertuin met twintig meter rails om elke week een keer te worden gestart en een paar meter te rijden. Deed Riekje Buivenga (RIP) ook en daar is niks mis mee. Niet iedereen heeft Grootsche Plannen.
-
Dus dat. Ik bedoel, hoeveel oldtimerliefhebbers restaureren er geen Kever? Er zijn er nog duizenden, en toch worden er nog steeds exemplaren opgeknapt omdat iemand er één wil hebben. Dan zeg je toch ook niet, breng maar naar de sloop en ga een Bugatti zoeken want die zijn veel belangrijker voor het nageslacht... ;)
Ik vind het prima dat er nog steeds moeite gedaan wordt om Nederlands materieel uit de hoogovens te houden en wens de BSH veel succes toe met de machine.
-
Ja precies, dat gepraat over erfgoed en zo. Je kan zoiets ook gewoon voor de lol doen. En het ding dan rood verven met vier frontseinen of zo. Alleen al het zure commentaar van 'liefhebbers' is de moeite waard. ;D
-
het verschil zit in de eventuele subsidies. hoe meer representanten en materieel hoe minder er uiteindelijk de baan op kan omdat alles verdeeld moet worden.
anderzijds laad de SHD zien dat het ook kan met een commerciële kant, maar dat zie ik in Haarlem nog niet zo snel gebeuren.
-
Subsidie betekent tegelijk afhankelijkheid en onzekerheid. Het ene moment krijg je subsidie omdat je een soort industrieel monument in stand houdt, het volgende moment niet meer omdat de pot leeg is of er andere prio's worden gesteld.
Even een paralelletje: in de bouw maak je dat ook mee; heb je net een pand op de monumentenlijst weten te krijgen om de subsidies, worden de subsidies afgeschaft. Ondertussen moet je voor het aanbrengen van de kleinste wijziging wel een hele omgevingsvergunningsprocedure doorlopen met bijbehorende hoge kosten. In plaats van een melding.
Conclusie; doe wat goed is en leun niet op de overheid. Het blijkt dat daar het leven ingewikkeld van wordt.
Verder; BSH, top aanwinst! Succes met restaureren en veel plezier ermee!
-
De 2413 schijnt ook weg te zijn uit Raeren.
Hij zou ook richting NL zijn gegaan.
Weet niet of dit klopt en naar wie.
Groeten chris
-
Kan je daar wat concreter over zijn? Van wie heb je dat gehoord?
Zo'n mededeling van "het schijnt" en "het zou kunnen" daar hebben we niet zo veel aan.
-
En het ding dan rood verven met vier frontseinen of zo. Alleen al het zure commentaar van 'liefhebbers' is de moeite waard. ;D
dat is wel gaaf! En vooral erg orgineel ;D
groet
-
Het verhaal dat de 2413 naar Nederland komt klopt. Maar ik weet (nog) niet naar wie. Maar dat zal snel bekend worden...
-
Joop den Uyl beloofde ons destijds rond 1970 dat we door het aardgas allemaal een eigen auto zouden bezitten.
We komen nu in het tijdperk waarin iedereen zijn eigen treintje bezit.
Wat een verspilling van middelen.
Dirk
-
Ja precies, dat gepraat over erfgoed en zo. Je kan zoiets ook gewoon voor de lol doen. En het ding dan rood verven met vier frontseinen of zo. Alleen al het zure commentaar van 'liefhebbers' is de moeite waard. ;D
Ja met DB Schenker logo's want hysterisch verantwoord. :)
Het maakt mij niet uit want mensen met hun geld willen doen, alleen vind ik het zonde als er vier half opgeknapte locs staan te staan terwijl je ook twee rijvaardige locs had kunnen hebben. Natuurlijk is vier rijvaardige exemplaren nog het leukst.
Kan je daar wat concreter over zijn? Van wie heb je dat gehoord?
Zo'n mededeling van "het schijnt" en "het zou kunnen" daar hebben we niet zo veel aan.
Op Somda werd bij het bericht over de terugkomende 2454 wel iets geroepen over een 'verassing' en de STAR, misschien is in dit geval 1 en 1 2.
-
.....iets geroepen over een 'verassing' .....
Ah, gaan ze dat ding in de fik steken? ;D
-
Zo werd het gemeld, past ook wel bij de doelstelling van Henk. ;)
-
Joop den Uyl beloofde ons destijds rond 1970 dat we door het aardgas allemaal een eigen auto zouden bezitten.
We komen nu in het tijdperk waarin iedereen zijn eigen treintje bezit.
Wat een verspilling van middelen.
Dirk
Ach, iedere hobby kost geld, toch? ;)
-
Oh fantastisch, dat iemand zich druk gaat maken om wat de buurman doet. (y)
-
Joop den Uyl beloofde ons destijds rond 1970 dat we door het aardgas allemaal een eigen auto zouden bezitten.
We komen nu in het tijdperk waarin iedereen zijn eigen treintje bezit.
Wat een verspilling van middelen.
Dirk
;D
Prima toch? Of bedoel je dat dat ook nog wordt gesubsidieerd? Daggut niet.
-
Erg leuk dat er weer een 2400 in Nederland is! Binnenkort de 2413 nog! (y)
Wel erg jammer dat er meteen erg negatief wordt gesproken over de club waar de 2454 nu van is. Het is in het verleden een beetje raar gegaan met de clubs rond Haarlem heb ik het idee. En tja bij de BSH hebben ze maar een klein hokje waar gewerkt kan worden. Maar toch, een 2400 uit België halen doe je niet ''even''. Er zal vast wel onderzocht zijn of het haalbaar is om de locomotief te restaureren. Het is meerdere kleine stichtingen gelukt om locomotieven en treinstellen prachtig te restaureren! Het is waarschijnlijk ook makkelijker om de 2400 te restaureren dan de DE2.
Ik wens de heren van de BSH heel veel succes met de revisie van deze prachtige loc!
