BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: Edgy op 26 September 2007, 22:29:39
-
hallo allen,
ook ik wil jullie graag laten delen in hetgeen waar ik mee bezig ben.
heb hier al zoveel moois voorbij zien komen wat absoluut inspiratie heeft gegeven om wat sneller te beginnen dan de bedoeling was.
hier wat specs:
spoor N fleischmann
duits, tijdperk 3 met een knipoog naar 2 en 4 (sommige wil je gewoon hebben :P)
40m2 is het uiteindelijke doel
maximale lengte 12 meter
20 sporig station met veel rangeer mogelijkheden en daarom heen veel natuur met juist weinig spoor.
IB met koploper (voor het eerst)
heb de treinen zeker 18 jaar naast me neergelegd, maar ja, het bloed kruipt...
ook digitaal is redelijk nieuw voor me dus staat me nog wat te wachten! :-|
zal hier in de toekomst zeker om raad vragen!
morgen probeer ik wat foto´s en baanplan te uploaden zodat eea ook voor jullie visueel wordt.
ben nog maar net begonnen, dus nog veel hout en sporen.
druk bezig om lussen aan het station te leggen om te gaan proefrijden, dan kan er eindelijk wat materiaal uit de doosjes ;D
groet
mark
-
Zo Hee 40m2!!!!
Ben erg benieuwd en krijg je dat nog af voordat je zelf tijdperk 6 haalt (grapje).
Kees-Jan
-
Zo klink ambitieus!
Niks mis mee hoor! Maar ik ben wel nieusgierig naar je baanplan.
Zelf ook N rijder met IB en koploper en naamgenoot :P ;)
Laat die foto's maar komen ;)
m.v.g.
Mark
-
Zeg, wie kan zich nog dat megalomane modelbouwproject herinneren van het oude BNLR? Wat is daarvan terecht gekomen?
Waarmee ik niet wil impliceren dat dit niks gaat worden, het schoot me alleen te binnen door je draadje over je eigen baan.
-
Niemand?
-
Railz Miniworld? ;D
Groet Jaap
-
Nee, die zat toen nog niet in de pijplijn.
-
Station Utrecht Centraal :)
-
Kees-Jan: hoelang heb ik nog?? :P
Bij deze het baanplan zoals het uiteindelijk gaat worden op een paar aanpassingen na.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Gleisplan3_1.gif)
links van het station komt er eerst een lus zodat de trein direct weer terugkomt.
in een later stadium zal dat gedeelte gerealiseerd gaan worden.
ben nu druk doende met het station en begin dan met de rechterzijde.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/130_3059_IMG.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/130_3057_IMG.jpg)
dit zijn de eerste 13 sporen om een indruk te krijgen (het spoor ligt nog los en scheef ;))
de andere 7 komen wat lager te liggen.
ben inmiddels rechts bezig en zal hier binnenkort weer wat foto's plaatsen.
en mark, dat kan geen toeval zijn, toch? ;)
mvg
mark
-
Netjes ;D Dat wordt wat als het af is.
2 Marken die allebei N spoor digitaal rijden, 't moet niet veel gekker worden. ;)
-
Wat een ruimte! Iemand toevallig nog op zoek naar een huis?
Als ik zoiets zie denk ik maar aan 1 ding. Had ik maar de ruimte.
Achja, misschien over een tijdje toch een verdieping extra op m'n platte dak laten plaatsen. ;D
Ziet er goed uit, alleen jammer dat je baanplan niet helemaal goed te zien is (hint). Wordt mogelijk een erg leuk draadje om te volgen (nog een hint). ;)
Groetjes,
Dave
-
Mark,
Het is gelukt om de plaatjes te plakken zie ik. Mooi hoor en een strak banenplan (als je onder een plaatje de link van het plaatje nog een keer plakt dan kun je er op klikken en wordt het groter (das voor de mensen die eigenlijk een bril nodig hebben maar dat niet durven toe te geven ;D )).
Zo bijvoorbeeld:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Gleisplan3_1.gif)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/Gleisplan3_1.gif
Ga je een machine maken om de ballast er straks in te strooien?
