BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: knar46 op 25 January 2015, 23:20:58
-
Ik ben in het bezit van 4 Hamo posttreinen: rood, bruin en 2x geel/rood (verschillende lettertypes).
Hoewel ik wel wat ervaring heb met digitaliseren (Roco sik, 1600 en 1000, Fleischmann 1200) waag ik me niet aan het digitaliseren van de posttreinen.
Wie wil tegen overeen te komen vergoeding dit doen?
Knar46
-
Ik kan je dit zeggen, het werkt niet met alle decoders even goed. Met sommige decoders reden die dingen zelfs bizar slecht. Het merk speelt hierin een grote rol (zal wel iets te maken hebben met bepaalde instellingen van de decoder die beter geregeld zijn voor dit soort motoren t.o.v. andere decoders). Mijn modelbouwcollega heeft er ook 4 en is wat aan het rommelen geweest met die dingen, maar heeft nu alles keurig voor elkaar. Ik zal hem eens vragen met welke decoders ze het mooist reden, dat scheelt je een hoop frustratie.
Mvg.
Tom.
-
Staat er hier ook nog een in de vitrine (BB21 ERTMS testtrein) en daar moet ooit ook nog een decoder in.
Ofwel, dergelijke informatie is hier ook welkom. (y)
Mvg,
Romar
-
Ik heb er 1 omgebouwd.
Motor voorzien van nieuw anker en permanente magneet.
Nieuwe lichtprintjes erin.
Rijdt prima met een Lenz1025, toen nog een wereld decoder.
Ombouw zelf stelde weinig voor moet ik zeggen
Kosten liepen op door de deels vervangen motor.
Ik heb volgens mij nog ergens een ombouw van een mP als document.
Mvg,
Sander
-
Dit is wel niet wat je vraagt, maar misschien lukt het hier (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46311.msg745023.html#msg745023) mee ;).
-
Ha grote naamloze onbekende,
Eigenlijk heb ik er een hekel aan als mensen hun naam niet noemen, maar goed om je ellende te besparen, lenz is prima, Esu en uhlenbrock moet je niet gebruiken, dat werkt totaal niet goed met de Hamo motorposten (ze rijden wel, maar maken herrie, staan vaak om onverklaarbare redenen stil, etc.). Dus, lenz, als beste getest...
-
Er zijn speciale bedrijven die je treinen om kunnen bouwen. Een zo'n bedrijf is Digitaalservice in Almere. Deze weet waar hij mee bezig is.
-
ESU met ESU magneet werkt prima in de Motorpost.
Om onduidelijke redenen is de Hamo motorpost met een veldspoel plus diodes uitgerust en dan kan je inderdaad gekke resultaten krijgen als je alleen maar een decoder plaatst. Maar met magneet heeft het model sowieso betere rijeigenschappen.
-
Zelf ervaring met deze treinen. ESU erin en een 5 polige ombouwset van Marklin. Heb ergens nog wel een bouwverslag staan. Inclusief interieur verlichting.
Wil ze best voor je ombouwen, stuur maar een pb.
-
En dan heb ik ook nog een ombouwverslag (http://hanulveen.nl/ombouwen/motorpost%20ombouwen/ombouwen-mp.html) voor je.
Esu decoder en ESU permanentmagneet.
Eventueel wil ik ze ook wel voor je ombouwen. (y)
mvg,
Martijn.
-
En hier is mijn ombouwverslag nog (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=30406.msg668890#msg668890). Tegenwoordig komen de weerstanden gewoon op de adapterplatine in SMD uitvoering. Alleen dan nog draad tussen adapterplatine en locomotief.
Waarom ik een 5 polige motorkit verkies boven hamo/esu magneet? Loc rijd daardoor mooier, en is naar mijn mening beter af te regelen.
-
Dank voor alle reacties en informatie. Ik probeer alle suggesties op een rijtje te zetten en dan te beslissen wat ik precies wil.
Dan kom ik hier op terug en zal reageren op pb's.
Knar46
-
Eigenlijk ook nog een pré is de stroomafname verbeteren. Die is aardig beroerd. Paar stroomafnemers toevoegen lost dit op.
-
Stroomvoerende koppeling erop en een paar postwagens of een planE-post met slepers op de assen er achter (y).
-
hallo
ik heb in de loop der jaren al heel wat mp3000 omgebouwd van 3 rail 2 rail
dus als je hulp nodig hebt , laat het mij weten , ik denk wel dat ik je kan helpen
mvg
ralph