BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Afgelopen op 01 October 2014, 09:25:10
-
Op 30 september met 60 scholieren naar het Spoorweg Museum in Utrecht. Wat een sof. ??? De grote hal was gevuld met witte stoelen, een groot podium en luidsprekers voor het Boekenweek gala, om ruimte te maken waren de loks maar even onzichtbaar in het depot gezet. :'( Buiten stonden enkele exemplaren schaamteloos weggemoffeld achter een hek. We hebben 3 loks kunnen ontdekken die "normaal" bekeken konden worden, voor de rest moet je met een tijdmachine naar De Arend of in een soort achtbaan, niet echt een succes. ::) Ook de "vuurproef" waarbij je een stoomlocomotief zelf kan besturen slaat helemaal nergens op, eerst een veel te lang filmpje met Opa Ruther Hauer en een nogal kinderachtig meisje en van het zelf besturen komt helemaal niets, want de 3D film reageert nergens op, >:( gas geven door de machinist, remmen door de remmer en de druk verlagen of verhogen door de stoker, het maakt niets uit in alle 4 de cabines draait dezelfde film in hetzelfde tempo, leuk dat wel maar dus geen sprake van "zelf besturen". :o Wat vooral veel ergernis gaf was het gebrek aan tentoongestelde treinen en dat er bij de ingang geen vermelding was over een beperkte tentoonstelling en dat er wel de volle mep aan entree betaald moest worden, >:( best te begrijpen dat ze geld willen verdienen door ruimte te verhuren, maar laat dat niet ten koste gaan van je publiek.
-
Als je dat van plan bent, check je toch eerst ff of er niet een evenement is? Je eigen tekortkoming moet je niet op een ander afschuiven...
-
Dat ben ik niet met je eens. Het is de verantwoordelijkheid van het nsm om de bezoeker erop te wijzen dat een half product geleverd gaat worden. Dat kun je als bezoeker niet ruiken.
Tegelijkertijd mis je alleen wat saaie stilstaande oude zooi. De attracties doen het. Het is dus de vraag of het nsm ook vindt dat er wezenlijk minder geleverd wordt.wat ons bij de fundamentele vraag brengt of het nsm een museum of een attractiepark is.
-
Nou Edgar, het is wel een beetje vreemd om als school zonder dergelijke voorbereiding naar een willekeurig museum af te reizen. Als individu doe ik dat niet eens. Alle musea hebben in meer of mindere mate wisseldagen, opbouwweken en speciale manifestaties. Het staat ook allemaal op de website van het NSM en scholen wordt sowieso geadviseerd van te voren contact op te nemen. Dan kan er ook een aparte rondleiding worden geregeld of zoiets.
De tentoonstelling over 175 jaar spoor was net weggehaald neem ik aan. Jammer, die was leuk.
En die attracties worden door kinderen zeer gewaardeerd. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij die 60 anders was. De Vuurproef is inderdaad eigenlijk niet meer dan een doorsnee videosimulator met bewegende stoelen en toevallig een treinthema op de schermen. In dat genre wel goed, ik kom er in ieder geval altijd misselijk uit. Mijn dochtertje gaat vervolgens nog een keer of vijf. Dat geleuter over het bedienen is inderdaad flauwekul en wordt door haar al lang genegeerd. De eerste twee fasen zijn onderdeel van de wachttijd. Kinderen snappen dat prima.
-
Henk, ik ben het volledig met je eens. Het is erg dom om zonder goede voorbereiding op pad te gaan, zeker als je met zo'n grote groep kids onderweg bent heb je de verantwoordelijkheid om een goed programma in elkaar te draaien en je niet alleen te verlaten op de faciliteiten van het museum.
-
Als je met een groep een dergelijk bezoek doet is een goeie voorbereiding het halve werk. Dus daar ga je zelf een beetje de mist in. MAAR, ik ben het met je eens dat de volle mep word gerekend als je nog niet eens de helft van de collectie kan zien omdat er een evenement is wat ook verder niets met de spoorweghistorie te maken heeft. Dit had inderdaad ook bij de ingang kenbaar gemaakt mogen worden. Dus in dat opzicht begrijp ik je telleurstelling wel.
-
Alle musea hebben in meer of mindere mate wisseldagen, opbouwweken en speciale manifestaties. Het staat ook allemaal op de website van het NSM
Help me eens. Waar staat op de NSM website wanneer de ombouw/wisseldagen zijn?
-
Ik snap de teleurstelling wel. Als je met een school weggaat dan wordt dat vaak al ver van te voren geregeld. Staan op die moment all de gegevens al op de site? betwijfel het. Als ze op een later stadium via zo iets als nog extra kunnen verdienen zullen ze dat niet weigeren omdat ze dat niet op tijd in de agenda gezet konden hebben.
Vraag blijft natuurlijk als, ze het bij de ingang aangegeven hadden, was je dan met de kinderen nog ergens anders naartoe gegaan? Wel zou het netjes zijn vanuit het museum om op zulke dagen de prijs aan te passen. De naam geeft aan dat het hier gaat om een museum, dus als je dan het grootste deel van je collectie niet zichtbaar hebt moet je op z'n minste dat aangeven. Als toerist kijk je lang niet altijd op de site wat er wel en niet aanwezig is. Heb nu een paar keer met Ontrax mogen helpen, en ook dan komen er mensen met kinderen die niet op de hoogte waren van de modelwereld die er die dagen ook aanwezig is.
En dan is het wel erg makkelijk reageren om te zeggen dat een bezoeker eerst de site maar even in de gaten moest houden. Vanuit een school of met opa en oma mee maakt daarbij helemaal niets uit.
Roelco
-
Zonder extra inkomsten gaat het museum gewoon dicht. Zo simpel is het.
maar als ik van Rotterdam naar Amersfoort moet informeer ik ook eerst op van a naar beter.nl en bekijk ik de files en buienradar. Zo ook als ik morgen naar de Hermitage wil.
-
De opening van de Kinderboekenweek gisteren in het museum is echt al maanden geleden aangekondigd Roelco. Dat organiseren ze niet op het laatste moment. Dat uitgerekend een school dat niet weet is werkelijk een gotspe. Iedere manifestatie en speciale tentoonstelling wordt lang van te voren aangekondigd en dan weet je ook wanneer gewisseld wordt, net ervoor en net erna. Bedrijfsuitjes en zo zijn niet tijdens reguliere openingstijden als daarvoor de toegang voor derden moet worden beperkt.
