BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Materieel => Topic gestart door: pullmanneke op 08 January 2015, 11:44:58
-
Ik had al een hele tijd twee etsplaten liggen van de twee versies van een 8500. De feestdagen leken mij wel wat om ze met het bouwen door te komen.
Hier alvast een impressie.
Gr.
John
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/85001.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/85001.jpg)
-
Interresant! Wat voor aandrijving ga je gebruiken voor deze locs? Ik heb zelf een brawa locomotief staan die ik nog eens om wil gaan bouwen tot 8500.
-
Ik zit te experimenteren met een 3-ass vuurloze lok van Lilliput gecombineerd met Roco assen en wielen. De radstand is perfect, het cilinderblok ook, maar het drijfwerk dat ook perfect is, is "glad" dus zonder uitsparingen om met zwart in te leggen. En dat is jammer. Ik had ook de Brawa op het oog maar de radstand en de wieldiameter kloppen van geen kanten en dat is nog jammererder. Ik had die Brawa lok liever gebruikt.
gr.
John
-
paar nieuwe stangetjes erbij op de etsplaat? of nieuwzilverdeeltjes met ingeëtste uitsparing om op de liliput-stangen te lijmen? Dat laatste is een beetje laf qua dat de stangen er dikker van worden maar wel lekker makkelijk.
-
Interessant draadje, gaan we maar volgen denk ik (y)
Zijn dit etsplaten van etchmodels?
-
Ik ga tzt een behoorlijk simpele oplossing voor het "inleggen"uitproberen. Het bouwen van de 8500 is trouwens low priority want ik denk dat ik de modellen zelfs niet van details ga voorzien of schilder. Moet de toekomst maar uitwijzen. Ik ben nu met de voetplaten bezig. Komend weekend hopelijk meer fofot's.
Gr.
John
-
John ga je ook twee verschillende versies maken?
-
John ga je ook twee verschillende versies maken?
Jan, dat zie je toch!
-
Ja met en zonder kolenbunker , dat had ik gezien ;D
Maar eigenlijk bedoel ik, ook een SS of alle twee NS.
-
Da's toch veel van hetzelfde. Ik weet zelfs niet of ik ze wel af bouw. Als ik het doe zal het wellicht wel NS zijn en dan eentje met lompe NS buffers en eentje met korfbuffers. Eerst maar eens zorgen dat ik de voetplaten goed krijg want ik miste een boven aanzicht en nu zit de lijst onder de voetplaat veel te ver naar binnen. Maar dat is op te lossen.
Gr.
John
-
Dat is dan weer het grote voordeel van messing (y)
-
In styreen is het ook geen probleem.
Ik heb zo'n dertig jaar geleden al afscheid genomen van de Nederlandse "Landerbahn"scene. Nu ligt het anders maar dat brengt persoonlijk een andere spagaat met zich mee; NS normaalspoor of NL smalspoor. Als je diep in mijn hart kijkt.................... En dan nog liever 1:1.
gr.
John
-
Maarre, waarom bouw je ze dan john als je ze niet af gaat maken?
-
gewoon voor de gein. verder weet ik het niet. Moet het dan altijd rijden?
gr. John
-
Ja hehe , natuurlijk ;D
-
Haha, jan was me voor ;D
-
Bij deze een update. Alles losjes in (op) elkaar gezet om te kijken of de verhoudingen kloppen. Conclusie: alles moet minstens een millimeter zakken op het chassis, maar dan wel goed uitkijken met de vrij hoge wielflenzen en dat zal een probleem worden. Voor de rest lijkt het me wel wat.
Gr.
John
[img https://images.beneluxspoor.net/bnls/20150113_154508.jpg[/img]http:// (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20150113_154508.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20150113_154546.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20150113_154546.jpg)
-
Ha John,
Kan je net chassis niet wat eh uithollen op die plek? Heb ik met de 3300 gedaan omdat de crankpins anders tegen het frame kwamen...
Gr.
Tom.
-
@ Tom,
de achteras ga ik vervangen of afdraaien want er zit een nylon tandwiel op. Alles kan nu nog zo'n 2 mm zakken.
gr.
John