BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Modelspoorverenigingen (MSV) => Modulebaan.nl => Topic gestart door: Eelco Storm op 15 December 2014, 10:16:53
-
Zo. Aangezien ik dus ook mee doe, en twee stevige stokken achter de deur heb om ook echt te gaan bouwen (Dilz, Stedahult), hierbij mijn topic voor de BNLS modulebaan. In H0m.
Thema wordt Java, eind jaren twintig, begin jaren dertig. Hoewel mijn eerste gedachten uitgingen naar een van de fraaie spoorbruggen die Java kent, is dat moduletechnisch vrij lastig uit te voeren:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Spoorbrug_in_de_Preanger.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Spoorbrug_in_de_Preanger.jpg)
Wie weet een later bouwproject. Want een brug met Eendaagsche Express en een stevige Mallett er voor is wel erg mooi :)
Voor deze module echter ga ik uit van station Kroya. Op dit station werden de verschillende delen van de Eendaagsche Express gesplitst en samengesteld. Het station zelf is een leuk, modern gebouw.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kroya_train_station_120401_0299.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kroya_train_station_120401_0299.jpg)
Leuk vakwerk seinhuisje er bij:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Seinhuis_Kroya_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Seinhuis_Kroya_2.jpg)
Aangezien het stationsgebouw Indische art deco-achtig is, geeft me dat de mogelijkheid om ook wat meer gebouwen in deze stel neer te zetten. Bandoeng was (en is) een fraai voorbeeld van koloniale art deco bouwwerken, dus daar zal ik wel leentjebuur gaan spelen.
Te verwachten materieel zullen bakken van de Eendaagsche Express zijn:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/indi2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/indi2.jpg)
Een loc gaat nog even puzzelen worden. Ik hoop dat tzt een 1CC mallett tot de mogelijkheden behoort:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SS_1628_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/SS_1628_2.jpg)
Maar een zelfbouwprojectje op basis van een H0m locje behoort ook tot de mogelijkheden. Zoals dit leuke apparaatje:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SS_1703.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/SS_1703.jpg)
De bouw van de module zal over een paar maanden beginnen, ik heb het afgelopen jaar een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend jaar gehad en momenteel geen ruimte voor modelbouw. Dat zal de komende maanden wel gaan veranderen. Dat geeft me in elk geval genoeg tijd voor het verzamelen van foto's en informatie en het maken van een lay-out.
Ik ben nu vooral heel benieuwd hoe het knutselen van gebouwen en het maken van een landschap gaat zijn, dat heb ik nog niet gedaan. Het is wel een mooi excuus voor een paar tripjes naar Nederland, want zaken als styreen en rails zijn in DK aanzienlijk duurder dan in NL.
Eelco
-
Hi Eelco,
goed om te horen dat de kogel door de kerk is. (y) Per slot van rekening ben jij ook de aanstichter van dit H0m geweld. Misschien kun je de heer Dilz overhalen ook een bakkie te bouwen. Wel twee, dat is meer uitdaging voor hem natuurlijk.
Overigens, er staan een boel stokken klaar hoor. ;D (y)
Maar euh, leuk thema! En zo'n brug kan prima, maar dat is misschien een vervolg projectje.
Heel veel succes en vooral plezier!
Gr.
Edsko
-
Het valt me op hoe interessant het materieel er uit ziet! Ik weet eigenlijk geen moer van de spoorwegen in Indonesië af, blijkt. Die laatste lok lijkt op een duitse BR64. En zo'n mallet is gaaaaaaf.
Reinout
-
Moet je even mijn digitale collectie bekijken. Staat heel veel leuk Indisch spul. Alles hadden ze daar. Van kleine tramlocjes tot enorme 1DD mallets of 1F1 tenderlocs... (y)
https://www.flickr.com/photos/spoorwegarchief/sets
Eelco
-
Met een standaard bak is zo'n brug wat lastig.... Ik heb dat anders opgelost, met een verlaagd middenstuk. Zie BNLS module Lenneübung.
Walter
-
Hallo Eelco,
Welkom!
Mooi thema, heb je al bedacht hoe je dit op de beperkte ruimte weer wil geven?