Maar de kern vind ik hier gewoon dat ik het eigenlijk ondenkbaar vindt dat een school kennelijk niet even contact opneemt met het reisdoel voordat ze 60 kinderen in een bus stoppen en op weg gaan.
-
Dat zal ie als buschauffeur wel hebben gedaan ;) Vraag me af wie zich ergerde, die 60 scholieren of die ene chauffeur.. ???
-
Raar inderdaad dat de buschauffeur hier gaat klagen en niet op het buschauffeursforum. Sinds wanneer mag de buschauffeur mee naar binnen trouwens? In mijn tijd moest de chauffeur bij de bus blijven.
-
Ik snap het wel, er was idd erg weinig te zien. Had gisteren Aussies bij me die er graag heen wilden. Daar aangekomen bleek het toch wel erg leeg... Beter voor het spoorwegmuseum is een evenementenzaal voor niet spoorgerelateerde evenementen. Voor de ambiance even de 3737 inmetselen en die is dan alleen zichtbaar voor select publiek, iedereen blij. Hoe dan ook, de info stond wel keurig op de site...
-
Precies.... eerst lezen, dan had dat gedram ook niet gehoeven hier ;)
-
Ik ben er zelf gisteren niet geweest, maar was het spul langs het perron in de hal dan ook weggehaald?
In de rest van de hal staat op "gewone" dagen ook niet zo heel veel. Het is niet zo dat die sporen dan helemaal vol staan.
Daarvan wordt bij dit soort activiteiten dan ook nog een deel buiten gezet. Als er een treinstel en misschien twee of drie locs minder te zien zijn, is het waarschijnlijk al veel.
Huub
-
Lijkt mij sterk dat ze de stoomloks hebben weggehaald, die staan er altijd langs het lange perron, één om het hoekje in de kleine zaal (nu de 3737) en dan de lok op de paal. Tel ik toch zo'n 6. Waarschijnlijk stond de 2100 ook wel ergens dan heb je er 7. En dan tel ik de Arend en de 6300 niet mee.
Stephan.
-
Er was helemaal niets weg aan materieel en ook helemaal niets verstopt. Er was alleen wat materieel wat binnen stond tijdelijk buiten gezet, en dat buitenterrein is ook gewoon toegankelijk dus er is je helemaal niets van de collectie die nu aanwezig is ontnomen...
-
En het materieel dat aan het perron van het stationsgebouw staat en bij het seinhuis en de 2400 op de draaischijf. Je kan als groep trouwens een aparte demonstratie regelen met die draaischijf of een kijkje in het depot of een aparte voorstelling in wereld 2 of extra uitleg in wereld 1 of ....
Zoveel mogelijkheden voor wie het een beetje voorbereid.
-
maar als ik van Rotterdam naar Amersfoort moet informeer ik ook eerst op van a naar beter.nl en bekijk ik de files en buienradar. Zo ook als ik morgen naar de Hermitage wil.
Ik niet, dan ga ik gewoon rijden, en dan zijn ze van de wegbeheerder zo vriendelijk om via borden langs/boven de weg mij op de hoogte te brengen van werkzaamheden of vertragingen, en eventuele alternatieven die ik beter kan nemen.
Kun je mij niet wijs maken dat een museum dat niet kan bij de ingang. Er mag dan internet zijn, neemt niet weg dat er ook nog wel op andere manieren gecommuniceerd mag worden naar je gasten.
Dit was dan misschien specifiek voor een groep kinderen van school, en die wisten het misschien wel en hadden er geen probleem mee. Maar er zijn ook mensen die geen internet hebben. Als ik op vakantie ben heb ik ook geen internet, en als we dan bedenken iets te doen daar in de omgeving kan ik dus niet eerst op internet nakijken wat de planning is. Dan is het wel zo netjes dat betreffende museum/attractie even aangeeft dat de situatie gewijzigd is.
Vorig jaar toevallig iets soortgelijks meegemaakt. Wilde een wandeling maken, dus kabel baankaartjes gekocht, geen internet dus niets kunnen controleren, Stappen we boven uit de kabelbaan staan er borden dat de door ons gewenste route afgesloten is. Was toch wel netter geweest richting ons als gebruikers/klanten dit al beneden aan te geven. Konden we tenminste voordat we het geld uitgegeven hebben de beslissing nemen wel of niet te gaan ( uiteindelijk een prima alternatieve wandeling gemaakt, maar vond het niet echt netjes )
En om dat principe gaat het hier ook. Even een nette aankondiging voordat je je kaartje koopt om de beperkingen weer te geven. En dan maakt het helemaal niet uit of je komt met een school, als buschauffeur, toerist, vaste bezoeker, of wat dan ook.
Roelco
-
Wat een gezwam eigenlijk, met een groep van 60 man is alles voor de tijd al geregeld, die gaan echt niet op pad met het idee van , hé laten we vandaag 's naar het spoorweg museum gaan...
-
Ja maar de buschauffeur die ze moet rijden hoort die ochtend pas waar hij heen moet, en bedenkt dan van, in plaats van in de bus te wachten lijkt me dat ook wel leuk, dus laat ik ook eens naar binnen gaan. Onder het rijden kan die moeilijk even internet checken of er nog iets is. Dus daarvoor is een mededeling bij de ingang wel handig.
Wat maakt het daarvoor nu uit of het gaat om 1 persoon of een groep van 60?
-
Als dat aan de orde is zeker, maar inmiddels lijkt het erop dat er niet zoveel aan de hand was en moet het meer worden geplaatst in een lange reeks azijnberichten van Cottage aangaande het museum.
Ik geloof er trouwens niks van dat een chauffeur in de regel pas 's morgens hoort waar de reis naartoe gaat.
-
Hallo heren :p
Wat ik al eerder zei, er was niets anders dan normaal !
Enigste is dat er wat materieel buiten stond ipv binnen, maar niets ontbrak, was verstopt of niet toegankelijk.
We kunnen hier wel roepen dat het museum dat allemaal aan moet kondigen, maar er viel nu niets aan te kondigen.
Exposities worden meestal op en afgebouwd op de maandagen dat het museum dicht is, en als dat langer duurt wordt dat inderdaad aan gegeven op Internet bij de entree.
Daar naast heeft het museum sowieso een wisselcollectie en zijn er objecten die er altijd wel staan, maar een hoop anderen staan regelmatig hun plaats aan elkaar af en verdwijnen dan een tijdje buiten beeld.
