BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Materieel => Topic gestart door: ivanzon op 03 May 2015, 17:50:31
-
Met mijn eerste deels geslagde project in handen leek het me een leuk idee om ook eens een 'wat ben ik aan het bouwen' reeksje te starten
Om met het huidige project te beginnen: De low budged snelheidsmeter wagon
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tachowagen1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tachowagen1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tachowagen2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tachowagen2.jpg)
Stap 1: De belangrijkste onderdelen: een afgedankte fiets snelheidsmeter, een wagon (2,50 in Houten) en wat stukjes koper (uit de doos reserve onderdelen)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tachowagen3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tachowagen3.jpg)
Test opstelling contact lipjes
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tachowagen4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tachowagen4.jpg)
Met bedrading
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tachowagen5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tachowagen5.jpg)
In de test fase lijkt alles het goed te doen, maar helaas niet als het geheel achter een trein hangt. De meter geeft van alles aan, behalve de juiste getallen
Dus alles er weer onderuit gesloopt, en nu de boel gaan ombouwen naar reed contact sturing
-
Ontwerp is gewijzigd wegens technische problemen bij bovenstaande constructie, en de belabberde staat waarin de snelheids meter verkeert.
Nieuwe poging na Houten, dit keer met een draadloze meter en een on twee ex gesloten Roco wagons (waar geen gewicht plaat onder de vloer zit)
-
Update januari 2016: Plan is gewijzigd, omdat de draadloze meter maximaal 90 kan aangeven, en mijn snelste locomotief (op dit moment) 110 hoort te kunnen halen. Dus gewoon weer verder met de VDO die tot 120 gaat.
Nieuwe slachtoffer voor de ombouw is een afgedankte poets wagon, zodat ik een strookje koper op de verdikte as kan lijmen.