BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Floris op 22 March 2015, 09:52:57
-
Bij Teuge (vlak bij Apeldoorn) is een stoptrein, met plan V 958 op een auto gebotst. Flinke ravage, meerdere bovenleidingsmasten kapot.
BEELD (http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2087224/auto-onder-trein-in-teuge-automobilist-komt-om.htm#.VQ6Bmq10yUk)
Na de eerdere botsing van 2x plan V in Tilburg aannemelijk weer een V minder. gaat hard zo :-\
-
Ook De Telegraaf maakt hier melding van. Ze hebben een foto die goed laat zien dat er een behoorlijke ravage is ontstaan.
Zie http://www.telegraaf.nl/binnenland/23833224/__Trein_ontspoord__.html
Sander
-
Helaas heeft de bestuurder van de auto het niet overleefd...
-
Dat is een *** overweg, word tijd dat ze daar spoorbomen plaatsen of de boel sluiten!
Misschien verblind door de zon?
Geen prettig bericht :(
-
"Het is nog niet duidelijk of het slachtoffer een man of een vrouw is"
oei. sterkte voor de opruimploeg. :-\
-
Alle auto's uitbannen probleem opgelost
-
Dat is een *** overweg, word tijd dat ze daar spoorbomen plaatsen of de boel sluiten!
Als ik op het filmpje af ga staan er boompjes. Tenzij het bij een andere overweg gefilmd is.
-
Je hebt gelijk, ik had ander beeld gezien.
-
Alle auto's uitbannen probleem opgelost
Natuurlijk kunnen we voor elke soort voertuig (auto, truck, trein, vliegtuig) hiervan de schuld geven. De ene uitbannen garandeert werkelijk NIETS!
Het uitbannen van elke voertuig dat hoge snelheid creƫert.....
Blijft over: kar, fiets, cantawagen, step,.....
-
Sterkte aan de opruimploeg en nabestaanden.
-
Blijft over: kar, fiets, cantawagen, step,.....
... en ook daar zijn dodelijke ongelukken mee gebeurd. Zelfs eenzijdige.
-
Persoonlijke drama meegemaakt, Dirk J.?
Een fatale afloop kun je zelf in eigen handen houden.............daarentegen bij een hoge snelheid kun je ook anderen mee treffen.
Bij lage snelheid heb je meer overlevingskansen dan bij hoge --> dat is de kern van het verhaal.
-
Persoonlijke drama meegemaakt, Dirk J.?
Dat vind ik een rare reactie. Wat heb jij meegemaakt dat je zo reageert?
Een fatale afloop kun je zelf in eigen handen houden.............daarentegen bij een hoge snelheid kun je ook anderen mee treffen.
Oh ja? Er zijn meer factoren dan alleen snelheid, volgens mij...
Een paar simpele voorbeelden. Jij noemt de Canta en de fiets. Er zijn mensen die met een Canta of met een fiets te water zijn geraakt en dat niet overleefd hebben. Je noemt de kar. Er zijn mensen die onder een kar zijn gekomen en dat niet overleefd hebben.
Bij lage snelheid heb je meer overlevingskansen dan bij hoge
Voor hoever snelheid een rol speelt, ja, inderdaad.
-
Dj, ik denk dat er gerelateerd wordt aan dit ongeval, niet aan ongevallen in het algemeen. En dan hebben de meeste mensen het toch echt zelf in de hand of ze onder de trein komen of niet. Als je daarbij ook nog eens alle waarschuwingssystemen negeert, tsja dan heb je het gewoon echt compleet zelf in de hand.
-
Tussen de bomen door rijden is van zichzelf al een zelfmoordactie.
Misschien was het zo bedoeld.
En anders blijkt het van weinig intelligentie.
-
Volgens de Stentor betrof het hier een zelfmoord actie.
Anderhalve week terug bij Dordrecht op de Wieldrechtse Zeedijk ook al.
Sterkte aan de nabestaande en de hulpverleners
-
Een flinke ravage ook. Duurt zeker tot en met woensdag (!), mogelijk nog langer..., voor er weer treinverkeer plaats kan vinden.