Gezien de ruimte en bv evenementen zoals onlangs op Asd-Hlm, binnenkort de spoorparade en elke maand de heimwee Express ontkom je daar niet aan.
Andersom gezien, je museum bezoek is daardoor ook nooit hetzelfde :)
Persoonlijk heb ik het idee dat de reactie waar dit topic mee begon sowieso met een negatieve instelling naar binnen is gewandeld, en met die visie zie je de positieve dingen al snel niet meer...
-
Enige wat ik me nog afvraag is of die 60 kinderen zich nog vermaakt hadden, dat leek me de doelstelling van dat reisje....
-
Dan nog.
Die chauffeur wordt ingehuurd om die kinderen naar het spoorwegmuseum te vervoeren en daarna weer terug.
Dat hij dan zelf ook het museum in gaat en het vindt tegenvallen heeft eigenlijk niets met die kinderen te maken.
Dat is zijn eigen interpretatie.
Hij heeft het reisje niet georganiseerd. Dat zal de school geregeld hebben.
En inderdaad is verder onduidelijk of de kinderen zich WEL vermaakt hebben.
-
Nou Edgar, het is wel een beetje vreemd om als school zonder dergelijke voorbereiding naar een willekeurig museum af te reizen.
De school had zich al maanden van te voren aangemeld en de kinderen hadden een lijst met opdrachten die niet allemaal ingevuld konden worden omdat treinen waar vragen over waren er niet stonden.
-
Raar inderdaad dat de buschauffeur hier gaat klagen en niet op het buschauffeursforum. Sinds wanneer mag de buschauffeur mee naar binnen trouwens? In mijn tijd moest de chauffeur bij de bus blijven.
Als chauffeur van een touringcar mag je altijd gratis naar binnen en krijg je ook nog een kopje koffie of thee en "jouw tijd" is dat ergens in de Middeleeuwen? Als mijn bus er netjes bijstaat hoef ik daar niet bij te blijven.
-
Als dat aan de orde is zeker, maar inmiddels lijkt het erop dat er niet zoveel aan de hand was en moet het meer worden geplaatst in een lange reeks azijnberichten van Cottage aangaande het museum.
Ik geloof er trouwens niks van dat een chauffeur in de regel pas 's morgens hoort waar de reis naartoe gaat.
Die azijnberichten waren al van een hele poos terug en ik ben ook heel lang niet in het Museum geweest. Omdat er veel was veranderd ging ik met een positieve instelling en open vizier naar binnen en omdat ik weet dat een museum geld nodig heeft laat ik ondanks de voor chauffeurs gratis entree en drankje toch mijn museumkaart scannen. De teleurstelling over het aanbod locomotieven en de verminderde toegankelijkheid van diverse wagons was niet alleen mijn mening, maar ook die van mijn collega (zijn eerste bezoek hier) en enkele individuele bezoekers die wij spraken. De kinderen waren voornamelijk teleurgesteld dat er bij "De Vuurproef" geheel geen sprake was van "zelf besturen", dat er minder locomotieven waren kon hun niet veel schelen en de smoes dat het aanbod niet anders was klopt niet, o.a. de 1202 stond weggemoffeld achter een hek en je kon er verder niet in de buurt komen.
-
Kijk, dit soort draadje is nou de reden dat steeds meer mensen bij dit forum WEG blijven...
:-X
-
Het is weer zover...
Het maandelijkse "spoorwegmuseum bashen" op dit forum...
Leun vooral lekker achterover en drink nog een glaasje azijn....
Ik vind dit soort acties misselijkmakend..
Michael
-
Ik ga zo een facebook actiepagina maken dat buschauffeurs gewoon in de bus moeten blijven, want dit is echt te gek.
-
Ik niet....
En ohja wanneer verven ze de Hondekop in de juiste kleur groen??...
Dus iemand anders zijn mening is misselijkmakend? raar....
gr Ed (die eerdaags weer eens een kijkje gaat nemen in het museum)
-
Dus iemand anders zijn mening is misselijkmakend? raar....
Goed lezen, want dat staat er niet.
Ik vind dit soort acties misselijkmakend..
-
Kijk, dit soort draadje is nou de reden dat steeds meer mensen bij dit forum WEG blijven...
:-X
'k Ben wel benieuwd naar je uitleg. Cottage Railways deelt zijn negatieve ervaringen van een museumbezoek. Anderen delen hun positieve ervaringen. Vind je dat we negatieve ervaringen niet meer toe moeten staan?
-
Ja hoor ik zal beter lezen....
-
Ja we moeten allemaal het zelfde vinden.
Stel je voor dat er een afwijkende mening gevormd wordt,dat moeten we niet willen......
gr Ed.
-
Kijk, dit soort draadje is nou de reden dat steeds meer mensen bij dit forum WEG blijven...
:-X
Volgens mij raad jij elders plaatjes ;)
-
;D ;D
-
Ik vind dat Cottage wel een punt heeft. Als je naar het Rijksmuseum gaat verwacht je immers ook de Nachtwacht. Als die er zonder melding opeens niet blijkt te zijn, voel je je toch wat belazerd. Ik althans. Om dat nu meteen azijn zeiken te noemen. In dat geval is 90% hier azijngezeik....
Grtz,
Niels
-
Kijk, dit soort draadje is nou de reden dat steeds meer mensen bij dit forum WEG blijven...
:-X
Altijd bijzonder dat anonieme (!) mensen bij hun 5e (!) bericht al precies weten hoe het hier op dit forum aan toe gaat, hoeveel aanmeldingen en afmeldingen er zijn.. :)
Gr, Bert
-
(y)
Groet Jaap
-
Ed,
Natuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben.. Ik vind alleen dat het spoorwegmuseum, in de ogen van een paar mensen met een hele grote mond, nooit iets goed kan doen zolang het spoorwegmuseum niet naar HUN ideeen werkt... En dan gaan de eigenwijze drammers weer lopen muiten Bij het spoorwegmuseum werken in mijn optiek prima mensen die zeer goed weten hoe ze dit museum draaiende moeten houden en het ook nog aantrekkelijk weten te houden voor het gewone publiek. Van die paar liefhebbers kan geen enkel museum overleven. Ook de jaren dat de subsidie bijna uit de boom kwam vallen voor allerlei dure restauraties zijn helaas voorbij...
