BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Hans Reints op 06 May 2015, 12:41:54
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6273_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6273_3.jpg)
eigen foto
Nu weet ik waarom ik zolang op mijn Dacia heb moeten wachten. ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dacia_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dacia_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dacia_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dacia_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dacia_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dacia_3.jpg)
plaatjes van het internet
18 juni 2010 |
In Bludenz in Oostenrijk is afgelopen woensdag een goederentrein ontspoord met daarop Dacia’s die vanuit de fabriek in Roemenië naar Frankrijk werden vervoerd. Het betreft zo’n tweehonderd Logans, Sandero’s en Dusters.
Volgens de eerste onderzoeken is een remprobleem de oorzaak van het ongeluk. Toen de trein een bocht naderde, weigerden de remmen waarna tien wagons kantelden. De overige zes reden nog honderd meter door voordat ze ontspoorden. Alleen de machinist raakte lichtgewond.
Het duurt enige dagen voordat de rails weer helemaal vrij is. Door het ongeluk raakte het treinverkeer tussen Oostenrijk en Duitsland vertraagd omdat ze moesten omrijden via Innsbrück, München, Kufstein of Lindau. Ook werden bussen ingezet om de reizigers te vervoeren.
-
Die bewoner mocht geen trein laten rijden in de achtertuin van z'n vrouw, de voortuin was dus geen probleem ;D
Maar zonder gekheid, wat een ravage! Waar/wanneer is dit?
-
Tsja, wie wil er dan ook een Dacia ;D
Kan begrijpen dat die machinist er ook vanaf wilde 8)
Maar lekkere ravage.
-
Die hebben ze netjes uitgedeukt! ;D
-
Tsja, wie wil er dan ook een Dacia ;D
Wilde James May niet graag een Dacia Sandero hebben? ::)
-
Als je in een Duster hebt gereden dan wil je niet anders meer!!!!!!!! Staat wel een loei van een Renault motor in........
-
Mooie puinhoop.
Umm, ik heb es in een Duster gereden, maar in mijn huidige auto zit ook een loei van een Renaultmotor en die heb ik liever...
-
Moet je eens bij Red Bull Racing en Torro Rosso vragen wat ze van een Renault motor vinden :'( ::) 8)
En de naam alleen al: Een Dacia stofdoek ;D
-
Kopen jullie nu maar een "merk" wagen, dan hou ik veel centjes over om in de modelspoorhobby te steken terwijl ik droog zit en toch overal kom 8) ;D.......
-
ik hou het maar bij me Rode
2 zitter......
-
Sobat, (y)
Rij al 7 jaar een Logan MCV, je wilt niet weten hoeveel modules je er mee naar een beurs kunt vervoeren. Een ideale auto voor de modelbouwert.
Gerard
-
ik heb een logan voor mn werk
loeisterk ding
en was bij VW niet de trend
het kl volk in een vw
de luxe man in een skoda
de sportieve in een seat
en de onderscheidende in die met ringen
(allen in middels niet leuk meer qua prijs)
en gm met zn deawoo (chevrolet) of zusuki
en dan hoort nissan daar ook nog deels onder
tja
waar geef je € aan uit om van A naar de file te komen ,en dan later met 140 een bon te krijgen
Sobat (y)
-
Heb jij 5 jaar gewacht hierdoor op je auto ?
gr Jos
-
en was bij VW niet de trend
het kl volk in een vw
Pardon, waar staat kl voor?
Groet, Bruce
-
Mag je zelf verzinnen. Het staat voor een woord wat automatisch gecensureerd wordt als je het voluit schrijft.
-
Modules konden er niet in, maar wel 6 kisten bier. Die goeie ouwe Kadett (y). Ik had natuurlijk ook een station kunnen nemen...
Gr. Erik.
-
Dit ongeluk is gebeurd bij het binnen rijden van het station Braz. De trein kwam vanuit st Anton a. Arlberg en doordat er een defect met de remmen de wagons de gehele trein bergafwaarts met een te hoge snelheid door de Brazerbogen heeft geduwd was dit het resultaat. Wij hebben een paar maanden later op de camping links boven in de foto gestaan.
-
https://www.youtube.com/watch?v=prXZO8DC0MQ
Hier nog beelden van het ongeluk.