-
Ben benieuwd of dit de discussie over het makkelijk ontsporen van mat.'64 bij overwegbotsingen weer zal aanzwengelen. De ILT had hier een paar jaar geleden al opmerkingen over. Kon wel eens een vroegtijdig einde voor Plan V betekenen...
-
Dat zou toch super-hypocriet zijn dan... Sinds 1964 in dienst en dan de laatste periode van de loopbaan wegens disfunctioneren opzij worden gezet. Dat zou dus betekenen dat er een paar mensen 50 jaar hebben zitten slapen.
-
Of de normen zijn gewoon strenger geworden in de afgelopen vijftig jaar. Dat kan natuurlijk ook.
-
Precies, kan me nog een sik met een balkon herinneren ??? ;D
-
Of de normen zijn gewoon strenger geworden in de afgelopen vijftig jaar. Dat kan natuurlijk ook.
Maar dan moet je ze op het moment dat ze niet meer aan de nieuwe norm voldoen al buiten dienst stellen.
Maar volgens mij hoeft er bij een aanrijding maar een stuk metaal ongelukkig onder een wiel terecht te komen en elk soort materiaal zal met minimaal een as ontsporen. Als ik dit zie, er ligt een behoorlijk stuk auto in de berm en een stuk onder de voorkant van de trein, vraag ik me af wat voor auto het geweest is. Fiat 500 of Amerikaanse pick-up of bestelbus maakt ook nogal uit.
De Mat 64 heeft een aantal bovenleidingportalen geraakt, de zichtbare schade valt nog wel mee. Ook is deze redelijk in het spoor gebleven en niet haaks het weiland in gegaan, dus lijkt het met stevigheid en veiligheid nog wel goed te zitten.
-
De Telegraaf geeft wat meer informatie :
- ProRail heeft honderden mensen aan het werk gezet
- zes bovenleidingportalen zijn beschadigd, ze moeten met fundering en al vervangen worden
- 250 meter spoor ter hoogte van Teuge is totaal vernield
- naastgelegen spoor heeft grote schade opgelopen
- de energieapparatuur op het baanvak helemaal kapot
- Het spoor moet eerst hersteld worden voor er werktreinen kunnen rijden om de leidingen en portalen te vervangen
Voorlopige planning is dat tot donderdag geen treinen kunnen rijden op dit traject.
Zie http://www.telegraaf.nl/binnenland/23837262/___Veel_schade_aan_spoor_Teuge___.html
Sander
-
In deze situatie was een ICM met sBk voorop ook de lucht in gegaan.
Het was geen normle aanrijding maar een auto recht voor de trein, hier kon de trein niets meer opzij schuiven maar alleen rechtdoor.
Een zeer uitzonderlijke ituatie waar ook al eens een 1700 bij Ede met een trailer geconfronteerd werd.
-
IVW (destijds) heeft een signaal gegeven, er is geen overtreding. Met nog 22 maanden te gaan en dit materieeltekort zal er echt niks wereldschokkends gaan gebeuren.
-
allereerst sterkte aan 1. de machinist
2. de opruimploeg
3. de nabestaanden
Vreemd dat op een forum waar zoveel echte mcn's en ander spoorwegmedewerkers aanwezig zijn er niet in eerste instantie geen aandacht is voor hun, maar wel allerlei geneuzel over canta-fiets en dergelijke voertuigen. Wat denk je van de mcn, die dit heeft mogen meemaken, tegen zijn wil in en wat te denken van de jongens die in ploeg 2 zitten, waar ik ook vele jaren van deel uitgemaakt heb, het witte laken zit niet voor niets om de neus van het treinstel!!!!!
Dit is gewoon menselijk falen hoe je het ook wendt of keert.
mvg,
Cor.
-
Helaas geen falen Cor, maar een doelbewuste actie van iemand die het niet meer zag zitten in het leven. :(
-
Zo dit draadje gaat dicht. Alles is wel gezegd.
Eelco
Team forummoderatoren BNLS