Helaas is het niet anders...
Michael
-
Michael,
Dat staat toch ook helemaal niet ter discussie?
Punt is dat er zonder aankondiging de helft niet staat en dan ben je teleurgesteld. Logisch toch. Heeft niets te maken met HUN ideeën, maar gewoon een constatering. Het lijkt wel alsof het NSM heilig is of zo. Ik vind het een prima museum en ga er graag naar toe, afgezien van wat weggestopte stoomlocs in attracties, maar goed...
Wat Cottage beschrijft (met name het ontbrekende materieel) heeft hij gewoon een punt. En ja, of je de attracties wel of niet leuk vindt, ieder zijn ding...
Grrz,
Niels
-
Maar staat het materieel er echt niet, of is alleen de opstelling tijdelijk gewijzigd om ruimte te maken voor een evenement?
Als ik de posts hier goed lees, blijkt dat het grootste deel van de machines gewoon te bezichtigen is, alleen de 1200 staat achter een hek.
De eerste indruk is dan weliswaar alsof er niets te zien is, omdat de loks niet staan waar je ze verwacht, maar bij nadere beschouwing blijkt er niet zoveel aan de hand te zijn. Het is natuurlijk jammer van een speurtocht die niet klopt, maar dat heeft mi meer te maken met de organisatie vanuit de school. (Die hadden immers de dag te voren kunnen bellen oid).
Wel jammer dat er een gebruiker met heel weinig posts is die de zaak weer heel erg negatief naar het hele forum probeert te trekken. Er is toch een ander forum voor deze mensen?
Groet,
Tjalling
-
@Niels,
Kennelijk wil niemand het lezen wat ik schrijf, er is nl helemaal NIETS weggehaald uit het museum vanwege de boekenweek.
Als iemand vind dat dat wél zo is, dan mag die van mij vertellen wat er dan van de week weggehaald is uit het museum aan materieel...
Als het daadwerkelijk zo zou zijn zou het commentaar terecht zijn, anders niet.
En wat betreft die 1200 die achter een hek staat, álle buiten terreinen zijn toegankelijk en de paar hekken die er zijn kun je via een andere route omheen lopen. Die hekken zijn er om te zorgen dat iedereen via de ingangscontrole komt, maar desondanks is al het materieel bereikbaar.
Als de 1200 niet toegankelijk zou zijn achter een hek, dan zou ie buiten het terrein van het museum moeten staan ;D
-
Punt is dat er zonder aankondiging de helft niet staat en dan ben je teleurgesteld. Logisch toch. Heeft niets te maken met HUN ideeën, maar gewoon een constatering.
Behalve dat het niet klopt. Vond het al vreemd, dat er voor een opening van de Kinderboekenweek echt materieel zou zijn verwijderd. Het materieel staat hooguit op een andere plek op het terrein. Ik zou ook niet weten welk hek wordt bedoeld waarachter de 1200 onbereikbaar zou staan.
-
Heren, blijf even doorleuteren hier. Ik ben bijna thuis en kan ik gelijk aan de chips & cola. (y)
-
Ik lees dat zelfs de 1200 er weer was, tijdens de laatste expositie heb ik die niet gezien, wat een bofkont.
Stephan.
-
;D
-
@Niels,
Kennelijk wil niemand het lezen wat ik schrijf, er is nl helemaal NIETS weggehaald uit het museum vanwege de boekenweek.
Als iemand vind dat dat wél zo is, dan mag die van mij vertellen wat er dan van de week weggehaald is uit het museum aan materieel...
Als het daadwerkelijk zo zou zijn zou het commentaar terecht zijn, anders niet.
En wat betreft die 1200 die achter een hek staat, álle buiten terreinen zijn toegankelijk en de paar hekken die er zijn kun je via een andere route omheen lopen. Die hekken zijn er om te zorgen dat iedereen via de ingangscontrole komt, maar desondanks is al het materieel bereikbaar.
Als de 1200 niet toegankelijk zou zijn achter een hek, dan zou ie buiten het terrein van het museum moeten staan ;D
Ik lees wel wat je schrijft, maar het klopt niet. Waar was de Kameel, de lichtgroene lok (weet geen nummer) en enkele andere loks die ik bij eerdere bezoeken wel heb gezien. Wij zijn over het hele terrein gelopen maar konden niets ontdekken en de 1202 was alleen zichtbaar vanaf het perron door het hek, toen wij via de andere kant wilde lopen (over het grind) werden we weggestuurd en je mocht ook al niet over de rood/witte linten heenstappen, flauw hoor. Als ik de foto's zie op de site van het museum zie ik daar diverse zaken die we echt die dag niet hebben kunnen vinden. Daarbij wil ik aanmerken dat een museum ook iets zou kunnen doen met kritiek, tenslotte wil je toch het publiek het naar de zin maken en meer publiek aantrekken, neem die dan ook serieus.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Hekwerk_verbergt_1202.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Hekwerk_verbergt_1202.jpg)
-
Tja, het kenmerk van een wisselcollectie is dat die wel eens wisselt.
Anders zou het ook geen wisselcollectie heten. ;)
-
Dan heb je mijn reactie's toch niet goed gelezen;
Daar naast heeft het museum sowieso een wisselcollectie en zijn er objecten die er altijd wel staan, maar een hoop anderen staan regelmatig hun plaats aan elkaar af en verdwijnen dan een tijdje buiten beeld.
Gezien de ruimte en bv evenementen zoals onlangs op Asd-Hlm, binnenkort de spoorparade en elke maand de heimwee Express ontkom je daar niet aan.
Het enige wat ik me kan bedenken is de 512 die momenteel ontbreekt, maar die ontbreekt al langere tijd omdat die momenteel geschilderd wordt op locatie bij de schilder.
De Kameel staat ook zeker niet altijd in het museum, simpelweg omdat die ook niet van het museum is maar nog steeds van NS :) Als zij hem niet gebruiken staat die in het museum, maar momenteel staat die in Leidschendam voor de opendag as weekeind aldaar.
Wat betreft die 1202 kan ik me niet helemaal bedenken nog waar die zou moeten staan, maar het lijkt me logisch dat de rood witte linten er niets voor niets hangen.
Volgens mij hangen er momenteel wat van bij de draaischijf omdat men daar aan het bouwen is. De collectie wordt daar uitgebreid met de voormalige stationswoning van station Bilthoven.
