BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: WWestley op 15 December 2014, 14:10:00
-
Gelet dat er wederom een staking was in Belgie maar eens gaan kijken op station Gouvy. Daar staan dus 4 Desiro's iets wat ongewoon is voor dit station. Maar wat mij mateloos heeft geïrriteerd is dat men de volledige verlichting van het station laat branden en er niemand is, de baan verlichting aan laat staan en de treinstellen met hun generatoren aan, mag allemaal wat kosten maar vooral stroom te kort? Nooit van gehoord. Het is toch maar van de NMBS!
(http://i1175.photobucket.com/albums/r623/erescesar/NMBSMS085150858208507Gouvy101_zps200b089f.jpg) (http://s1175.photobucket.com/user/erescesar/media/NMBSMS085150858208507Gouvy101_zps200b089f.jpg.html)
(http://i1175.photobucket.com/albums/r623/erescesar/NMBSMS080851508510Gouvy101_zps4c9b9146.jpg) (http://s1175.photobucket.com/user/erescesar/media/NMBSMS080851508510Gouvy101_zps4c9b9146.jpg.html)
Wim
-
Dat die generatoren draaien is niet zo heel gek, gezien de weersomstandigheden. Ze zullen daar, net als hier, wel de wintermaatregelen hanteren.
-
Dag Joop
Het is niet zo koud hier, en in de echte winter met min 10 overdag doet men het ook niet en dan staan ze het hele weekend hier stil. Ze laten dan wel de panto's omhoog staan. Maar dit is gewoon overdreven en arrogant.
Wim
-
Stakingen zijn grillig, misschien willen ze het materieel paraat houden mocht het onverwacht ingezet moeten worden.
-
Bob
Dank voor de reactie
Maar leer mij de mentaliteit niet kennen van de medewerkers hier. Ze balen als een stekker van het werk. Er zit gewoon veel te veel mensen op dat kleine station en men voelt aan dat er wat gaat gebeuren. Eens per 2 uur komen er twee treinstellen. als je dan de bezitting ziet is dat te veel.
Zowel NMBS als CFL willen een totaal andere dienst gaan voeren op Lijn 42 maar dat botst met de gemeentes die veel afhankelijk zijn van deze lijn oa scholieren van/naar Luik mensen die in Luik werken. Men vraagt in de spits uren een betere verbetering en niet de vlees in blik treinstellen zoals men het noemt hier.
In de overige tijd zit het personeel achter de pc of men gaat boodschappen doen. Waar zie je dat tegenwoordig? Dat kan alleen in Wallonië.
Wim
-
En soms mag je een installatie niet afzetten ook al lijkt een buitenstaander dat raar.
Ik weet van bij ons dat het 2 dagen duurde voor de fabriek leeg was , dit ivm schades ,maar daarna stond het hele spul standby omdat uitzetten een daad van sabotage kan worden genoemd.
-
Om jullie een voorbeeld te geven hoe men over de NMBS denkt in Gouvy zie de foto deze zegt genoeg. Al is het dan een pop.
(http://i1175.photobucket.com/albums/r623/erescesar/StationGouvy112_zps1070c985.jpg) (http://s1175.photobucket.com/user/erescesar/media/StationGouvy112_zps1070c985.jpg.html)
En die hangt er nu al twee jaar. Let ook op de zwarte vlag er boven
Wim
-
Tja, de landen ten zuiden van ons hebben af en toe een bijzonder werkmoraal.
Al is het gehaast en über efficiënte 'gedoe' bij 'ons' in NL volgens mij ook niet altijd wenselijk.
Maar het blijft lastig om die twee goed samen te voegen (hard werken en toch goed zijn voor je medewerkers), zeker als de hoeveelheid handjes (en bijbehorend salaris) niet meer past bij de hoeveelheid werk die er door handjes verzet moet worden.
-
ISS fanaat ??? ;D
-
Denk het niet.
Die hangt 431 km hoger ;D
-
Dat het materieel gewoon staat te "draaien" verwonderd mij niet zo. Dit heeft niets met arrogantie te maken.
Stel dat je na de acties al het materieel weer (nood)gereed moet maken. Dan ben je nog wel even bezig als je dat met het complete materieel park moet doen. Dat is nog al een verschil met een paar stellen waarbij je dat moet doen na een weekendje. Ik kan me voorstellen dat het dan efficiënter is om dan alles te laten draaien.
-
Als de hele NMBS een dag lang de treinen heeft stilstaan zal het stroomtekort zich echt niet voordoen!! ;)