BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Baanplannen => Topic gestart door: Ronaldp op 02 February 2016, 11:58:05
-
Voor me nieuwe baan ben ik aan het uit zoeken hoe het bergstation moet worden.
Wordt weer een baan met veel bergen.
Zoals je op de foto ziet komen links en recht twee banen naar het station.
Wil het station met een bocht leggen.
Zit er aan te denken om drie a vier sporen te gebruiken.
Hoe zouden jullie dat doen met de wissels?
Komen treinen in het station te staan met 4 rijtuigen er achter. Denk dat 5 niet gaat lukken.
(http://i1033.photobucket.com/albums/a419/ropost/20160202_084029_zps0kbcximg.jpg) (http://s1033.photobucket.com/user/ropost/media/20160202_084029_zps0kbcximg.jpg.html)
mvg ronald
-
Hoi Ronald,
Denk dat wij eerst waar meer informatie nodig hebben!
Welke schaal ga je rijden, dit is wel van invloed op je ontwerp.
Als dit op basis van H0 is dan is het wat krap
gr Harold
-
Ja dat had ik er gelijk bij moeten zetten.
Is N spoor.
mvg Ronald
-
Had zelf zo iets al:
Maar de kruis wissel neemt wel veel ruimte in beslag.En veel servo's.
Heb liever een iets groter station.(perron)
(http://i1033.photobucket.com/albums/a419/ropost/station_zpsakjqeexq.png) (http://s1033.photobucket.com/user/ropost/media/station_zpsakjqeexq.png.html)
Rails wordt Peco 55
mvg ronald
-
Kun je misschien iets met het sporenplan van Goppenstein?
(https://www-docs.tu-cottbus.de/verkehrswesen/public/Berichte/Schweiz_2003_Bahnwandern/Schweiz2003_BLSNordrampe_Grafiken/BLS_Goppenstein.jpg)
Je kunt dan zelf dit station naar eigen smaak intekenen.
Wat bedoel je trouwens met Hoe mee bergstation bouwen? Is dat Hoe me bergstation bouwen?
Ik zou zelf schrijven Hoe kan ik een bergstation bouwen/aanleggen/tekenen?
-
Zijn er nog meer ideeeen?
mvg ronald
-
Rij je rechts of links ?
Dubbele overgangen aan beide kanten van het station weglaten, je hoeft helemaal niet alle sporen te kunnen bereiken.
Afhankelijk van de plaats van je stationsgebouw en de perrons (waar had je die gedacht?) kun je 2 sporen als doorgaande hoofdsporen zien, waar alleen sneltreinen stoppen, en de andere 2 sporen voor stoppende lokaaltreinen gebruiken. Aan elke kant van het station te realiseren door 1 wissel en 1 Engelse wissel. Of een andere variant door gebruik van meegebogen wissels. Kun je vanaf het station ook nog een enkelsporige lokaalbaan laten vertrekken.