Edit; Ik zie nu een foto waarop ook duidelijk te zien waarom die linten er hangen, er wordt daar druk geschilderd. Lijkt me niet iets waar je je zo druk over moet maken aangezien dat ook behoudt van de collectie is...
Maar er was dus géén materieel weg vanwege het boekenweek gebeuren zoals jij stelde.
Het enige materieel wat ontbreekt, doet dat simpelweg omdat het een wissel collectie is en je niet altijd alles in het museum kunt hebben staan, daar is gewoon de ruimte niet voor...
-
De kameel is niet van het NSM maar wordt daar alleen gestald door de NS directie het NSM heeft weinig te vertellen over deze motorwagen. Die groene lok is waarschijnlijk de 1122. Die wordt op dit moment rijvaardig gerestaureerd en staat in een werkplaats (logisch). Sowieso wordt volgens mij regelmatig met materieel geschoven tussen het museum en de diverse opslagplaatsen en het museum simpelweg omdat niet alles binnen KAN staan.. Heeft als voordeel dat de expositie "lekker fris" blijft.. Het rijvaardige materieel kan natuurlijk altijd onderweg zijn.. Er is volgens mij meer dan genoeg te zien en te doen in het SPM behalve "treintjes kijken"
Michael
-
och. ik denk och dat die meneer met 5 posts voor mijn gevoel dichter bij de waarheid zit onze voorzitter ons wil doen geloven :)
Blijkt maar weer wat voor fruitmand dit is, sinaasappels, appels wat citroenen en 1 hele grote, over de datum, grapefruit.
Uiteraard is zijn mening zijn mening, mag ie vinden, maar wie zijn post geschiedenis een beetje kent herkent ook de zuurheid van zijn berichten, en dat is mijn mening 8)
Maar ga vooral door met de zure regen die je af en toe heer neer gooit, het is even een aangename afwisseling tijdens het saaie btw werk wat ik hier nu zit te doen :)
-
Okay, een deel van het misverstand berust dus op het gegeven dat Cottage Railways er van uit ging dat het NSM al het materieel uit de collectie ten toon stelt, en dat hij dus niet wist dat het NSM feitelijk een regelmatig wisselende collectie heeft.
Eelco
-
.....en de 1202 was alleen zichtbaar vanaf het perron door het hek, toen wij via de andere kant wilde lopen (over het grind) werden we weggestuurd en je mocht ook al niet over de rood/witte linten heenstappen, flauw hoor.
Gek he, een rood/wit lint zal er niet voor niets hangen. ::) Dacht je dat het er als versiering hing.
Rijdt jij met je bus ook door afzettingsborden (je weet wel, die rood/witte planken) heen, of is dat niet flauw ???
-
Kijk, dit soort draadje is nou de reden dat steeds meer mensen bij dit forum WEG blijven...
:-X
Blijf dit een hele rare posting vinden. Gezeur over een model wat is aangekondigd en wat achteraf niet aan de verwachting voldoet mag wel, maar zeuren over een museum met een vooraf aangekondigd evenement wat een behoorlijk gedeelte van de hal in beslag neemt en wat niet eens spoorgerelateerd is (sorry hoor, 1 miljoen andere locaties voor), waardoor een gedeelte van de collectie elders staat, niet goed te zien is vanwege afzettingen door schilderwerkzaamheden of ruimtegebrek mag niet.
Dit soort dingen moet je van 2 kanten bekijken. Gevoel is niet iets wat je kan veranderen, dat is een persoonlijk iets. Als meneer voor zijn gevoel teveel betaald voor een hal die half leeg is, voor een trein waar je niet bij kan komen omdat er in de buurt of aan de trein zelf geschilderd wordt, voor een trein die is uitgeleend vanwege 1 of ander evenement, voor een trein die ergens op een andere locatie wordt geschilderd, voor een trein die er vanwege ruimtegebrek niet kan zijn of die doorgaans wel in het museum staat en vanwaar de verwachting wordt gekweekt dat die er nu ook wel zou staan, maar er momenteel niet is omdat hij blijkbaar geen eigendom is van het spoorwegmuseum, dan snap ik dat best.
Nogmaals, ik was er gisteren ook en met name die afgezette 1200 met rijtuigen en die enorm grote hal die volgezet was met stoelen in plaats van treinen wekte bij mij nou niet de indruk dat ik op die dag waar voor mijn geld zou krijgen. En nogmaals, buiten geparkeerde treinen zijn toch wel even anders dan binnen mooi tentoongestelde treinen.
Maar dan nog, blijkbaar mag iedereen iets te klagen hebben over allerlei modeltreinen die niet aan de verwachting voldoen, maar mag iemand niet over het spoorwegmuseum klagen. Raar.
Dan het laatste, dat gevoel. Als het gevoel niet overeenkomt met de werkelijkheid, dan is er van 2 kanten iets mis. Wellicht heb je in dit geval als klant niet voldaan aan de onderzoeksplicht die je hebt als je iets koopt (product/dienst), maar aan de andere kant is er misschien ook wel iets geweest met de meldingsplicht die in dit geval het museum zou hebben. Wellicht heeft het NSM hier steken laten vallen, wellicht hadden ze de school kunnen informeren toen ze de afspraak voor deze dag maakten, wellicht hadden ze inderdaad iets van een compensatieregeling kunnen toepassen, wellicht stond de informatie niet duidelijk genoeg op de site, wellicht.., wellicht.., wellicht... Maar waarom zou je als klant tenslotte genoegen moeten nemen met minder (en uit de posting van Thom blijkt dat dus toch inderdaad het geval te zijn, ondanks dat het wat wordt gebagatelliseerd...).
Maar ho even, dat mag je dus blijkbaar hier niet zeggen, dan ben je een azijnzeiker. Nou vette pech voor de holbewoners hier, maar gelijke monniken, gelijke kappen. Niet zeiken over het 1? Dan ook niet zeiken over het ander (elotrains 1500; te grote isolatoren, niet goed gespoten, etc. Artitec 3700; tenderwielen draaien niet, verlichting doet het niet goed, etc. Roco; tsja wat is er wel goed bij Roco, hele topics worden volgekalkt met wat ze nu weer verkeerd hebben gedaan, etc., etc., etc.). Raar hoor dat meten met 2 maten...
Enne, ik was er trouwens ook gratis, kon zo naar binnen lopen, hoefde niet eens bij mijn treintje te blijven (was vroeger waarschijnlijk inderdaad wel anders, maarja, vroegah was ook de lucht nog blauw en seks nog vies)...
