BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Asterix op 10 November 2015, 17:28:31
-
Weet iemand of MK modelbouw studio's nog bestaat ?
laatste update website dateert van april 2013.
Heb ze een mail gestuurd enkele weken geleden, nog geen reactie ontvangen.
-
Een beller is sneller ;)
Maar hij schijnt nog te bestaan en het erg druk te hebben.
-
Op de website heeft hij geen telefoonnummer vermeld.
-
Google "MK Modelbouwstudio" het telefoonnummer staat onder een van de 2 adressen.
-
Het zal eind begin september zijn toen ik mijn eerste email naar MK Modelbouw Studio verstuurde. Een aantal weken erna weer een email verstuurd maar géén antwoord. Afgelopen week maar eens de telefoon gepakt en ik kreeg Maikel aan de telefoon. Hij vertelde mij dat het erg druk was en dat het beantwoorden van emails op de laatste plaats kwam.
mvg,
Wilfred
-
Dat is eigenlijk altijd zo. :)
-
Welkom in de analoge wereld...zoals het vroegah was"zucht" :P :-X
-
Dat is mooi om te horen dat hij het druk heeft.[hopenlijk met modelbouw] (y)
Is mijn vraag, waarom er geen antwoord komt op mijn mail van begin Mei ook beantwoord ;D ;D
Dus telefonisch wel bereikbaar,dacht dat hij dat liever niet had ??? ::)
Vr.Gr. Wim.
-
Ook de telefonische bereikbaarheid wil nogal verschillen. :)
-
Hij had een verbouwing van een huis uit 200 na Chr. en een groot project voor het spoorwegmuseum. Dat project van het spoorwegmuseum is klaar, maar volgens mij is zijn paleis nog niet helemaal af. Druk baasje dus. Nou ja, niet mailen, maar gewoon in houten een keer aan z'n mouw trekken...
-
Ach vanavond nog gewoon mailcontact met hem gehad , dus hij leeft nog. (y)
-
Sorry, maar ik vind "ach" voor mij langzaamaan een beetje kwetsend worden. In 2013 heb ik een kit van de 4500 gekocht waar nog een aantal dingen van nageleverd zouden worden. Na een paar maanden gemaild wanneer de onderdelen verwacht werden en tevens of hij tevens nog een ontbrekende gietboom wilde leveren. In totaal in 2014 met maanden tussentijd drie herinneringsmails verzonden. Dit jaar nog twee. Ook nog vier meer naar Houten sociaal voor hem, hij was er geen enkele keer. Intussen kan ik al anderhalf jaar niet verder met de kit. Ik denk dat ik al die tijd erg rustig en begripvol ben gebleven maar nu hij er afgelopen zaterdag er weer niet was begin ik langzaamaan flink te balen.
Dus alsjeblieft echt geen ACH.
-
dan moet je hem gewoon bellen.
Of inderdaad naar Houten.
En die 4500? de versie die ik wil hebben is er nog helemaal niet helaas.
-
Eh Carel, is dit jouw topic dan? En voor de volledigheid, ik heb niet afgelopen beurs, maar die beurs daarvoor persoonlijk bij hem HSM loclantaarns gekocht. Daarnaast kom ik hem met enige regelmaat tegen. Maar goed, je hebt ook wel gelijk wat de mail betreft en zeker voor wat betreft iets waar je niet verder mee kunt, dat is gewoon ***...
-
en hier heb je het antwoord ook al gehad ;D
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,58615.msg3221459747.html#msg3221459747
-
Ik heb het ook heel druk, maar als ik een mailtje krijg over de (mijn) Tramfabriek, zorg ik wel dat die bijna altijd binnen 24 uur beantwoord is. Daarnaast stuur ik ook eenmaal in de twee, drie maanden een mailtje naar de mailinglijst, om de laatste stand van zaken door te geven. Ik heb er zelf ook een hekel aan als je geen antwoord op een mail krijgt van een zaak, hoe klein of groot dan ook. Als ik na een eerste mail al geen antwoord krijg, doe ik al geen zaken met het bedrijf. Als je niet op je mail antwoord, moet je op de website zetten dat je geen mail beantwoord. De wil is er ongetwijfeld wel, maar je moet wel realistisch en eerlijk tegen jezelf en je klanten zijn. Telefoon doe ik juist weer niet, want daar kun je niet op antwoorden wanneer het je uitkomt. Ik kan helemaal voorstellen dat er frustratie is bij sommige van zijn klanten. Ik heb het idee dat degene die er toleranter mee zijn, bevriend zijn met Maikel of een persoonlijke band hebben. Dus voor de sympathieke man opkomen. Begrijpelijk, maar dat begrip moet hij dan ook bewerkstelligen bij de mensen die niet zijn sympathisanten zijn, maar "gewoon" klanten.