Hopelijk zien we de loc over een paar jaar op veel spoorevenementen rijden (y)
-
Maar toch, een 2400 uit België halen doe je niet ''even''.
Hm, het drietal dat nu in een korte periode weer naar Nederland is gehaald, spreekt dat toch een beetje tegen ;)
-
Dat weet je niet als je het voortraject niet kent. Misschien was het wel best pittig, maar kwam men door de omstandigheden (die dingen rotten weg daar) tegelijk in actie.
-
Wel erg jammer dat er meteen erg negatief wordt gesproken over de club waar de 2454 nu van is.
Ja dat vind ik ook opvallend.
Of zou hier jaloezie aan ten grondslag liggen.
grt Piet.
-
Jaloezie? ga ik wel vanuit... wie wil er nou niet zo'n geldput van 60 ton die je ook nog es ergens kwijt moet kunnen enzo...
-
Ik ben erg jaloers ja. Ik wil ook een 2400. Ik vind zelfs dat ik recht heb op een 2400 nu iedereen er eentje lijkt te hebben.
-
Geen gezeik, iedereen een 2400. ;D
-
Treinen verzamelen: het blijft lastig. Transport, stalling, onderhoud... je loopt er helemaal op leeg. Eigenlijk zou je een soort gekrompen replica's moeten verzamelen. Herkenbaar, maar hanteerbaar. Dat is veel praktischer en je kan dan ook een stukje van de context namaken en zelfs dingen die er niet meer zijn.
Zomaar een wild idee. ;D
-
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
-
a) Veel succes gewenst bij de BSH. Uit het filmpje spreekt enthousiasme en liefde voor de lok, dus da's een goed begin.
b) Hilarische reacties hier (en ook in de andere 2400 draadjes). Bravo ;D
c) Paul: je bedoelde je opmerking vast lollig, maar 't zette mij wel wat aan tot nadenken/filosoferen maar daarmee zal ik verder alleen m'n eigen draadje mee vullen (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60917.msg3221663855.html#msg3221663855) want anders wordt het wel heel 2400-naar-BSH offtopic.
Reinout
-
Treinen verzamelen: het blijft lastig. Transport, stalling, onderhoud... je loopt er helemaal op leeg. Eigenlijk zou je een soort gekrompen replica's moeten verzamelen. Herkenbaar, maar hanteerbaar. Dat is veel praktischer en je kan dan ook een stukje van de context namaken en zelfs dingen die er niet meer zijn.
Zomaar een wild idee. ;D
Daar zou je nog geld mee kunnen verdienen ook.....
-
En een forum over starten...
-
Is de 2454 eigenlijk al in Haarlem aangekomen, daar heb ik niets over gelezen volgens mij?
-
Is gisteren aangekomen in Haarlem bij de NedTrain werkplaats en daarna overgebracht naar de sporendriehoek door de 232.
Gr,
Wesley
-
Is uiteindelijk vanaf Haarlem Goederen naar de sporendriehoek gegaan. De loc wordt geel-grijs: https://www.facebook.com/railhobby/posts/1187980724545887
Groet, Myron
-
ah mooi.
die is er nog niet (y)
dan zijn alle kleuren vertegenwoordigt
-
Kunnen we in september de classical tour 25 years after organisren...
Mooi
Groeten
Chris rompelberg
-
Ah, en dan een line-up met alle 2400en (y)
Is zo wel ineens een 2400-invasie....
Mvg,
Tis
-
7 museum exemplaren?
VSM 3
NSM 1
En die 3 die recent uit Frankrijk zijn gehaald.
Of vergeet ik er 1?
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
Gewild model 8)
-
Dat is voor nu toch volkomen onbelangrijk... het gaat om een club liefhebbers die zich inzetten voor het behoud van materieel wat anders gesloopt wordt. Of zoals in Frankrijk, rustig terug aan de natuur gegeven wordt. En of de machine een exact doel krijgt is in deze fase hooguit voor financiers van BHS van belang, primair gaat het om materieel redden. En dat is een prachtig doel op zich, als zulke mensen niet hadden bestaan was een groot deel van de huidige museumcollecties er nooit geweest.
Nouja, een doel als iets onbelangrijks omschrijven vind ik wat vreemd. Je hebt een doel, anders schaf je die machine simpelweg niet aan.
En als je het leuk vind om de lok in je achtertuin te zetten, prima, maar ook dat is dan toch een doel... ;)
Het is enige is dat het mij een onpraktische machine lijkt om wat mee te gaan ondernemen, dus vandaar mijn benieuwdheid...
-
Hoezo onpraktisch om iets mee te gaan ondernemen?
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
Als zij hun plannen verwezenlijkt zien en straks een klein museumpje hebben met af en toe een publieksdag om de boel te bekijken, dan heeft dat toch net zo goed toegevoegde waarde als erfgoed? Of telt het pas als het een 'attractie' wordt als het NSM? Of als er veel geld in gestoken wordt om één keer per jaar mee op de hoofdlijn te kunnen rijden in een totaal veranderde omgeving...?
-
Misschien in bruikleen afstaan? Af en toe een stukje rijden is alleen maar goed voor de machine.
-
We hebben geen idee wat het master plan is van deze club,we weten nu dat ze een 2400 hebben en dat deze geel grijs gaat worden.
En we weten dat de loc rijvaardig gemaakt gaat worden.
Zullen we de rest gewoon afwachten i.p.v. te speculeren over wat men wellicht of niet zou moeten doen,als de tijd rijp is komen we er vanzelf achter wat hun plan is en het uiteindelijke doel :)
Ik hoop in elk geval dat de loc zonder al te veel problemen te reviseren is en dat ze er veel plezier van mogen hebben (y)
-
Hoezo onpraktisch om iets mee te gaan ondernemen?
De lok heeft natuurlijk maar een max snelheid van 80, en is niet voorzien van ATB.