BTW, ik vind dit wel een leuk forum...
-
;D ;D (y).
Tinus.
-
(y) (y)
Eensch!
-
Oh ja, zit net in het ov chip topic te kijken, zie ik een heleboel mensen die hier ook hun zegje doen, allemaal zeuren over de ov chipkaart. Viel achteraf zeker ook tegen terwijl een hoop dingen toch duidelijk op sites en in handleidingen vermeld stonden. Hahaha, leuk dit meten met 2 maten ;D
-
iedereen mag overal over zeiken, of het nu terecht of onterecht is, zal me echt een worst zijn.
Misschien in dit geval niet eens zo onterecht, maar als je een verleden hebt om overal overheen te pissen , moet je op den duur niet raar staan kijken als je niet meer serieus genomen wordt, en elk post wordt aangezien als een duivenpoepje.
Net als die zeikmeneer die in jou gemeente woont en voor elk wissewasje loopt te klagen, politie belt en aangetekende brieven aan de gemeente stuurt. en Ja Tom, die heb je ook in Veenendaal.... en Ede :)
Op den duur wordt hij , of zij echt niet meer serieus genomen.... zelfs niet als ie een keer gelijk heeft ;)
Edit: mon excuse :-[
-
Woonde die niet in Dordt? ;D Woon in Ede :P Tom zonder H :D Duivenpoepje haha ;D
-
Mwja,
Je kunt het ook anders bekijken:
Het spoorwegmuseum heeft heel veel kritiek gekregen over hun huidige opzet, en die kritiek helpt het spoorwegmuseum niet verder. Dat zal een reden zijn dat er wat gevoelig gereageerd worden op kritiek op het museum. Zeker met het verleden van de topic-starter.
Mbt kritiek op nieuwe modellen: Daarbij geldt iets vergelijkbaars, er wordt nu voorzichtiger kritiek geleverd dan een aantal jaren geleden. Omdat in de praktijk blijkt dat niet potentiële koper iedere onvolkomenheid meteen ziet. En er toch een hoop gedoe was over ribbels, kromme daken, naden etc.
Het gevoel dat de pres(en)tatie van het spoorwegmuseum nu minder goed is dan normaal is duidelijk, en terecht. Maar eigenlijk moet je dat dan als kritiek uitten, en niet dat de treinen er niet zijn (die zijn er nl. wel).
Dat het gevoel bij het binnenstappen van het museum nu anders is dan op top-dagen, lijkt mij ergens ook logisch. Er zal toch een keer onderhoud gepleegd moeten worden, er zal ook wel eens een evenement zijn. Dit lijkt mij een periode dat het museum relatief weinig bezoekers zal ontvangen.
De discussie over de OV-kaart is hiermee niet te vergelijken.
Bij de discussie over het museum hebben we niet de hulp nodig van mensen die geen bijdrage leveren aan dit forum (5 posts) en dit topic aangrijpen om op het forum te schelden.
Groet,
Tjalling
-
Blijf dit een hele rare posting vinden. Gezeur over een model wat is aangekondigd en wat achteraf niet aan de verwachting voldoet mag wel, maar zeuren over een museum met een vooraf aangekondigd evenement wat een behoorlijk gedeelte van de hal in beslag neemt en wat niet eens spoorgerelateerd is (sorry hoor, 1 miljoen andere locaties voor), waardoor een gedeelte van de collectie elders staat, niet goed te zien is vanwege afzettingen door schilderwerkzaamheden of ruimtegebrek mag niet.
Tuurlijk zijn daar zat andere locatie's voor, maar 1 ding, als het museum morgen zou stoppen met de verhuur voor evenementen en partijen, zal het niet lang duren voor er helemaal niets meer te bezoeken valt...
Waar het mij om gaat, is dat er een partijtje ongefundamenteerd gemopperd wordt, zonder ook maar even verder te denken hoe of waarom zoiets is. Het museum is ook niet gek en aan sommige keuzes ontkom je niet en je kunt ook nooit elke bezoeker tevreden houden.
En ik ben het wel met je eens, het blijft wel een leuk forum hier hoor :)
Mét H, uit Zeist ;)
-
Ik wist niet dat ik met mijn opmerking over mijn teleurstelling zoveel reacties zou opwekken. Maar dankzij mijn werk en mijn museumkaart zal ik vast binnenkort weer de kans krijgen om even binnen te kijken en dat zal ik dan weer met open vizier en positieve instelling doen. Omdat ik zelf als vrijwilliger werkzaam ben bij een museum weet ik dat iedereen ook bij het Spoorwegmuseum zijn beste beentje voorzet, maar waar gewerkt wordt vallen spaanders. Iedereen heeft nu wel zijn zegje gedaan, dus ik ben dit lijntje begonnen en moet het misschien ook nu maar afsluiten. (y)
-
En ik ben het wel met je eens, het blijft wel een leuk forum hier hoor :)
Mét H, uit Zeist ;)
;D
-
Altijd bijzonder dat anonieme (!) mensen bij hun 5e (!) bericht al precies weten hoe het hier op dit forum aan toe gaat, hoeveel aanmeldingen en afmeldingen er zijn.. :)
Gr, Bert
Aantal reacties is natuurlijk geen raadmeter over hoelang iemand hier al mee leest ;) In 4 maanden tijd kan iemand een aardig beeld vormen over hoe het er op een forum aan toe gaat.
-
och. ik denk och dat die meneer met 5 posts voor mijn gevoel dichter bij de waarheid zit onze voorzitter ons wil doen geloven :)
Ik wil niemand iets doen geloven, stelde slechts een retorische vraag:
'k Ben wel benieuwd naar je uitleg. Cottage Railways deelt zijn negatieve ervaringen van een museumbezoek. Anderen delen hun positieve ervaringen. Vind je dat we negatieve ervaringen niet meer toe moeten staan?
-
Sorry Gerard, sloeg op een opmerking van Bert
ik haalde 2 functies lichtelijk door elkaar :-[
-
toch blij dat we voor valkenburgsemeer hebben gekozen.
grtjs opa
-
Verklaar je nader...??
Gr, Bert
-
Sorry Gerard, sloeg op een opmerking van Bert
ik haalde 2 functies lichtelijk door elkaar :-[
Euh, hoe bedoel je? Mag ook per Pb..
