BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: djharry op 05 December 2015, 11:47:39
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/draaischijf_14.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/draaischijf_14.jpg)
Mijn vraag is hoe sluit ik dit aan gaat nogal wat fout.
Rood zijn isolatie verbindingen
Zwart de bezetmelders
Nu staat er spanning op de rails van draaischijf maar op het moment dat tie linksom draait krijg je kortsluiting(punt A),zou ik nu geen spanning opzetten dan rijdt de trein niet op het spoor van de draaischijf.
dit snap ik tot dusver.
Bij punt C
Als de trein hier aan komt geen spanning op deze rails terwijl de andere sporen staan aangesloten op de ander spanning van de roco set. (vreemd weet niet wat hier probleem is)
Als ik bij punt A en C bijde rails isoleer kan ik wel stroom zetten op de rails draaischijf.
Denk dat dit tot zover klopt ? kan ik ook geen kortsluiting krijgen als ik niet verder draai dan 180 °
Zit ik alleen nog met het probleem dat op de neven sporen geen stroom krijg dit kan div problemen zijn verkeerd aangesloten of er staat geen spanning op van de spanning toevoer die ik gekozen hebt.
iemand een idee hoe dit goed aan te sluiten (wordt niet digitaal aan gestuurd alleen electrische)
Gebruik roco 2 rail digitaal
Met vriendelijke groet,
Harry
-
Even in de enceclopedie kijken. Daar staat precies in beschreven van hoe dit te verhelpen. Er staat ook een schema bij.
Gr Hans
-
Hoi,
Hans gaf het al aan... Ik zal even het linkje geven: Encyclopedie Draaischijf (http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Draaischijf).
In basis moet je de draaischijf compleet isoleren van de rest van de baan. Dus niet enkel zoals nu maar beide spoorstaven. Dan je draaischijf via de opties in het artikel aansluiten.
Groet Ronald.
-
oke dat is duidelijk dus een keerlus module is nodig nu het probleem nog dat ik geen stroom krijg op de neven sporen zal wel iets fout doen wil deze ook als blokken gebruiken dat gaan we verder uitvogelen.
bedankt alvast
-
Eh, die sporen moet je natuurlijk wel op je ringleiding aansluiten. Of als je wilt detecteren via een bezetmeldschakeling.
Zonder aansluiting zal er anders natuurlijk nooit iets gebeuren.
Dat is met digitaal niet anders dan met analoog. Zonder spanning geen reactie 8)
-
ja en dat is het vreemde daar zitten ze op dus denk dat er iets niet goed zit :( daar nu al naar opzoek
-
Dure oplossingen. Alle isolaties verwijderen en geen spanning op de sporen van de schijf zetten. Onder de brug zitten bij iedere spoorstaaf lipjes die contact makne met het aangesloten spoor. Komt de brug bij een spoor, zal deze spanning/stroom krijgen van dit spoor. Zit een nadeel aan: Tijdens draaien is de verlichting van de locomotief uit.
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Gerard, hoeft niet, de 6652 heeft 2 gele draden die de brugsporen aansturen.
Groetjes, Hans ;)
-
Klopt, die veroorzaken het probleem. Loslaten en de beide uiteinden goed isoleren.
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Ik heb de oplossing van Reinout van Rees gebruikt. ;D
Zoals hij omschrijft in zijn draadje over de bouw van de Eifelburgbahn.
mvg Alex
-
Gerard, daar heb je een Lz100 voor.
gr. Hans
-
LZ100 is een centrale. Die lost het probleem niet op 8)
Denk dat je dan een LK100 bedoeld ;D
-
;D Yep, teveel bezig met de Lz.. :-[
-
LZ100 is een centrale. Die lost het probleem niet op 8)
Denk dat je dan een LK100 bedoeld ;D
Een LK100 lost het probleem ook niet op, die is niet meer te koop.
Denk dat je dan een LK200 bedoelt.
Maarten.
-
Ik niet, Hans wel ;D