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
[/quote]
-
Als zij hun plannen verwezenlijkt zien en straks een klein museumpje hebben met af en toe een publieksdag om de boel te bekijken, dan heeft dat toch net zo goed toegevoegde waarde als erfgoed? Of telt het pas als het een 'attractie' wordt als het NSM? Of als er veel geld in gestoken wordt om één keer per jaar mee op de hoofdlijn te kunnen rijden in een totaal veranderde omgeving...?
Even voor de duidelijkheid, ik ben alleen benieuwd naar hun doel met de machine, ik veroordeel niemand en ik heb ook nergens gezegd dat het beleid van het NSM het enig goede model is binnen de museumwereld...
-
De lok heeft natuurlijk maar een max snelheid van 80, en is niet voorzien van ATB.
Dat is in te bouwen, maar het vermogen blijft laag natuurlijk.
-
Nou, eentje voor in de tuin.... ;) mwoh... eens zien hoe ik dat thuis kan verkopen...
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
-
Ben ik ook weer eens terug op dit forum, jaren later.. Inderdaad, afgelopen vrijdagochtend is de loc aangekomen, en op onze facebookpagina is het verdere vervolg te lezen.. www.facebook.nl/bshonline (ook te lezen voor niet-facebookgebruikers!). Loc is in redelijke staat, motor heeft wat onderhoud nodig en verder zit er wat werk in het casco. Doelstelling met het project? Een mooi eindresultaat bereiken, en eventueel bij museale spoorse evenementen in actie komen (op het hoofdspoor zal voorlopig niet gaan door het ontbreken van ATB en communicatiemiddelen).
-
misschien ooit weer zo (met ATB-vv)? ::)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image-69.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image-69.jpg)
De buurtgoederentrein, nou ja treintje Leeuwarden-Harlingen voor Dronrijp in de zomer van 1988.
grtz,
Wim
-
Doe dan maar ATB-NG, aan EG met Vv heb je daar niet zoveel ;-)
-
Vandaag bij RTV Drenthe een stuk over de 2454. Het start rond 7:05.
http://www.rtvdrenthe.nl/tv/programma/10/Drenthe-Nu/aflevering/10026
Groet,
Jasper
-
Of hier een artikel van RTV Drenthe: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/109704/Jonge-machinist-uit-Beilen-knapt-opnieuw-oude-trein-op
-
RTV-Drenthe legt (letterlijk) een link met treinstel 115 van de stichting DE 3 (http://www.nmld.nl/nl/object/1545), maar daar valt dit project van de 2524 niet onder. De Stichting DE 3 gaat verder door zonder Michiel Dermois? Ik heb geen idee hoe goed de stichting DE 3 in de vrijwilligers zit, maar ook het op langere termijn rijdend houden lijkt mij wel een klus.
-
Niet alleen op lange termijn, volgens mij staat dat stel inmiddels al een tijdje vast te roesten aan de spoorstaven...
-
Ik snap het even niet MR; er wordt inderdaad een link gelegd met het rode dieselstel, maar ik zie nergens dat deze machinist daarmee niks meer te maken heeft. Verder ging het over de 2454 en niet over de 2524.
-
Ik vroeg het mij af. Duidelijk is wel dat het project van de 2425 (inderdaad weer te haastig getikt, het gaat ook wel eens fout met telefoonnummers) niet onder gebracht is bij de bestaande stichting, maar dat daarvoor een nieuwe stichting is opgericht. Ik weet niet waarom en wat dat betekent voor de relatie tussen beide stichtingen. Mijn veronderstelling is wel dat de 2425 betekent dat er voor de 115 minder tijd beschikbaar is. Misschien is dat niet erg. Ik weet het niet
-
2454, geen 2425. ;D
-
Oh nee, niet weer dezelfde fout. :-\
-
;D
Ik kan me voorstellen dat meerdere personen een stichting hebben opgericht om aanschaf en evt exploitaie van de 115 te regelen. Vervolgens is er een deel van die club evt met anderen die een nieuwe stichting opzetten voor de 2454. Zelfde doel, andere loc en andere poppetjes. Dat verandert niet per se veel voor de onderlinge verhoudingen, voor onderhoud en inzet, nou ja dezelfde hoeveelheid tijd aan meer voertuigen te besteden.
-
De oprichting van een stichting kost geld (notariskosten, inschrijving Kamer van Koophandel dacht ik) en dan is het gemakkelijker om een bestaande stichting te gebruiken. Maar misschien was de doelstelling van de eerste stichting erg gericht op de 115 waardoor die 2400 (dat is in ieder geval niet fout) er niet onder te brengen viel. Maar hoe veel trekt men zich nu aan van een doelstelling? Mogelijk is het gegaan zoals jij beschrijft. Er ontstaat wel een onoverzichtelijk geheel van stichtinkjes op het gebied van spoormusea. Wellicht typerend voor het individualisme van onze tijd. Elk project zijn eigen stichting.
-
is de de 2454 niet gewoon bij een bestaande organisatie ondergebracht?
-
Klopt. BSH bestond al voordat de 2454 aangekocht werd.
-
Aha dan zit ik wat dat betreft fout. De BSH was nieuw voor mij, vandaar dat ik dat dacht. Maar dat het onoverzichtelijk geheel is va allerlei stichtinkjes blijf ik vinden.
-
Valt wel mee hoor. ;D
http://www.nmld.nl/nl/home (http://www.nmld.nl/nl/home)
-
Alleen is de BSH geen stichting, maar een vereniging. Volgens hun eigen website (http://www.bsh-online.nl/)
-
Die website is verhelderend.De BSH is inderdaad de opvolger van WIJS De vereniging is eigenaar van de Sik 232, DE 180 en een stalen D. En daar komt dus ook de 2400 bij.
Valt wel mee hoor. ;D
http://www.nmld.nl/nl/home (http://www.nmld.nl/nl/home)
Maar daar staat BSH toch niet bij? Of ik zie ik hem over het hoofd?