Gr, Bert
-
;D Zoals gezegd (stukje terug) kom ik voor mijn werk regelmatig in het Spoorwegmuseum en zo ging ik vandaag dan ook met een positieve instelling naar binnen. ::) Mooi, er staan treinen, loks en alles wat je verwacht in een Spoorwegmuseum. Ook het aanbod in het winkeltje was verbeterd en ik heb een mooie DvD aangeschaft, jammer dat de horeca afdeling nog zo duur is en ze er geen "echte" Cola hebben (persoonlijk), :-\ maar voor de rest heb ik genoten van de mooie opstelling van diverse treinen en de mogelijkheid om ze op de foto te zetten. Toch moet me één ding van het hart, waarom mishandelen jullie deze mooie objecten met van die afgrijselijke informatiebordjes? Waarom niet losse bordjes op een standaard bij de diverse loks en treinen? Op deze manier wordt het bijna noodzakelijk om thuis je foto's te gaan shoppen om die bordjes weg te werken. Maar zoals gezegd, verder niets dan lof, het was een ouderwets genoegen. (y) (y) (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Spoorwegmuseum_Utrecht.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Spoorwegmuseum_Utrecht.jpg)
Kijk, zo zie ik het graag, zo hoort een spoorwegmuseum er uit te zien en niet vol witte stoelen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2202_Heemaf.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2202_Heemaf.jpg)
De 1202 weer netjes in de hal en eindelijk een goede foto van het embleem, mijn vrouw werkte als meisje van 15 bij de HEEMAF in Hengelo, vandaar de extra interesse.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Sik_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Sik_6.jpg)
Jammer dat er zo'n ontsierend bordje op de SIK is geschroefd.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ontsierende_bordjes.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ontsierende_bordjes.jpg)
Die bordjes moeten ze echt veranderen, netjes op een standaar los voor het object, dit wordt wegpoetsen thuis.
-
Zolang je foto's niet scherp zijn lukt bewerken zelfs met Paint... ;)
-
Deze heb ik snel genomen met mijn iPhone, dus dat is niet je van het. Omdat ik nog ander rijwerk had kon ik maar even genieten van het Spoorwegmuseum en snel wat foto's nemen.
-
De borden zitten overigens niet geschroefd, ik denk dat het magneten zijn? (de schroefjes die erop zitten zijn in elk geval nep).
-
Da's makkelijk.
Volgende keer even het bordje eraf halen voor de foto :-X
Hendrik Jan
-
Daar zullen ze blij mee zijn als iedereen dat doet..... :-\
-
Eerst klagen dat het spoorwegmuseum niet deugt omdat het een pretpark wordt, en vervolgens klagen als je hun publiek proberen te informeren.... :-\ :-X :-\
Groet,
Tjalling
-
Mooi is dat he ;D
-
Het blijft entertainment ;D
-
Zo'n (magneetbordje) op een lok, doet net zoveel afbreuk aan het object,als een sticker op de nachtwacht.
Gewoon een los bord in de nabijheid van het object, dat het object niet "ver-/bevuild".
-
Voortaan vragen of NS alvast dergelijke borden op het materieel plaatst.
Kan het na de buitendienststelling zo het museum in.
En tot die tijd leren de reizigers er ook nog wat bij (y)
-
Zo'n (magneetbordje) op een lok, doet net zoveel afbreuk aan het object,als een sticker op de nachtwacht.
Gewoon een los bord in de nabijheid van het object, dat het object niet "ver-/bevuild".
Met als effect dat vervolgens het bord in de weg staat op de soms niet al te brede looppaden of door bezoekers die nergens af kunnen blijven verzet en verplaatst worden... Verder wordt het materieel meer dan regelmatig verplaatst en zo blijft de info redelijk eenvoudig bij het materieel.
En daarnaast, alsnog staat dat bord in beeld van je foto als je iets ´los´ neerzet...
Maar bedankt, het boren, tappen en schroeven van de borden op het materieel heeft heel wat werk gekost, dat alleen om mensen wat te leren over het materieel.... :(
Nee hoor, de borden zitten gewoon met magneetjes en viltjes en brengen zeker geen schade toe aan het materieel ;)
-
Als ik het zo lees heeft Cottage het deze keer vooral erg naar zijn zin gehad en is hij niet te beroerd dat ook te vertellen in dit draadje. (y)
-
Als ik het zo lees heeft Cottage het deze keer vooral erg naar zijn zin gehad en is hij niet te beroerd dat ook te vertellen in dit draadje. (y)
Bedankt Henk, jij begrijpt het helemaal. Ik had een poos terug een negatieve ervaring met dit museum, maar als je moppert als het niet in orde is vind ik dat je het ook mag melden als het wel goed is en ik had het inderdaad naar mijn zin. Als kritische noot heb ik even de bordjes aangekaart, niet verwachtend dat dat weer een item op zich zou worden. Dat mensen in Nederland overal moeten aanzitten kan een reden zijn dat men niet kiest voor standaards met een bord, maar die kan je toch ook vastzetten, evt. met een los bordje erop "geschroefd" bij het wisselen van het object, want dat de collectie regelmatig wisselt is me nu wel duidelijk. Ik hoop nog vaak dezelfde positieve ervaringen te hebben bij mijn volgende bezoeken aan dit museum waar je als touringcar chauffeur ook altijd verwend wordt met een gratis kopje koffie / thee of chocola.
-
Ach, het zal hier ten alle tijde blijven dat het Spoorwegmuseum afgezeken wordt.
Veel gehoorde kreten "Het is nu een pretpark!"
Ja, inderdaad, het is een beleef en doe museum geworden ten opzichte van het museum in de tijd van Mej. Asselbergs.
Toen was trouwens ook materieel niet goed te fotograferen want het stond practisch buffer aan buffer op een spoor.
Ja, inderdaa, alles stond! er was geen enkel rijvaardig materieel.
Dit huidige beleef en doe museum levert dermate inkomsten op dat er ook nog weer historisch materieel rijvaardig op de baan kan komen.
Maar het schijnt dat je er tegenwoordig niet bijhoort als hobbyist als je niet meedoet aan het afzeiken van het Spoorwegmuseum.
Ik persoonlijk ben nog steeds van mening dat Paul van Vlijmen er een goed museum van heeft gemaakt, alhoewel ook daar inzichten veranderen en misschien is deze opzet over 10 jaar ook weer achterhaald.
