BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Landsee op 27 October 2015, 17:07:48
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/229869.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/229869.jpg)
Ik ben bezig om de standaard koppelingen te vervangen door Fleischmann Profi koppelingen. Nu zijn bij bovenstaande wagen beide kortkoppelingen uit de houder geschoten.
Wie weet hoe je deze wagen kunt open maken? Op de site van Roco kan ik dit niet vinden.
groet,
Ronald
PS plaatje geleend van de site van Roco
-
Ook eens gehad. Maar weet niet meer zeker hoe te openen, ik dacht dat je eerst die losse stukken op het dak eraf moet klikken. Was inderdaad niet heel makkelijk.
-
Volgens mij aan de onderkant. Op de kopse kanten zou hij vastgeklikt moeten zitten, met een kleine platte schroevendraaier in het gaatje drukken en voorzichtig de kap lostrekken. Heb zoiets gehad met een vergelijkbare wagen.
-
Achter beide kopwanden zit nog een nok, de lip zit aan de kap.
Via de zijkant met een klein plat schroevendraaiertje naar boven toe
schuiven, even van de kop af naar de kap toe kantelen en de kap
is los. Lijm meteen even de nokjes van het borgplaatje waar de Nem
schachthouder mee op zijn plaats moet blijven zitten. Bij deze wagens is het
handig om je duim achter de nem schacht te drukken zodat de houder
niet uit zijn uitsparing schiet. Het is een goed systeem, alleen zijn ze
het lijmen van de plaatjes even vergeten...
-
Maar Steef heeft inside information ;)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,35912.0.html
-
Hartelijk dank voor alle reacties.
Ik begrijp hieruit dat de bevestiging van de kap bij de 2-assige en 4-assige wagens hetzelfde zijn?
Groet,
Ronald