BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Pim op 28 November 2014, 16:21:18
-
Hallo,
Ik had een vraag m.b.t. revisietermijnen op V100'tjes.
Op TG-103 staat dit:
Unt | LS X | 13.03.08 |
1. VRL | KTG | 13.03.2015 |
Op de Locon 220 staat dit:
Op de VolkerRail 203-2 staat dit:
Op de VolkerRail 203-3 staat dit:
Maar wat betekenen eigenlijk die afkortingen Unt, LS X en KTG? 1. VRL lijkt mij eerste verleningsbeurt, maar die andere? Er is ook niet echt heel veel regelmaat te vinden in de opschriften, dus dat maakt het lastig.
Alvast bedankt,
Pim
-
"Unt": untersuchung? Een grote revisie was volgens mij Hauptuntersuchung.
Reinout
-
LS X is de afkorting van de werkplaats in Stendal.
-
KTG is een onderhoudsbedrijf: http://www.ktg-railservice.de/ (http://www.ktg-railservice.de/)
"1." is de duitse manier om "eerste" te schrijven.
VRL lijkt me "verlängerung". Eerste verlenging van de termijn ("hij is nog wel goed"). Maar... ik kan zo gauw nergens een goed overzicht geven.
Maar: die "1. VRL KTG 13.03.2015" is in de toekomst. OF je hebt een typfout gemaakt OF het betekent dat KTG heeft gezegd dat de lok het nog wel tot 13 maart 2015 uithoudt.
Reinout
-
Dat zou best eens kunnen, want een HU moet iedere 6 jaar en mag 2 keer met 1 jaar verlengt worden. Dus hij moest in 2014 en de 1e verlenging is dan geldig tot 2015.
Overigens is die HU regeling aan het einde van zijn juridische houdbaarheid. Over een paar jaar ziet dat er heel anders uit. Maar dat is een ander verhaal.
Maar je hebt dus 3 vakken:
- Type beurt
- locatie/bedrijf dat beurt uitvoert
- Datum uitvoering (of bij verlenging: tht, maar dan staat de oorspronkelijke beurt er ook op)
-
Dank voor de reacties! Ik ben bezig met een lijst te maken van alle data van locomotieven, en toen stuitte ik bij de Duitse locs op deze info. Hier kan ik wat mee! Maar weet iemand waar ik een lijst kan vinden van alle locaties? Dat zou heel erg helpen!
Nogmaals bedankt,
Pim
-
Oh, dat zijn er erg veel... dat is elke werkplaats die een revisie mag uitvoeren. In Nederland is dat al een stapeltje, laat staan Duitsland.