Groet,
Tjalling
-
Eelco: merci! Die fotocollectie ga ik op m'n gemak doornemen :)
Reinout
-
Mooi! Over een paar maanden, dan kunnen we vast een testdag in Aalborg plannen ;D
-
Met een standaard bak is zo'n brug wat lastig.... Ik heb dat anders opgelost, met een verlaagd middenstuk.
Een verlaagd middenstuk is inderdaad precies waar ik ook aan dacht. Maar voor nu even te bewerkelijk.
Mooi thema, heb je al bedacht hoe je dit op de beperkte ruimte weer wil geven?
Dat ga ik de komende tijd eens uitdokteren. In elk geval een redelijk simpel sporenplan.
Eelco
-
Leuk onderwerp! Met of zonder brug.
Ik heb in mijn ontwerp 'in the Dutch Mountains' het inderdaad ook opgelost met een verdiept middenstuk. Experts hier op het forum noemen dat een 'zakbak' ;D ???
Ik ga je volgen.
Bye
Jan
-
Gewoon twee bakken Eelco ;) Eentje voor je station, eentje voor/met het seinhuis en aanverwante zaken. ;)
Maar even serieus, ik vind die seinhuisjes wel erg mooi! (y)
-
Leuke plannen, Eelco.
Is jou wel toevertrouwd daarvan iets moois te maken.
groeten
Hendrik Jan
-
Gewoon twee bakken Eelco ;) Eentje voor je station, eentje voor/met het seinhuis en aanverwante zaken. ;)
Maar even serieus, ik vind die seinhuisjes wel erg mooi! (y)
Jajaja, 2,40mtr, en ik kom al wandruimte tekort vanwege de 22 meter boek die ik heb staan... ;D
Dat seinhuisje is geweldig, het wordt allee een beetje gokken naar de maatvoering. Er staan/stonden diverse schitterende Europese seinhuisjes op Java. Wat dacht je van:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Surabaja_Kota_seinhuis.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Surabaja_Kota_seinhuis.jpg)
Surabaja Kota
of
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Seinhuis_Jakarta_Kota.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Seinhuis_Jakarta_Kota.jpg)
Jakarta Kota (kon helaas geen betere vinden, maar het idee is duidelijk...)
Briljant zou overigens zijn om station en overkapping van Tandjong Priok in model na te bouwen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Tandjong_Priok_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Tandjong_Priok_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Tandjong_Priok_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Tandjong_Priok_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Tandjong_Priok_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Tandjong_Priok_3.jpg)
;D
-
sjieke plannen, ben erg benieuwd! (y)
-
Terecht, je bent een van de aanstichters ;)
In het boek "Spoorwegstations op Java" staat zowaar een redelijk duidelijke ontwerptekening voor station Kroya. Eens kijken of ik die wat kan vergroten.
-
22 meter boek die ik heb staan...
Watje ;D. Gewoon een wat bredere interesse ten toon spreiden, dan haal je makkelijk een veelvoud (y)
-
Ik ben een snob, Paul, een onvervalste snob. Bij mij alleen hoogwaardig leesvoer ;D
-
Ik ook, maar ja recent ontdekt dat zwarte oren locomotieven toch ook wel hun charme hebben en voor je het weet ben je zo weer een metertje verder :o
Recent tegen iemand aan gelopen die veel loopt te toeteren over spoor in Nederlands Indië. Als ik niet op let blijkt daar ook weer leuk leesvoer over te zijn .....
-
(http://www.lost-painters.nl/wp-content/uploads/2011/03/leesvoer-2.jpg)
-
Boeiend. Zo een stationskap is ook leuk om je bakovergang te camoufleren.
En je hoeft maar 10cm kap te bouwen. 8)
-
Ik ook, maar ja recent ontdekt dat zwarte oren locomotieven toch ook wel hun charme hebben en voor je het weet ben je zo weer een metertje verder :o
Recent tegen iemand aan gelopen die veel loopt te toeteren over spoor in Nederlands Indië. Als ik niet op let blijkt daar ook weer leuk leesvoer over te zijn .....
;D Zwarte oren locs hadden ze daarzo ook:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/3999506405_b13fec3151_b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/3999506405_b13fec3151_b.jpg)
(bron: https://www.flickr.com/photos/42309484@N03/sets/)
Nog besteld door de Staatsspoorwegen/Verenigd Spoorwegbedrijf, maar na 1949 geleverd.
