BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: KyanSem op 19 January 2015, 17:28:38
-
Omdat ik geen "draadje" over Trix kon vinden maar een nieuwe.
Trix heeft de BR 189 van de zgn. Poznan shuttle aangekondigd. Omdat de prijs niet gering is en ik geen ervaring heb met Trix mijn vraag:
Wie heeft ervaringen met dit merk en dan m.n. het motorische gedeelte? In het verleden kwam dit merk met de bekende "koffiemolen" - een motor op 1 draaistel. Hoe is dat met de nieuwere exemplaren?
-
Als je het artikelnummer weet kan je via de Trix.de website de erzatzteile list bekijken en dan zie je ook een opbouw van de loc.
De bekende koffiemolen word ook nog steeds toegepast
-
Koffiemolens worden inderdaad nog steeds geleverd. Persoonlijk denk ik dat ze deze nu niet meer toepassen. Zijn echt niet meer van deze tijd. De nieuwe blauwe 1200 heeft ook een motor met middenaandrijving, al is dit in de folder met nieuwigheden niet zichtbaar. Daar zit nog steeds de bekende motor in.
-
Dat was een goede tip: ik heb inderdaad even gekeken op de site van Trix. Het nieuwe model van de 189er stond nog niet bij de onderdelenlijst. Wel een eerder model van een 189er (22378). Op de tekening met onderdelen (exploded view)blijkt deze inderdaad een middenmotor te hebben die beide draaistellen aandrijft. Ik ga er dan maar van uit dat de nieuwe 189er dat ook zal krijgen. Bedankt voor de reacties.
-
Vanmiddag stond de postbode voor de deur met de Trix 22862, 189-212. Linked by Rail.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2015_05_15_161327.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2015_05_15_161327.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2015_05_15_161355.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2015_05_15_161355.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2015_05_15_161444.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2015_05_15_161444.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2015_05_15_161631.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2015_05_15_161631.jpg)
-
En verkeerde panto's.
Aan de buitenkanten zouden duitse sleepstukken moeten zitten.
Volgens mij hebben de 189 212 en 213 helemaal geen zwitserse sleepstukken.
Hoe de indeling precies is weet ik niet, 4 dezelfde panto's lijkt het op de foto's.
-
De buitenste panto's zijn klein (kort) en de twee binnenste zijn groot (lang).
Op een duits forum las ik dat de lok 2 duitse en 2 zwitserse panto's heeft.
gr. Frits
-
En verkeerde panto's.
Aan de buitenkanten zouden duitse sleepstukken moeten zitten.
Volgens mij hebben de 189 212 en 213 helemaal geen zwitserse sleepstukken.
Hoe de indeling precies is weet ik niet, 4 dezelfde panto's lijkt het op de foto's.
de "poolse/ NL" versie heeft 4verschillende stroomafnemers.