BeneluxSpoor.net forum

Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Bob R. op 11 October 2014, 11:30:12

Titel: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
Bericht door: Bob R. op 11 October 2014, 11:30:12
De 2363 is dus nu ook uit:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7612_2.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7639.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7637_2.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7636.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7631_1.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7627_1.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7626.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7624_1.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7623.jpg)


In vergelijk met de Trix/Märklin 25.5:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7635_1.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7632_1.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7629_1.jpg)

Jammer dat de 25.5 er nog niet is, het is een prachtig model.
Alles zit er op en aan.

Maar waarom voldoet de 25.5 van Märklin/Trix niet (behalve dat de ruiten eruit vliegen.... ::) )
Is het de techniek (zelfde als bij de Märklin 1200, al minder lawaaiig)
Of klopt de uitvoering niet met de werkelijkheid?
Titel: Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
Bericht door: Sicco Dierdorp op 11 October 2014, 11:40:51
Wie zegt dat de MaTrix niet voldoet?  ;D

Verder was de reden van de ontwikkeling van de 22/23 bij Van Biervliet het gevolg van het eeuwenoude Märklin verhaal: er werden alleen 'speciale' uitgaves uitgebracht en de gewone uitgave (de gewone blauwe) weigerden ze te maken anders dan in een onbetaalbaar dure limited uitgave. Zoals altijd wel vaker bij Marklin. Toen VBV de locs aankondigde bracht Märklin ineens wel de gewone uitgaves uit en aangezien VBV deze modellen bij LS Models laat maken is er een aantal jaar overheen gegaan inmiddels. Het idee is verder om hele veel verschillende varianten te maken die er bij Märklin nooit zouden (kunnen) komen, al is maar de vraag wat daarvan terecht komt gezien de enorme vertragingen die dit project plagen.

De Marklin locs waren ook niet allemaal foutloos, maar ook de 2363 zit weer een kneiter van een fout, maar aangezien niemand die opvalt zal het wel aan mijn te puristische blijk liggen  :D
Titel: Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
Bericht door: Bob R. op 11 October 2014, 11:57:16
Vertel, wat is die kneiter van een fout?
Titel: Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
Bericht door: Sicco Dierdorp op 11 October 2014, 12:01:53
De schildering van de blauwe band op het front wijkt nogal af van het origineel zie http://railpix.bueker.net/00289.html

Maar dat zal dus voor 99.9% wel een volledig triviaal gegeven zijn  :)
Titel: Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
Bericht door: Bob R. op 11 October 2014, 12:03:01
Ik zie het...vreemd dat ze dat niet gezien hebben...
Titel: Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
Bericht door: Sicco Dierdorp op 11 October 2014, 12:16:07
Ik heb wel een vermoeden. Het sleepoog zit te hoog en aangezien dit op het origineel in het blauw valt hebben ze er mogelijk en helaas voor gekozen het blauwe deel veel groter te maken in plaats van het oog in het geel te laten vallen.

Waarom dit oog te hoog zit en waarom ze dat conflict met de toch erg reguliere gele schildering daardoor in de ontwikkelingsfase (ik weet dat er nogal wat tijd is besteed aan het bekijken van alle mogelijk uitgaven) niet hebben zien aankomen is me een raadsel. Ik ben zelf wel teleurgesteld. Het is geen mislukking, maar het is weer geen 'wow' model zoals eigenlijk bij vrijwel elke uitgave voor België de laatste jaren en telkens vanwege een fout in de kleur of schildering.

@ Bert; wat mij betreft prima
Titel: Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
Bericht door: Bert van Gelder op 11 October 2014, 12:29:44
Ter info, dit draadje is ontstaan (afgesplitst) uit een ander draadje. Het oorspronkelijke draadje is:

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60988.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60988.0.html).

Gr, Bert
Titel: Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
Bericht door: Tedo op 11 October 2014, 14:31:33
De lampen voor dubbeltractie zitten ook half op de dakgoot, in plaats van erboven op het dak.
Jammer, want verder is er juist zoveel aandacht voor details (zoals we van VBV gewend zijn).

Ook tonen de frontseinen net wat te fors (net als bij de B-models 55), maar met met deze kleine onvolkomenheden valt zeker te leven.