BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: Duplex op 26 November 2014, 23:59:14
-
Ik zou graag willen weten met welk aantal Fccpps`en volkerrail of RRF rijd (zijn er vaste stammen met aantallen of is het totaal verschillend)
-
Ik zie ze vaak langs het spoor staan en als ze ze op Crailoo aan het klaarzetten zijn. Ik zou denken dat de trein zo lang is als nodig is voor het te ballasten spoor. (Ik ben mcn bij NS Reizigers, dus ik weet net zoveel van Railpro als jij haha)
-
Hoeveelheid verschilt per keer met behoefte.
Maximaal in principe 36 stuks (1000 ton)
-
Was de aanvoer uit Duitsland niet met een trein van 60 wagens? Je kan een willekeurig aantal gebruiken, de wagens worden los ingezet.
-
jawel, maar de vraag ging over een V100 ;)
-
Het aantal is idd afhankelijk van de noodzakelijke hoeveelheid.
Heb zelf bij de werkzaamheden tussen vught en den bosch met de aanleg van de nieuwe rondweg met 9 wagens met g1206 gereden. Is wel alweer lang geleden.
De schwarzkolm trein rijdt met 60 wagens.lok is een locon 9900 tot bentheim vanaf daar met locon 182 of gehele rit met 189.
V100 kan max 1100 ton trekken met max 95 km/u. Meer kan maar dan gaat de max km/u omlaag.
Groet Chris (y)
-
Hoeveelheid verschilt per keer met behoefte.
Maximaal in principe 36 stuks (1000 ton)
ter verduidelijking: 1000 ton steenslag!
-
Citaat van Chris.
V100 kan max 1100 ton trekken met max 95 km/u. Meer kan maar dan gaat de max km/u omlaag.
Groet Chris (y)
Zijn hier schema's van te vinden ergens?
Zo ja waar komt deze info vandaan?
Mvg jamie diks
-
V100 kan max 1100 ton trekken met max 95 km/u. Meer kan maar dan gaat de max km/u omlaag.
Groet Chris (y)
Dat is behoorlijk kort door de bocht!
Ten eerste verschillen de V100 locs onderling nogal doordat ze verschillende typen motoren hebben gekregen. Daarnaast hanteren de diverse bedrijven een verschillend maximaal tonnage. Zo gaat bijvoorbeeld Volker of Spitzke uit van 1500 ton en mag een Shunter V100 maar 1000 ton trekken. Daarnaast is het stijgingspercentage ook behoorlijk van invloed!
-
Dit is de regelgeving van locon.
Zo is het mij geleerd.
Ook hier kan gelijk bij zeggen dat deze bijna tot nooit wordt gehanteerd.
De vuiltreinen uit limburg werden met regelmaat getrokken met v100 af maastricht naar wijster vv.
Dit was iets meer tonnage dan was toegestaan aldus de interne regelgeving.
Maar dit los van de titel van het topic. (y)
Groeten chris
-
Dat is behoorlijk kort door de bocht!
Ten eerste verschillen de V100 locs onderling nogal doordat ze verschillende typen motoren hebben gekregen. Daarnaast hanteren de diverse bedrijven een verschillend maximaal tonnage. Zo gaat bijvoorbeeld Volker of Spitzke uit van 1500 ton en mag een Shunter V100 maar 1000 ton trekken. Daarnaast is het stijgingspercentage ook behoorlijk van invloed!
Ook dat is redelijk kort door de bocht Floris!
De V100/BR203 zoals deze op de hoofdbaan worden ingezet (dus niet de V100 van Railpro of de BR 204 van Railion) hebben allen dezelfde aandrijflijn. Trekkracht zo in principe hetzelfde moeten zijn. Het max tonnage wat de loc mag trekken, kan de vervoerder zelf begrenzen (zoals Shunter die 1000 ton als grens stelt).
Meer als 1400 ton kan ook, maar heeft sterk invloed op de max snelheid. In Awhv haalde VolkerRail voor TXL de kolentreinen uit bij de OBA die meestal rond de 2700 ton wogen. Dit lukt wel, maar niet met 80 km/h ;)
-
Hartelijk bedankt voor alle antwoorden! Ik ga gewoon dan een mooie stam creëren.