BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Sven op 28 September 2015, 19:08:25
-
Je kent dat wel, van die bedrijven met een slechte reputatie, die hun naam veranderen voor een "frisse" start, zo van "en nu gaan we het anders doen". Het was me al opgevallen dat First Great Western een treinstel in het groen had rijden, waar normaal hun huiskleur blauw met roze (!) is. Daarna zag ik grote billboards, waar het eigenlijk op eerst genoemde neer komt. Maar ipv een nieuwe naam, gebruiken ze de degelijke historische naam van de organisatie. Niets mis mee, maar staan ze er niet bij stil dat ze die oude reputatie net zo goed naar de knoppen kunnen helpen? Ik vind het persoonlijk wel een beetje teveel naar klantenmisleiding rieken, maar ben er aan de andere kant ook wel blij mee. Ik vond de vorige (combinatie)naam er eentje van een compromis, verkrachting van de oude naam en dat roze in de huisstijl is ook maar niks. Dat klassieke groen is een sjiek kleurtje op het treinstel en het nieuwe logo is ook wel mooi gemoderniseerd, dus ik mag dan wel mekkeren op de veronderstelde motivatie, ik vind het wel best. (y)
Als iemand nog graag foto's wil zien van de posters, dan wil ik daar wel even foto's van maken. Als ze zichtbaar zijn door het rookgordijn van de rijen rokers eronder die hun verslaving niet kunnen weerstaan. 8)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_38.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_38.jpeg)
-
Ik vind het logo wel erg mooi...
Guillaume
-
Ieder z'n meug. Niet mijn ding: http://www.tauntontrains.co.uk/images/2015-MAY/IMG_2509GWR.jpg
Misschien is dit wel een leuk jasje voor de nieuwe Hitachi HST's van het IEP programma..
Gr,
Jan
-
Misschien is dit wel een leuk jasje voor de nieuwe Hitachi HST's van het IEP programma.
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b8/GWR_Super_Express_Train.jpg/300px-GWR_Super_Express_Train.jpg)
;D
Van Wikipedia geleend. Die mij eveneens leert dat delen van het nu nog geheel dieselende Wales, dan eindelijk onder de draad gaan
Niet gephotoshopt ziet zo'n groene HST er naar mijn mening prima uit:
https://www.youtube.com/watch?v=bpX9GEVtI6g (https://www.youtube.com/watch?v=bpX9GEVtI6g)
-
Het groene treinstel waar ik vandaag inzat, dat van de foto, had nog geen logo op de matte banen, zoals ik bij de Intercity zie. ??? Beetje half werk, geeft al een beetje aan waarom ik niet zoveel vertrouwen heb in dit nieuwe begin. De leuzen zijn ook wel erg ambitieus, zo van "nu gaan we het eindelijk goed doen, waar het Westen recht op heeft". Helemaal mee eens, maar ik heb liever een zes of acht delig treinstel tijdens spitsuur, dan een tweedelige (voor een Intercity dienst), dan een nieuw kleurtje en loze beloften, zoals dat vorige week gebeurde. Daar moest dan ook nog eens een cateringwagentje bij, maar het meisje bleef heel praktisch gewoon in het halletje met dat karretje.
De binnenkant van de trein is overigens onveranderd. Nog steeds blauwe stoelen met die stoer roze handgrepen.
-
Tikkie tegendraadse kleurstelling, dat retrogroen. Tegenwoordig, zie het voorgaande livrei, is het vaak nogal uitbundig qua gebruik van vlakken, lijnen en kleuren. ("Kijk eens wat wij kunnen ontwerpen en printen"). Dan is dat ouderwetse groen wel erg degelijk. Voor mij slaat het een beetje dood, een sierlijntje of zo had wel gemogen. Uiteraard in een chique crêmeteint 8)
Overigens komt dat treinstel van de eerste foto nog steeds het mooist uit in de originele Network Southeast kleuren. Het blijft natuurlijk een Networker Turbo. 8)
-
Het blijft natuurlijk een Networker Turbo.
Geef mij maar een nieuwe Sprinter, dan zo'n stinkend en lawaaierige diesel. Leuk over 50 jaar voor een nostalgisch ritje, maar nu dagelijks erin zitten voelt het gedateerd. Maar da's dan ook weer typisch Engels, eigenlijk. ;D Voor jullie als toerist en treinliefhebber is dat uiteraard weer een andere beleving, dat snap ik ook wel.
-
Een Nederlandse sprinter? SLT bedoel je?
Die diesels zijn uit '90, dat klinkt nog redelijk nieuw maar dat is al vijfentwintig jaar oud. Ai... ìk word oud!
-
Uiteraard, de nieuwe Sprinter. Die lijkt overigens wel erg op de nieuwe metrostellen van o.m. de Metropolitan line, maar dat terzijde.