-
Staat nog onder WIJS
-
De BSH is de vereniging die het materieel van de WIJS beheert, als ik me goed heb laten voorlichten. Alleen de 2454 is niet van de WIJS maar privé.
-
Klopt (y)
-
Maar het materieel van de Stoomtram Hoorn-Medemblik (SHM) is ook niet van de SHM maar van een andere stichting. Toch staat het als materieel van de SHM in de database van www.nmld.nl (http://www.nmld.nl). En soms is bepaald materieel bij sommige museumlijnen niet van de lijn zelf, maar is het in bruikleen gegeven door een particulier. In al deze gevallen staat bij nmld.nl gewoon onder het betreffende spoormuseum. Maar de relatie tussen BSH en de WIJS is natuurlijk hier weer niet mee te vergelijken omdat die anders is. En ik heb het idee dat bij 2454 (nu goed getikt?) de relatie met de BSH weer anders is. Of zijn dat ook vrijwilligers van deze vereniging die deze locomotief restaureren? Of zijn vanwege dit project lid geworden van de BSH. Ik heb werkelijk geen idee.
-
Ik wel ;D Maar ik kan niet alles op een forum vermelden, dat moeten de eigenaars zelf doen. Om begrijpelijke redenen natuurlijk :angel:
-
Eerlijk gezegd begrijp ik die redenen niet. Hebben de eigenaars je verboden om het te vertellen?
Het zou wel mooi zijn als iemand die weet hoe het in elkaar zit wat meer duidelijkheid geeft. Anders blijft het doorgaan met speculaas uitdelen.
-
Ik vind het niet netjes om namens anderen te praten. In principe is het toch al wel duidelijk. Stichting WIJS i.c.m. BSH sik, stalen D en 180. Privé personen i.c.m. BSH 2454. ;D
-
Zeg dan liever helemaal niks.
-
@Klaas: is een zich constant herhalend probleem voor mensen met "inside knowledge" op dit (en vergelijkbare) forum.
Soms weet je zaken die niet zonder meer volledig voor de openbaarheid in aanmerking komen. Dan zit je met de spagaat tussen wat je kan en niet kan/wilt vertellen. Het is natuurlijk erg hip en trendy om dan net zo lang door te zeuren totdat de betreffende figuur alles / te veel verteld. Echter: je kan ook gewoon accepteren dat het vermeende recht om alles te weten niet altijd overeenkomst met de vermeende plicht alles te vertellen. Dat is zelden een kwestie van "belangrijk willen doen", maar meer respect voor datgene wat je ooit in vertrouwen is verteld of wat je bij uitoefening van je werk of hobby te weten bent gekomen.
Het werkt heel simpel: hoe harder er gezeurd wordt "vertel alles of hou je mond dicht" hoe minder informatie er gedeeld wordt. Dit omdat er domweg altijd een grens is tussen wat je kan vertellen en wat je voor je wilt of moet houden. Indien je dan constant afgestraft wordt met Zeg dan liever helemaal niks.
is de consequentie simpel: dan wordt er dus niets verteld.
En ik vraag me af of dat het gene is wat je wilt bereiken
-
Paul, ik merk dat we er verschillend tegenaan kijken. Railbouw Leerdam heeft 2 keer laten merken dat hij weet wie de eigenaar is, maar hij wil/kan het niet zeggen. Dat is informatie waar niemand iets aan heeft, en dus net zo goed achterwege gelaten kan worden. En daarom zeg ik: zeg dan liever helemaal niks.
-
Hij heeft echter wel degelijk wat nuttigs verteld: namelijk dat het inderdaad om een prive persoon gaat. Dat is nu wat minder een gerucht en iets meer een feit geworden afhankelijk van je vertrouwen in Railbouw Leerdam.
Op deze site ga je nooit een door een accountant goedgekeurd rapport krijgen met bonnetjes voor elke klinknagel. Je zult het met wat minder moeten doen....
-
Stichting WIJS i.c.m. BSH sik, stalen D en 180. Privé personen i.c.m. BSH 2454.
Lijkt me dus redelijk duidelijk. En dat er hier niet aan de grote klok gehangen gaat worden wie die "privé personen" zijn lijkt me ook niet meer dan logisch. En al helemaal dat Railbouw Leerdam niet verplicht is te vertellen wie dat zijn.
Hij heeft verduidelijkt dat de BSH een opvolger is van WIJS en dat de 2454 een gedeeld eigendom heeft. En die vraag speelde al vanaf posting 75. Daarmee is die vraag, voor zo ver als nu kennelijk mogelijk is beantwoord en zou waardering voor dat antwoord sympathieker zijn dan de tekst "zeg dan liever niks"
-
Dit linkje (http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/109704/Jonge-machinist-uit-Beilen-knapt-opnieuw-oude-trein-op) geeft toch eigenlijk wel aan wie de eigenaar is van deze loc. Niks om geheimzinnig over te doen lijkt mij :D
-
Dat is idd één van de eigenaren. Een andere eigenaar ken ik weer heel goed. Maar nogmaals, ik snap prima dat men een hoop zou willen weten. Maar ik vertel wat ik kan vertellen, zonder daarmee mensen te schaden. Draai het om, als je zoiets bezit, zou je dan met naam en toenaam genoemd willen worden door derden op een forum? Ik denk het niet. Op een aantal andere zaken kan ik prima antwoorden geven, of verduidelijken.
Bekijk het anders, ik heb al een aantal zaken uit de doeken gedaan. Dit in overleg met een eigenaar. Ik had ook niks kunnen zeggen. En verdere info zal tzt naar buiten komen.
Dus het is geen onwil, gewoon netjes en correct omgaan met de informatie die ik heb.
Gr. Dieuwe
-
Gelijk heb je :)
-
Er is geen enkele reden om privé eigenaren met naam en toenaam te noemen op een forum o.i.d.
