BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: tomprins op 21 September 2007, 18:24:12

Titel: Zilverlak
Bericht door: tomprins op 21 September 2007, 18:24:12
Ik zag bij Busch zilverlak staan. Dit zou een vloeibaar goedje zijn dat je ergens in een lijntje opschildert. Als het is gedroogd vormt het  een electische verbinding,

Nu heb ik een aantal Rocowagons met gelijkstroomassen die ik met zilverlak wil behandelen, zodanig dat ik ze op mijn Marklinbaan kan gebruiken om een verbinding te maken van de linker naar de rechterrail. De assen geven dan aan een s88er een melding af.

Heeft iemand dit ooit gedaan en wat zijn de ervaringen? Het spul is licht maar blijven de rijeigenschappen goed als je het op een as en een wiel smeert?
Ik neem aan dat dit hetzelfde spul is waarmee printplaten wel eens worden gerepareerd.

mvrgr

Tom Prins
Titel: Re: Zilverlak
Bericht door: Rocodil op 21 September 2007, 20:12:47
Ik zou gewoon de wielen vervangen
Groeten
Hans
Titel: Re: Zilverlak
Bericht door: tomprins op 21 September 2007, 21:43:59
Ik zou gewoon de wielen vervangen
Groeten
Hans

Hans,

Dat heb ik tot nu toe ook altijd gedaan en de rocoassen voor wisselstroom werken perfect verder. Maar als je een flink aantal moet vervangen is het niet goedkoop, vandaar dat dit alternatief in beeld kwam.

mvrgr

Tom Prins
Titel: Re: Zilverlak
Bericht door: Rocodil op 22 September 2007, 08:59:51
Tom,
Zoiets vermoedde ik al wel. Misschien kan je een paar wielen vervangen. Per slot van rekening heb je er maar een paar nodig om contact te maken.
Groeten
Hans
Titel: Re: Zilverlak
Bericht door: henk op 22 September 2007, 09:23:07
Ik gebruik dergelijk spul (van Bison) om sdm-weerstandjes op tweerailassen aan te sluiten, zodat de stroomdetectie werkt.
Goed spul, maar ook niet goedkoop.

Wellicht ten overvloede, maar als je een nieuwe Roco wagen koopt, dan kun je de wielstellen gratis omruilen.