BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: JvB op 18 February 2016, 11:54:18
-
Even een vraagje aan andere forumleden.
Sinds 9 december ben ik in gesprek met Goover Models over een ordertje wat besteld en betaald is, niet geleverd en waarvoor ze inmiddels een creditnota uitschreven en ook die (nog) niet betaalden na meer dan een maand.
Inmiddels worden mails die ik ze via hun site toestuur niet meer afgeleverd. Telefonisch zijn ze zeer slecht tot niet te bereiken.
Iemand enig idee of Goover in de problemen zit of heb ik het gewoon heel slecht getroffen?
-
Aangezien het een "Belg" is kan je de vraag ook stellen op het Modelspoorforum.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php
Dave
-
dank je Dave
ga ik doen
-
Daar is David Goovaerts zelf vrij actief onder de naam Märklinrijder.
Over financiële problemen weet ik niet, maar wel neemt het bedrijfje altijd te veel hooi op de vork met als resultaat een eeuwige achterstand met alles. Je hoeft dus niet onmiddelijk te wanhopen.
-
wat me zorgen baart is het verschijnsel dat mailberichten die je via hun site instuurt nu bij me terugkomen als onbestelbaar. Vreemd verschijnsel voor een bedrijf
-
info at goover dot be als adres ?
-
inderdaad. En ingelogd met mijn account daar
-
Kan zijn dat David in China zit..
-
zou kunnen. Maar dan nog moet de mail gewoon afgeleverd worden en niet als onbestelbaar worden teruggestuurd
-
Als zijn mailbox vol zit heb je een probleem..is een beetje van je provider afhankelijk..
-
kan een optie zijn, daar had ik niet aan gedacht. Hoop ik voor hem dat het vooral orders zijn.. ;)
-
Jan,
David mailt ook onder david.goovaerts01 -at- telenet.be
Misschien reageert hij daar wel op.
Gr, Ben.
-
dank voor de info, Ben, kan ik alsnog proberen
-
David heeft het momenteel inderdaad (onmenselijk) druk met de uitlevering van zijn "91"-project en daardoor inderdaad een enorme achterstand oploopt in de behandeling van de andere zaken.
Ik heb ook al meerdere weken geduld moeten hebben vooraleer er een reactive komt op een eenvoudige vraag.
Succes.
-
David heeft mij vandaag gebeld ivm een levering, gaat morgen op de bus.
Nette service
mvg Joop
-
Ik heb 1 december een bestelling geplaatst en tot op heden niks ontvangen. Gister gebeld en de toezegging gekregen dat ik vrijdag de bestelling in huis heb. Al een paar keer zo'n toezegging gehad, hopen dat het goedkomt.
Groeten,
Rienk
-
David heeft mij vandaag gebeld ivm een levering, gaat morgen op de bus.
Nette service
mvg Joop
Hier precies hetzelfde! Correct hoor. (y)
Groet Jaap
-
David heeft mij vandaag gebeld ivm een levering, gaat morgen op de bus.
Nette service
mvg Joop
om welke levering gaat het? de wadloper?
-
Jazeker. Joop krijgt de wadloper al en de rest niet. ;D
-
Ik had dakpanplaten besteld zonder Wadloper.
-
Net contact gehad.
Wadloper over ongeveer 2 a 3 weken in de winkels.
Modellen zijn klaar om ingepakt te worden.
Nieuwe dozen daarvoor zijn onderweg naar de fabriek.
Modellen worden dan netjes ingepakt en naar Goovers gestuurd en dan kan hij gaan verdelen aan de winkels.
bron : Goover Models.
-
Heren,
Even een mis verstand uit de wereld helpen.
Ik heb het over een styreen plaat en zeker geen wadloper.
mvg Joop
-
kun je toch een wadloper van maken... ;D
-
;D
-
Dan hoop ik dat spoedig ook de langverwachte reeks 91 geleverd gaat worden :D
Mvg,
Tis
-
....En duurt die te lang, kun je ook gewoon een plaat styreen bestellen. Hier staat al ongeveer hoe het moet. http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,63322.0.html
-
Ah ja, gebouwd rond een micro en een powerpack. Ik begin te vermoeden dat dat voor die 91 van Goovermodels ook een goed idee zou zijn geweest.