Succes verder,
Kees-Jan
-
eh, ik zoek eigenlijk wat vrijwilligers... ;)
groet
mark
-
Ik zie dit project nu pas voor het eerst (sorry) maar dit ziet er al wel goed uit. Mooie ruimte heb je ook. Ook al ben ik geen N-rijder, ben toch best wel benieuwd hoe dit eruit gaat zien.
Groeten, Marnix
-
Hallo Mark,
Ziet er erg goed uit, en heel veel ruimte.
Mooie lange slanke bogen kun je maken, en een groot station heb ik al gezien.
Echt enorm veel succes ermee!
Willem
-
blijven zoeken.... ;D 8)
ambitieus plan....eerste ontwikkelingen zien er leuk uit!!
Ervaring leert mij dat als het te lang duurt voor je kan rijden de zin er nog wel een keer af is....dus...zorg dat je een gedeelte kan berijden dat maakt het leuker.
mvg,
Sander
-
Ja idd Sander, anders hou je het niet vol ( ben ook alleen bezig maar heb geen haast).
Stuur eens een PM Marc, ik wil best wel eens komen kijken.
Kees-Jan
-
sander, helemaal mee eens.
daarom ben ik ook bezig zo snel mogelijk de lussen erin te leggen en te proefrijden.
dit moet een kwestie van weken zijn.
daarna kunnen de eerste treinen een ronde gaan rijden :P
ik houd jullie op de hoogte!
mvg
mark
-
zo, weer lekker bezig geweest ;)
de rechterzijde van het station was aan de beurt en zit er in!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/100_1103_1.jpg)
ook de aansluiting naar het goederen gedeelte voor het station is bijna af.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/100_1109_1.jpg)
nu is de spiraal aan de beurt, de basis is al gelegd, en dan eea verbinden om een rondje te kunnen rijden! :P
hier het overzicht waar de spiraal komt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/100_1114_1.jpg)
als de spiraal klaar is zal ik weer wat foto's plaatsen.
mvg
mark
-
WOW!
Dat beging er al inmposand uit te zien. Ik hoop dat je veel wagons hebt voor achter je locs, anders ga je die niet terugvinden op zo'n baan.
Sander
-
Begint er inderdaad al erg indrukwekkend uit te zien! :o
Met zo'n baan vindt ik 't ook absoluut niet erg om af en toe een trein kwijt te zijn, zolang ik 'm maar in m'n Koploper-scherm kan zien...
Groetjes,
Dave
-
Goedemorgen, wat een baan/ruimte! (jaha, size does matter!! ;D)
Gaaf dat station, ben benieuwd wat je verder in elkaar gaat flansen. Dit ziet er veelbelovend uit.
J
-
Wow, wat een ruimte. Dit gaat vast erg mooi worden!
-
Wow!, wat een ruimte! :o (echo...echo...echo...)
Nog een ambitieuze Mark!, ze vermenigvuldigen!! ;D
Zo te zien verloopt het bouwen zeer voorspoedig! Kunnen we volgende maand al het eerste groen verwachten? (grapje ;))
Btw, ik ben ook een N-rijder. 8)
-
ziet er super uit complimenten.
woon jij op een boerderij ofzo ;)
zo veel ruimte.
groetjes marco
-
Echt super groot. En dan ga je ook nog schaal n rijden dan heb je helemaal veel ruimte. Ik ben benieuwd naar je vorderingen.
-
zo!! das een flink project. Leuk hoor en succes ;)
Wesley
-
klasse zeg wat een ruimte! :D ......sprakeloos..... veel bouwplezier ,blijf het volgen, sucses! :)
Gr, Gerhard
-
40m2?? 20 sporen? en dan nog wel in N! wat een project! :o
zal een prachtig eindresultaat hebben. dat is zeker
veel succes!
-
Hier wordt een tweede railz miniworld gebouwd :D Het ziet er echt machtig uit.