-
Sven , tuurlijk hebben de klagers gelijk.
Maar als je nederlands stoom wil bouwen moet je helaas een lange adem hebben en dat geldt niet alleen voor MK
-
Hoeveel kits heb jij nog van mij liggen? ;D
-
Maar ik snap het wel, als je iets al betaald hebt en 2 jaar later heb je de beloofde onderdelen nog niet, tsja, dan zou ik ook chagrijnig worden...
-
Hoeveel kits heb jij nog van mij liggen? ;D
Mwa.... stuk of 10?
En nog 5 van Gert, 6 van philo en dan nog 15 van MK of zo.
Dus das ook nog een lange adem
;D
al hoewel ik de afgelopen maand al 5 kits heb gebakken. (y)
-
Sven , tuurlijk hebben de klagers gelijk.
Maar als je nederlands stoom wil bouwen moet je helaas een lange adem hebben en dat geldt niet alleen voor MK
Nee, maar ik vind MK Modelbouwstudio's ook binnen de categorie welwillende kleinseriefabrikanten wel een geval apart qua beroerde communicatie en het niet nakomen van toezeggingen aan individuele klanten. De meesten doen dat toch beter en die gaan ook weleens verhuizen of krijgen kinderen of weet ik veel wat we allemaal hebben meegekregen aan huiselijke beslommeringen. :)
-
Beste roadster je hoeft me niet uit te leggen dat kleinseriekits bouwen een kwestie van lange adem is. Mijn eerste kit was een rongenwagen van Jos Blatter een paar decennia geleden.
En van Maikel is het ook al mijn vijfde kit. Ook rijden er diverse kits van Philo en Kleinspoor rond.
Tevens heb ik bij Philotrain en Piet Peetoom (en die heeft ook moeilijke tijden gehad) nog wat dingen in bestelling van een jaar geleden maar die reageren gewoon direkt en to the point op navraag van mij. Ik heb best wel geduld want het is per slot alleen maar een hobby en er liggen toch nog twee andere kits waar ik wel aan bouw en het aantal rijtuigen waar nog verlichting in moet is ook haast niet te tellen.
Wat mij stoort is dat ik als redelijk regelmatige klant hem al twee jaar niet heb kunnen bereiken. Het zal wel aan mij liggen omdat ik maar twee of drie keer per jaar in Houten kom dat ik hem daar niet tref.
Trouwens aangaande de telefoon heeft hij een jaar geleden een algemene mail rondgestuurd waarin hij zei het te druk te hebben en niet zal reageren op mails EN de telefoon, en langs komen mag ook al niet.
Sorry maar ik vind het gewoon allemaal niet leuk hoeveel begrip ik ook kan hebben voor overmacht en zelfs voor teveel hooi op je vork te hebben gnomen.
Oude en lopende klanten zijn echte klanten die je kan en macht doodzwijgen.
Zo en nu heb ik genoeg stoom afgeblazen en alvast excuses aan diegene dit dan weer teveel vonden.
Groet, Carel.
-
Klein typfoutje en te snel verzenden;
Oude en lopende klanten mag je dus NIET doodzwijgen. (IMHO).
Carel
-
Carel,
Bovenaan elk berichtje zie je de knop "verander". Je kunt op dit forum gedurende een dag nog je bericht aanpassen..
Gr, Bert
Team moderatoren..
-
Weet niet of ik iets kan toevoegen aan de discussie:
Ik denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat als je als commercieel bedrijf zo met klanten om gaat je snel failliet zou zijn. Dat mensen daar boos over worden en uiteindelijk als klant afhaken lijkt me ook heel vanzelfsprekend.
Tegelijkertijd heb ik Maykel leren kennen sinds hij in Houten (al bijna 20 jaar of zoiets) zijn producten verkoopt en ik mag hem graag vanwege zijn kennis van zaken van het spoor, zijn vaak ingenieuze vindingen hoe een kit in elkaar vouwt en puur vanwege het feit dat ik een verwoed bouwer ben van NS modelspoor en hij een aantal modellen uitbrengt die mijn verzameling enorm in waarde laten toenemen. En verder is het gewoon een aardige mede modelbouwer. En ook ik moet vaak net als de meesten heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten, maar plotseling is het er dan ineens en soms ook niet. Hij heeft zich ook heel erg verkeken op de mat '33 Diesels door die ook gebouwd aan te bieden. Die bleek bijzonder populair, maar kostte veel te veel tijd (en geld als je het moet uitbesteden) om te bouwen.
Zou ook heel graag eindelijk een model van de NS 1000 willen bouwen (heb ik ook al meer dan 10 jaar geleden een aanbetaling voor gedaan), maar ik ben bang dat die er niet gaat komen, vanwege te weinig bestellingen.