-
Nee geen micro, het zijn gewone lopi's. Heb nog even een micro in het kalf geprobeerd maar die gedraagt zich nogal anders dan een gewone dus dat werd m niet. Overigens ligt bij goover het motortje nog lager dan in de mijne dus je kunt er als de cabinewanden niet te dik zijn (decoder past er vrij krap in) dezelfde hoeveelheid meuk in kwijt.
-
Ik heb in ieder geval nog de tijd om een speelterreintje te bouwen voor het lokkie ;D
(Zie mijn bouwdraadje over een Belgisch rangeerbaantje)
Mvg,
Tis
-
Heren, hebben jullie inmiddels de bestelde producten in huis? Ik nog niet...
Groeten,
Rienk
-
Nee, raar maar ik heb mijn dakpannen ook nog niet. ::)
Groet Jaap
-
Ondanks de belofte ook nog niets ontvangen.
mvg Joop
-
Geen idee of ze het gezegde in België ook kennen maar hier kennen we "te veel hooi op je vork nemen" ::)
-
Kennen we zeker, en misschien zijn de vorken in België groter zodat er nog meer hooi op kan of proberen we toch meer hooi op een kleinere vork te krijgen ;) Maar dat David het druk, zeer druk, hyperdruk heeft is een gekend feit.
-
Druk of niet druk, teveel hooi op de vork of niet, ergens wordt afspraak maken, geld incasseren en afspraak bij herhaling maandenlang niet nakomen als het gaat om producten die voorradig waren en vervolgens ook niet terugbetalen als je dat formeel toegezegd hebt toch iets meer als nalatigheid, slordigheid of wat dan ook. Het kan simpelweg niet bestaan dat je wel incasseert en vervolgens doet alsof er niets meer aan de hand is.
-
Waarom belt hij dan 10 dagen geleden op dat hij 2 van de 6 bestelde dakpanplaten op de post doet.
We wachten rustig af....nou rustig.
Groet Jaap
-
Grinnik....ik heb inmiddels een doosje vol van dit soort loze beloften. Ze kosten omgerekend ongeveer 5 euro per stuk........
-
Vol ongeloof sta ik met een doosje bezorgd door DPD in de hand. Bijna drie (DRIE!!!) maanden na de besteldatum zijn de zes plaatjes plastic die ik 9 december bij Goover bestelde daadwerkelijk bezorgd. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik totaal geen vertrouwen meer had in Goover en de geloofwaardigheid van de firma volledig onder het nulpunt was gedaald voor me. Heb ik ten onrechte mijn twijfels uitgesproken over de geloofwaardigheid van Goovermodels?
Het pakket bevat een sticker die gedateerd is op 1 maart 2016. Gisteren verzonden dus. Onder die sticker zit nog een verzendsticker. Gedateerd 9 december 2015. Wellicht pleit het Goovermodels niet vrij, het pakket kan al die tijd daar hebben gelegen. Evenzo is het mogelijk dat de fout bij de transporteur, DPD in dit geval, ligt.
In alle gevallen lijkt het me zinvol dat Goovermodels de verzendprocedure nog eens duchtig onder de aandacht neemt, want drie maanden vertraging kan niet en uit de reacties in dit draadje mag blijken dat mijn voorbeeld geen op zichzelf staand geval is.
-
Jan, Fijn te horen dat je pakket geleverd is. Maar op de keper beschouwd ben je nu dus een gelukkig man die heeft wat hij besteld had ;)
-
Alles is relatief, Frans. Ik zou voor een ander wat bouwen in een grotere schaal. Dat project heeft nu maanden vertraging opgelopen. Ik heb inmiddels ander materiaal daarvoor aangekocht, dus dubbele kosten gemaakt. Gelukkig is dus niet de juiste omschrijving.
-
Ook vandaag mijn bestelling ontvangen.
mvg Joop
-
@Jan, dat maakt je frustraties helemaal verstaanbaar en je reacties begrijpelijk.
-
Ik heb ook zojuist mijn pakker uit België ontvangen. :)
Groet Jaap
-
MELDING.