Lokomotip Uap (A.E. Durrant), schitterende collectie Indonesische stoom in de jaren zeventig.
PNKA power parade (idem)
De stoomtractie op Java en Sumatra (J.J.G. Oegema), de Indo-Waldorp.
Spoorwegstations op Java (Michiel van Ballegoijen de Jong)
Stations en spoorbruggen op Sumatra (idem)
De Deli Spoorweg Maatschappij (ing. H. Meijer)
Het indische spoor in oorlogstijd (Jan de Bruin), beschrijft in grote lijnen de ontwikkeling van het Indische spoor.
De 'Bergkoningin' en de spoorwegen in Nederlands Indie 1862 - 1949 (ir. E. Krijthe)
De elektrische stadstrams op Java (H.J.A Duparc)
De Pekanbaroe spoorweg (H. Neumann/E. van Witsen), over de door de Japanners aangelegde Pekanbaroe spoorweg.
Steam and rail in Indonesia (Jack Roozendaal)
En verder wat antiquarisch spul:
Gedenkboek Samarang Joana Stoomtram 1882 - 1907
50 jaar Staatsspoor en Tramwegen op Java 1875 - 1925
Bundeling toespraken en foto's 50 jaar Staatsspoor
Staatsspoorwegen/Verenigd Spoorwegbedrijf in Indonesie, verslag over het jaar 1948
Is wat ik hier heb staan. DEUVM ;)
-
Mooi! Over een paar maanden, dan kunnen we vast een testdag in Aalborg plannen ;D
Klinkt als een goed idee. Ns kijken hoe dat hier thuis te verkopen valt ;D
Groet,
Tjalling
(Die nu gauw gaat schetsen aan een eindbak naar Frans voorbeeld)
-
Mmm, inderdaad... Maar dat wordt voor mij pas 2016.. :-\
-
Boeiend. Zo een stationskap is ook leuk om je bakovergang te camoufleren.
En je hoeft maar 10cm kap te bouwen. 8)
Heb je gezien hoeveel balkjes daar al in gaan zitten? Ziet er uit als een project waar je eindeloos veel tijd kwijt raakt ;D
Wel héél gaaf!
Groet,
Tjalling
-
Klinkt als een goed idee. Ns kijken hoe dat hier thuis te verkopen valt ;D
Dat doen wij gewoon even als tussenstop naar Zweden.
Enne, doe maar rustig aan. Ik ben voorlopig nog niet zo ver.
Vanavond de derde bak geballast, dat heeft voorrang ;)
-
Boeiend. Zo een stationskap is ook leuk om je bakovergang te camoufleren.
En je hoeft maar 10cm kap te bouwen. 8)
THANK YOU VERY MUCH !!
(y)
-
Ik hoor een reservering voor Eurospoor 2016 in dit draadje? :D Bijna twee jaar bouwtijd. Dat moet lukken jongens!
-
Boeiend. Zo een stationskap is ook leuk om je bakovergang te camoufleren.
En je hoeft maar 10cm kap te bouwen. 8)
Als ik ooit in een vlaag van verstandsverbijstering die kap van Tandjong Priok zou gaan bouwen, dan wel over de volledige lengte. Niet van dat benauwde!!1! Om een bekende forumgebruiker maar eens te citeren.
-
Terug naar Kroya. Hier de bouwtekening in schaal 1:100 van het stationsgebouw:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kroya_0001.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kroya_0001.jpg)
Straatzijde, perronzijde en indeling. Volgens mij een prima basis voor een zelfbouwseltje.
De perronkappen zagen er zo uit:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kroya_0003.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kroya_0003.jpg)
Geen idee of ik er qua ruimte plek voor ga hebben.
Beide afbeeldingen komen uit het boek "Spoorwegstations op Java".
Eelco
-
Leuk projectje! Ik kan op de scan geen maten lezen, maar dat wordt wel een metertje station. Die perronkappen lijken me erg goed te doen.
Als ik ooit in een vlaag van verstandsverbijstering die kap van Tandjong Priok zou gaan bouwen, dan wel over de volledige lengte. ...