Bij mij slaat de balans duidelijk door richting waardering en fijn dat hij mooie modellen als kit uitbrengt. Ik begrijp heel goed dat ik daarin een uitzondering ben, want ik heb op zolder waarschijnlijk nog meer kits staan om te bouwen dan ik gedurende mijn leven nog kan realiseren. Dus voor mij maakt wachten niet zoveel uit.
Misschien moeten we het daar maar bij laten: mooie modellen, maar het kan even duren. ;) ;D
mvg,
Ivo
-
Weet niet of ik iets kan toevoegen aan de discussie:
Ik denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat als je als commercieel bedrijf zo met klanten om gaat je snel failliet zou zijn. Dat mensen daar boos over worden en uiteindelijk als klant afhaken lijkt me ook heel vanzelfsprekend.
Hij heeft zich ook heel erg verkeken op de mat '33 Diesels door die ook gebouwd aan te bieden. Die bleek bijzonder populair, maar kostte veel te veel tijd (en geld als je het moet uitbesteden) om te bouwen.
Misschien moeten we het daar maar bij laten: mooie modellen, maar het kan even duren. ;) ;D
mvg,
Ivo
Neem aan dat je mat '36 bedoelde? Wel begrijpelijk dat de gebouwde modellen populair waren, aangezien iets van Maikel meestal net niet past (ik weet waar ik over praat, is jarenlang mede-clublid geweest) en het dan lekkerder is om de leverancier zelf te laten klungelen. Zal ook veel extra tijd gekost hebben om al die modellen dan goed in elkaar te krijgen en dan heb je ff geen zin in "gezeur" op de mail of de telefoon....... :-\
-
Nee, mat '36 was elektrisch. De DE III'en waren mat '34.
Eelco
-
Diesel 3 oftewel mat 34 .
Ik heb ook een aanbetaling gedaan ( in guldens ) op de NS 1000 .
Natuurlijk kan ik zo mijn geld terugkrijgen , maar dan weet ik zeker dat ik nooit een NS 1000 stoomloc ga krijgen .
Maikel geeft nog steeds aan dat het model op een klein aantal onderdeeltjes bijna productie klaar is .
Wil je dit soort exclusieve modellen graag hebben dan is het een zaak van heel veel geduld , en ik heb al zoveel modellen van MK waarop ik ook heb moeten wachten ( ook regelmatig op de onderdelen om de kit compleet te maken) dat ik weet dat het met het vertrouwen wel goed zit .
-
Vandaag weer een flinke update, met een aantal verrassingen (voor mij in elk geval). Een NS 8500 (niet zo heel spannend) en een NS 2000 (wel weer spannend voor een jaren vijftig rijder).
http://mkmodelbouwstudio.nl/
Natuurlijk afwachten wanneer alles uitkomt (ik wacht op de NS 3600), maar het zijn weer leuke dingen (y)
-
Ik wacht op de NS 1000. Als jullie die nou ook eens bestellen. Hij heeft te weinig bestellingen om er rendabel een kit voor uit te brengen.
En natuurlijk de ex SS 3 as D.
mvg,
Ivo
-
En de CHD's in schaal 0 he!!!!, Past mooi achter een oersik (y) (y)
-
Vandaag weer een flinke update, met een aantal verrassingen (voor mij in elk geval). Een NS 8500 (niet zo heel spannend) en een NS 2000 (wel weer spannend voor een jaren vijftig rijder).
http://mkmodelbouwstudio.nl/
Natuurlijk afwachten wanneer alles uitkomt (ik wacht op de NS 3600), maar het zijn weer leuke dingen (y)
Heb je meteen een goede bestemming voor de opbrengst van je boek (y) :) :P
-
De opbrengst van de tweede druk dan. De opbrengst van de huidige eerste druk is al ruim verbrast. *kuch*nummerplaat4708*kuch* ;D
-
vreemd :
www.mkmodelbouwstudio.nl/
of
http://mkmodelbouwstudio.nl/
-
Dat is ook internet.
Heel veel browsers plaatsen uit zichzelf www erbij.
Zo kan je toch bij de website komen.
Gerard
-
Ik bedoelde dat beide links op een andere versie van de website uitkomen
De 1e link kwam op de oude versie uit , en de http link kwam op de gisteren geupdate versie uit .
Ik kwam daarachter omdat sommige nieuw geplaatste foto`s ineens niet meer te vinden waren .
Diverse keren geprobeerd .
Zojuist weer getest en nu zijn beide gelijk . Heeft mogelijk iets met de cache te maken .
-
Dat zal mogelijk eerder iets met de cache van je browser van doen hebben dan met de link.
Maar dat is een heel ander verhaal.
-
Ja, dat schreef ik dus al.