GooVerModels:
Op diverse fora, beurzen en in verschillende modelspoorclubs, wordt beweert en geopperd dat wij, GooVerModels in slechte papieren zouden verkeren. Dat wij geen van al onze op stapel staande projecten zullen uitleveren en dat wij in korte tijd ons uit de modelbouwmarkt zullen begeven.
Wij kunnen stellen en aangeven dat GEEN van al deze standpunten en opmerkingen waarheid bevatten.
Dan zou ik nu echt haast gaan maken Goovers , wat wat je nu doet is mensen aan een lijntje houden , je geloofwaadigheid is bij mij in iedergeval tot het dieptepunt gezakt..... >:(
gt ben
-
Geduld is een schone zaak Ben.
De ervaring leert dat er vanzelf iets komt......
-
@Ben
Van wanneer dateert de "melding" van Goovermodels?
Zit zelf al een hele tijd op antwoord te wachten op enkele mails aangaande een "mogelijke" bestelling voor de club
-
Ik heet dan wel geen Ben, maar dit is op 21-04 op de site van GooverModels (http://www.goovermodels.be/index.php/nl/) geplaatst.
-
dat is een oud bericht.
op facebook staat een recent bericht:
Het klopt dat wij de afgelopen week, mogelijk weken niet bereikbaar waren.
Zolang NIEMAND ons persoonlijk hiervan melding maakt wisten wij dit ook niet.
Er was nl. een fout gebeurd vanuit onze telecom provider.
We proberen ons te focussen op een korte termijn uitlevering van de eerste reeks WADLOPER modellen.
We verstaan niet welke haast er mee gemoeid is om het model in de winkelrekken te hebben.
Op diverse fora merken we dat de klanten zich zelf oppeppen naar uitlevering toe.
Wij willen met onze eerste Nederlandse modellen staan voor kwaliteit. Momenteel testen wij alle modellen en bouwen wij de elektronica erin. Zodra deze fase is afgerond gaan ze in verzending naar de shops toe. We zullen de komende dagen een foto reeks ter beschikking stellen op de website.
Mvg,
Goovaerts David
Zaakvoeder GooVer
-
Ah, het ligt aan de klanten, de forumgebruikers en de telecommaatschappij. 8)
-
Blijft toch een beetje verstoppertje spelen en de schuld afschuiven.
Als je op diverse fora blijkbaar meeleest maar dan niet op reageert (tot 21/4), tsja ::)
De vragen en opmerkingen cq. klachten zijn nou niet echt iets van de laatste week ofzo.
-
....
De ervaring leert dat er vanzelf iets komt......
...of niet.... :-[
Rob
-
Ik blijf het lovenswaardig vinden dat een ( klein) spoor fabrikant het initiatief neemt voor het ontwikkelen van een model voor een klein spoor land als Nederland of België. Ik begrijp alleen niet dat juist die bedrijven er een sport van maken om het juist niet bekend te willen maken. Enkele jaren geleden was er de trend om "iets"aan te kondigen maar we zeggen het lekker niet, we hebben een verrassing was het toen. Nu heeft Goovers ons als klant helemaal meegenomen met de ontwikkeling van een model van de tekening tot aan, ja nu eigenlijk maar dan laten ze niet weer zien wat het geworden is.
Is dit een soort marketing die ik nooit zal snappen? En natuurlijk is het mogelijk dat een idee of project op de een of andere manier niet van de grond komt. Maar laat dat dan ook weten. Zo is ooit de V250 aangekondigd door ????, nooit iets meer van vernomen. Dus ik kan mij best voor stellen dat je iets niet meteen aankondigt om juist dat te voorkomen, dat je gaat roepen dat je "iets"gaat uitbrengen maar niet wilt zeggen wat zal wel marketing wezen, maar wat er nu bij Goovers gebeurt, mededelen dat de eerste modellen er zijn en dat het er goed uit ziet, je er zelf trots op bent en het dan niet willen laten zien met van allerlei redenen( van foto slechte kwaliteit tot geen tijd) snap ik echt niet.
Ik blijf ongeduldig wachten, zeker omdat ze ook de andere modellen hebben aangekondigd die bij de grote firma's waarschijnlijk niet uitgebracht zullen worden, hoewel je weet maar nooit.
Groet René
-
Ik zie dat bericht niet op facebook.
