BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Martijn_ op 23 May 2016, 21:42:37
-
Voor het bouwen van een diorama met als thema de autoslaaptreinen in Den Bosch ben ik op zoek naar afbeeldingen uit de jaren 90 waarop het sporenplan goed te zien is. Zelf heb ik het idee dat de sporen i.i.g. rond 1994 gewijzigd zijn, op foto's vanaf 1994 zijn er 2 kopsporen aan het einde van het perron zichtbaar.
Bij voorbaad dank,
Martijn
-
al op sporenplanonline gekeken?
http://www.sporenplan.nl/
mvg, Erich
-
Sporenplanonline had ik inderdaad al bekeken. De actuele tekeningen geven de situatie weer zoals deze er sinds 2008 bij ligt. En de tekeningen van 1985 laten alleen een vraagteken zien bij het gedeelte van de autoslaaptrein.
-
In Het Utrechts Archief bevinden zich twee archiefstukken van 's-Hertogenbosch (in schaal 1:1000) onder de nummers 1316 (z.j.) en 1317 (1932, 1956 revisie 1970-1973, 1956 revisie 1980, 1986. Calque). De tekeningen zijn online raad te plegen. Zie daarvoor hier (http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/archiefbank/archieftoegangen/zoekresultaat?mivast=39&mizig=210&miadt=39&miaet=1&micode=939&minr=950866&miview=inv2). Vooral 1317 geeft veel informatie denk ik.
-
Dat zijn zeker hele bruikbare tekeningen. Wanneer iemand dit ook nog zou hebben uit de Tweede helft van de jaren 90 dan zou dat helemaal top zijn.
-
Beste Martijn.
Ik kan je verder helpen met het gevraagde.
Je hebt een PB tje ontvangen van me.
Mvg jamie diks
-
Voor het bouwen van een diorama met als thema de autoslaaptreinen in Den Bosch ben ik op zoek naar afbeeldingen uit de jaren 90 waarop het sporenplan goed te zien is. Zelf heb ik het idee dat de sporen i.i.g. rond 1994 gewijzigd zijn, op foto's vanaf 1994 zijn er 2 kopsporen aan het einde van het perron zichtbaar.
Bij voorbaad dank,
Martijn
Dit klopt Martijn.
Het gehele sporenplan autoslaaptrein/Van gent&loos is in 1993/1994 op de schop gegaan en volgens een nieuw en efficiƫnter sporenplan herlegd.
Perron 1 zuidzijde werd verlengd om daar een autoverlaadbrug op te bouwen. (vandaar de twee kopsporen)