Ik durf er eigenlijk niet aan te denken, maar met N spoor en zoveel ruimte en spoor dat kost toch een hoop geld :o :o
Als je er de ruimte voor heb dan maar meteen goed doen. Dit blijf ik volgen :D
Groeten,
Dennis
-
Zo, dat is lang geleden, maar niet helemaal stil gezeten.
Ik ben zover dat ik de lussen klaar heb en kan rijden!
Eindelijk wat materiaal op de baan en nu maar proefrijden.
Hier een beeld van de rechterzijde
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/rechterlus_2.jpg)
En dit is de linkerzijde
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/linkerlus_1.jpg)
En hier nog een overzichtsfoto
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_overzicht.jpg)
Dit zal in eerste instantie het sporenplan zijn.
Nu kan ik routes in het station gaan proberen en dan blijkt dat er toch nog wat kleine veranderingen gedaan moeten worden.
Hier zal ik het dus de komende tijd druk mee hebben, maar heel vervelend is het niet om met zoveel mogelijk verschillende treinen alle mogelijke routes te rijden.
Hopelijk nu sneller een update.. ;)
Mark
-
wat een ruimte zeg....succes met bouwen
-
Potverdikkie wat een ruimte! Erg mooi project zeg!
-
Dit is echt iets om te volgen! Ben zeer benieuwd hoe je straks de hele ruimte gaat volbouwen!
Gaaf, zo'n groot oppervlak!!! :o
-
Dat is een mooie grote ruimte.
Ik heb er bewondering voor dat je het baanplan zo rustig realistisch maakt op zo'n grote oppervlak. Ik ben bang dat ik het zelf veel te druk vol met rails zou gaan leggen.... ;)
groeten,
Julien
-
Ja, ik besef me heel goed dat ik een super ruimte tot mn beschikking heb.
Ik heb er bewondering voor dat je het baanplan zo rustig realistisch maakt op zo'n grote oppervlak.
Dat was idd ook de opzet. Een zeer uitgebreid station met veel rangeer mogelijkheden en daarom heen juist weinig spoor met veel natuur ed.
De eerste scenery zal de brug van Remagen worden. Het ruwe ontwerp is gemaakt. Zelfs in 1:160 blijft dit een lengte houden van ruim 2 meter..
Ook hier dus in de toekomst een Rheinstrecke maar dan in de sfeer van de jaren '50.
Mark
-
wauw...
sprakeloos...
foto's ?? ;D ;D
-
Lorelei?
Er is een erg leuk boek net verschenen over de spoorwegen langs de rijn. Veel jaren 50 foto's
-
Heb je daar een nummer van?
Tis toch bijna Sinterklaasavond... ;)
Mark
-
Hey Mark!
Leuke foto's !
Als de trafo voor de 2e keerlus module d'r is gaan we weer even rondjes draaien...
wil even mijn br216 met dubbeldekker duwtrein in de bochten testen!
is het gisteren nog gelukt met het infrezen van de wisselaadrijvingen?
kijk mijn draadje even "N-baan Oostenrijk enkelsporig, ÖBB en DB ep.V"
de garoeten !!!
hugo
-
Geramond
Eisenbahn am Rhein
( ik ga m ook maar bestellen) :D
-
Han,
Dank voor je pm.
Zijn er dus weer meer geworden die besteld zijn.. :-|
Ben erg benieuwd!
Ik hoop dat er veel oude foto's geplaatst zijn.
Zo niet, treinen langs de Rhein zijn bijna altijd leuk om naar te kijken.
Mark
-
Hey mark...
ik heb een videoootjes gevonden van de brucke van remagen...
http://www.youtube.com/watch?v=9JRyfsM2cSQ (http://www.youtube.com/watch?v=9JRyfsM2cSQ)
en even een plaatje, dan weten we even waar we het over hebben...
trouwens we moeten die 1:160 variant van het museum toch maar stieum es ophalen ;-)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Remagen_0605_4.jpg)
gr. Hugo
-
Wat een gezellig filmpje is dat eigenlijk :P :P
-
Hugo,
Dat is idd de brug die ik ook wil gaan bouwen..
