BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Luit op 25 February 2016, 08:40:14
-
Ik zie nu net(8.35) dat die Engelsen weer kunnen wedden. Zo te zien een wedstijdje tussen de stoomkracht van de Flying Scotsman en een reguliere trein.
-
Waar zie je dat? Misschien leuk om er een linkje of zo bij te zetten, de Flying Scotsman heeft ook hier te lande best fans.
-
Was vanmorgen op de BBC bij Breakfast. Had het even erbij moeten zetten.
-
Inderdaad. wie het gemist heeft, mogelijk herhaling van de beelden om 19:00 uur op BBC1 News, of om 19:30 ook op BBC1 bij het London Regional News.
De loc rijdt weer als British Railways 60103 in "Brunswick Green" en zonder de idiote tweede tender.
Dirk
-
Geen paniek hij was net ook al op een of te wel de VRT en deze wordt vandaag diverse keren herhaald. Dus alle kansen om deze te zien. Echter hij is iets korter dan de BBC helaas
Wim
-
De Daily Mail (http://www.dailymail.co.uk/news/article-3463466/Flying-Scotsman-travels-London-York-official-journey-legendary-steam-train-refit.html) heeft foto's.
-
Die windleiplaten zijn nieuw voor mij. Lelijk ???
-
Het was zelfs in het RTL nieuws van 19.30 uur
-
Die windleiplaten zijn nieuw voor mij. Lelijk ???
Ja, ik schrok ook even.
De loc is in zijn BR toestand gerestaureerd als 60103 met windleiplaten en niet als LNER 4472 zonder die dingen. Ik kan me voorstellen dat de leiding in York van mening is dat er al genoeg Gresley Pacifics rondrijden in LNER kleuren.
Ik vind dat groen wel een hele mooie kleur, maar dan moet je "Duitse" windleiplaten en dubbele schoorsteen (toch ook van later datum, of niet?) voor lief nemen.
Dirk
-
De FS heeft een forse restauratie gehad en heeft nu hoofdlijntoelating. De dubbele schoorsteen is essentieel, die maakt de loc zuiniger en is origineel vanaf de vijftiger jaren. De windleiplaten horen erbij, de schoorsteen is te kort om door de grenslaag van de rijwind te komen en alle rijwind moet dus naar boven worden geduwd, dit om het zicht van de machinist niet te belemmeren. De in het andere geval gevormde onderdrukken zuigen rook uit de schoorsteen aan die bij de ketel blijft hangen.
Mvrgr
Koopmans
-
Tja, de Engelsen lopen nog massaal uit voor een stoomtrein. :)
Of dat nu ook bij ons in Nederland nog steeds zo is ???
Zo populair is Prorail niet meer!
Gerard
-
En dan hebben sommigen de trein weer niet goed kunnen zien (http://www.itv.com/news/2016-02-25/flying-scotsman-bad-luck-for-one-trainspotter/) ::) :P
-
@weerd,
Het leg er maar aan hoe je PR is opgebouwd. je weet zelf hoeveel mensen er langs de lijn stonden toen "onze" Railhobby express door Nederland denderde. Ook de trein zat toen stamp vol.....
-
@weerd,
Het leg er maar aan hoe je PR is opgebouwd. je weet zelf hoeveel mensen er langs de lijn stonden toen "onze" Railhobby express door Nederland denderde. Ook de trein zat toen stamp vol.....
Ja meneer Sobat,
Maar dat was al zo'n 25 jaar geleden.
Ik heb het over NU, anno 2016! >:( ;D
Gerard
-
Ach als de 6317 ooit weer eens op de baan komt :P
-
Ja meneer Sobat,
Maar dat was al zo'n 25 jaar geleden.
Ik heb het over NU, anno 2016! >:( ;D
Gerard als het in Albion kan, waarom dan hier niet?
Met een goede pr en promotiecampagne kan je een heel eind komen.
Als die walvis nog eens bij mij zal aanleggen dan ga ik het zeker nog eens proberen, hij moet alleen niet al te lang wachten ;D