BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Trams en smalspoor => Topic gestart door: Tulpendaal op 07 November 2015, 07:54:26
-
Goedenmorgen, hier even een nieuwtje plaatsen die ik afgelopen weekend in Friedrichshafen op de beurs meegekregen heb.
Sinds nu 2 weken is Halling in bezit van Ferrotrain. De interesse en koop was vooral baseerd op de onderstel kennis. Waarschijnlijk verdwijnt de produktie van Halling uit Oosterijk en wordt naar Ferrotrain verlegt.
Op de stand waren alle trams van Halling te zien en de trams waren ook al in de folders. Volgens de verkoper van Ferrotrain blijft Halling trams bestaan.
Gr Joke
Gesendet von meinem iPad mit Tapatalk HD
-
Ik zag het ook al in hun mailing. Nu maar hopen dat onderdelen gewoon los te bestellen blijven en niet (dramatisch) duurder gaan worden.
-
OHH ???
Klinkt goed.
wellicht dat de kwaliteit nu omhoog gaat.
Ferro train maakt mooi spul.
-
Ik koop op Intermodelbau altijd elk jaar wat spulletjes bij Ferro-Train, maar de prijstelling van hun is altijd zeer stevig te noemen. De Halling modellen die ze tevens op de stand hebben liggen zitten meestal 30% boven de Halling webshopprijs. Maar zoals Sven al opmerkte is het hopen dat de losse onderdelen op aandrijvingsgebied betaalbaar blijven. Hier zijn heel wat andere kleinserie fabrikanten afhankelijk van.
Groeten, Mark
-
niet (dramatisch) duurder gaan worden.
Halling was al niet echt goedkoop, kan het nog duurder, dan? ;)
grt Piet.
-
Nou, Mark, dat klinkt niet hoopvol.
Voor de onderdelen die ik bestel, vind ik de prijzen wel okee.
-
Helaas zijn de prijzen bij Halling flink omhoog gegaan :'(
Zo koste de HTM R-NET Avenio eerst €249 en nu €269. :-\
Gelukkig kan SKIPtram ze goedkoper inkopen voor €260
en hoorde dat de prijzen standaard hoger worden.
nu maar hopen dat de kwaliteit van nieuwe ontwikkelingen beter zal zijn dan van voor de overname.
-
Hallo,
Ik denk dat alle modellen/ mallen/ gietingen en de te gebruiken materialen van dezelfde soort en kwaliteit blijven. Vanwaar de verwachting dat het beter wordt?
Overigens moeten we blij zijn dat er een "Halling" is want heb begrepen dat Rivarrossie en Lemke al kapot in de doos ligt voordat het verkocht wordt.
En een beetje knutselen aan de modelletjes is iets wat al 50 jaar bij de tramhobby hoort of heb je ooit een oude Bowser of Faifield Boedapester zo uit de doos zien rijden??
Met Paasgroet van Paul
-
Voor de onderdelen die ik bestel, vind ik de prijzen wel okee.
Nou, dat dacht ik dus. Net een nieuwe offerte voor onderdelen gevraagd. Een onderdeel is 4,7 maal duurder geworden en simpele assen zijn 3,3 keer duurder geworden. Dit is echt schandalig. En ik bestel niet één van elk. Zo haal je je eigen verkoop toch naar de knoppen? Ik moet helaas op zoek naar een nieuwe leverancier of het gewoon zelf laten produceren.
-
Belachelijk ja.
Haagse avenio is van 249 naar 269 gegaan. En de 3 delige doha uitvoering is ook 269 en dan krijg je 1 bak minder. Niet meer leuk zo.
En nu is het niet zo dat de halling modellen zo kwalitatief hoogwaardig zijn.
Gaat de verkeerde kant op zo.
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
Erg jammer die hoge prijzen... Die Halling trams waren eigenlijk al te duur voor de kwaliteit die je krijgt :(
-
De nieuwe koper dacht misschien: unieke producten, gewoon prijs opvoeren en men koopt toch wel. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
-
Huil huil huil ??? :'(
-
In de laatste twee jaar werd het al steeds duurder qua losse onderdelen. Ik ben blij dat ik destijds in de goede tijd heb toegeslagen. We merkte het al bij het SkipMark aandrijvingsproject dat een 2e oplage al niet meer betaalbaar zou worden door de prijsverhogingen.
Motoren en wielen kan je wel bij andere halen, maar alternatieven voor draaistellen zijn er niet echt.
-
Zelf ontwikkelen met 3d technieken? Sven kan wel zeer aardig tekenen.
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
Alsof ik dat er nog bij kan hebben. 8) En blijkbaar levert het niet genoeg op als je tegen prijzen moet leveren waar ik het zelf wel voor zou kopen. ;) ;D
-
Zo, even flink geklaagd en plotseling kan het dus wel weer goedkoper. Weliswaar duurder dan voorheen, maar meer acceptabel voor mij. "Ik heb de prijs nogmaals nagerekend", was het antwoord. Ja ja.
Gelukkig maar, want ik was net zo blij met de nieuwe ontwikkeling van mijn aandrijving. Had het bijna mijn binnenkort te verschijnen artikel hierover in het bekende Belgische modelspoortijdschrift achterhaald gemaakt. Ja, dat was tevens een schaamteloze plug. 8)
-
Als je naar Arnhem komt, wil je dan deze nieuwe ontwikkeling meenemen? Ik ben wel erg benieuwd.
-
Uiteraard. Ik zit aan een tafeltje met Skiptram. 8)
-
Ach Sven. Daar draai jij je hand toch niet voor om?
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE