BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => (Her)beginners => Topic gestart door: Bart71 op 02 February 2015, 22:27:20
-
Hallo allemaal,
Mijn zoon en ik zijn sinds een tijdje begonnen met deze mooie hobby. We hebben een starterspakket gekocht, van roco geoline. Nu willen we uiteraard ook ballast gaan verwerken bij de rails, maar dat gaat er niet mooi uit zien bij de roco geoline. Dit komt mede door de fragiele "bielzen" waar de rails op rusten.
Kun je roco geoline koppelen met bijvoorbeeld roco line ? Waardoor we rails die in het zicht liggen van een goed en natuurlijk uitziend ballastbed kunnen voorzien?
-
Dat kan:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCN0542.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCN0542.jpg)
Alleen moet je dan van het laatste stuk Geoline de kunststof nok afzagen, want die zit in de weg.
-
Bart,
Roco heeft speciaal voor jouw doel een overgangsrails. Artikelnummer 61120.
Zie :
http://www.roco.cc/en/product/23158-61120-0-0-0-0-0-005003/products.html
Sander
-
Ja, maar die lost het hoogteverschil (tussen Geoline en Rocoline-zonder-bedding) niet op. Dat overgangsrailtje is meer geschikt voor Rocoline-met-bedding.
-
Ok, het maakt het al veel duidelijker. En de wissels, die komen we toch aan het vervangen dan vrees ik :o
-
Ja, maar die lost het hoogteverschil (tussen Geoline en Rocoline-zonder-bedding) niet op.
Dat hoogteverschil los je toch op je baan op, zie bijvoorbeeld de foto in bovenliggende reactie.
-
Je kan Rocoline zonder meer op Geoline schuiven. Strikt noodzakelijk is de overgangsrail niet.
-
Dat hoogteverschil los je toch op je baan op, zie bijvoorbeeld de foto in bovenliggende reactie.
Dank je, die foto heb ik zelf geplaatst, dus dat weet ik 8)
Je kan Rocoline zonder meer op Geoline schuiven. Strikt noodzakelijk is de overgangsrail niet.
Ja, mits je bij Geoline even een nok wegzaagt. Maar die overgangsrail doet eigenlijk sowieso niet ter zake, de vraagsteller heeft het m.i. over Rocoline zonder bedding, gezien zijn wens om zelf te ballasten. En dan is het hoogteverschil met Geoline het voornaamste issue.