Zodra mn "staal leverancier" weer tijd heeft gaat ie snijden! :P
Mark
-
Deze week nog even bezig geweest met de linkerzijde.
Alle wisselaandrijvingen zijn gelegd.
Aanzicht inrijden station.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LINKS2.jpg)
En vanuit het station gezien.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LINKS1.jpg)
En nu weer proefrijden!
Mark
-
Indrukwekkend hoor al die sporen ;D Ik zie dat je ook de wissels hebt weggewerkt mooi! Zal helemaal mooi zijn als het helemaal geballast is!
Gr. Remco.
-
Cool Mark!
Toch leuk he de VT11.5 !
ik heb de decoders van mijn lokjes nmiddels ingeregeld...
straks de beide keerlusmodules d'r in en dan kunnen we rondjes gaan draaien ;D
't wordt trouwens echt wel tijd dat we de extra aansluitingen d'r in gaan maken...
maar verder loopt 't nu wel allemaal erg mooi!
gr.hugo
-
Dat was idd ook de opzet. Een zeer uitgebreid station met veel rangeer mogelijkheden en daarom heen juist weinig spoor met veel natuur ed.
Als eerst complimenten voor je werk :)
Maar vraag me een beetje af hoe je dit wil doen. Een station van 20 sporen is best groot. Dus dat moet of een grote stad zijn, of een stadje met minimaal 1 grote fabriek. Heb je al bedacht hoe je zo'n stedelijk landschap realistisch over wil laten gaan in "weinig spoor met veel natuur"?
Ik vraag het me gewoon af hoor, misschien vind je het geen probleem. Het is jouw wereld ;)
-
@Automatic-rock:
Achter en links van het station komt idd een grote stad met industrie ed.
Maar aan de andere kant van de baan (bij de keerlussen), daar probeer ik het qua rail zo rustig mogelijk te houden en kunnen vele wijnrankjes geplaatst worden ;)
Dit zal wat betreft de overloop geen probleem mogen geven. De trein rijdt ruim 3 meter eer het in een andere omgeving terecht gaat komen.
Ik denk dat het plattegrond zoals eerder getoond eea kan verduidelijken.
Mark
-
Hoi Mark,
Mooi projekt, veel ruimte. Ga zo door!
Maar toch een kritische noot; kijkend naar de laatste 2 foto's die je geplaatst hebt valt het mij op dat er een aantal dubbele wissel verbindingen kort achter elkaar liggen. Waarom heb je dat zo gedaan?
Verder mijn complimenten :)
Grtz, 8) Ronald 8)
-
het ziet er echt geweldig uit
;Dik weet zeker dat dit mooi gaat worden
johannes
-
@Ronald.
Deze zijn zo geplaatst om een beter verloop te krijgen van de routes.
Ik probeer zoveel mogelijk het "links rechts" te voorkomen, slang effect, dus wissel-kruiswissel-wissel ipv wissel-wissel. Snap je? :-|
Ook zijn er nu meer mogelijkheden om tegelijk in en uit het station te rijden vanaf verschillende sporen.
Maar ik zit nu eigenlijk pas in de testfase dus het kan best zo zijn dat er nog aanpassingen volgen.
Toch bedankt voor je kritische en meedenkende blik! :)
Mark
-
No hard feelings, Mark ;) Echter kijk zelf maar eens goed. Ik kan er zo 2 of 3 verbindingen uitpikken die er dubbel in liggen. Scheelt 6 wissels.... en die dingen zijn niet goedkoop.
Trouwens, de echte spoorwegen leggen ook alleen dat wat strikt noodzakelijk is.
We blijven je volgen ;D ;)
Grtz, 8) Ronald 8)
-
Aanzicht inrijden station.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LINKS2.jpg)
En vanuit het station gezien.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LINKS1.jpg)
Ronald, jou opmerking over dubbele wisselverbindingen klopt wel, maar er zijn hier niet zo heel veel verbindingen die er onnodig meerdere keren liggen. Alleen de middelste of derde links/rechts verbinding tussen het 3e en 4e spoor van links op de bovenste foto zou er uit kunnen, voor de rest zorgen ze allemaal voor het mogelijk maken van parallelle rijwegen. Ik denk dat als je iets weghaalt hier het de derde wisselverbinding in de bovenste foto kan zijn. Daar het rechtsleidend wissel op de plek van het daar aan vast liggend engelswissel leggen, dat lijkt mij het meest logische. Verder zou ik als ik daar verkeersleider was graag die wissel verbindingen hebben.
