BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Luc2000 op 05 November 2014, 15:43:34
-
Hoi
Ik heb de laatste jaren een groot deel van mijn SBB re 460 verzameling verkocht, daaronder onder vele HAG loks.
Vorige week heb ik via marktplaats 3 Hag loks verkocht aan een koper uit Duitsland.
De loks zijn aangekomen. Nu krijg ik een berichtje dat bij 1 lok aan beide zijden 1 buffer ontbreekt. Zie bijgevoegde foto.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1906.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1906.jpg)
Dit verbaasd mij zeer om dat je dit bij het inpakken van de lok bijna niet over het hoofd kunt zien en de lok bij mij altijd in de vitrine heeft gestaan. Daarnaast heb ik toevallig nog 2 recente foto's van deze lok (gemaakt voor de koper), waarop in ieder geval te zien is dat de buffers er op 1 zijde nog netjes opzitten.
Ik wil deze zaak echter heel netjes afronden, en ik verdenk de koper er absoluut niet van dat hij de zaak bedonderd. Ik weet echter zelf ook zeker dat de lok in goede staat verstuurd is.
Nu kunnen we voor euro 22,50 nieuwe buffers bestellen. Wat vinden jullie dan een faire deal? 100% risico verkoper, 100% risico koper, 50/50?
Groetjes
Luc
-
Bij verkoop van 3 locs zou ik niet moeilijk doen. :)
Groet Jaap
-
Dank, ik ga het netjes afronden met de koper (y)
-
Was het verzekerde verzending? Dan 100% vergoeden en claimen bij de post verzekering.
Bij basis verzending, risico koper, risico koper. Maar dan zou ik 50/50 voorstellen.
-
Als je zeker bent van je zaak en de verpakking was heel, moeten ze volgens mij los in de verpakking liggen ???
mvg, Erich
-
Kan de verkoper jouw een foto van het pakket en/of de verpakking van de locs sturen?
Hij kan natuurlijk ook zelf (moedwillig) de verpakking beschadigd hebben...
-
Of zelf vooraf goed bekijken, en fotos maken dat je kan aantonen dat alles 100% goed is.
Ik had ooit van jou ICR rijtuigen set gekocht daar ontbrak ook een onderdeeltje, dat had je over het hoofd gezien, maar dat is helemaal goed gekomen (y)
-
Het is allemaal lastig te bewijzen. Persoonlijk ga ik er altijd maar vanuit dat verkoper verantwoordelijk is voor de postverzending, tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de koper is gekozen voor een goedkopere methode van verzending. Leidt vast niet altijd tot eerlijke resultaten, maar schept wel duidelijk. Van eindeloos gezeik heen en weer wordt je al helemaal niet vrolijk.