Ik heb wel te doen met Goovermodels, een niet functionerende telecommaatschappij en ongeduldige elkaar opjuttende klanten.
Stephan.
-
Dit is naar mijn mening gewoon een gevalletje te veel hooi op de vork genomen. Wat ik zo lees, is dat GooVer wel reageerd en bestellingen verstuurd, maar met enige vertraging. Bewaar gewoon allemaal even de rust. Met opjutten schiet niemand iets op en doet de onrust/frustratie alleen maar toenemen. Is het slim/handig hoe GooVer het heeft aangepakt tot dusverre? Nee, maar dat weten ze bij GooVer inmiddels zelf ook wel neem ik aan. :angel:
-
Zo is ooit de V250 aangekondigd door ????, nooit iets meer van vernomen.
Volgens mij was dat op schaal 1:1 ook zo. Dus is het toch redelijk natuurgetrouw...
Groet, Rob
-
Vooralsnog helemaal doodse stilte over de reeks 91 :P
-
Elke fabrikant verdiend een kans. Ook deze.
Alleen jammer dat er zoveel gebruikers hier zo afgeven op een fabrikant.
-
Doodse stilte betekend toch dat ie erg druk is.. :P
-
Ik ben ook blij met de dingen die wel zijn uitgekomen bij Goover Models,
heb een setje van prachtige NMBS-L-rijtuigen liggen :)
Alleen worden mensen een beetje moe als er steeds toezeggingen komen,
die vervolgens in stilte niet waar gemaakt worden...
Van de reeks 91 is al meermaals gezegd dat die echt binnen enkele weken zouden
uitkomen, daarna is het weer maanden stil :P
Ik denk dat het verstandiger is om pas werkelijk met dit soort uitspraken te komen,
als de modellen al bij wijze van spreke op de post zijn gegaan naar al die mensen
die een model in voorbestelling hebben gekocht.... ik hoop dan ook dat het
allemaar wel goed gaat komen met Goover Models (y)
Mvg,
Tis
-
Dat het allemaal wat langer duurt is ook niet het grootste probleem (althans voor mij dan, ik heb geduld genoeg).
Het grootste probleem is het telkenmale doen van valse beloftes.
Zo van volgende week volgen foto's en dan blijft het een maand stil....
-
Dit ook al in het 'wadloper' draadje geplaatst:
Van 'Het Groterdam Project' op Facebook schreef Chris het volgende:
Goover Models heeft vanmorgen richting MTE de belofte gedaan nog deze week met een reeks foto's te komen over de Wadloper via de site van Goovers.
Deze week loopt nog tot en met dit weekend. ;D
-
Nou.......hopen dat die ze belofte waar kan maken......dat die dit weekend (ondanks dit herfstweer) de zon kan laten schijnen..... 8)
-
Laten er toch niet zo azijnzuurig doen, het lijkt op dit forum wel massa hysterie.
Marklin, lsmodels, artitec en vele andere hebben in het verleden ook veel dingen beloofd of met heeeeeel veeeeel vertraging uitgebracht. Ik had me jaren ingeschreven voor de motorpost, van aankondiging tot levering heeft jaren geduurd. Over lsmodels nog maar te zwijgen.
Laat de fabrikant toch lekker gaan, gewoon afwachten. De kleinserie fabrikant onderdruk, zorgt nu niet echt voor betere modellen. Want als hij op wens snel leverde, dan zitten er weer van die fouten in het model.
Vervolgens wordt het model alsnog de grond in geschreven.
Als jullie dit soort klein serie modellen voor een mooie prijs willen kunnen kopen, wees dan eens wat positiever of wacht even rustig af. Fabrikanten laten straks dit kleine afzet gebied links liggen als het zo doorgaat en dat zou zonde zijn.
-
Er is echt wel een verschilletje met die andere merken.
-
Arkadas,
Ik ben het helemaal met je eens! En de beste stuurlui staan altijd aan wal te roeptoeteren.
Ze moeten dan zelf maar eens het initiatief nemen om een model uit te brengen, dan zullen we wel zien.
Groet, Cor Lageweg.
-
daar gaat het hier ook helemaal niet om. Waar het wel om gaat is elke week "ja komt volgende week" blijven roepen.
