BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: SBBcargo op 13 May 2015, 09:11:52
-
Helaas : Klik (http://www.nu.nl/buitenland/4048251/doden-en-tientallen-gewonden-bij-groot-treinongeluk-vs.html) :'(
-
Erg schokkende beelden!
mvg,
Johan
-
Een ACS-64 (zeg maar een uit de kluiten gewassen Taurus/EuroSprinter) met 10 Amfleet rijtuigen. Het ding is ontspoord in een bocht waar je 50 mijl per uur mag (80 km/h), iets daarvoor mocht je nog 70 mph en volgens "bronnen" die de zwarte doos hebben uitgelezen ging het ding sneller dan 100 mph.
Aan de enorme ravage (rails van de dwarsliggers gereten, rijtuigen in de grond geploegd) moet het inderdaad erg hard zijn gegaan. Op het eerste gezicht lijkt het veel op het ongeval bij Santiago de Compostella.
Inmiddels zeven doden te betreuren en vrijwel iedereen aan boord is gewond geraakt. Hoogstwaarschijnlijk zullen verschillende van hun ook hun hele leven invalide of verminkt blijven.
- Peter
-
Mmm, die ACS-64 waren net nieuw, dat is ook jammer. :-X
Naast al het menselijk leed natuurlijk... :-[ :-\
Groet,
Matthijs
-
The wrek of Amtrak 188 (http://www.nytimes.com/2016/01/31/magazine/the-wreck-of-amtrak-188.html?_r=1), een longread uit de New York Times (half uur leesvoer).
Groet,
Michel
-
Korte samenvatting: ze hebben geen ATB op de drukste spoorlijn in de USA... Niets technisch mis met de trein of de rails. Machinist die bekend staat om zijn netheid en accuraatheid tijdens het werken laat onverklaarbaar de trein steeds harder rijden op een plek waar 'ie voor een bocht afmoet gaan remmen. Met 100 door een boog waar je 50 kan. Boem.
Waarschijnlijk is de voorruit van de lok geraakt door een groot voorwerp (bekogelen van treinen gebeurd daar vaak) en heeft de machinist instinctief gebukt en z'n hoofd gestoten aan het bedieningspaneel en is even buiten westen geweest. Dat gebeurde net toen hij de snelheid verhoogde na een station. Even weg, wakker worden, aargh, hier is de bocht.
Da's in ieder geval wat er in het artikel wordt gezegd/gesuggereerd.
Reinout
-
http://www.ntsb.gov/investigations/Pages/2015_philadelphia_pa.aspx