Hoe het museum er ook uitziet, er zijn al 25 jaar vrijwilligers actief om het rijvaardige materieel op de been te houden!
Die verdienen eerder een pluim in plaats van steeds tegen deze afzeikdiscussie aan te lopen.
Leden van de werkgroep, HULDE
ik geniet nog steeds van de filmpjes van Heimwee-expressen.
Laat iedereen in plaats van afzeiken eerst maar eens zijn handjes laten wapperen om mee te helpen.
-
Laat iedereen in plaats van afzeiken eerst maar eens zijn handjes laten wapperen om mee te helpen.
Ik zie eerlijk gezegd het verband niet. Als je je handjes laat wapperen, krijg je dan dingen veranderd die niet naar je zin zijn?
-
Feit is en blijft Klaas dat je van binnenuit zaken beter kunt veranderen dan alleen van buiten af roepen. De mensen die nu een hoop kritiek ventileren kunnen zich gewon aansluiten bij de Werkgroep van het museum of anderzins als (vrijwillig) suppoost aanmelden bij het museum en proberen of alles 100 procent kan worden.
-
weer zo'n dooddoener opmerking :-\
Cottage, wel eens van het Robbeneffect gehoord ?? ;)
-
Cottage is niet negatief in zijn beoordeling, die is positief? Maar hier kom je er nooit uit met deze discussie.
Het is een museum voor Nederlanders, niet alleen voor spoorhobbyisten.
-
nee, die opmerking dat je je handjes moet laten wapperen en anders geen kritiek hebben...... gewoon in het algemeen, niet alleen op dit forum, dat is zo'n dooddoener.
En ja, ik laat mijn handjes al wapperen in het museum, er zit alleen geen poetsdoekie in als ik ze wapper :)
-
Henk,
Ik snap het ook niet. Cottage meldt eerder een negatieve ervaring, en nu een positieve. Eerlijker kan helemaal niet, lijkt me. En nu begin jij dat hij zijn handen moet laten wapperen als hij iets gedaan wil hebben?
Het museum zou het moeten waarderen dat ze positieve feed-back krijgen, met een kleine hint.
En afzeiken? Is de laatste bladzijden al niet aan de orde
(Zeker niet van mij, ik vind het een zeer geslaagde opzet).
Gr, Bert
-
het ging ook niet om Cottage, maar overal waar je kijkt op dit forum (en ook andere fora) staat het Spoorwegmuseum onterecht bij sommige personen op de negatieve lijst.
Wanneer gaat men eens begrijpen dat de musea op dit moment een commerciele instelling moeten hebben om de broek op te houden.
En Cottage is reëel genoeg om na uitleg te begrijpen waarom de turkooise 1100 weggehaald is en in werkplaats staat. Zelfs na dit laatste bezoek ziet hij zelf ook hoe het Spoorwegmuseum er buiten het activiteiten seizoen bijstaat.
Maar er is altijd wel iets te klagen voor hobbyisten.
O.a. de 6317 is op alle fora om gek van te worden onder andere.
Al deze opmerkingen doen geen recht aan welk musea ook.
Ik blijf in ieder geval de werkgroepmensen van het spoorwegmuseum steunen in hun fraaie werk.
-
Bedankt Henk, jij begrijpt het helemaal. Ik had een poos terug een negatieve ervaring met dit museum, maar als je moppert als het niet in orde is vind ik dat je het ook mag melden als het wel goed is en ik had het inderdaad naar mijn zin. Als kritische noot heb ik even de bordjes aangekaart, niet verwachtend dat dat weer een item op zich zou worden. Dat mensen in Nederland overal moeten aanzitten kan een reden zijn dat men niet kiest voor standaards met een bord, maar die kan je toch ook vastzetten, evt. met een los bordje erop "geschroefd" bij het wisselen van het object, want dat de collectie regelmatig wisselt is me nu wel duidelijk. Ik hoop nog vaak dezelfde positieve ervaringen te hebben bij mijn volgende bezoeken aan dit museum waar je als touringcar chauffeur ook altijd verwend wordt met een gratis kopje koffie / thee of chocola.
Die borden is nou eenmaal een keus die gemaakt is, en daar zal ook nog wel meer over nagedacht zijn, gelukkig zijn ze er zo af als het materieel de baan op gaat en dat is al een stuk beter dan de groene borden die ooit met dubbelzijdig plakband vast gezet waren....
Vaste borden schiet ook niet echt op aangezien de opstelling ook regelmatig op andere manieren staat en je dan altijd zult zien dat je niet meer uitkomt.
Overigens leuk dat je toch meld dat je het dit keer naar je zin gehad hebt, zeker na de discussie van vorige keer :)
Voor welke busmaatschappij rij je eigenlijk, misschien kom ik je nog wel een keer tegen :)
-
Henk,
Ik snap het ook niet. Cottage meldt eerder een negatieve ervaring, en nu een positieve. Eerlijker kan helemaal niet, lijkt me. En nu begin jij dat hij zijn handen moet laten wapperen als hij iets gedaan wil hebben?
Die begreep ik ook al niet helemaal ;)
En ja, ik laat mijn handjes al wapperen in het museum, er zit alleen geen poetsdoekie in als ik ze wapper :)
Precies, geen poetsdoek maar een plattegrond ;D ;)
En zelfs als je wat voor het museum doet mag je toch opbouwende kritiek hebben als je iets niet helemaal naar je zin vindt? Zolang men er maar iets mee kan doen toch?
Maar er is altijd wel iets te klagen voor hobbyisten.
O.a. de 6317 is op alle fora om gek van te worden onder andere.
Al deze opmerkingen doen geen recht aan welk musea ook.
Heb daar niemand in dit draadje over horen zeiken :-\
-
Niet in dit draadje, wel genoeg op BNLS. Maar goed, voordat dit weer verzandt in een oeverloze discussie waarbij zaken als museumbeleid, 3737, 6317 en wie weet wat nog meer voor uitgekauwde onderwerpen de revue gaan passeren, stel ik voor dat we het hier bij laten. Cottage heeft een negatieve ervaring, de aanleiding tot dit draadje, aangevuld met een positieve ervaring. Dat was leuk om te lezen.
Eelco
team forummoderatoren BNLS
-
Thom hier het antwoord op je vraag,
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1007_8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1007_8.jpg)
Meerkerk. Het enige Touringcar bedrijf in de STAD Utrecht. Vandaar regelmatig te gast bij div. Utrechtse musea.