De 2454 komt bijvoorbeeld in de museummaterieel-database gewoon onder BSH te staan (zal ik veranderen van WIJS in BSH).
-
Mooi, Tim. Dank! Dan heb ik weer wat meer houvast als het over spoormusea gaat.
-
Zo. Even een update over deze lok. De 2454 heeft inmiddels de eerste meters op eigen kracht gereden. (y)
https://www.youtube.com/watch?v=KiWa9mzED2c (https://www.youtube.com/watch?v=KiWa9mzED2c)
https://www.youtube.com/watch?v=PH171uDZdNI (https://www.youtube.com/watch?v=PH171uDZdNI)
https://www.youtube.com/watch?v=1Vd-nmddA9U (https://www.youtube.com/watch?v=1Vd-nmddA9U)
De heren gaan voortvarend te werk. (y) Dus nog even geduld, en de geel/grijze 2454 is weer te bewonderen op de vaderlandsche sporen.
Gr. Dieuwe
-
Kunnen de heren van BSH en SGB niet eens om tafel gaan zitten en kijken of ze van elkaars kennis gebruik kunnen maken ? Dan zijn er strax 2 die weer rijdend zijn.
BSH heeft de 2400 al rijdend en SGB heeft er wel een maar nog geen planning voor;
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70043.msg3221673328.html#msg3221673328
-
De contacten zijn er ;) En kennis wordt gedeeld. Echter in Haarlem konden ze meteen beginnen aan de lok. De SGB heeft ook andere zaken lopen. Dus het lijkt me dat ze eerst andere projecten afronden. Anders wordt het wel heel druk in de loods met allerlei lopende projecten. Geduld en alles komt heus wel goed. ;D
-
(y)
-
Vrijwel alle museumorganisaties hebben (formeel of informeel) behoorlijk wat onderling contact, maak je geen zorgen ;)
-
Is dat zo :p?
Daarnaast heb ik het volle vertrouwen in de ploeg van de SGB zelf, die hebben zichzelf tochal regelmatig bewezen :)
-
Hallo,
Hier een kleine update over de status van de lok.
https://www.facebook.com/Railmagazinenl/photos/pcb.884360811670189/884360295003574/?type=3 (https://www.facebook.com/Railmagazinenl/photos/pcb.884360811670189/884360295003574/?type=3)
https://www.facebook.com/Railmagazinenl/photos/pcb.884360811670189/884360308336906/?type=3 (https://www.facebook.com/Railmagazinenl/photos/pcb.884360811670189/884360308336906/?type=3)
Links gaan naar de facebookpagina van rail magazine.
Er wordt goed doorgewerkt in Haarlem (y)
Gr. Dieuwe
-
Nog even en oude tijden herleven:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3415.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3415.jpg)
-
(y) Mooi (y) Binnenkort weer op de baan te zien ;D
-
Heeft die nou graffiti op z'n neus :o
Wel fijn dat er tegen de draad in er eindelijk eens een geel/grijze museale loc komt (y) (y)
-
Dit is de grondlaag. Die graffiti is nog uit België. Geduld.. komt goed ;)
-
Ging er wel van uit dat het goed kwam ;)
Gelukkig dat het een oude graffiti is en niet dat de hersenloze de loc gevonden hebben.
-
Het karretje staat netjes binnen. :P
-
Ik heb eens een artikel gelezen over aanpassing van een 2400 van De Kleine uit Meppel naar deze versie met rechthoekige ramen. Ik kan me herinneren dat daarvoor raamdelen van een Belgisch M2-rijtuig van Lima voor werden gebruikt? Heeft iemand dat artikel nog, en welke aanpassingen waren er meer nodig?
Ik heb nog een oude DKM 2400 liggen en wil dat misschien ook proberen (en voor deze gelegenheid 2454 nummeren).
NB: als dit teveel off-topic is start ik later wel een nieuw draadje als ik er echt mee aan de gang ga ;)
NB2: kan weg, heb dit draadje al gevonden: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,8407.0.html
-
Volgens mij was dat destijds een artikel in Railhobby van Peter Wijshake,ergens in de jaren negentig... Peter leest en post regelmatig mee dus als ie wil .... ?
Grtn,
Rob
Edit: staat allemaal vermeld hierboven in de link. So sorry... :-\
-
Ik dacht dat het Frank Oude Elferink was, en een 2400 van Roco.
-
Hoi!
Tijd om weer eens een update te plaatsen.
Ik was vandaag op visite bij de BSH. Het werk aan de 2454 verloopt uitstekend! (y)
Hier een kleine impressie:
https://www.youtube.com/watch?v=r_W02sfSBII (https://www.youtube.com/watch?v=r_W02sfSBII)
Gr. Dieuwe
-
Even gegraven in mijn verzameling. De 2454 op de dia.
Te Arnhem op 160679
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Arnhem_-_2454_2200_2217_-_160679.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Arnhem_-_2454_2200_2217_-_160679.jpg)
Te Dordrecht, 310879
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dordrecht_-_2454.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dordrecht_-_2454.jpg)
Te Kaldenkirchen op 280982, voor de grote spoorsanering daar en met nieuwe ramen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kaldenkirchen_-_2454_2400_-_280982_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kaldenkirchen_-_2454_2400_-_280982_1.jpg)
-
(y)
-
Ondertussen is er weer wat nieuws te melden over de NS 2454. Zie de link: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/114429/Historische-locomotief-van-Beiler-machinist-is-weer-als-nieuw
De 2454 is dus nu bijna klaar! :)
Groet,
Jasper
-
(y) geweldig resultaat!
Hulde aan die vrijwilligers.
mvg, Erich
-
hallo allemaal,
Heel cool zeg. Ziet er echt wel uit als nieuw en dat in zes maanden. Alleen ben ik nogal verbaasd dat er weer een dom foutje in het bericht is geslopen, maar dat zijn we inmiddels gewend. Teruggebracht in de staat zoals deze locs in de jaren 50 reden. Ja hoor, in geel grijs !!!!
