BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: dito op 23 May 2016, 12:05:20
-
Hello
De groene aan / uit knop op mijn IB knippert af en toe,waardoor er storingen optreden.
Kent iemand de oorzaak ervan en ook hoe dit kan verholpen worden.
Groeten
Dito
-
Heb je geen gebruiksaanwijzing? Staan achterin meestal problemen beschreven met oplossingen.
Marc
-
Marc,
in de duitstalige gebruiksaanwijzing van mijn IB IR staat niets over een knipperende groene led.
Dito, stel voor dat je contact opneemt met de hotline van Uhlenbrock of van de importeur Hobbytime.
Groet, Willem
-
Willem,
Heb er zelf geen was gewoon een brainstorm -actietje wat je zou kunnen doen.
Contact opnemen met de importeur is natuurlijk ook een goede actie die gedaan zou kunnen worden.
Marc
(Een knipperende groene led is volgens Google een HALT stap van de IB.)
-
Is idd de Halt mode, alle locomotieven stoppen (broadcast adress 0 wordt verzonden)
Het upgrade naar V2.0o ducument zegt het volgende erover:
Halt Mode
In Stop Mode all locomotive addresses are sent an “emergency stop” command but
the track output remains active.
This has the advantage that all locomotives stop but
turnouts, for example, can still be switched. If the mode is
cancelled all locomotives have their previous speed restored.
Halt Mode is indicated by the blinking green LED above the [go] key.
The direction indication arrow for the locomotives also alternate the "=" character
.
This state can be entered in two ways:
1. In the “emergency stop” state one keeps the [stop] key pressed and briefly
presses the [go] key. The device switches the track power on and it is now in the
“Halt Mode“(the green LED flashes).
2. In the “Go“ - state keep the [go] key pressed and briefly press the [stop] key. The
device stops all locomotives and leaves the track power switched on. It is now in the
“Halt Mode“(the green LED flashes). The “Halt Mode” can be terminated at any time
by pressing the [stop] or [go] key.
Als dit spontaan gebeurt is er mogelijk iets mis met de IB, dus bellen lijkt mij het devies.
Mvgr
Peter
-
Hallo
Ik zal mij zeker in contact stellen met uhlenbrock.
Hartelijk dank voor de goede respons.
Groeten
Dito
-
Hallo
Bij hobbytime ben ik zeer goed geholpen.
Het is telefonisch gebeurt waarbij ik gemakkelijk de uitleg kon volgen.
De oorzaak was een overbelasting door de servo.
Dus alles opgelost en een booster bij gevoegd.
Groeten
Herman
-
Prima service dus. (y)
Ik ken ze niet anders.
grt Piet.