BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Mathieu op 02 November 2014, 18:45:48
-
Goedenavond, ik ben sinds enige tijd in het bezit van deze Amerikaanse stoomlok. Is het mogelijk om de aandrijfstangen aan de zijkant van de wielen te vervangen? Op dit jaren '70 schaalmodel zijn ze gemaakt van plastic. Ik wil ze graag van metaal hebben zoals bij al mijn andere Amerikaanse stoomloks. Ik zal morgen een foto maken, nu lukt dat niet meer wegens slechte verlichting 's avonds.
-
Hallo Matthieu,
Genoemde loc is na het faillissement van Rowa in 1975 nog een tijdje door Bemo verkocht. Harald Goebel, grondlegger van Bemo, werkte destijds ook bij Rowa. De wielen van de SWEG 24 en van de eerste 5-assige stoomlocs kwamen in feite van de spoorN Malet.
Of Bemo de aandrijfstangen ooit in metaal gemaakt heeft weet ik niet. Stuur ze gewoon een e-mail bericht; Bemo geeft altijd antwoord.
Groet,
Rob
-
Bedankt. Ik zal morgen het mailadres van Bemo opzoeken en ze mijn vraag voorleggen. De plastic aandrijfstangen zijn kwetsbaar. Aan 1 zijde is er bij een vorige eigenaar al eens wat afgebroken. Naast het feit dat zilverkleurige metalen drijfstangen er een stuk beter uit zien. Ik heb de lok al meerdere keren laten rijden. Hij loopt als een zonnetje ondanks de leeftijd.
Edit: meteen maar even de daad bij het woord gevoegd en er op dit late uur een mailtje uitgestuurd.
-
Hier wat over de geschiedenis van dit modelletje:
http://www.spookshow.net/riv2882.html
Er zijn dus metalen stangen voor gemaakt, voor de latere rivarossi-productie, en kijk maar eens goed naar de plaatjes van de locs met metalen stangen, wat een grove zooi, geloof me, die wil je echt niet.
-
Ik ben bezig om de plastic drijfstangen te restaureren. Ondanks dat er dingen gebroken zijn is nog wel alles aanwezig. Van Bemo heb ik tot op heden nog geen antwoord gehad.
-
Stuur ze gewoon een e-mail bericht; Bemo geeft altijd antwoord.
meteen maar even de daad bij het woord gevoegd en er op dit late uur een mailtje uitgestuurd.
Van Bemo heb ik tot op heden nog geen antwoord gehad.
Als moderator moet ik heel voorzichtig zijn met dit soort commentaar, dat wordt vlug verkeerd uitgelegd, maar .......... hoe vreemd is dit :-\
Je krijgt op 2 november (een zondag en voor veel bedrijven een dag dat ze gesloten zijn) de tip om ze te mailen. Laten ze dat nu eens maandag ochtend gelezen hebben. Dan is dinsdagavond (4 november) wel erg kort door de bocht om bovenstaand commentaar neer te zetten.
Paul Bender, als collega BNLS gebruiker dus.
-
Bemo is sowieso heel wisselend kwa antwoord geven. Ik wacht al weken op een antwoord... Het is ook pas sinds kort dat je ze zo kan benaderen, voorheen moest je bellen (als je het nummer had) of een brief schrijven.
-
Goedenavond,
Met de nodige jetlag/klimaat aanpassing wil ik alle geïnteresseerden hieromtrent informeren. Paul zijn opmerking is correct. Geef een leverancier de tijd om te reageren. Mijn evaringen met Bemo over de afgelopen 20 (!) Jaar zijn ronduit positief. Vroeger inderdaad via telefoon of fax; nu vrijwel altijd via e-mail. En mocht een antwoord uitblijven dan kan er altijd een reminder gestuurd worden. Ook bij Bemo worden de medewerkers tijdens (voorbereidingen en afloop van) beurzen overbelast wat vertraging in beantwoording geeft.
Terugkomend op de Mallet vraag geven de reacties aan dat er in de Rowa/Bemo spoor N periode veel onduidelijkheden omtrent de diverse kanalen zijn.Dit betreft ook de amerikaanse rijtuigen die Rowa destijds in het programma had. De spuitgietmatrijzen zullen dan ook veelvuldig van eigenaar gewisseld zijn. Een van de koplopers hierin zal het h0 model van de Rowa T3 zijn. Eerst bij Trix, daarna achtereenvolgens Rowa, Merker &Fischer, Raimo, Klein...
Silvolde
-
@ Paul Bender. Daar heb je gelijk in. Mijn gedachte is/was dat een groot bedrijf met een eigen webshop/website snel zou reageren. Heb er even niet bij stil gestaan dat ik een aparte vraag gesteld heb waar zij hoogstwaarschijnlijk ook geen direct antwoord op hebben. Ik hou jullie op de hoogte.
-
Even een laatste reactie. Ik kreeg vandaag mail van Bemo dat ze geen reserve onderdelen hebben. Dat wordt dus restaureren van de gebroken onderdelen.