-
Denk dat dit nu wel uitgekauwd is. Er vindt weer een herhaling van zetten plaats.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
-
Dat wel natuurlijk, inclusief je eigen post. :)
Het blijft me irriteren dat Goovermodels de klanten telkens een rad voor ogen draait en dat sommigen net doen alsof dat vrij gebruikelijk gedrag is van fabrikanten. Laat ik het zo zeggen, bij alle andere fabrikanten acht ik het onvoorstelbaar dat er in zo'n geval geen foto beschikbaar is omdat er eigenlijk nog helemaal geen modellen uit de fabriek zijn gearriveerd. Ik hoop dat het anders is, maar in het geval van Goovermodels acht ik dat op basis van de ervaringen, een reële optie.
-
Ik ga er gewoon van uit dat er (nog) niks bestaat en (op korte termijn) ook niet komt. Het bestaat niet, is er niet en ik reken op niks. Kost me ook geen energie.
Is het er ineens wel zien we dan wel weer.
-
Ikzelf ben dit draadje een tijd geleden gestart omdat ik bijna drie maanden nadat ik een paar plaatjes kunststof had besteld en na heel veel niet nagekomen beloften Goovermodels zelfs niet meer kon bereiken. Vandaar de vraagstelling of er problemen bekend waren toendertijd. De levering heeft inmiddels plaats gevonden, net binnen de drie maanden.
In de tussentijd is dit draadje om een ander artikel populair aan het worden.
Ik heb begrip voor de fabrikant die zijn nek uitsteekt om modellen te ontwikkelen, die investeert in mallen en productieprocessen en die daarvoor het volledige financiele risico wil dragen. Dat daarbij veelvuldig gebruik gemaakt wordt door de diensten van derden en dat daar een grote afhankelijkheid door ontstaat is begrijpelijk, dat vertragingen ontstaan, mogelijk zelfs in extreme vorm eveneens. Zoals door meerderen al aangegeven is dit een probleem waar ook andere fabrikanten mee te maken hebben.
Waar het hier mis gaat is in mijn ogen het onbegrip van de leverancier. Niet alleen bij modellen die in ontwikkeling zijn maar ook bij de levering van voorraadartikelen. Er lijkt onvoldoende controle en overzicht te bestaan op het leveringsproces bij Goovermodels. Dat kan, vervelend, maar ook dat komt bij meerderen voor. In plaats van dat te accepteren en eerlijkheid te betrachten in een reactie, hoe vervelend slecht nieuws ook mag zijn, wordt er blijkbaar door Goovermodels vaker gekozen voor een reactie die voor de klant acceptabel klinkt, maar die vervolgens niet nageleefd kan worden. Het resultaat is een leverancier die zijn eigen geloofwaardigheid aantast.
Hoe een ieder daar mee om wil gaan moet iedereen zelf bepalen. Voor mij is duidelijk dat ik niet meer het risico wil lopen om in een online bestelling vooraf te betalen en vervolgens in een loterij terecht te komen of en wanneer er ooit eens geleverd gaat worden. Evenzo zal ik om die reden nooit overgaan tot de aanschaf van een gemotoriseerd model van Goovermodels. Wellicht komt er een schitterend en perfect functionerend model uit de levering. Ik moet er echter niet aan denken dat er wat mis kan zijn met het geleverde model en de leverancier, zoals wettelijk beschreven (en terecht in mijn ogen) de kans moet krijgen het geleverde alsnog in de overeengekomen staat te brengen. Dan komt weer die chaotische organisatie in beeld en kan ik er niet meer op vertrouwen dat het teruggestuurde binnen een afzienbare tijd weer retour geleverd gaat worden. Doemdenken van mijn kant? Wellicht. Maar na de ervaring dat het al moeilijk is om zes plaatjes kunststof op een acceptabele manier geleverd te krijgen is het vertrouwen volledig teniet gedaan. En dat lijkt me iets wat een leverancier toch zou moeten koesteren. Vertrouwen in zijn organisatie. Nogmaals, dit is mijn standpunt op basis van mijn eigen ervaring. Ongetwijfeld zijn er anderen die totaal tegengestelde ervaringen hebben.
Voor mij is deze discussie althans van mijn kant hiermee gesloten en heb ik er geen bezwaar tegen als de moderatoren dit draadje op slot willen doen.