BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Quinzeedied op 10 June 2015, 21:08:07
-
Foto's van testritten bij het Duitse buurforum:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,7440390 (http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,7440390)
Over smaak valt te twisten, had de nieuwe Velaro al een bijzondere neus, valt dat voor de ICx wat mij betreft helemaal te zeggen...
Deze trein werd genoemd als opvolger voor de getrokken Berlijntrein, hoewel er voorlopig alleen varianten gebouwd voor 15kV (aldus de Siemens-brochure en Wikipedia).
Het is dan wel weer opvallend dat het testtreinstel is voorzien van een (Nederlands?) viercijferig treinstamnummer , zoals de ICE-3M'en dat ook hebben.
-
Niet verkeerd 8)
Ben net met de huidige Berlijntrein heen een weer geweest
Beide keren ruim een uur vertraging :-\
Nou ja krijg een paar tientjes terug van NSi
Ik vind die ouwe trein bepaald niet snel maar wel comfortabel
2e klas gereisd maar alles is heerlijk ruim en rustig (y)
Ook nog tussen Hamburg en Berlijn gereisd in een ICE
Ja die gaat zeker sneller ;D
Maar t comfort gevoel is minder dan die ouwe IC in mijn beleving.
-
Is het mijn verbeelding, of gaan de Europese hogesnelheids neuzen steeds meer in de richting van de Shinkansen stijl?
-
Ikvinnumwelmooi! (y)
Nu beschouw ik mezelf niet als kenner, maar op de neus na lijkt het mij uiterlijk niet veel verschillen van de IC3. Of ben ik nu abuis?
-
Hij is inderdaad ook wit.
En die neus kan in zijn geheel omhoog scharnieren om de machinist in te laten stappen, denk ik. Vandaar die scheve naad.
-
Zei er iemand naad..... En dan nog scheef ook? ;)
-
Het is inderdaad altijd de planning geweest om naar Amsterdam in te zetten.
Citaat van http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/SiteCollectionDocuments/de/rail-solutions/high-speed-and-intercity-trains/icx/ICx-broschuere-de.pdf
Mit dem ersten Abruf werden ebenfalls Züge für den Einsatz in den Nieder- landen bestellt, Züge für den Einsatz in weiteren europäischen Län- dern (Dänemark, Frankreich, Luxemburg, Polen, Tschechien, Italien) können optional beauftragt werden.
En Wikipedia http://de.m.wikipedia.org/wiki/DB_ICx :
Nach der Planung von 2011 sollen die ersten ICx-Züge im Laufe des Jahres 2016 auf folgenden Linien eingesetzt werden:[67]
Hamburg–Rhein/Ruhr–Rhein/Main–Süddeutschland
Berlin–Hannover–Amsterdam
Berlin–Kassel–Rhein/Main–Stuttgart–München
Berlin–Kassel–Rhein/Main–Basel
Hamburg–Berlin–Leipzig/Halle–Erfurt–Nürnberg–München (nach Fertigstellung der Neubaustrecken Erfurt–Leipzig/Halle und Ebensfeld–Erfurt im Jahr 2017).[67]
-
Deze trein werd genoemd als opvolger voor de getrokken Berlijntrein, hoewel er voorlopig alleen varianten gebouwd voor 15kV (aldus de Siemens-brochure en Wikipedia).
Wat geheel correct is. In den beginne waren er inderdaad plannen voor varianten die op buitenlandse routes konden worden ingezet, zoals onder andere de IC Berlijn. In 2013 werd dat bij nader inzien te duur bevonden en zijn die plannen (gelukkig (y) :)) weer geannuleerd.
-
Mooi staaltje mooischrijverij, die wikipedia pagina. De enorme vertraging en scope wijziging (andere lengte, andere snelheden, andere landen) halverwege zijn als kleinigheid verpakt. Blijkbaar hebben belanghebbenden enthousiast meegeschreven aan het lemma.
Maar er is onder het kopje Bestelländerung is wel wat te vinden, waaronder het verdwijnen van de NL vaardigheid.
-
Het is dan wel weer opvallend dat het testtreinstel is voorzien van een (Nederlands?) viercijferig treinstamnummer , zoals de ICE-3M'en dat ook hebben.
Niks Nederlands aan, de Duitse ICE-T hebben ook viercijferige treinstamnummers (1100 en 1500).
-
Niks Nederlands aan, de Duitse ICE-T hebben ook viercijferige treinstamnummers (1100 en 1500).
Ok, weer wat geleerd. :)
Die had ik dan weer nooit gezien op deze treinstellen.
-
Beetje ICE meets Talent2 :-\
-
Het is inderdaad altijd de planning geweest om naar Amsterdam in te zetten.
Citaat van http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/SiteCollectionDocuments/de/rail-solutions/high-speed-and-intercity-trains/icx/ICx-broschuere-de.pdf
Mit dem ersten Abruf werden ebenfalls Züge für den Einsatz in den Nieder- landen bestellt, Züge für den Einsatz in weiteren europäischen Län- dern (Dänemark, Frankreich, Luxemburg, Polen, Tschechien, Italien) können optional beauftragt werden.
En Wikipedia http://de.m.wikipedia.org/wiki/DB_ICx :
Nach der Planung von 2011 sollen die ersten ICx-Züge im Laufe des Jahres 2016 auf folgenden Linien eingesetzt werden:[67]
Hamburg–Rhein/Ruhr–Rhein/Main–Süddeutschland
Berlin–Hannover–Amsterdam
Berlin–Kassel–Rhein/Main–Stuttgart–München
Berlin–Kassel–Rhein/Main–Basel
Hamburg–Berlin–Leipzig/Halle–Erfurt–Nürnberg–München (nach Fertigstellung der Neubaustrecken Erfurt–Leipzig/Halle und Ebensfeld–Erfurt im Jahr 2017).[67]
Let eens op de op blz 10 genoemde snelheid, waar kennen we die toch van?
Mvrgr
Koopmans
-
hmm over een aantal jaren ook in het geel blauw op de HSL? :-X
Ziet er van buiten wel geinig uit.
scheelt ook weer een lokwissel als die de getrokken Berlijner gaat vervangen.
Ben wel benieuwd of het comfort gelijk of beter is.
vind de huidige wagens erg prettig zitten en vanaf Apeldoorn naar Berlijn zeer goed uit te houden (y)
Groeten Martijn