BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Meppelspoor op 10 August 2015, 22:14:52
-
ik wil graag een Berlijntrein samenstellen van 7 rijtuigen, voor de originele 9 rijtuigen stam heb ik geen ruimte. ik zoek de rijtuigen in HO, als het even kan met artikelnummer en rijtuignummer, mag ook de rijtuignummer van 1:1 model.
-
Het helpt denk ik als je erbij zet welk jaar je wenst. Samenstellingen van internationale treinen willen nogal eens verschillen per jaar...
-
dat zal inderdaad wel handig zijn. vanaf 2010 t/m heden.
-
En gaat de voorkeur bij het samenstellen uit naar schaal 1:87 rijtuigen ( ACME ) of wordt het 1:93,5 ( Fleischmann) / 1:100 ( Marklin) ?
-
voorkeur gaat uit naar 1:87 ACME / LS Models
-
er is minstens al één ander draadje hierover waarin de rijtuigen staan met bijhorende voor- en nadelen. zit in de trein en dan is dat draadje linken in dit draadje niet makkelijk maar je zou het met de zoekfunctie gewoon moeten vinden.
succes met de zoektocht, helaas zijn de rijtuigen nog moeilijk te vinden...
-
Zie dit draadje: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18666.120.html
Staan complete treinsamenstellingen in.
Succes met zoeken, ik ben met dezelfde zoektocht bezig ;D
-
Daar is trouwens je vraag in februari al beantwoord, een complete lijst met bestelnummers. Dus wat er nu anders is aan je vraag snap ik niet.
-
Hoi,
Een trein van 7 rijtuigen is juist realistisch.
Ik ben afgelopen vrijdag met de 144 van Berlijn (v 12.36u) naar Amsterdam (a 19.00u) gereisd.
Bij het wachten op het perron in Berlijn Hauptbahnhof werd in de treinaanwijsborden al aangegeven dat de rijtuigen 7 en 9 niet aanwezig waren.
Overigens kan je dan alleen als leeg materieel op het Nederlandse traject rijden. Bij binnenkomst te Bad Bentheim bleek dat de trein niet verder met passagiers zou rijden.
Groet,
Ronald
-
Als je iets verder terug in de tijd gaat (een paar jaar maar, ik weet niet precies tot welk jaar), kun je nog iets korter rijden. In Nederland was de trein maar 6 rijtuigen lang.
In Duitsland langer, die rijtuigen werden in Bad Bentheim aan-/afgekoppeld.
-
5 Jaar gelden zijn we ook naar Berlijn geweest
De trein bestond toen uit 7 rijtuigen en er werden in Bad Bentheim geen wagens bijgeplaatst.
Cor
-
Gezien het andere draadje vraag ik me af of meppelspoor wellicht dement aan het worden is. ;D
Een trein van 7 rijtuigen is juist realistisch.
Welnee, de samenstelling van de IC Berlijn bestaat inmiddels al vele jaren uit 9 rijtuigen, dat er in de 1:1 variant in praktijk zo nu en dan rijtuigen ontbreken wil niet zeggen dat je dan je 1:87 versie maar met 7 rijtuigen kunt uitrusten en dat vervolgens als 'realistisch' kunt bestempelen.
Ik ben afgelopen vrijdag met de 144 van Berlijn (v 12.36u) naar Amsterdam (a 19.00u) gereisd.
Bij het wachten op het perron in Berlijn Hauptbahnhof werd in de treinaanwijsborden al aangegeven dat de rijtuigen 7 en 9 niet aanwezig waren.
Overigens kan je dan alleen als leeg materieel op het Nederlandse traject rijden. Bij binnenkomst te Bad Bentheim bleek dat de trein niet verder met passagiers zou rijden.
Dat is hoogst opmerkelijk, de 144 is afgelopen vrijdag gewoon met reizigers in Amsterdam aangekomen, met +50 en loc 1753 (i.p.v. loc 1758, die was in Bad Bentheim defect gegaan, vandaar ook de vertraging). De trein daarna, de 142, die reed wél zonder reizigers vanaf Bad Bentheim (met +70).
-
Tuurlijk is dat realistisch. Dat blijkt dan toch ?
Of het normaal was, is een hele andere discussie
-
Goedenavond Frontier,
Grappig dat je het zegt.
Ik ben dus voor niets in Bad Bentheim de trein uitgejaagd, de 4 bussen in, waardoor reizigers moesten staan. Daarna wachten op Hengelo voor de aansluiting en een extra overstap te Amersfoort en uiteindelijk 2 uur later thuis!
Tuurlijk, heb ik allemaal samen met mijn vrouw gedroomd!!!!!!
-
Nogmaals, dat verhaal klinkt als de 142 en niet als de 144, laatstgenoemde heb ik nota bene zelf binnen zien komen rond 19.50 op Amsterdam Centraal, spoor 13a i.p.v. 15b en mét reizigers erin.