Mark; blijft die lijn van jou waar we op deze 2 foto's naar kijken 3 sporig door lopen of komt dat nog samen tot 2 sporen of splitst er nog wat vanaf?
Oohja; Mark je hebt engelse wissel hier in de wisselstraat liggen, een kruiswissel is heel wat anders ;)
Groetjes Michiel
-
Ik ben er nog niet van overtuigd dat er verbindingen uit kunnen..
Ben blij dat ze er net inliggen, haal ze er niet uit! ;D ;D
Ik denk dat ze wel nodig zijn om het in- en uitrijden niet te beperken.
Ik zal er zeker nog eens goed naar kijken.
De bestelde boeken zijn ook binnen! :)
Eisenbahn am Rhein en Eisenbahn de 50er-Jahre.
Leuke boeken voor diegene die iets met dit tijdperk of thema doen.
Mark
-
Ik ontdek net dit draadje, en het machtige project. Werkelijk indrukwekkend! Chapeau voor de aangegane uitdaging. Project X zal ik regelmatig komen opzoeken en genieten van de vorderingen...
-
Oohja; Mark je hebt engelse wissel hier in de wisselstraat liggen, een kruiswissel is heel wat anders
Zal het volgende goed zeggen! ;) Kruising, wissel, engels... zag door de wissels de kruisingen niet meer :P
De 3 sporen komen nog samen tot 2.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/GetAttachment_2.jpg)
Het afbuigende spoor gaat ergens anders heen.
Ik snap nog niet welke wissel je bedoeld om eruit te halen of te verleggen.. ???
Mark
-
wederom mooie plaatjes
-
Mark ik zal wel ff tekenen, maar zo heel belangrijk is het niet eigenlijk gaat maar om één wissel maar dat zie je zo dan wel.
Groetjes Michiel
Edit1; Mark kan je ook eens foto's of een tekening plaatsen van het stuk tussen de onderste foto( van de 2 wisselstraat foto's) en het begin van de perrons. Ik ontdek nu eigenlijk pas dat je daar nog meer wissels hebt liggen maar kan niet zien welke wissel verbindingen je daar nog het liggen.
Edit2: Hier onder de even snel gemaakte schematische tekening, het rode wissel kan er uit en die kan op de plek van het oranje engelswissel komen.
(http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/06/wisselstraatprojectx.png)
Dat de tekening zo klein is ligt niet aan de link maar de tekening is gewoon niet groter.
-
@Michiel
Hmm, kan idd wel, maar ik wil het toch niet.. ;)
Het spoor waar de VT11.5 op staat is altijd een uitrijspoor.
Situatie nu: trein rijdt vanuit het station aan op dé engelse wissel en kan direct doorsteken naar het juiste spoor.
In jouw opzet kan dat niet meer en krijg ik dat rare kronkelen weer wat ik juist wil voorkomen, ik moet dan nl. weer van wissel naar wissel rijden. :-|
Ik zal nog wat foto's maken zodat je een compleet overzicht hebt.
Mark
-
Bij deze de overzichtsfoto's.
Van 2 naar 3 sporen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/GetAttachment_3.jpg)
En de wisselstraat
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/GetAttachment2.jpg)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/GetAttachment2.jpg
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/GetAttachment3.jpg)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/GetAttachment3.jpg
Michiel, ik hoor het graag! :)
Mark
-
Een filmpje, de kwaliteit is redelijk, van de BR 50 van Flm. Deze heeft 20 jaar in een doosje gezeten en is nu 2 weken digitaal. Blijft een leuk moment!