Hoe lang houdt een vlaag aan ? ;D
-
Op de scan zijn de maten moeilijk leesbaar ivm een raster dat onstaat na het scannen. Maar een cm of 80 is het idd wel. Twee bakken is inderdaad niet zo'n rare gedachte ;D
-
Word wel leuk! Goeie tekening denk ik. En 80cm op een module van 120 is wel een beetje groot.... Twee modules is dan idd nog niet zo'n gekke gedachte.
Maar dat is jouw keuze. Je moet er natuurlijk wel tijd en zin in hebben.
-
In principe heb ik nog wel even qua bouwen. Het is meer dat ik me afvraag of ik in een komend appartement de plek ga hebben voor twee modulebakken. Maar goed, ook daar is vast een oplossing voor te vinden.
-
Kijk anders eens wat je idd kwijt kunt. Als je een iets smallere tweede bak nodig hebt, is dat wel bespreekbaar. Ik zou het zonde vinden als je dit station niet recht doet door het op een te klein oppervlak neer te zetten. Die perronoverkappingen zijn ook super trouwens! (y)
-
Ja, het heeft meer potentieel dan ik in eerste instantie vermoedde. Twee bakken doen wel recht aan het fraaie stationsgebouw, seinhuis en eventuele overkappingen. Het zou inderdaad zonde zijn om te proberen dat op een enkele bak te proppen.
-
Kijk ook even hoe je uitkomt met de afstand bovenkant spoorstaaf/ onderkant fries. Bij de standaardbak is die vrij beperkt, waardoor dingen toch "opgesloten" kunnen ogen.
Groet,
Tjalling
-
En Eelco is ook al zo lekker bezig. :P ;D
-
Bijdehandje ;D
De stilte is vrij bewust tot ik echt weer iets te melden heb. Ik heb geen haast ;)
-
Dat maakt ons nog niet minder nieuwsgierig!
selamat makan
Hendrik Jan
-
Als het goed is, zit het rollend materieel in de pijplijn. En natuurlijk ben ik nog druk info aan het verzamelen (oa via Jan de Bruin).
Daarnaast ben ik me aan het oriënteren op de Deense woningmarkt en hoop ik binnenkort een woning te hebben waar ik ook weer plek heb om te bouwen.
Deze bouwpoging ga ik niet dood laten bloeden. En ik heb genoeg stokken achter de deur om dit echt tot minstens twee modules te voltooien ;)
Eelco
-
Rustig aan maar, Hekman is ook pas twee jaar bezig om de
eerste grasspriet te planten...
-
;D
Ik doe rustig aan hoor. Maar het is leuk te zien dat er nog belangstelling is voor wat ik van plan ben :)
-
Potvolblomme, krijg ik er hier ook al van langs...
;D
-
Leuk dat plaatjes raden... maar wat gaat er hier nog gebeuren..
Hekpaal is inmiddels bijna klaar... ;)
-
Nou, nu je het zegt... ;D Het is stil geweest vanwege diverse andere prioriteiten, en emplacements info rond Kroya laat helaas op zich wachten, dus ik heb besloten zelf een en ander te creeeren met een knipoog naar de werkelijkheid.
Volgende maand ben ik in Nederland, dan gaat er een berg styreen ingeslagen worden en dan maar eens kijken of ik genoeg info heb om dat leuke station in elkaar te rommelen :)
-
Zou toch eens bij http://www.hobbykaeden.dk (http://www.hobbykaeden.dk) gaan kijken.
Dat is één van mijn leveranciers voor spoormeuk. Zijn assortiment word
steeds groter, o.a Woodland en Evergreen heeft hij ook. Mocht je tijd
teveel hebben in NL, ben je hier welkom om eens een kijkje te nemen.
-
Dat moet ik inderdaad eigenlijk, zit hier vrijwel om de hoek. Ik had alleen geen idee dat het zo'n grote zaak is, het winkeltje is vrij minimaal...
Eelco
-
Ik volg hem via FB, en daar plaatst hij telkens updates van
de nieuwe producten/merken die hij in de winkel erbij krijgt.
Het is ook een aardige gast, zowel via mail als per telefoon.
