BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Daan! op 13 January 2015, 16:58:33
-
Ik krijg net het blaadje van de Nederlandse Midelspoordagen binnen. Daarin staat een Mat '54 IV aangekondigd van Exact-train en tevens een Pec postrijtuig. Heb ik nog niets over gehoord of gelezen. Was hier al wat over bekend en wat ik dit voor merk?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/14211645576381155427665.jpg)
-
Daar is de zoekfunctie voor bedacht geloof ik. :P
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,56569.msg3221531688.html#msg3221531688 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,56569.msg3221531688.html#msg3221531688)
-
Niet gezocht via het forum, maar via Google :P
Sorry :-[
-
;D
Als je verder zoekt op Exacttrain vind je de producten die ze al hebben geleverd, een autotransporter en een zelflosser.
-
Exact-train schijnt hier in Leerdam te zitten , toch maar eens een keer de fiets pakken en langsgaan ;D
Eindelijk gaat ie dus komen ! Jammer dat die niet van Artitec komt .
Zo op het eerste zicht gaat het fraai model gaat worden maar het is nog afwachten natuurlijk .
Nu nog wachten/hopen op de juiste varianten gezien mn tijdperk (y)
-
Nou, verder dan een tekening die al vaker is opgedoken, is het kennelijk nog niet. Dus ook nu zou ik niet de adem inhouden.
-
En dan ook nog een Pec waar Artitec ook al mee komt.
-
En dan de PEC die Artitec ook in de pijplijn heeft zitten...
Je haalt me de woorden uit de mond ;D
-
Volgens mij is dat dezelfde tekening die eerder bij Rocky Rail? Opdook?
Vanaf tekening is natuurlijk weinig te zeggen en de wagons die exact trains eerde uitbracht kregen d
Op DSO de nodige kritische opmerkingen omtrent kwaliteit. ...... :-\
Afwachten maar. ....
De beweegredenen voor nog een PEC ontgaan mij even. ....
-
Volgens mij is dat dezelfde tekening die eerder bij Rocky Rail? Opdook?
De beweegredenen voor nog een PEC ontgaan mij even. ....
Dwarszitterij?????????? ???
-
Kreeg ik vandaag ook nog eens binnen :)
Beste modeltreinliefhebber,
Medio juni 2015 zullen de eerste kits beschikbaar komen van het vierrijtuigtreinstel plan P (zogenaamde 'hondekop-glaswolstellen') in schaal H0.
Als uitgangspunt voor het model is de Piko-hondekop gehanteerd.
Hierdoor zijn de bestaande Piko-tweetjes prima te combineren met de vierdelige treinstellen.
Uitvoering
Bijna alle uitvoeringen van de vierdelige treinstellen van materieel 1954 zullen met deze en de komende kits vervaardigd kunnen worden. Te weten:
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->grasgroen met rode/gele bies, snor, NS- vignetten, etc.
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->geel met reclamebanen
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->intercity uitvoering, “kleine coach”
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->intercity uitvoering, “grote coach”
Bij voldoende belangstelling zal treinstelnummer 1970 ook geleverd kunnen worden.
Specificaties
<!--[if !supportLists]-->· model is exact op schaal H0;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->model is grotendeels uit messing vervaardigd: zijwanden, daken, bodemplaten, schortbeplating, binnenwanden;
· raamlijsten zijn uit nieuwzilver vervaardigd;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->zijwanden en daken zijn uit één stuk vervaardigd en in vorm gebogen;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->model is voorzien van front- en sluitverlichting;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->model is standaard voorzien van binnen(LED-)verlichting;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->model is digitaal voorbereid (achtpolige NEM stekker);
· de cabines – op basis van de Piko hondekop – zijn voorzien van compleet nieuwe cabineramen;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->de BBC-pantografen (de dubbele stroomafnemers) zijn geheel eigen ontwerp; het betreft etswerk uit nieuwzilver;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->de aandrijving is gebaseerd op de Piko hondekop, de tractie is verbeterd door antislipbandjes op beide aangedreven wielassen van het motordraaistel;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->alle wielassen hebben puntlagering; hierdoor is een zeer soepele loop van het model gegarandeerd;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->alle draaistellen zijn voorzien van stroomafname;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->alle draaistellen zijn voorzien van natuurgetrouwe draaistelzijkanten;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->de rijtuigen zijn elektrisch kort gekoppeld middels een zespolige stekkerverbinding;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->het interieur is voorzien van geëtste bagagerekjes;
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->het interieur in de tweede klas is voorzien van eigen ontworpen banken;
Bij voldoende belangstelling voor bepaalde (reserve-)onderdelen, zullen deze later ook los geleverd kunnen worden.
Levering
De modellen zullen in eerste instantie als bouwpakket geleverd gaan worden.
Onderdelen, zoals schorten, draaistelframes, bodemplaten, daken zijn reeds voorgebogen danwel gezet.
Beide soorten pantografen (BBC danwel Faiveley) worden compleet geassembleerd geleverd.
Er wordt alleen op bestelling geleverd.
Geschatte levertijd van de bestelling: 2 maanden (dit in verband met de levertijd van diverse onderdelen).
Informatie over de prijzen, bestelwijze volgt binnenkort.
In de bijlage treft u enkele foto's aan van een gebouwd exemplaar.
Met vriendelijke groeten,
Erwin Frick
-
Er blijft dus ruimte op de markt voor een model zoals Artitec dat ooit gepland had. Niet iedereen heeft zin om het model in elkaar te zetten en ik gok dat met assemblage op order ook iets hoger zal liggen dan van een Plan T.
-
Ja wat moet je hier nou van zeggen heel in interessant ik had graag een stuk of 6 4tjes willen hebben maar om die nou allemaal in elkaar te moeten gaan zetten .... dan wacht ik liever op een Artitec HK 4tje
-
Die vraag kan ik pas beantwoorden als ze daadwerkelijk in de kijkbak liggen. Of ik dat nog mee zal maken? Ben pas 70 jaar ;D
-
Tja gezien mijn beperkte tijd laat ik het ding maar liggen. Ga hem echt niet zelf in elkaar zetten. Daarnaast gebaseerd op een Piko. Dat levert bij mij niet veel vreugde op.
Gr. Arnold
-
Volgens mij is de kleurstelling gebaseerd op een Piko...
-
Op de bijgevoegde foto's zie ik betere frontruiten en geen kier meer.
Marc
-
Wat een heerlijkheid om TpIII / IV verlaten te hebben voor echte antiquiteiten ;D Geen last van gele bochten op de Roco 1200, geen last van Exacte treinstellen, geen last van dubbeldekkers...
By the way, ik ken niet de hele discussie rond rechten op tekeningen, maar ik weet wel wat Erwin Frick in z'n mars heeft. Dat kan best een heel fraai ontwerp worden.
gebaseerd op een Piko. Dat levert bij mij niet veel vreugde op.
De nadelen van dit treinstel worden immers ondervangen met betere tractie, gedetailleerde schortplaten, kloppende stroomafnemers etc. Wat zou dan het probleem nog moeten zijn?
-
Ik zou die fotos wel eens willen zien
-
Ik niet, ik maak m'n eigen treinen...
-
Wat zou dan het probleem nog moeten zijn?
Dat je hem zelf moet bouwen? ;D
Ben heel erg benieuwd naar die foto's.
-
Even geduld, zal in een nieuw draadje de foto's plaatsen