Kan niet wachten om de loc in het echt te zien ! Nu de museum plan V nog zo strak in een geel jasje.....helemaal goed toch.
Groeten Ruud B.
-
Fantastische prestatie!
En toch moet er eens een alternatief bedacht worden voor het NS logo (wat overigens wel op de 2205 zit). Zonder maakt dat de geel grijze museummachines toch wat kaal.
-
(y) Hij ziet er zelfs beter uit dan na een revisie in de NS-werkplaats, zo nieuw... en top dat vrouwen een loc mee helpen restaureren, dat zie je ook niet elke dag. Misschien is juist daarom het schilderwerk zo mooi geworden? Dat moet veel schuur- en plamuurwerk zijn geweest.
Ik hoop dat ze er in het noorden ook bijpassende goederenwagens achter gaan hangen. Een Hbs/Gbs in de authentieke kleuren van Frico moet te doen zijn, dat zoiets al niet eerder is gebeurd... Ideetje?
-
Volgens mij zijn bij elke museumlijn wel vrouwen actief hoor ;)
Verder kan ik je alvast uit de droom helpen van een Frico Gbs, tenzij je in staat bent de daarvoor benodigde mankracht en financiën daarvoor te leveren.
-
Hebben ze goed gedaan toch? Met heel veel dank aan de vrijwilligers van stichting Hondekop (y)
Een kleine tip van de sluier:
http://www.feijenoordsemeesters.nl/Uitrukken%20ongevallentrein.jpg (http://www.feijenoordsemeesters.nl/Uitrukken%20ongevallentrein.jpg)
Plaatje gejat van Feijenoordsemeesters.nl, fotograaf: Rob vd Rest
Gr. Dieuwe
-
Fantastische prestatie!
En toch moet er eens een alternatief bedacht worden voor het NS logo (wat overigens wel op de 2205 zit). Zonder maakt dat de geel grijze museummachines toch wat kaal.
Graffiti ofzo? ;D
-
De NS wil niet dat hun logo gebruikt wordt op andermans treinen. Dus een vishaak zal er niet opkomen zonder eventuele toestemming hiervoor. Voor de 2205 is hiervoor een uitzondering gemaakt, ik dacht dat dat ivm 175 jarig spoor in Nederland was.
Gr.
-
Jaaa, prachtig! Maar er hoort uiteraard wel een NS logo op. Hoe je het wendt of keert. (y)
Zou zeer flauw zijn als de NS hier geen toestemming voor geeft!
Jeroen
-
Het enige materieel dat museaal een vishaak mag hebben, is dat van het spoorwegmuseum volgens mij. Los van de 2205 heeft geen enkele museumloc in NS uitvoering een vishaak. Dat heeft niks met een flauwe NS te maken maar alles met een logo dat bij één enkel bedrijf hoort.
-
Gewoon een ander (eigen) logo erop. Heeft HSA met de 186 ook gedaan. En dat zie je in Duitsland ook veel met in historische uitvoering teruggebrachte locomotieven (zowel museaal als nog commercieel gebruikt) dat op de plaats van het oude DB-logo een eigen logo is geplaatst.
-
Het enige materieel dat museaal een vishaak mag hebben, is dat van het spoorwegmuseum volgens mij.
Dat is correct.
-
Zoals de 1315 van KLOK. 8)
De loc ziet er inderdaad goed uit, hopelijk komt er snel een huurder voor (hmm, als rangeerloc in de Westhaven).
-
Zoals de 1315 van KLOK. 8)
Uit m'n hoofd heeft die ontheffing omdat het logo op een 1300 gezichtsbepalend is.
-
Dat klopt, iedere regel heeft wel een uitzondering. ;)
Overigens heeft het NSM pas vijf museumstukken waar het NS logo op hoort dus zoveel ontheffing is er niet nodig.
-
Net zoals de naar het buitenland geëxporteerde locs zeker. De 2500 had in 2004 i.i.g. nog de NS logo's, geen idee of die loc nog bestaat en zo ja of de NS logo's daar nog steeds op zitten.
De 1505 in Manchester heeft ook nog de NS-logo's.
Van de Bakkies en Sikken in het buitenland weet ik niet hoe die er nu uit zien, wel dat er ooit enkele de grens zijn gepasseerd.
-
Modellen mogen ook vishaak logo's voeren, daar zijn ook regels voor bedacht/gemaakt. Kunnen ze niet op die manier ook gebruik maken van die regels?
-
Er zal wel verschil zijn in loccen die ergens statisch staan of dat ze nog verhuurd gaan worden om op de grote rails te mogen rijden.
-
Uit m'n hoofd heeft die ontheffing omdat het logo op een 1300 gezichtsbepalend is.
Nou, dat is niet zo, dat logo zit er simpelweg gewoon nog op omdat die lok niet op de baan is en dusook niet in het zicht staat.
Reken er maar op dat die lok nooit in die kleurstelling op eigen kracht op de baan zal verschijnen en dat heeft de WGL1501 ook aleens uitgesproken meen ik.
En wat Ingenium hierboven zegt, stel je voor dat morgen de 1315 de baan op gaat, er wat gebeurd en de lok ontspoort met allerlei schade van dien.
Daar komt een fotograaf bij langs, die maakt een foto en die verschijnt een dag later in de krant met als kop "NS Trein ontspoort!" want immers, het logo van NS staat erop dús is het een trein van NS...
Daar zit NS dus niet op te wachten :)
-
Aha dank voor de info (y)
-
Ik kan me nog een ongeval herinneren met een ERS loc gehuurd door ACTS. (of andersom) maar je staat dan wel mooi in de krant...
-
Dat klopt, iedere regel heeft wel een uitzondering. ;)
Overigens heeft het NSM pas vijf museumstukken waar het NS logo op hoort dus zoveel ontheffing is er niet nodig.