-
Okay, ik ben zelf dus totaal niet bekend met fabrikanten van H0m materieel. Als ik op zoek ga naar een donorlocje om als basis voor een Nederlands Indisch exemplaar te gebruiken, aan welke fabrikanten moet ik dan denken? Ik zie bijvoorbeeld locs van Bemo maar die zijn dan weer net iets te prijzig om te gaan verbouwen.. ;D
-
Nou weet ik het weer, ik kreeg de suggestie om een TT loc als basis te gebruiken voor zelfbouw in H0m. Nu wil het geval dat de drijfwielen van een Br01 in TT vrij aardig bruikbaar zijn voor twee Indische locs:
Een SS 1300:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SS_1330-1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/SS_1330-1.jpg)
(je ziet de Javaan denken 'toean belanda amok?' ;D)
Of een SS 700:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SS380_F_Moore.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/SS380_F_Moore.jpg)
Hier nog met oud serienummer en zonder tender (Ohja joh? ;D) (allebei opnames uit mijn collectie)
Beiden absolute succesnummers op het Javaanse spoor. De 1300'den reden zonder problemen 110 km/u, de 700'den hebben topsnelheden van 127 km/u gehaald. Op Kaapspoor dus...
Nu vind ik de 700'den zelf vrij suffe, redelijk van de plank geleverde Zwitserse gevallen dus ik neig er naar om een poging te wagen een SS 1300 in H0m in elkaar te rammelen. Rijdend en wel ;D
Eelco
-
Neem je die toch lekker eind van het jaar... ;)
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
-
Die 1300, op zeker (y)
-
Duidelijk ;D Moet ik even kijken of het de uitvoering met of zonder windleiplaten (aangebracht in de jaren dertig) gaat worden. Hier de uitvoering met windplaten in dienst bij de Indonesische spoorwegen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/7309619824_d8f644133c_o.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/7309619824_d8f644133c_o.jpg)
Fotograaf onbekend, foto uit eigen collectie
Neem je die toch lekker eind van het jaar... ;)
Welja joh ;D
Eerst maar eens zien of ik een rijdende loc kan maken, en dan zijn er ook nog een zooi gebouwen die gemaakt moeten worden...
-
Wat een lelijk ding.
GAAAAAF met die windleiplaten
En 110 op kaapspoor?!
Greetz Martijn
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
110, 120, 127, het kon allemaal op Kaapspoor. De spoorwegen in Nederlands Indie waren wat spannender dan die in het moederland ;D
-
Met die windleiplaten vind ik persoonlijk mooier. Er zit een sprong in, de
schoorsteen is anders en voorzien van een klep. En nog wat extra detail
bovenop de ketel. Voorkant is ook wel interessant. Ik wist ut wel ;)
-
Ja, ik was overtuigd nadat ik deze foto zag in het boek "het Indisch spoor in oorlogstijd" van Jan de Bruin:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20160702_210632.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20160702_210632.jpg)
Vooral de gevleugelde S van de Staatsspoorwegen op de 'flippers' naast de frontlamp gaven voor mij de doorslag ;D D'r is vast iemand te vinden die dat kan etsen...
-
Hmmmm Kniesoor moet even opzoeken wat de Class 25 op Kaapspoor deed. Volgens mij liepen die tegen de 120. En dan hou ik nog even m'n mond mbt de afmetingen van die locs
Tapatalk time of the day :-)
-
Dat vraagt om foto's
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
Foto van een loc die 120 rijdt ..... Hmmmmm
Tapatalk time of the day :-)
-
niet dat die 120 rijd maar van dat type loc :angel:
greetz
-
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_25_4-8-4
-
Kolere. Flink geval ja. En dat op kaapspoor? Ik ken alleen die lieve kleine RhB treintjes op meterspoor.
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
Volgens mij langer dan een 52-er, maar kan ik zo 1-2-3 niet opzoeken.
Af en toe, als ik over de Brouwersdam rij, moet ik glimlachen als ik me op dat spoor een 25C voorstel ...... Zeker met 110-120 km/u ;D
-
Wikipedia:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Condensing_steam_locomotive#/media/File%3ASAR_Class_25_3511_(4-8-4).JPG
Maar ...... vlak een GMAM ook niet uit ;)
Voor Zuid Afrika en Indonesie geldt beiden "daar werd iets groots verricht" In ieder geval iets waar we in Neerland niet aan konden tippen
-
Wow. Die tender alleen al is geloof ik langer dan een 3700.
