BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Bert Snijder op 09 October 2007, 18:01:43
-
Ik trof vandaag op bijgaande website (kijk onder fotonieuws van 9 oktober) foto's aan van een fraai bestickerde BR 189 065. Nu is dat niet heel bijzonder, ware het niet dat hij gisteren in Utrecht stond. Zit hier een verhaal achter en is er iemand die ons hier meer over kan vertellen??
Bert
http://www.br146.de/startseite.php
-
Ik zou 't eerlijk gezegd niet weten. Misschien is het de eerste loc uit de 189 serie die toegelaten is op het Nederlandse spoorwegnet? Misschien is het een promotie voor de Betuweroute.
Mvgr Jan Wiebrand
-
Inderdaad reclame voor de Betuweroute. Uit het officiële persbericht van Railion:
"Op 9 oktober presenteert Railion Nederland het eerste exemplaar van de nieuwe serie elektrische locomotieven 'BR 189'. Deze milieuvriendelijke locomotieven gaan vanaf eind november over de Betuweroute naar internationale bestemmingen rijden.
Het type BR 189 is speciaal ontwikkeld voor railgoederenvervoer binnen Europa. Het bijzondere aan deze locomotief is dat de tractiemotoren met alle verschillende Europese stroomsoorten overweg kunnen, terwijl de loc is uitgerust met het universele beveiligings- en besturingssyteem ETCS. De loc is qua techniek voorbereid op vrijwel het volledige scala aan beveiligingssytemen dat in Europa in gebruik is.
Railion wil met de presentatie van deze hypermoderne locomotief een brug slaan tussen verleden en toekomst. Daarom zal de locomotief een bezoek brengen aan Het Spoorwegmuseum te Utrecht op de dag dat hier de tentoonstelling VRACHT84NL wordt geopend door mevrouw Corien Wortmann-Kool, lid van het Europese Parlement voor het CDA en bovendien lid van de Commissie Transport en Toerisme. De tentoonstelling VRACHT84NL is geheel gewijd aan de ontwikkeling van het spoorgoederenvervoer in Nederland. "
(einde citaat)
Het eerste exemplaar, jaja...
Via OVL verneem ik trouwens dat nu.nl die brug tussen heden en verleden vanochtend op geheel eigen wijze invulde door er een foto van een stoomloc bij te zetten. De persvoorlichter van Railion is toen even heel erg boos geworden waarna de foto snel werd vervangen door eentje van de 189 voor het seinhuis ;D
Arjen (die hoopt dat Roco of Piko deze bestickering een keer uitbrengt)
-
Het is het eerste exemplaar dat voor dienst in Nederland geschikt is gemaakt. ;)
-
(die hoopt dat Roco of Piko deze bestickering een keer uitbrengt)
Als je het mij vraagt mag men bij mä-trix ook een poging wagen in spoor N. Als dat geen geheel verantwoorde paars/witte koeien in de bergen met windmolen en tulpen op achtergrond oplevert dan weet ik het ook niet meer ;).
Robert
-
Het is het eerste exemplaar dat voor dienst in Nederland geschikt is gemaakt. ;)
Klopt, maar dat staat er niet. De dienstdoende persvoorlieger zal wel weer hebben gedacht dat de correcte uitleg te ingewikkeld werd. Of hij wist het zelf niet >:(
-
Is de loc ook al toegelaten op de Betuweroute? Hij is wel fraai in deze bestickering.
Mvgr Jan Wiebrand
-
De 189 023 was toch echt eerder. Dat is de eerste loc die naar nederland zou kunnen komen. Niet deze.
-
Klopt, maar de belangrijke mensen interreseert dat niks... ;D
Groetjes,
Robbert
-
Geweldig! wat een reactie! ;D ;D ;D ;D ;D
-
Wat het is toch zo ? :D
Groetjes,
Robbert
-
Als jij het zegt! ;)
-
Beetje vreemde reactie. Sowieso wie zijn er belangrijk en ten tweede wordt er een feit gemeld wat niet zo is. Dus dan mag ik dat toch gewoon verbeteren of niet?
-
Hoe dan ook laat die 189'ers maar snel komen dan rijdt er in ieder geval iets meer over de Betuweroute :)
Mvgr Jan Wiebrand
-
Beetje vreemde reactie. Sowieso wie zijn er belangrijk en ten tweede wordt er een feit gemeld wat niet zo is. Dus dan mag ik dat toch gewoon verbeteren of niet?
Moet je niet teveel achter zoeken. Volgens mij wordt je veronderstelling onderkend en is het verder badinerend bedoeld. Ik vond het in elk geval (onbedoeld?) komisch overkomen. Ik heb in elk geval geen verstand van een 189 (als het géén DE-5 betreft) maar moest wel lachen om de opmerking. Ach ja.....
-
Het is dus geen de5 ;D maar dat zul je zelf ook al gemerkt hebben. Het gaat om een in om een serie meerspannings locomotieven die voor railion gaan rijden en waarvan voor toelating de 189 023 als eerste in nederland is geweest en na een kort verblijf in oa zutpen weer vertrokken is. Daarna hebben de duitsers de 189 065 bestickerd en naar utrechtgestuurd om de serie te presenteren voor railion nederland. Maar deze is dus niet apart voor toelating in nederland geweest en dus ook zeker niet als eerste. Hij is een of 2 dagen later al weer naar duitsland gegaan.
-
Beetje vreemde reactie. Sowieso wie zijn er belangrijk en ten tweede wordt er een feit gemeld wat niet zo is. Dus dan mag ik dat toch gewoon verbeteren of niet?
De belangrijke mensen zijn in dit geval de directeuren bij Railion NL. En de opmerking was als lolltje bedoelt.
Groetjes,
Robbert
-
Ok dat vermoedde ik al een beetje Robert :P Zijn er hier trouwens mensen die hem ook echt hebben gezien.
-
Ja, zonder camera >:(.
Groetjes,
Robbert