De Schweroelwagen zijn van Minitrix en deze zaten aan mijn Kerstvingers... ;)
http://nl.youtube.com/watch?v=3UXUZ_dVmLM
Verder ben ik druk met koploper bezig.
Tijdens de verschillende testritten blijkt dat nog niet alles soepel verloopt. Dit heeft natuurlijk de prioriteit. Genoeg te doen dus!
Mark
-
Leuk filmpje, en die 50'tiger rijdt zo te zien na 20 jaar nog als een zonnetje.
Ga zo door, het ziet er geweldig uit allemaal!
Paul.
-
Indrukwekkende wisselstraat, zeg. Kom ik aan met m'n flutstationnetje :) Heel gaaf!
J
-
@Paul,
Ja, zo steekt Flm er bij mij wel met kop en schouders bovenuit qua rijden en details
@J
Maar jij rijdt al langs je wijnrankjes! Zal hier nog wel even duren..
Het gras is altijd groener op Boppard ;)
Mark
-
Allen,
Even een kleine update om het draadje weer wat leven in te blazen!
Ik ben dus draadjes aan het trekken, veel...
Alleen al het station krijgt ongeveer 50 stroompunten om later ergenis te voorkomen.
Bijna elke wissel krijgt voor en na een stroompunt.
Even solderen, maar dan hoop ik ook wat te hebben!
Aan de achterzijde van de baan heb ik een ringleiding gemaakt waar alle draden samenkomen en waar ik makkelijk bij kan komen als er zich problemen voordoen.
Ook komt hier het bord te hangen met alle decoders om overzicht te behouden.
Hierdoor moet ik soms wel lange draden trekken, maar dit neem ik dan maar voor lief.
Nog enkele plaatjes van bovenstaand verhaal.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/GetAttachment1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/GetAttachment2_1.jpg)
de ringleiding
Hierna kan ik beginnen met het verven van de rails, maar dat zal nog wel even duren..
Mark
-
Soldeer je de draadjes aan de rails terwijl de rails al liggen? Is dat handig? Of doe je het op een andere manier?
Mvg,
Martin
-
Ja Martin,
Ik soldeer ze als de rails al liggen.
Even aan de buitenkant van de spoorstaaf aanpikken en klaar.
Nog mooier is het om de draden aan de onderkant vast te pikken, maar ik heb de rails nu eenmaal al vastzitten.
Geen probleem dus!
Mvg
Mark
-
Zo, weer es een update :-\
Ben de laatste tijd weer wat bezig, was ff druk met andere dingen.
Nog steeds zit ik in de draden.
Hier een afbeelding van het schakelbord (in den beginne :))
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/4_32.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/4_32.jpg)
Ook komen er zo steeds meer draadjes..
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/3_51.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/3_51.jpg)
Gelijk alle wissels benoemen om zo eventueel zoeken later te vergemakkelijken..
Ben inmiddels een weer wat verder met aansluitingen maken, gelukkig ;D
Ook af en toe wat materieel op de baan en wat rijden, daar doe je het uiteindelijk allemaal voor! :D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1_72.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1_72.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2_61.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2_61.jpg)
Tot de volgende update.
Mvg
Mark
-
Hoi Mark,
Dat ziet er strak uit met die draadjes. (y)
Mooi materiaal heb je overigens rondrijden!
groeten,
Julien
-
Jeetje eindelijk nog iemand die een realistische wisselstraat aanlegt. Waarom dan fleischmann en niet peco? Die engelse wissels zijn prijzig maar wel echt veel beter. Vier tongen per kant ipv twee.
Verder ziet het er wel top uit hoor, dubbele overloopwissels zien hobbyisten vaak als nutteloos, tot dat je vier sporen hebt en veel sporen in het station, dan wordt het met een digitale aansturing wel interresant omdat je duidelijk meer rijwegen tergelijk kunt instellen.