Reed dat op kaapspoor? Kan het me niet voorstellen
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
Allemaal op Kaapspoor (y)
Het zegt genoeg dat bij de viering van 25 jaar onafhankelijkheid in 1970 in Indonesie een feesttrein reed die getrokken werd door een 1F1 + 1D1 + 1DD + 1CC combinatie ;D
-
Reed dat op kaapspoor? Kan het me niet voorstellen
https://en.m.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_GMA_4-8-2%2B2-8-4
Ook Kaapspoor. Ik kan je ook nog gaan lastig vallen met wat 'r op 60 cm spoor reed, maar dan gaan we wel heel ver van Eelco's topic af
Topsnelheden van de Gerrits weet niet niet zo 1-2-3, maar de class 25 reed dus rond de 120 :D en dat op 1067 mm. Of te wel bijna hetzelfde als Zwitsers malspoor
-
Geen bezwaar tegen een beetje OT ge-OH ;D
VSM, eat your heart out:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20160702_234219.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20160702_234219.jpg)
(foto A.E. Durrant)
-
Gaaaaaaaaaaf. Ja ik ken het verschil tussen kaap en meterspoor. Iets met trams in Arnhem of zoiets zij de tramgek.
120 met loks maatje USA op spoormaat heel smal.
Geweldig.
verstuurd vanaf mijn S6 EDGE
-
Wat een bakbeesten. De spoorwegen in Indonesië zijn hartstikke interessant, zo te zien. Nog even off topic, over de spoorwegen in Zuid Afrika is in de jaren zeventig (meen ik) een mooi boek verschenen, The Great Steam Trek. In de dump nog wel eens te vinden, of misschien nog in de plaatselijke bieb.
Gerard
-
Edsko, heeft inmiddels al gras staan op z`n bak.
Hier nog geen plaatje van een bak gezien....
-
Klopt. Dan moet er eerst een bak zijn weg vinden naar Denemarken en dan moet degene die de rijtuigen voor op de bak maakt ook nog eens gereed komen met een eindproduct.
-
Nog 7 1/2 maand tot Eurospoor...
hilsen
Hendrik Jan
-
Misschien moet ik maar eens ter kerke gaan. Pastoor cleophus james schijnt inspirerend te werken... ;)
-
Har du set lyset?
hilsen
Hendrik Jan
-
OK, forklarer det en masse.
Heldigvis, byggeplaner på hjemmesiden.
I Danmark er også godt træ handlende, der så materiale til din optakt kan.
Succes med opførelsen.
-
En nu weer NL...
-
;D
-
Denemarken het land waar ik de meeste keren met vakantie naartoe ben geweest. ;D
Lieve mensen, best goed verstaanbaar, daar kan je meteen gerust hart naar een openbaar toilet langs de snelweg, mooi landschap, (als je om de windturbines heen kijkt), ruim en rust, goede kro's, dichterbij dan je denkt, leuk spoorwegland.
Vergeet ik de mooie grote bruggen en natuurlijk Legoland! :)
Verkeersboetes die nog best betaalbaar zijn. ;)
Als je gaat overnacht dan minimaal 1 nacht in Kolding Byeferie, niet in het hotel maar in een appartement. Dat is maar 750km van Vleuten. Daarna is het nog maar een klein stukje naar dat mooie Aalborg.
Ff uitkijken bij Hardelev, vooral als er een convoi met windmolen onderdelen de weg op gaat, man wat zijn die bladen lang zo op een vrachtwagen, als je die wilt inhalen op de snelweg.
Truck met oplegger met een blad van 60 meter lang is nog maar een korte. ;D
Ervaring mee? Ja dus.
-
En pølse natuurlijk. 8)
Anyway, nog serieuze bouwplannen Eelco? Gebouwen kun je natuurlijk al in elkaar fröbelen zonder bak.
En P.S., als Rotterdammer ben ik meer van de dopegezinde gemeente dan van father James.
-
Ik heb inderdaad plannen, zowel qua Kroya (H0m) als een module in H0. Kroya wil ik serieus aan gaan beginnen als het wagenpark van de Eendaagsche in H0m van de band rolt. Ik heb al zoveel losse projecten rondslingeren en dit project wil ik daar niet aan toevoegen. ;)
-
En P.S., als Rotterdammer ben ik meer van de dopegezinde gemeente dan van father James.
Yeah right: dopegezinde (y) Altijd al gedacht dat jij een Deelder kloon was ;D