-
Overigens wel gaaf om een lok in je tuin te hebben, alhoewel de grondeigenaar daar nu wel anders over denkt, lijkt me. Dan nog te denken aan alle milieumaatregelen die getroffen moeten worden. Daar gaat nog wel wat tijd overheen voordat e.e.a. hersteld is..
Wat de oorzaak betreft, er wordt gezegd dat er misschien problemen waren met het remsysteem. Bestaat er voor zoiets nog een nood-systeem? Misschien alleen in de lok?
Gr, Bert
-
Het remsysteem van een loc alleen kan al dat gewicht nooit tot stilstand brengen. De remmen op de 4 loc-assen tegenover zoveel tonnen staal; vergeet het maar. Daar is al veel over geschreven, vroeger, maar ook nu nog: Andere tijd, andere trein, zelfde probleem en even grote gevolgen.... (http://www.heerlenvertelt.nl/2011/04/met-een-voorraad-gratis-kolen-de-winter-door/)
-
Met dank Gert!
Overigens een bijzonder verhaal dat in jouw link staat.
Gr, Bert
-
Vreemd draadje dit, maar wat mij al tijden wakker houd is de vraag: Waarom noem je een auto stoffer of peignoir?
-
Die hebben ze netjes uitgedeukt! ;D
Goed he.......
-
Wat dacht je van Fiat die een model naar een pakje boter noemde 8)
-
Overigens wel gaaf om een lok in je tuin te hebben, alhoewel de grondeigenaar daar nu wel anders over denkt, lijkt me. Dan nog te denken aan alle milieumaatregelen die getroffen moeten worden. Daar gaat nog wel wat tijd overheen voordat e.e.a. hersteld is..
gr, Bert
Ach, we zijn al bijna 5 jaar verder, nu waarschijnlijk alleen nog een goed verhaal bij de BBQ...
-
Over die remmen
Dacht dat locfurer bas daar eens een verhaal over schreef
Zoveel assen met zoveelton dan moest ie bij stilstand zoveel remmen vastdraaien om zoveel remming te krijgen
Dus er moet op ...ton
....remming zijun om m stil te houden
dus om te remmen zal alles wel bij moeten komen
-
Wat de oorzaak betreft, er wordt gezegd dat er misschien problemen waren met het remsysteem. Bestaat er voor zoiets nog een nood-systeem? Misschien alleen in de lok?
Oorzaak lag hier iets bij het passeren van een overweg een luchtleiding heeft dichtgeslagen ergens tussen de eerste en tweede wagen. Dusdanig dicht dat de treinleiding gewoon op 5,1 bar bleef staan. Hierdoor hadden alleen de loc en de eerste wagen nog werkende remmen waardoor het geheel feitelijk onstopbaar was geworden op de steile hellingen in Oostenrijk.
Het remsysteem van een loc alleen kan al dat gewicht nooit tot stilstand brengen. De remmen op de 4 loc-assen tegenover zoveel tonnen staal; vergeet het maar.
Op zich is dit met de huidige techniek best mogelijk. Aangezien de meeste locs tegenwoordig over ED (electro Dynamische) remmen beschikken. Ze remmen natuurlijk niet zo krachtig als lucht-remmen maar over langere afstand en op vlakke of iets stijgende trajecten is het best mogelijk om een ongeremde trein stil te zetten. Mits je maar genoeg afstand heb.
Over die remmen
Dacht dat locfurer bas daar eens een verhaal over schreef
Zoveel assen met zoveelton dan moest ie bij stilstand zoveel remmen vastdraaien om zoveel remming te krijgen
Dus er moet op ...ton
....remming zijun om m stil te houden
dus om te remmen zal alles wel bij moeten komen
Dat heeft te maken met het opstellen van een trein voor langere tijd waar (voor Duitsland) de regels is om per 1200 ton 1 handrem aan te draaien bij stilstand van meer dan 2 uur. Ga je langer opstellen gaan de gewichten omlaag en het aantal handremmen omhoog.
-
Hij heeft een praktijkvoorbeeld genomen en een complete uitleg gegeven
Jammer dat ie geen verhalen en foto's meer plaatst
-
Wie?
-
Loc fuhrer Bas
@ prutser