Leuk zolderkamertje trouwens, hoop dat ik later ook zo'n ruim huis heb en mijn modules thuis kan neer zetten ipv alleen op beurzen.
ik zie dat de baan ook een heen en terug heeft met een keerlus aan het eind, als ik me niet vergis, hoe doe je dat met stations met het kruisen van de heen gaan de baan naar terug gaan de baan, stukje ompolen ? ik heb zelf het zo gemaakt met relais dat de wissels de stroom doorgeeft aan de wisselstraat, maar ja dan moet je toch nog een keer van -+ naar +- overschakelen. Ben daar nog niet helemaal uit hoe dat gaat met digitaal rijden. Analoog werkt het wel.
-
Paul,
Waarom dan fleischmann en niet peco?
Ik had al erg veel flm liggen, vandaar..
Peco is mooier, meer mogelijkheden en idd beter, maar ja.. keuzes he. ;)
En daar komt bij dat dit relatief snel aan te sluiten is qua spoel.
ik zie dat de baan ook een heen en terug heeft met een keerlus aan het eind, als ik me niet vergis, hoe doe je dat met stations met het kruisen van de heen gaan de baan naar terug gaan de baan, stukje ompolen ?
De niet zichtbare delen zullen dubbelsporig worden om het treinenverloop op te kunnen voeren, alleen op de zichtbare stukken is het enkelsporig met aan het eind idd een keerlusmodule.
Julien,
Dank je!
Ben er ook blij mee ;)
M.
-
Hoi Mark.
Hierna volgen de youtube linkjes van de opnames van gisteravond...
http://www.youtube.com/watch?v=F-4a_qD2o_k
http://www.youtube.com/watch?v=3JPt5J4BUr0
http://www.youtube.com/watch?v=qg35erd-dwE
http://www.youtube.com/watch?v=LCGTQ1c-gG8
een leuk overzicht van onze "na het knutselen" activiteiten... ;D
gr. Hugo
-
Haa, leuk!
Doen we de volgende keer ff met goede camera en wat meer variatie :)
Ga zelf weer een draadje trekken.
Bedankt weer voor ut helpen en tot volgende week!
Mark
-
Ik ben dus draadjes aan het trekken, veel...
Alleen al het station krijgt ongeveer 50 stroompunten om later ergenis te voorkomen.
Bijna elke wissel krijgt voor en na een stroompunt.
Hi Mark,
Waarom stroompunten voor en na de wissels, waarom geen stroompunten aan de wissels...........die wissels zijn vaak toch juist het probleem?
-
Hoi Mark.
Dat zijn geen meters spoor meer,maar kilometers.
Wat een enorme n spoor baan.
Dat klinkt mij als muziek in de oren.
En de Draadweken zijn volgens mij aangebroken.
Ik draad,jij draad,kortom wij draden.
Overgens die zelfde gedachten van hoe meer aansluitingen hoe beter,had ik in het begin ook.
Een angstkwaaltje.
Daar ben ik wel vanaf gestapt,t,is niet zinloos,maar ook niet echt zinvol.
Analoog rijden wel,maar digitaal,minder kan gerust.
Op dat station heb je zeker elke rails aan draad hangen.
Is niet erg,bij mezelf bijna het zelfde laken en pak,wat het station betreft dan.
En het schaduw trace,zelfde verhaal.
Maar het overige spoor krijgt straks voldoende power met om de 1½ meter een aansluiting.
Dat garandeert een fijn digitaal treinplezier.
Sucses.
Martin.
-
Waarom stroompunten voor en na de wissels, waarom geen stroompunten aan de wissels...........die wissels zijn vaak toch juist het probleem?
Dat doe ik toch op deze manier? Alleen solderen en gaatje boren gaat makkelijker aan een "normaal" stukkie rail.
Tot nu werkt dit super, geen enkele hapering :D
Ik draad,jij draad,kortom wij draden.
En dat blijven we nog wel ff doen ook als ik zo naar onze banen kijk! ;D
Groet,
Mark
-
Hey Mark.
ik heb de filmpjes die we gemaakt hebben weer even op youtube gezet...
http://www.youtube.com/watch?v=vA5zXkPXZOM&feature=youtube_gdata
http://www.youtube.com/watch?v=5Ju712wloHU&feature=youtube_gdata
binnenkort weer even verder met het electrificeren van de wissels... ;D
gr.Hugo
-
Leuk, maar de volgende keer ff iets meer tijd aan besteden :-\
Volgende keer gaan we es een partijtje materieel op de baan zetten en filmpies maken ;D
Mark
-
Hey mark,
ja da's leuk, nemen we er even een betere camera voor mee!