Nou, die ontheffing is gewoon verleend aan het NSM, dat gaat niet per materieel eenheid hoor ;)
Maar even resumé want het zijn er iets meer dan 5 ;D
De lokken: 345, 362, 629, 1211 (Statisch in Dld), 1312, 1656, 2215,
Treinstel: 876,
Rijtuigen: Bs 28.101, Df 92.007, ABv 26.618
en iets van 3 goederenwagens :p
-
Ach we kunnen blij zijn dat het prachtlocje klaar is :) Nu nog ATB erop en gaan met die banaan.
Dat NS logo fotosoep je er zo in :P
-
Thom,
Hoe zit het met de 2205 (https://www.youtube.com/watch?v=omc_BZOD0MI) dan?
-
Die hebben een accoordje bereikt met het evenement NS175.
-
Dn weet je ook vast wat dat akkoord inhoudt.... ;)
-
Nou, die ontheffing is gewoon verleend aan het NSM, dat gaat niet per materieel eenheid hoor ;)
Maar even resumé want het zijn er iets meer dan 5 ;D
De lokken: 345, 362, 629, 1211 (Statisch in Dld), 1312, 1656, 2215,
Treinstel: 876,
Rijtuigen: Bs 28.101, Df 92.007, ABv 26.618
en iets van 3 goederenwagens :p
Er zijn er iets meer dan vijf die een logo dragen, maar zes daarvan hebben (ik vergat de Df) altijd in een uitvoering met logo gereden. Alleen voor die heb je de ontheffing nodig. ;)
terug naar de 2454: heeft die ooit ATB gehad? Zo niet, ik kan me voorstellen dat een toelating nodig is en dat dat best een tijd kan gaan duren.
-
Dn weet je ook vast wat dat akkoord inhoudt.... ;)
Euh, dat ze een logo mogen hebben op de lok misschien? ::)
-
Er zijn er iets meer dan vijf die een logo dragen, maar zes daarvan hebben (ik vergat de Df) altijd in een uitvoering met logo gereden. Alleen voor die heb je de ontheffing nodig. ;)
Het hele rijtje wat ik opnoemde is momenteel voorzien van een NS logo ;)
En of het zijn hele leven met dat logo heeft gereden of later pas gekregen is niet relevant, het Spoorwegmuseum mag het NS-logo gewoon gebruiken en dat geldt niet alleen voor als het materieel wat nooit zonder gereden heeft zoals jij het stelt.
Daarnaast is het niet dat die ontheffing (wat overigens een zwaar woord is, toestemming is eigenlijk een beter woord) per materieeltype word afgegeven, maar de gewoon aan het Spoorwegmuseum is verleend in zijn totaliteit.
terug naar de 2454: heeft die ooit ATB gehad? Zo niet, ik kan me voorstellen dat een toelating nodig is en dat dat best een tijd kan gaan duren.
Nope, de 2400'en waren alleen ATB voorbereid.
-
Het gemis van een logo op de geelgrijze locs wordt duidelijk gevoeld. Ik denk inderdaad dat de NS er niet op zit te wachten dat terzijde gestelde en verkochte locs nog het NS beeldmerk dragen. Maar we willen eigenlijk wel wat op die grote gele of grijze oppervlakten om het idee van een logo terug te brengen.
Ik heb geen flauw idee welk van de onderdelen van de huidige NS huisstijl beschermd zijn, maar om maar eens een voorzetje te geven op een mogelijke invulling heb ik het huidige NS logo maar eens tactisch verminkt ;) . Het is het NS logo niet meer, maar er zijn nog overeenkomsten:
(https://c4.staticflickr.com/6/5579/30597236835_c12ef711ed.jpg) (https://flic.kr/p/NBLQw8)nslogoalt (https://flic.kr/p/NBLQw8) by Gert Arkema (https://www.flickr.com/photos/136098002@N03/), on Flickr
(https://c8.staticflickr.com/6/5709/29963205943_301e0cbc4c.jpg) (https://flic.kr/p/MDKge2)nslogoook (https://flic.kr/p/MDKge2) by Gert Arkema (https://www.flickr.com/photos/136098002@N03/), on Flickr
(https://c6.staticflickr.com/6/5344/29963206013_086fa77849.jpg) (https://flic.kr/p/MDKgfe)nslogovar (https://flic.kr/p/MDKgfe) by Gert Arkema (https://www.flickr.com/photos/136098002@N03/), on Flickr
Welke is het best?
NB: plak m vooral niet op een museumloc, want ik freubel maar wat. Ik heb niet gekeken welk van de karakteristieken bepalend is voor een NS logo, het kan zelfs zijn dat elk afgeleide van het huidige logo tot problemen met NS zal leiden.
( Wordt het niet hoog tijd dat NS een nieuw logo ontwikkelt? Deze is al zó oud... ;) )
-
Als er met die loc commerciële ritten gemaakt gaan worden kan ik me voorstellen dan NS niet wil dat hun logo op de loc zit. Maar wordt de loc alleen voor museum ritten ingezet kan ik me niet voorstellen dat de loc in de laatste uitvoering wordt terug gebracht van het moment van buitendienststelling. Dus met het originele logo.
-
Het idee is om magnetische NS-vignetten te maken, die bij museale doeleinden aangebracht kunnen worden, en er bij commerciële ritten af blijven.
Zaterdag werd er ook geklust, nog een foto met een mooie rookpluim (y):
(http://spoorpers.nl/images/2454/foto1.jpg)
-
Het gemis van een logo op de geelgrijze locs wordt duidelijk gevoeld. Ik denk inderdaad dat de NS er niet op zit te wachten dat terzijde gestelde en verkochte locs nog het NS beeldmerk dragen. Maar we willen eigenlijk wel wat op die grote gele of grijze oppervlakten om het idee van een logo terug te brengen.