Gr. Hugo
-
Ik vond dit wel een leuk topic en een machtig interessante baan.
Het is helaas wat stil geworden hier.
Zijn er nog ontwikkelingen aan de baan?
-
Steven,
Het is idd even rustig hier, drukte met andere dingen helaas..
Stond denk ik al op pagina 30 ofzo? ::) (knap dat je mn draadje nog terug vond..)
Ben wel bezig met de laatste wissels en veel te rijden.
Blijkt dat er dan nog best wel wat manco's inzitten die ik aant het veranderen ben ( wissels die niet goed werken, toch nog slechte stroomtoevoer, niet vlak of recht liggen van sporen)
We gaan rustig door, hoop dit jaar wat vaker een update te kunnen doen ;)
Mark
-
Hallo
Mooie baan en ruimte.
Ik hoop op meer updates en dat je de problemen kan verhelpen.
Olaf
-
Dank je Olaf,
Tis meer "fine tuning" dan echt problemen gelukkig hoor :D
En ja, hopelijk meer updates.
Groet,
Mark
-
Hallo,
Laatste loodjes..
Toch nog maar es een fotootje van genomen, hoe ik wat bezig was.
Dit is van een dubbele wissel.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Afbeelding_588.jpg)
de aandrijvingen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Afbeelding_590.jpg)
gesoldeerd en geïsoleerd met krimpkous
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Afbeelding_591.jpg)
en nog even testen ;)
Groet,
Mark
-
Had onverwacht "Der Langer Heinrich" gekocht op Ebay!
Dit is de korte uitvoering ervan ;D, de kortkoppelingen zijn op..
En dat straks 5 maal zo lang, wow, echt blij mee!
http://www.youtube.com/watch?v=bZYCgbRI9Fc (http://www.youtube.com/watch?v=bZYCgbRI9Fc)
Kon het filmpje niet laten :P
Groet,
Mark
-
Hi all,
Ben wat aan het proefrijden, met oa nu de "Langer Heinrich" op volle sterkte!
Ook heb ik de HOBBYTRAIN H22050, prachtige wagens, alleen rijden kl...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/969394big.jpg)
Schommelen nogal en ontsporen/ontkoppelen weleens >:(
Ik heb ze nog niet kortgekoppeld, misschien helpt dat.
Iemand ervaring en/of tips?
Dank.
Groet,
Mark
-
Zo, ook maar eens updaten ::)
Heb mn eerste schaduwstation eindelijk af.
Zo was de tijdelijke lus
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/185_4.jpg)
Afbreken is nooit leuk..
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/188_1.jpg)
Grove werk is gedaan
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/191_1.jpg)
Proefleggen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/199_1.jpg)
Nu begint het er op te lijken!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/214_3.jpg)
En alle sporen zijn gereed voor gebruik! :P
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_257_1.jpg)
Ook aan de andere kant broeien plannen en liggen de bruggen al klaar voor gebruik! Wat nog wel heel even op zich zal laten wachten...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/180_2.jpg)
Tot de volgende update!
Groet,
Mark
-
Mooi werk (y)
Ik neem aan dat er onder die grote bruggen op de voorgrond van de laatste foto nog wel tussenpijlers komen?
Sander
-
Thnx.
Links en rechts komen nog wegen en pijlers idd.
Groet,
mark
-
WAUW :o
De Ruimte, de grote, de aantal meters :D (de kosten) :'(
Wat een project, super (y)
-
Bestaat deze baan nog?
-
Hoi Marco,
Na lang twijfelen toch afgebroken...
Reden was de switch naar H0.
Met pijn int hart alles verkocht en heeeel langzaam een beginnetje gemaakt met de nieuwe baan.
Gr
Mark