Ik heb geen flauw idee welk van de onderdelen van de huidige NS huisstijl beschermd zijn, maar om maar eens een voorzetje te geven op een mogelijke invulling heb ik het huidige NS logo maar eens tactisch verminkt ;) . Het is het NS logo niet meer, maar er zijn nog overeenkomsten:
(https://c4.staticflickr.com/6/5579/30597236835_c12ef711ed.jpg) (https://flic.kr/p/NBLQw8)nslogoalt (https://flic.kr/p/NBLQw8) by Gert Arkema (https://www.flickr.com/photos/136098002@N03/), on Flickr
(https://c8.staticflickr.com/6/5709/29963205943_301e0cbc4c.jpg) (https://flic.kr/p/MDKge2)nslogoook (https://flic.kr/p/MDKge2) by Gert Arkema (https://www.flickr.com/photos/136098002@N03/), on Flickr
(https://c6.staticflickr.com/6/5344/29963206013_086fa77849.jpg) (https://flic.kr/p/MDKgfe)nslogovar (https://flic.kr/p/MDKgfe) by Gert Arkema (https://www.flickr.com/photos/136098002@N03/), on Flickr
Welke is het best?
NB: plak m vooral niet op een museumloc, want ik freubel maar wat. Ik heb niet gekeken welk van de karakteristieken bepalend is voor een NS logo, het kan zelfs zijn dat elk afgeleide van het huidige logo tot problemen met NS zal leiden.
( Wordt het niet hoog tijd dat NS een nieuw logo ontwikkelt? Deze is al zó oud... ;) )
Deze vind ik wel mooi, beetje een variant op voorbeeld 1 ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1200x630bf.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1200x630bf.jpg)
-
Dat laatste plaatje heeft wat weg van e.o.a. Zwitserse spoorweg maatschappij ;D
Zou je als er i.d.d. nooit een 2400/2500 met ATb gereden heeft,er überhaupt een goedgekeurde installatie in krijgen ?
Meen me ergens te herinneren dat het hier dan zou gaan om een nieuw type toelating ofzo en dat dat wel is lang kan duren of gewoon onmogelijk word ivm de leeftijd van het type loc ::)
-
Tuurlijk kun je een ATB installatie nieuw inbouwen en laten toelaten, bij nieuw materieel gebeurd immers hetzelfde.
Alleen kost het je wel een kapitaal aan inbouwen, engineering, apparatuur en keuren.
Daarnaast kent ILeT geen onderscheid in museum of commercieel materieel, niet anders dan dat het niet voldoen aan de eisen ten tijde van de bouw + alle benodigde eisen als ATB en GSM-R ed.
-
Als er met die loc commerciële ritten gemaakt gaan worden kan ik me voorstellen dan NS niet wil dat hun logo op de loc zit. Maar wordt de loc alleen voor museum ritten ingezet kan ik me niet voorstellen dat de loc in de laatste uitvoering wordt terug gebracht van het moment van buitendienststelling. Dus met het originele logo.
NS maakt geen onderscheid in museale en commerciële inzet, ze staan simpelweg niet toe dat een ander hun logo gebruikt.
Wat ik al zei, bij een ontsporing staan zij vervolgens in de kop van de krant geboend als 'NS trein is ontspoord' en op dat soort imago schade zit NS niet te wachten.
Hoe je het ook wend of keert, je bent geen NS dus hoor je hun logo niet te gebruiken.
-
Duitse stomers hebben ook ATB dus waarom niet in een oude NS diesel?
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
Kosten...
-
Hmm sterk punt ja.
Grootste probleem met Museum materieel
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
Deze vind ik wel mooi, beetje een variant op voorbeeld 1 ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1200x630bf.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1200x630bf.jpg)
Dat is mooi; als je de eerste variant toepast kan NS in elk geval niet roepen dat het teveel op hun logo lijkt (y)
-
Euh, dat ze een logo mogen hebben op de lok misschien? ::)
;D
Ik ging er vanuit dat er dan een aantal voorwaarden aanzitten. Dus jullie mogen een logo, mits zus en zo. Naar dat laatste ben ik benieuwd.
-
Hier wat ideeen en info over het NS logo.
Reactie 37 van Fermon Bosman lijkt me nog niet eens zo verkeerd ???
http://forum.beneluxspoor.net/?topic=23054.30
Mvg jamie
-
Het idee is om magnetische NS-vignetten te maken, die bij museale doeleinden aangebracht kunnen worden, en er bij commerciële ritten af blijven.
Zaterdag werd er ook geklust, nog een foto met een mooie rookpluim (y):
Nice 8)
-
Ik ging er vanuit dat er dan een aantal voorwaarden aanzitten. Dus jullie mogen een logo, mits zus en zo. Naar dat laatste ben ik benieuwd.
Al eens geïnformeerd bij de SHD zelf?
-
Waarom niet gewoon een logo in het wit van BSH ofzo erop? Doen de diverse Duitse maatschappijen ook met Duitse loks.
-
Hier wat ideeen en info over het NS logo.
Reactie 37 van Fermon Bosman lijkt me nog niet eens zo verkeerd ???
http://forum.beneluxspoor.net/?topic=23054.30
Mvg jamie
Tedo doet wel bruikbare suggesties, die van Fermon is wat te doorzichtig.
-
Hmmm.. ,als het dan toch moet, dan zou dit een ideetje kunnen zijn?
Al ben ik uiteraard VOOR een prachtig NS logo op de lok. Dat verdient deze.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/BSH_logo_opzet.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/BSH_logo_opzet.jpg)
Jeroen
-
Met NS-logo is inderdaad het mooiste, maar er zijn ook 2400'den geweest zonder:
http://publiek.collecties.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/Fotografische_documenten/1970-1980/155393/?nav_id=1-0&id=1280162454
Moeten alleen wel de 'koevanger' onder de bufferbalk en de zwaailichten weggelaten worden. En de nummers moeten eraf 8).
Maarten
-
En ze moeten op de boot naar Saoedi-Arabië ;D
-
En helaas ook geen nummers.